Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Metode - til markedsføring og service introducerer til de vigtigste metodiske begreber og teorier og til analyseprocessen. Den er desuden en guide til arbejdet med den gode problemformulering. Læs to nye kapitler om projektskrivning og digitale metoder her Lærebogen skal hjælpe den studerende til at reflektere over en given problemstilling og identificere det korrekte problem. Dernæst er det hensigten, at den studerende skal kunne anvende de rigtige metoder til at løse problemet og være i stand til at præsentere resultatet – i en opgave eller i en virksomhed. Bogen gennemgår grundlæggende metodiske begreber, problemerkendelse og -formulering, informationsindsamling, markedsanalyse, analyseprocessen og undersøgelsesdesign, kvantitative og kvalitative analyser, bearbejdning af data, økonomi, opfølgning og feedback samt analysetyper. Lærebogen er rettet mod de merkantile uddannelser, fx markedsføringsøkonom og serviceøkonom.
Metode - til markedsføring og service introducerer til de vigtigste metodiske begreber og teorier og til analyseprocessen. Den er desuden en guide til arbejdet med den gode problemformulering.Lærebogen skal hjælpe den studerende til at reflektere over en given problemstilling og identificere det korrekte problem. Dernæst er det hensigten, at den studerende skal kunne anvende de rigtige metoder til at løse problemet og være i stand til at præsentere resultatet – i en opgave eller i en virksomhed.Bogen gennemgår grundlæggende metodiske begreber, problemerkendelse og -formulering, informationsindsamling, markedsanalyse, analyseprocessen og undersøgelsesdesign, kvantitative og kvalitative analyser, bearbejdning af data, økonomi, opfølgning og feedback samt analysetyper.Lærebogen er rettet mod de merkantile uddannelser, fx markedsføringsøkonom og serviceøkonom.
Bogen giver læseren et koncept til at sikre, at de rigtige spørgsmål både stilles inden analysen igangsættes og undervejs i analyseprocessen. Forfatterne giver de metodiske værktøjer til, at hele analyseprocessen bliver en bevidst handling af til- og fravalg, fra problemet konkretiseres som det analytiske udgangspunkt for teori og dataindsamling til analysens konklusioner og forslag til ledelsesanbefalinger foreligger. Derved giver analysen grundlaget for, at implementering eller realisering af analysens pointer kan give den ønskede gevinst.Virkeligheden for mange organisationer er, at der er alt for mange projekter og analyser, der igangsættes uden nogensinde at høste en gevinst. Topledelsen sætter alt for mange strategiske retninger, uden at det afstedkommer en forandring, og der er alt for mange analyser der igangsættes, men går i stå, fordi det er uklart, hvem der er ansvarlige for hvad, eller hvad tidshorisonten eller den ønskede effekt egentlig er.Bogen er skrevet sådan, at den kan bruges som opslagsværk i forhold til, hvad du skal være opmærksom på i de enkelte faser af analyseprocessen, samt hvilke overvejelser du skal gøre dig, inden du datagenererer, under datagenerering eller efter datagenerering, for at skabe gode konklusioner og ledelsesanbefalinger af høj kvalitet.Til sidst giver bogen et bud på, hvordan en analyses konklusion kan præsenteres.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.