Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
3. udgave af Naturgeografi C er revideret, opdateret og udvidet i forhold til 2. udgave. Bogen er udvidet med et helt nyt kapitel 9 om feltarbejde - og indeholder dertil opdaterede figurer og tabeller og nyskrevne afsnit. Naturgeografi C er en grundbog, der i 9 kapitler fokuserer på naturgeografiske processer og konsekvenserne af disse. Naturgeografi C henvender sig primært til gymnasieelever, der følger naturgeografi på C-niveau, men store dele af bogen kan opgså benyttes på B-niveau. Bogen er suppleret med et nyt kapitel om feltarbejde og en lang række øvelser. Naturgeografi C indeholder 9 kapitler- Indledning- Geologi- Klimatologi- Hydrologi- Geomorfologi- Energi- Produktion, teknologi og naturgrundlag- Kartografi- Feltarbejde
Denne 4. udgave af Naturgeografi C er udvidet med et helt nyt afsnit om demografi. Kapitlerne om klimatologi og energi er bearbejdet, så de afspejler udviklingen, og figurer og tabeller er opdateret. Desuden er FN’s verdensmål indarbejdet i en række kapitler.Det primære fokus i denne grundbog er de naturgeografiske processer og deres konsekvens for menneskets levevilkår. Aktuelle eksempler kaster lys over de problemstillinger, der opstår, når mennesket udnytter, regulerer og forvalter natur og omverden. Bogen henvender sig primært til gymnasiets C-niveau, men store dele af bogen er også relevante på B-niveauet.Kapitlet, der indeholder feltarbejde og øvelser, er ligeledes blevet revideret. Det bliver udgivet som en selvstændig webbog, der også tilbydes som print on demand.
Tematisk undervisning i naturgeografi med udgangspunkt i aktuelle problemstillinger.GEOdetektiven indeholder 8 forløb bygget op omkring virkelighedsnære spørgsmål, der gør det let at inddrage øvelser, eksperimenter, ekskursioner og feltarbejde.Undervisningsmodellen, kaldet ?GEOdetektiven?, sætter en case i centrum, hvorefter eleverne analyserer problemstillingen fra forskellige vinkler. Der opstår en naturlig rød tråd i forløbet, fordi alle elementer i arbejdet med kernestoffet bidrager til, at elevgruppen kan formulere et kvalificeret svar.Bogens forløb tager udgangspunkt i spørgsmålene: ? Hvorfor sulter de (stadig) på Afrikas Horn?? Kan man overleve på Stillehavsatoller?? Er en havn ved Liseleje en god ide? ? Hvad sker der, når isen smelter?? Hvordan skaber man bæredygtige byer?? Hvorfor bor folk på vulkaner?? Kan man leve af sten på Bornholm?? Hvorfor dannes der plastikøer i verdenshavene?En grundig lærervejledning viser, hvordan 'GEOdetektiv'-metoden kan anvendes i tilrettelæggelse af undervisning på både C- og B-niveau, så der sikres en god progression i arbejdsformer, faglige krav og selvstændighed i arbejdsprocessen.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.