Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
En grundbog til læreruddannelsens pædagogiske fagområder inden for kompetencefaget lærerens grundfaglighed. Bogen leverer rygsøjlen af læreruddannelsens pædagogiske refleksionsgrundlag, som de studerende skal tilegne sig og have med sig i deres videre studieforløb, der skal gøre dem til kompetente undervisere og opdragere.Bogen består af 10 artikler til læreruddannelsens pædagogiske moduler og derudover af 11 tværgående redskabsartikler, der gør den studerende i stand til at analysere og perspektivere pædagogiske udfordringer i klasserummet, lærerværelset og skolepolitikken.Til hver af bogens kapitler er knyttet en video, lavet af lærerstuderende til lærerstuderende, som perspektiverer kapitlerne.
På verdensplan findes i alt blot tretten publicerede eksperimentelle studier samt kun et dansk design, som i efteråret 2010 blev afsluttet på psykologistudiet, Aalborg Universitet. Det er især sådanne studier, som grundlæggende kan afdække hvad coaching egentlig har af nytteværdi og om de mange coaching lovprisende bøger og artikler holder hvad de lover. Publikationen fremstiller de seneste tyve års forskning, som på sin side frem- bringer tiltrængt viden vedrørende virkningen af coaching psykologiske inter- ventioner indenfor f.eks. ledercoaching, livscoaching, og sundhedscoaching og i forhold til forskellige grupper som ældre, studerende, ledere, sundheds- personale og mange flere. Hvad forskningen viser af tendenser, fællestræk og modsætninger fremstilles i bogen med henblik på at kvalificere diskussionen af coaching og interventions- studier. Afslutningsvist peges på perspektiver for fremtidig coaching psykologisk forskning. Det Obelske Familiefond og Institut for Kommunikation og Psykologi ved Institutleder Christian Jantzen støtter den coaching psykologiske forskning på Aalborg Universitet. Bogens forfatter, Ole Michael Spaten Ph.D., leder den coaching psykologiske forskningsenhed på AAU.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.