Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
"Der er en endog særdeles grundig gennemgang af eksisterende litteratur om projektarbejde fra en række forskellige faglige perspektiver samtidig med indeholder en rigdom af eksempler på relevante erfaringer fra praksis, som forfatterne har indhentet gennem deres praktiske virke og interviews. Både på den baggrund og ikke mindst på grund af det klare sprogbrug og forfatternes store engagement og viden, må 'Projektkompetence' betegnes som et godt bud på den danske grundbog i projektarbejde. Som nævnt ovenfor vil den være velegnet til at læse igennem og diskutere, når man uden tidligere erfaring i praksis står over for et større projektarbejde - måske under styring af en person med sådan erfaring."– Paul Hegedahl, DK-nyt, nyheder for offentlige beslutningstagere Projektdeltagere har brug for kompetencer, der sætter dem i stand til at arbejde i denne specielle form for organisering af arbejdet. I projektarbejdet er det ikke blot de faglige kompetencer, der er brug for, der er i høj grad også behov for kompetencer til at tage del i projektets mangeartede processer. Samarbejde, kommunikation og præstation er f.eks. kompetencer, som er nødvendige i projektarbejde. Dvs. at man skal kunne være med til at forme projektet gennem sin deltagelse, hvad enten man deltager som medarbejder eller leder.Hvis man spørger erfarne projektdeltagere om deres oplevelser, svarer de ofte, at projektarbejdet til tider har været euforisk og banebrydende. Andre gange har processen været præget af anarki og meningsløshed. Hvad gør forskellene, og hvordan kan man ruste sig, så man har de bedste betingelser for at forbedre projektarbejdet? Det er emnet for denne bog.Bogen indeholder: beskrivelser af projektorganiseringens processer, som svarer til virkeligheden bud på bevidste kompetencer ved deltagelse i projekter konkrete redskaber, som kan bruges i projektarbejdets forskellige faser.Bogens målgruppe er alle, herunder studerende, der professionelt deltager i projektarbejde. Bogen er særligt egnet til deltagere i projekter, som kræver udvikling af viden, ideer og kreative løsninger. Anita Mac er cand.techn.soc., ph.d. og lektor ved institut for Kommunikation, virksomhed og informationsteknologier, RUC. Morten W. Ejlskov er cand. psyk. (aut.) og arbejder som erhvervspsykolog.
Samfundet forandrer sig. Det samme gør behovet for, og forventningerne tiI, offentlig kommunikation. Dette har medført nye idealer for, hvordan man bør kommunikere i den offentlige sektor. De ideelle kommunikationsformer kan imidlertid være vanskelige at føre ud i livet, fordi de kræver, at ikke bare den enkelte kommunikationsmedarbejder, men hele den offentlige organisering, selvforståelse, praksis og de offentlige ressourcer understøtter dem. Borgere forstås i langt højere grad end tidligere som aktive deltagere med personlige forventninger, ønsker og behov fremfor som passive modtagere af information fra offentlige myndigheder. Men de mange forståelser blander sig og gør kommunikation til en kompleks opgave.For at vi bedre kan forstå og styrke kommunikation i den offentlige sektor, har vi behov for nuanceret, empirisk baseret og casenær viden fra forskellige praksisser. I denne bog præsenteres en række analyser af forestillinger om borgerens rolle i offentlig kommunikation samt de kommunikative praksisser og konsekvenser, disse forestillinger fører med sig. Bogens bidragydere undersøger, hvordan borgeren i forskellige sammenhænge frames som henholdsvis demokratisk deltager, bruger, kunde og klient.Offentlig kommunikation er skrevet af forskere og erfarne kommunikationsprofessionelle og henvender sig primært til forskere og studerende med interesse for demokrati, borgerinddragelse, den offentlige sektor og kommunikation. Den kan også være til gavn for kommunikationsmedarbejdere og ledere i den offentlige sektor, der arbejder med at omsætte idealer, inddrage borgerne, lytte og kommunikere i en stadigt mere kompleks verden.
Hvordan er tilstanden i det danske lokaldemokrati? Det spørger vi gerne hinanden om hvert fjerde år, når det er tid til kommunalvalg. Men spørgsmålet er relevant til alle tider - også mellem valgene. Lokaldemokrati er nemlig mere end blot et valg og en valghandling. Derfor kan stemmeprocenten alene ikke give os et svar. Hvad et velfungerende lokaldemokrati mere præcist er, og hvilke veje der fører derhen, er der langt fra enighed om. Når politikere, borgere, embedsfolk og medier kommunikerer om lokaldemokratiske anliggender, kommer forskellige og til dels konfliktende forståelser af lokaldemokratiet således til syne. Disse forskelle er centrale for indblikket i, hvordan det står til i det lokale demokrati, og hvor der er brug for særlig opmærksomhed.Lokaldemokrati på spil giver et nuanceret billede af det danske lokaldemokrati ud fra et sociologisk og kommunikationsfagligt perspektiv, hvor borgere, politikere og embedsmænds samtaler om lokaldemokrati såvel som mediernes dækning er i fokus. Bogen har Næstved Kommune som case og bygger på et omfattende feltarbejde i perioden omkring kommunalvalget i 2013.
The problems and debates surrounding climate change possess closely intertwined social and scientific aspects. This book highlights the importance of researching climate change through a multi-disciplinary approach; namely through cultural studies, communication studies, and clean-technology studies.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.