Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Almene kvalifikationer efterspørges i stigende grad af de fleste virksomheder i dag. Medarbejderne skal være fleksible, ansvarsbevidste og selvstændige. I praksis er der stor forskel på hvad virksomhederne forventer af en fleksibel medarbejder og hvordan medarbejderne opfatter deres egen fleksibilitet. For slet ikke at tale om hvilke muligheder der er for at udvise fleksibilitet. - hvilke almene kvalifikationer efterspørges af forskellige virksomhedstyper? - hvilke læringsmuligheder er der i arbejdet inden for forskellige virksomhedstyper? - hvilke medarbejdere tiltrækkes af de forskellige virksomhedstyper? Bogen er et resultat af et samarbejdsprojekt mellem DTI Arbejdsliv, erhvervs- og voksenuddannelsesgruppen (EVU) på RUC og Institut for miljø, teknologi og samfund (Tek-Sam) på RUC.
Begreber om lærende organisationer og udviklende arbejde vinder mere og mere frem på arbejdspladserne i disse år. Men hvad menes der egentlig? Kan organisationer lære? Hvordan kan der etableres læring i arbejdslivet? Og hvad har lærende organisationer og et godt arbejdsliv med hinanden at gøre? Forfatteren forsøger at kombinere det bedste fra teorierne i begrebet læringsrum der beskriver hvilke faktorer som har betydning for læremuligheder og selvbestemmelse i arbejdet. Det sker bl.a. med afsæt i en kritisk gennemgang af udvalgte teorier om organisatorisk læring. Bogen henvender sig både til studerende og undervisere og til de der beskæftiger sig med læreprocesser i organisationer og udvikling af arbejdet i praksis.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.