Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Vi er dem, vi vælger at væreDenne bog tjener som en indføring i teorien bag værdibaseret ledelse, men bogen kan også bruges som en konkret guide til at implementere værdibaseret ledelse i en virksomhed eller organisation.Bogen, der nu foreligger i en fjerde udgave, er blevet drejet en smule fra de tidligere udgaver. Det tema, der nu kommer frem, er værdibaseret ledelse i transformationsprocesser. Det gør ikke de tidligere udgavers temaer irrelevante, hvorfor store dele af stoffet stadig er bevaret. Bogen er handlingsorienteret og lægger vægt på at beskrive den løbende proces, der skal sikre dybdeimplementering af værdierne, så de ikke ender som skueværdier, der kun tages frem ved særlige lejligheder.Værdibaseret ledelse som et centralt omdrejningspunkt i transformationsprocesser behandles blandt andet gennem følgende temaer:Visioner og værdier som basis for etablering af fodslag og ejerskab i magtsystemet.Værdiledelse som værktøj til etablering af bredt organisatorisk ejerskab.Værdiledelse som element i skabelse af ændringsparate kulturer.Værdier som fundamentet bag tværorganisatorisk samarbejde, sammenhængs-kraft, fleksibilitet og effektivitet.Nyt i 4. udgaveDe vigtigste ændringer er nye indskud, fjernelse af et par af de gamle, en ny disponering af stoffet og en ny konkret case til sidst. Denne fjerde udgave af bogen fokuserer nu på: Værdibaseret ledelse i transformationsprocesser.Bogen er nu disponeret efter 3P modellen. Denne model opsummerer, hvad ledere skal gøre, ikke blot for at udøve lederskab, men også for at udvikle sig personligt. Modellen er kendt for sit forsøg på at kombinere fordelene ved ældre lederskabsteorier samtidig med at den afdækker deres begrænsninger. Modellen er blevet klassificeret som en “ integreret psykologisk ” teori om ledelse. De tre P’er står for public, private og personel lederskab.MålgruppeBogen retter sig mod ledere - i både offentlige og private virksomheder - som arbejder aktivt med virksomhedsværdier, men er også relevant for andre praktikere og teoretikere med interesse i værdibaseret ledelse.Om forfatterenPeter Beyer er akademiingeniør, erhvervsforsker og phd, ansat på CVL på CBS samt som ekstern lektor på ITU og har derudover mere end 40 års erfaring bag sig som managementkonsulent i flere internationale konsulentfirmaer.
Features an exploration of how religion developed in a globalized society, that reveals what 'religion' means in the world. Fully illustrated, this work contains examples ranging from Islam and Hinduism to African traditional religions and new age spirituality. It is aimed at students of sociology of religion, and religion and modernity.
`It is illuminating, it may be persuasive, it ought to be read... the reader is introduced to a wealth of recent literature covering disparate areas of debate. Yet the main value lies in the challenge presented by the novel synthesis as a whole.' - Journal of Contemporary Religion
Sådan gennemføres Business Process Reengineering projekter:- Fremgangsmåde/metode- Teorier- Teknikker- Værktøjer- Eksempler- Best practice10 år efter introduktionen af BPR er der stadigt et konstant behov for at forenkle, forbedre og forny virksomheders forretningsprocesser.Og dermed også et behov for at introducere nye og bedre BPR-metoder, teknikker og værktøjer.Veje til fornyelsen udnytter de seneste 10 års erfaringer fra både gode og dårlige BPR-projekter til at vise, hvordan virksomheder kan gennemføre BPR-projekter med succes.Forfatterne viser eksempler på BPR-projekter som vedrører udvikling af virksomhedens kunde- og leverandørrelationer (Supply Chain Mangement og Customer Relationship Mangement), forbedring af produktudviklingsprocessen, forretningsmæssig anvendelse af nye teknologiske muligheder og udvikling af virksomhedens forandringsevne gennem indførelse af nye videnprocesser (Knowledge Mangement).Således viser bogen, hvordan virksomheder kan opnå markante og målbare forbedringer ved at fokusere på fornyelse af eksisterende forretningsprocesser, IT og organisation.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.