Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Gennem 40 år har Ole Christiansen eksperimenteret med fotomediets muligheder og har flere gange skabt nye udtryksformer. Det fotografiske håndværk, som kommer til udtryk i Ole Christiansens portrætter, er et møde med en særlig æstetisk dimension i portrætfotografiet. Det er ekspressionistisk portrætfotografi med et strejf af surrealisme, hvor fotografierne er udført med en reduceret farveskala og er rige på skarpe modstillinger af lys og skygge. Porer, rynker, pletter, blodårer og hår vidner om levet liv, og øjne spiller en central rolle i det ekspressive udtryk, der kendetegner Ole Christiansens portrætter. I bogen kan man se portrætter af mennesker fra den danske og internationale kulturscene, men også politikere og mediefolk. Portrætterne er først og fremmest billeder, hvis motiver tager afsæt i det menneskelige. Med portrætter af Leonard Cohen, Yoko Ono og Iggy Pop, og blandt fremtrædende personer fra den hjemlige, danske offentlighed ses også Suzanne Brøgger, Poul Schlüter og Medina.Indbinding: hardcover med nedsænket billede på forsiden og foliepræg Papir: 150 gr. arctic volume white
Fotografen Ole Christiansen har skabt ikoniske pletskud med sine portrætter af f.eks. rockstjerner som Iggy Pop, Yoko Ono og David Byrne. Nu har Ole Christiansen fra sin lille altan på Scharlingsvej i Valby valgt det nærmeste gadehjørne skråt overfor som sit motiv. En klassisk position, hvis man ønsker et overblik fra tredje sals højde. Men med sin zoomlinse går fotografen tættere på de mennesker, der pludseligt kommer til syne skråt nedenfor lejligheden.Vi ser asfalt og jerndæksler, parkerede biler og hundeluftere. En helt utrolig variation i menneskers gøremål, og i de aftryk mennesker sætter i verden, når man observerer et gadehjørne så vedholdende, som Ole Christiansen har gjort igennem et halvt år på adressen. Himlen kommer dramatisk til syne på nogle billeder, og en bekymret ventende kvinde får i næste frame et kram. Et portræt forvandler sig til en gadescene, og en gadescene forvandler sig til et landskab.Der er ikke mange planter at se i højden. Men så kan man jo vende blikket mod gårdens liv, som Ole Christiansen også har gjort. Her er en legeplads for børn. Et indre rum fri for den trafik, der kendetegner gaderummets vildskab. Og naboerne og genboerne. De findes, selvom vi ikke ser dem. En kat i et vindue. En fugl på taget. Banale motiver der næsten er umulige at aflokke interesse, men som gennem Ole Christiansens linse bliver til grafiske monumenter. Med ganske få bevægelser fra kamerapositionen formår Ole Christiansen at fortælle en sammenhængende historie, der rækker ud over scenens begrænsede rum. Bogen er med essay af journalist Erik Steffensen. Indbinding: garnhæftet hardcover, med folie- og blindpræg samt snitfarvePapir: 150 gr. Munken Polar Rough
Fotograf Ole Christiansen afsøger byens gader i et univers af kontrast, refleksioner og menneskelig tilstedeværelse. Streetfoto, papirstrimler, grafisk by og plantestilleben, gennem hans linse og på computeren bliver alt set og bearbejdet med kunstnerisk talent oget helt unikt øje.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.