Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Selv mennesker du har kendt i mange år, vil du nu se i et nyt lys. Du vil også forstå hvordan andre opfatter- og hvad de tænker om dig. Du vil bevare dine styrker, men udvikle dig når du får denne viden om hvad andre tænker. Når du har læst bogen vil du forstå baggrunden for mange af de mekanismer der ligger til grund for folks handlinger. På den måde vil du have en langt dybere forståelse end personerne selv har. Du vil kunne afslutte et salg med kunden i centrum og to kunder er ikke ens. Som leder vil du vide hvem der skal udfordres og presses og hvem der helst vil have tryghed og rutiner. Du vil kunne levere en service ydelse på bedste vis og din kæreste eller ægtefælle vil føle sig respekteret, for selv om kurserne ikke omhandler ægteskab, melder deltagerne ofte tilbage at kurset har stor effekt på ens samliv. Kort sagt man vil se alle andre mennesker i et nyt lys. Bogen handler om hvordan normer og kultur udvikles. Forskellige mennesketypers adfærd herunder hvad der provokerer andre og udviklingsveje behandles sammen adfærd under pres. Bogen er oplagt til en firmadag, hvor indbyrdes roller, ansvarsfordelinger, uddelegering og mødekultur diskuteres og nye procedurer aftales.
Du vil især se dine nærmeste i et andet lys. Bogen redegør, udover styrker, også for hver person-profils typiske anledninger til diskutioner, uenighed og de ubevidste provokationer. Du vil også forstå hvad andre tænker om dig. Selv om du er et ordentligt og redeligt menneske ved du sandsynligvis ikke selv hvordan du provokerer din “modsatte profil”. Mange mennesker dømmer sig selv og andre, efter de samme leveregler. Bogen er et resultat af sammenfaldne forklaringer og undskyldninger, som er fremkommet i forbindelse med ledelsestræning og samarbejdsproblemer. Kursusdeltagere har dels været gennem en personprofilanalyse og “den varme stol” med efterfølgende sparring. Her har det vist sig at hver profil havde de samme styrker og løb i de samme problemer. Hver profil har haft sammenfaldende problemer og brugt samme “undskyldning” eller forklaring. Det der er endnu mere overraskende er at kolleger og ægtefæller ikke kendte til de forklaringer. Det er disse der er systematisk gengivet i bogen. Her kan hver profil læse hvilke styrker man har, og ikke mindst hvad der irriterer andre. De fyldige forklaringer gør dig i stand til at forstå andre bedre end dem selv.
Når du forstår hvad andre tænker vil du kunne motivere dem og løse konflikter som aldrig før. Du vil kunne sælge meget mere og kunden vil føle sig respekteret og forstået. Du vil også opdage hvordan andre opfatter dig. Du vil vide hvornår du provokerer andre og hvordan du kan omgå denne adfærd uden at gå ned på dine styrker. Dette materiale er udviklet over mange år, hvor ledere og medarbejdere har givet forklaring på deres adfærd. Adfærden har været meget typebestemt. I denne bog kan du læse om hver types motiver, værdier og handlinger - og du vil kunne forstå de mennesker der er mest forskellig fra hvordan du selv tænker. Du vil kunne ansætte den rigtige til dit team så det ikke er udelukkende er tidligere resultater og karakterer der tæller. Det har vist sig at din forståelse af andre vil have højest betydning for dit forhold til dem der står dig nærmest. Så hvis du tror du kender din ægtefælle hudløst og at du ved alt om din tætteste ven eller kollega, så bliver du klogere. Teknikken i at forstå andre er simpel og den vil ændre din måde at tænke for altid. Hvis du indimellem undrer dig over andres reaktion og adfærd, så er forklaringerne her.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.