Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
En 15-årig dreng findes bestialsk myrdet, bundet på hænder og fødder. Sophie får med drabssagen sin ilddåb på afdelingen for Personfarlig Kriminalitet. Efterhånden som hun graver sig ned i sagen, bliver det tydeligt, at gerningsmanden har et vigtigt budskab. Dette involverer aspekter af græsk gudedyrkelse, som viser sig at have en forbindelse til den myrdede drengs familie. Sophie er i et kapløb med tiden, i takt med at flere drab støder til. Det står efterhånden klart, at gerningsmanden er at finde blandt drabsofrenes allernærmeste. Spørgsmålet er: Hvilke hemmeligheder gemmer familien på, som har vakt en morders brutale hævntogt? I Guds skabte billede er en psykologisk krimi om den tynde grænse mellem det menneskelige sinds lyse og mørke sider. Romanen udforsker, hvordan mordet på et barn påvirker lokalsamfundet. Uddrag af bogen Hun forsøgte at bevæge sine arme og ben, at rejse sig op, men hun var for afkræftet til at kunne løfte hovedet fra jorden. Med den højre hånd famlede hun på jordbunden og fik fat i noget hårdt. Det var en grankogle, der smuldrede, idet hun knugede den. Den anden hånd havde hun ingen kontrol over, og den venstre side af kroppen føltes i det hele taget forkert, som om den var lammet. Forsøget på at bevæge sig gjorde den brændende smerte i underlivet værre. Hun lukkede øjnene og gispede efter vejret. Lidt efter lidt aftog smerten, og hun åbnede øjnene igen. Om forfatteren Mona Hawthorn Andersen (f. 1977) er uddannet cand.mag. i dansk og psykologi. Har arbejdet med socialt udsatte på et opholdssted og i kommunalt regi. Læser i dag til psykoterapeut og er med mand og tre børn bosiddende i Klarup, en provinsby til Aalborg. I Guds skabte billede er hendes debutroman.
På en regnvåd mark i Nordjylland opdages resterne af et menneske. Under opgravningen af skelettet finder politiets teknikere flere lig. Få dage senere ligger en psykiater død i en grøft. Drabsefterforsker Sophie Liv Kristophersen og hendes kolleger søger at opklare forbindelsen mellem ofrene og føres til et opholdssted for anbragte unge, hvor fatale hemmeligheder sætter dagsordenen. To år tidligere blev en ung mand, Tyler, bortført fra Disneyland i USA. Han blev holdt fanget af mænd, der gjorde ham klar til et nyt liv. Et liv, hvor han ville blive tvunget til at udholde skrækkelige pinsler. Tylers kidnapning og Sophies efterforskning af drabene fletter sig sammen i et kapløb med tiden, da det viser sig, at antallet af ofre i denne sag er langt større end først antaget. Fange til døden udgør tredje bind i krimiserien om Sophie Liv Kristophersen og handler om utænkelige overgreb begået mod unge mennesker. Uddrag af bogen Han drak en slurk vand fra vandhanen, kastede endnu et blik på sig selv i spejlet, da han mærkede en pistol mod tindingen. Han stivnede. Registrerede stanken af dyreafføring, før han fik øje på de to mænd, som han havde set på vikingeudstillingen. Deres landlige påklædning forklarede stanken. De beordrede ham lydløst til at gå ud af toilethuset og bevæge sig imellem dem hen mod parkens udgang. Hele vejen ud af Disneyland overvejede Tyler chancerne for at flygte fra mændene, alt imens panikken intensiverede sit greb om ham. Knivskarpe jag strålede fra hovedet ned i nakken ved følelsen af det hårde stål fra pistolen mellem skulderbladene. Om forfatteren Mona Hawthorn Andersen (f. 1977) har en baggrund som magister i litteratur og psykologi. Hendes bøger er inspireret af autentiske drabssager. Mona har udgivet fem øvrige romaner: I Guds skabte billede, Beelzebul, Dødemasken, Detour og Jægerens skygge.
En ung kvinde bortføres fra sit hjem i Aalborg ved højlys dag. Hendes lig findes i en park og bærer mærker efter tortur, der er udført gennem flere dage. Ofret viser sig at have en forbindelse til rockerbanden Lucifer’s Devils. Bandemedlemmer og pårørende til den unge kvinde afhøres, men alle spor i efterforskningen ender blindt. Kort efter bortføres endnu en kvinde. Hun har ligesom det første offer modtaget dødstrusler på offentlige steder. En mands oplevelser under Anden Verdenskrig har afgørende betydning for sagen. Men han vil ikke findes. Drabsefterforsker Sophie Liv Kristophersen trænger sammen med sin makker, Thor, ind i det mørke, der omgiver efterforskningen. Det viser sig, at der før i tiden har været flere ofre. Sophie møder sin egen fortids dæmoner, mens hun hvirvles dybere ind i sindet på seriemorderen. Jægerens skygge udgør en selvstændig fortsættelse til I Guds skabte billede og skildrer samfundets mest skræmmende afkroge. Uddrag af bogen Hun fornemmede sollyset igennem øjenbindet. Ud over lyden af fugle var der kun lyden af mandens vejrtrækning. Hun befandt sig ikke i nogen have. Hvad det her end var for et sted, var det langt væk fra mennesker, biler og huse. De var sikkert i en skov. Selv hvis hun fik kneblen af, ville ingen kunne høre hendes skrig eller råb om hjælp herude. Han løftede hende op med et tag i termodragten, slap hende derefter på gulvet. Mishandlingerne startede forfra. Hun skreg stumt bag kneblen, kæmpede for at holde tårerne tilbage. Så længe hun ikke gav op, kunne hun holde ham motiveret til at forsøge at nedbryde hende. Holde hende i live. Om forfatteren Mona Hawthorn Andersen (født 1977) har en baggrund som psykoterapeut, socialarbejder og magister i litteratur og psykologi. Hun bor i Klarup sammen med sin mand og deres tre børn. Mona har udgivet fire øvrige romaner: I Guds skabte billede, Beelzebul, Dødemasken og Detour.
Det fjerde bud indeholder otte noveller, der tager læseren med i det danske samfunds dunkle afkroge.Et par opdager i "Mit livs sejltur", at de burde være blevet hjemme. I "Telefonen" går en ung mand i skole, men der er noget unormalt over de andres adfærd. "Sagen" handler om Jannik, der er formand for partiet Ren Fremtid og indhentes af sin fortid. Som socialrådgiver møder Juliane i "Samaritaneren" mange skæbner, der ikke altid lader sig hjælpe trods en håndsrækning.I "Gensynet" er en bestialsk kvindemorder sluppet fri fra fængslet, og Maria inddrages i jagten på ham. "Det fjerde bud" omhandler Theodor, der forsøger at få sine to brødre ud af et miljø præget af alkohol og vold. I "Babyen" kommer et barn til verden og elskes højt af sine forældre, men barnet udvikler sig meget hurtigt. En køretur byder i "Flammer" på overraskelser, og de ender ikke alle godt.
"En 15-årig dreng findes bestialsk myrdet, bundet på hænder og fødder. Sophie får med drabssagen sin ilddåb på afdelingen for Personfarlig Kriminalitet. Efterhånden som hun graver sig ned i sagen, bliver det tydeligt, at gerningsmanden har et vigtigt budskab. Dette involverer aspekter af græsk gudedyrkelse, som viser sig at have en forbindelse til den myrdede drengs familie.Sophie er i et kapløb med tiden, i takt med at flere drab støder til. Det står efterhånden klart, at gerningsmanden er at finde blandt drabsofrenes allernærmeste. Spørgsmålet er: Hvilke hemmeligheder gemmer familien på, som har vakt en morders brutale hævntogt?"I Guds skabte billede" er en psykologisk krimi om den tynde grænse mellem det menneskelige sinds lyse og mørke sider. Romanen udforsker, hvordan mordet på et barn påvirker lokalsamfundet."
Drabsefterforsker Sophie Liv Kristophersen føler, at hendes liv er ved at falde på plads, da et mareridt rammer hendes kollega, Thor. Hans lillebror, Samuel, er forsvundet fra en lukket psykiatrisk afdeling. På Samuels værelse ligger hans kontaktperson dræbt. Hun er blevet udsat for adskillige knivstik. Samuel antages at være gerningsmanden, eftersom han afsoner en behandlingsdom for knivdrab, men Thor kæmper for at finde Samuel og rense ham for mistanke. Da Sophie og Thor går i gang med at efterforske sagen, opdager de, at intet er, som det ser ud. Der er ikke tale om nogle enkelte mord, men en serie af uhyggelige forbrydelser. Noget tyder på, at den forstyrrede morder er tæt på Sophie og Thor, og at flere ofre er under lup. Staven udgør fjerde bind i krimiserien om Sophie, der med sin evne til at opklare forbrydelser søger et ståsted i livet efter en turbulent barndom.
En ung kvinde bortføres fra sit hjem i Aalborg ved højlys dag. Hendes lig findes i en park og bærer mærker efter tortur, der er udført gennem flere dage. Ofret viser sig at have en forbindelse til rockerbanden Lucifer’s Devils. Bandemedlemmer og pårørende til den unge kvinde afhøres, men alle spor i efterforskningen ender blindt. Kort efter bortføres endnu en kvinde. Hun har ligesom det første offer modtaget dødstrusler på offentlige steder.En mands oplevelser under Anden Verdenskrig har afgørende betydning for sagen. Men han vil ikke findes. Drabsefterforsker Sophie Liv Kristophersen trænger sammen med sin makker, Thor, ind i det mørke, der omgiver efterforskningen. Det viser sig, at der før i tiden har været flere ofre. Sophie møder sin egen fortids dæmoner, mens hun hvirvles dybere ind i sindet på seriemorderen.Jægerens skygge udgør en selvstændig fortsættelse til I Guds skabte billede og skildrer samfundets mest skræmmende afkroge.
På en regnvåd mark i Nordjylland opdages resterne af et menneske. Under opgravningen af skelettet finder politiets teknikere flere lig. Få dage senere ligger en psykiater død i en grøft. Drabsefterforsker Sophie Liv Kristophersen og hendes kolleger søger at opklare forbindelsen mellem ofrene og føres til et opholdssted for anbragte unge, hvor fatale hemmeligheder sætter dagsordenen.To år tidligere blev en ung mand, Tyler, bortført fra Disneyland i USA. Han blev holdt fanget af mænd, der gjorde ham klar til et nyt liv. Et liv, hvor han ville blive tvunget til at udholde skrækkelige pinsler. Tylers kidnapning og Sophies efterforskning af drabene fletter sig sammen i et kapløb med tiden, da det viser sig, at antallet af ofre i denne sag er langt større end først antaget.Fange til døden udgør tredje bind i krimiserien om Sophie Liv Kristophersen og handler om utænkelige overgreb begået mod unge mennesker.
Detour indeholder seks noveller, der bevæger sig på kanten mellem hverdagsrealisme og krimi.I ”Detour” foretager Damon en rejse, hvor han opdager, at en gammel bekendt er ombord på bussen. En bekendt, der ønsker ham ryddet af vejen?Filip og Freja er kolleger i ”Båden”, og han har særlige planer med hende, efter han har danset med hende til en julefrokost.Der er ikke langt fra virkelighed til fantasi i ”Den bedste”, hvor Victoria sætter sig for at opspore årsagen til sin søvnløshed.I ”Sig du elsker mig” er Patrick og Eliane forbundet med hinanden på en måde, der får skæbnesvangre konsekvenser.”Sandheden” giver en ånd fred, da hans efterladte får oplæst hans sidste vilje.I ”Sidste jul for fru Nielsen” har Klaus og Ellinor igennem et langt ægteskab holdt kærligheden i live, indtil mørket rammer dem. Uddrag af bogenJeg smider rygsækken fra mig. Maser mig sidelæns igennem stalagmitterne, der river smertefuldt i mine lemmer, men som ved et mirakel ikke flår hul i stof og hud. Min mave snerrer, en knurren, der giver ekko i den trange passage. Den akavede positur og opadskrånende strækning æsker mælkesyren frem i benene.Lidt længere fremme aftager stalagmitternes pres. Jeg træder ud på en afsats med plads til et dusin mennesker, hvis man står tæt.Heidi står med ryggen til mig, med korslagte arme og blikket vendt mod den underjordiske sø under os.Jeg træder så lydløst som muligt et skridt frem, tester med blikket dybden på det blågrønne vand.Verden aner intet. Kun hende. Om forfatterenMona Hawthorn Andersen (født 1977) har en baggrund som psykoterapeut, socialarbejder og magister i litteratur og psykologi. Hun bor i Klarup sammen med sin mand og tre børn. Hun har udgivet tre øvrige romaner: krimien I Guds skabte billede, den psykologiske gyser Beelzebul og thrilleren Dødemasken.
Den 23-årige Olivia skiller sig ud fra de andre borgere i Cachaville, Louisiana. Hun er undsluppet en fortid som traffickingoffer. Derfor lever hun et isoleret liv som hushjælp for en ældre kvinde, Luisa, på en nedlagt slaveplantage.Olivia konfronteres med mystiske hændelser. Hun finder spor efter unge kvinder, som har arbejdet på plantagen før hende, og hun hjemsøges af en mand, der bærer på en maske med indsatte mennesketænder.Hvilken forbindelse har masken til Luisas afdøde mand? Har Olivia taget så meget skade af sin fortid, at hun ikke kan skelne illusioner fra virkelighed? Bør hun stole på Robert, der dukker op og præsenterer sig som Luisas barnebarn?Hun må finde svarene på disse spørgsmål for at overleve, da en seriemorder har rettet blikket mod hende.Dødemasken er en romantisk thriller om at få en ny chance i livet og gøre op med fortiden.Uddrag af bogenDer falder en skygge hen over sengen. Jeg vil sætte mig op, men stivner med opspilede øjne, mens jeg stirrer på skikkelsen midt på gulvet. Jeg når ikke at registrere, om det er Maskemanden, før vedkommende sætter i bevægelse og forsvinder ud gennem døren.Med hamrende hjerte smækker jeg benene ud over madrassen, trækker i tøjet og løber ud på gangen. Der er ikke tændt lys nogen steder, så Robert og Luisa må være gået i seng.Jeg tænder for lampen i gangen, griber fat om det øverste af gelænderet og spejder ned mod hallen. Trinnene knager en smule under mine fødder, og gelænderet føles glat og køligt. Hallen er helt tom.Om forfatterenMona Hawthorn Andersen (født 1977) har en baggrund som socialarbejder, psykoterapeut og magister i litteratur og psykologi. Hun bor i Klarup sammen med sin mand, tre børn og deres kæledyr. Mona har udgivet to øvrige romaner: krimien I Guds skabte billede fra 2017 og den psykologiske gyser Beelzebul fra 2019.
Den 23-årige Olivia skiller sig ud fra de andre borgere i Cachaville, Louisiana. Hun er undsluppet en fortid som traffickingoffer. Derfor lever hun et isoleret liv som hushjælp for en ældre kvinde, Luisa, på en nedlagt slaveplantage. Olivia konfronteres med mystiske hændelser. Hun finder spor efter unge kvinder, som har arbejdet på plantagen før hende, og hun hjemsøges af en mand, der bærer på en maske med indsatte mennesketænder. Hvilken forbindelse har masken til Luisas afdøde mand? Har Olivia taget så meget skade af sin fortid, at hun ikke kan skelne illusioner fra virkelighed? Bør hun stole på Robert, der dukker op og præsenterer sig som Luisas barnebarn? Hun må finde svarene på disse spørgsmål for at overleve, da en seriemorder har rettet blikket mod hende. Dødemasken er en romantisk thriller om at få en ny chance i livet og gøre op med fortiden.Uddrag af bogen Der falder en skygge hen over sengen. Jeg vil sætte mig op, men stivner med opspilede øjne, mens jeg stirrer på skikkelsen midt på gulvet. Jeg når ikke at registrere, om det er Maskemanden, før vedkommende sætter i bevægelse og forsvinder ud gennem døren. Med hamrende hjerte smækker jeg benene ud over madrassen, trækker i tøjet og løber ud på gangen. Der er ikke tændt lys nogen steder, så Robert og Luisa må være gået i seng. Jeg tænder for lampen i gangen, griber fat om det øverste af gelænderet og spejder ned mod hallen. Trinnene knager en smule under mine fødder, og gelænderet føles glat og køligt. Hallen er helt tom.Om forfatteren Mona Hawthorn Andersen (født 1977) har en baggrund som socialarbejder, psykoterapeut og magister i litteratur og psykologi. Hun bor i Klarup sammen med sin mand, tre børn og deres kæledyr. Mona har udgivet to øvrige romaner: krimien I Guds skabte billede fra 2017 og den psykologiske gyser Beelzebul fra 2019.
Det er en hård opstart for Amanda at blive 1. g’er. Ingen ser ud til at ænse hendes problemer med at finde nye venner og passe ind i gymnasieklassen. Ingen undtagen Noah. Han tilbyder at lave et projekt sammen med hende i billedkunst. Kan han virkelig lide hende? En fredag eftermiddag forsvinder en pige fra klassen. Hun er den femte unge kvinde, som i løbet af et år er blevet meldt savnet i Nordjylland. Snart befinder Amanda sig i en kamp på liv og død, idet hun havner i hænderne på en udspekuleret seriemorder. Han har planer med Amanda, og han vil gennemføre dem for enhver pris. Amanda må stole på sine instinkter, da hun bliver tvunget til at træffe en række skæbnesvangre valg. Beelzebul er en hårrejsende gyser om sindets reaktioner på mobning, tilfangetagelse og tortur. Der trænges dybt ind i sindene hos Amanda og seriemorderen. Uddrag af bogen I en tåge af rædsel, hvor kniven trænger igennem det yderste hudlag på min kind, aflæser jeg det hidtil mest skræmmende i hans ansigt. Begær. Nydelse. Trangen til at erobre. Som om han kan læse mine tanker, griber han fat om min nakke og kysser mig. Jeg forsøger at skubbe ham væk, bide i hans ækle tunge, men det lykkes kun at nappe ham i tungespidsen. Han flytter sit hoved og lader en knytnæve suse ned mod mit ansigt. Jeg drejer hovedet til siden, og i et splitsekund når jeg at tænke, at dette er enden. Om forfatteren Mona Hawthorn Andersen (f. 1977) har en baggrund som psykoterapeut og cand.mag. i dansk og psykologi. Hun henter inspiration til sine bøger fra research om seriemordere og det virkelige liv. Hun bor i Klarup sammen med sin mand og tre børn. Hun debuterede i 2017 med kriminalromanen I Guds skabte billede.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.