Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Om en klassisk pædagogisk-sociologisk interesse i at undersøge og forstå mønstre i menneskelige handlinger, deres struktur og genese. Ti forskere præsenterer, hvordan og hvor forskelligt studier af praksis kan foregå – fra det helt empirinære til det rent teoribaserede studie. Flere af forfatterne peger desuden på, hvilke konsekvenser og sociale implikationer handlingerne og processerne indebærer, samt hvordan de kan forstås bagudrettet i tid som biografier og historie og fremadrettet som forforståelser med henblik på formuleringer af fremtidige politikker.Bogen henvender sig til studerende og lærere på professionshøjskoler og universiteter samt lærer-, sygepleje- og pædagoguddannelsen. Desuden vil politikere, uddannelsesplanlæggere og voksenoplysere have glæde af bogen.I serien er tidligere udkommet:Staten og den institutionelle pædagogik – Bind IModernisering af den offentlige sektor – Bind IIGlobal uddannelse – lokalt demokrati? – Bind III
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.