Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
The authors examine the macroeconomic prospects for South Africa into the 21st century using a model relevant to other developing countries.
Dette nummer af tidsskriftet "Skolen i Morgen" indeholder følgende artikler:Teamets arbejde med læringsmål – udvikling af en skolekultur med fokus på læringAf Lise MaylandArtiklen her beskriver, hvordan man som skole og team kan arbejde med at udvikle en praksis omkring læringsmål, der har betydning for såvel lærere som elever. Den giver blandt andet konkret inspiration til at tilrettelægge en proces omkring, hvordan læringsmål kan styrke og udvikle en skolekultur med fokus på læring inspireret af aktionslæringsmetode.”Vurdering for læring” i Vejen KommuneAf Henriette Vendelbo Eriksen og Helle Agerskov HøffnerVejen Kommune har rettet blikket mod Norge og er i fuld gang med implementeringen af ”Vurdering For Læring”, som er inspireret af det norske Undervisningsdirektorats nationale satsning af samme navn. Forfatterne beskriver, hvordan processen er tilrettelagt i Vejen Kommune, og hvad detteindebærer af udfordringer til såvel ledelsessom forvaltningsniveau.Målstyring og feedbackkultur – hinandens forudsætninger!Af Peter BrixenFor at målstyring i skolen skal have den ønskede effekt, er det centralt, at den følges af en løbende feedback på opnåelsen af målene. Det gælder formuleringen af mål på alle niveauer fra de nationalt formulerede resultatmål til den enkelte elevs læringsmål. Artiklen her beskriver blandt andet, at det er nødvendigt med en kulturændring, hvor feedback spiller en afgørende rolle.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.