Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Har du nogensinde søgt svar på, hvordan man kan ændre menneskers adfærd? Så kan du – ligesom præsident Obama, den engelske hær, Vejdirektoratet og mange andre – finde det i adfærdsdesign. Adfærdsdesign kombinerer psykologisk forskning med designmetoder for at skabe målrettede adfærdsændringer i virksomheder og myndigheder verden over. Vi har skrevet en serie af korte bøger om adfærdsdesign til vore kunder og andre interesserede, som udkommer i løbet af 2015. Første bog, Adfærdsdesign - Aben & Jakkesættet, som klæder dig på til at forstå adfærdsdesigns grundbegreber og fokus, kan hentes gratis her.God læselyst!
Hvor går grænsen for at påvirke adfærd? Hvori ligger berettigelsen til at påvirke andres adfærd? I seriens sidste bog diskuterer vi adfærdsdesigns etik, hvor vi blandt andet ser på kritik af og forsvar for adfærdsdesign. Afslutningsvis ser vi på, hvilke nye områder og teknologier vi kan vente at se sammen med adfærdsdesign i fremtiden.
I bog 2 i serien om adfærdsdesign, stiller vi skarpt på, hvordan myndigheder kan anvende adfærdsdesign til at påvirke borgernes adfærd i en positiv og bæredygtig retning. Ja endog hvordan adfærdsdesign kan mindske kriminalitet og lovovertrædelser. Endelig ser vi på de såkaldte livsstilssygdomme og kommer med bud på, hvordan vi i højere grad kan spille sammen med vores biologi fremfor i mod, når vi kæmper for at leve sundere. God læselyst.
Data er gået fra kedelig til cool. Data er overalt og inde i alt. Data er ikke længere blot et analytisk instrument, men i stigende grad selve grundstoffet i virksomhedens værdiskabelse på linje med teknologi, talenter og patenter.Vi er på vej mod helt nye måder at drive virksomheder på, med helt nye produkter, processer og forretningsmodeller. På et tidspunkt begynder også dine konkurrenter at anvende data strategisk, og så kan du ikke længere betragte datatrenden som en tilskuersport. Tag første skridt ind i fremtiden med denne bog.Denne første danske indføring i den datadrevne virksomhed rummer en god og en dårlig nyhed til læseren: Den gode er, at du har store uudnyttede aktiver liggende gemt i virksomheden. Den dårlige er, at det kræver stor viljestyrke, nye processer, nye kompetencer og en vis portion mod og fremsynethed at omsætte data til værdi.Vi kommer både højt op i helikopteren og helt tæt på læserens egen hverdag gennem en indføring i revolutionens historiske og teoretiske baggrund, eksempler, konkrete metoder og perspektiveringer.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.