Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Dette er en lærerhenvendt flergangsbog til den specialpædagogiske matematikundervisning. TilgangMange elever oplever udfordringer i matematikundervisningen, og vi ved kun meget lidt om, hvorfor tal gi?r kaos. Både lærere og forældre er usikre på, hvordan de kan imødekomme og afhjælpe elevernes matematiske udfordringer.Når tal gi?r kaos belyser centrale problemstillinger i matematikundervisningen fra en specialpædagogisk vinkel: kendetegn, problemstillinger, udredning, prøver og tests. Materialet kan være en hjælp til videreuddannelse inden for specialpædagogik, ved masterstudier, for ansatte hos PPT-tjenesten (det norske PPR), lærere, studerende og i matematikvejlederuddannelsen.IndholdNår tal gi?r kaos belyser centrale problemstillinger ud fra en specialpædagogisk vinkel:Kendetegn for matematikvanskelighederNordisk og international forskningForskning i hvorfor tal gi?r kaos for nogenSammenhæng med andre vanskelighederPrøver, test og vurderingUdredning, kortlægning og tiltagUdformning af tiltag og motivationEn omfangsrig opslagsbog med referencer.
Dette er en lærerhenvendt flergangsbog til den specialpædagogiske matematikundervisning.TilgangForskning viser, at jo tidligere elever får hjælp med vanskeligheder i matematik, jo større er sandsynligheden for, at de kommer til at mestre faget.Nu får jeg det til? indeholder praktiske anvisninger til lærere, der har én eller flere elever i klassen, som har brug for ekstra hjælp. Som helhed bidrager bogen til en bedre skolegang for elever med matematiske vanskeligheder.IndholdNu får jeg det til? belyser centrale problemstillinger ud fra en specialpædagogisk vinkel, og bogen kommer omkring følgende temaer:Kendetegn for matematikvanskelighederHvorfor lærer eleven ikke matematik?Hvordan undersøger vi eleven?Hvordan kortlægger vi?Matematik i hverdagenMotivation af elevenHvordan inddrages forældrene?Mestring af matematik.Kapitlerne i bogen kan tages op enkeltvis og uafhængigt af hinanden i lærerteamet.
Vi ved kun lidt om »hvorfor tal gi’r kaos«, men mange elever oplever denne kaos. Eleverne selv, lærerne og forældrene undrer sig over, hvad det er, og hvad de kan gøre. Det samme gør fagfolkene.Bogen er ikke en gennemgang af den nyere forskning, men en belysning af centrale problemstillinger ud fra en specialpædagogisk synsvinkel.• Kendetegn for matematikvanskeligheder• Nordisk og international forskning• Forskning i hvorfor tal gi’r kaos for nogen• Sammenhæng med andre vanskeligheder• Prøver, test og vurdering• Udredning, kortlægning og tiltag• Udformning af tiltag og motivationEn omfangsrig opslagsbog med referencer til brug i matematikvejlederuddannelsen og i specialpædagogiske studier.Den danske udgave af Olav Lundes bog »Hvorfor tal går i ball« er udgivet i samarbejde med Dansk SpecialMatematik.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.