Udvidet returret til d. 31. januar 2024

Bøger af Rasmus Rønlev

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • - en grundbog
    af Mie Femø Nielsen, Christian Kock, Anker Brink Lund, mfl.
    529,95 kr.

    Den kommunikative arena er betragtelig – grænsende til det uoverskuelige! Kommunikation er et omfattende og indholdsrigt begreb, og litteraturstudier illustrerer mangfoldigheden, men også, at der ikke eksisterer nogen altomfattende supermodel, der alene kan indfange området. Kommunikationsteori – en grundbog giver en første indføring til et kolossalt stort og meget vanskeligt afgrænseligt område. Denne grundbog behandler på forskellige måder kommunikation mellem aktører i forskellige perspektiver. I overskuelig form præsenteres såvel de forskellige teoretiske som videnskabelige retninger i relation til kommunikation, ligesom en lang række begreber præsenteres, defineres og diskuteres i bogen. Kommunikationsteori kan også anvendes som et opslagsværk; noget man læser i, når man har behov for et hurtigt overblik på et specifikt emneområde for siden at gå videre i originallitteraturen.I denne reviderede 2. udgave er de tidligere kapitler blevet opdaterede og der er nye kapitler om retorik og strategisk ledelseskommunikation.Kommunikationsteori – en grundbog kan anvendes på forskellige uddannelser og i flere sammenhænge i et studium. Den er ikke specifikt bundet til noget fag eller nogen uddannelse. Bogen er bevidst tilrettelagt så almen og bred, at den kan bruges på de fleste uddannelser og kurser, hvori kommunikation indgår.

  • - A guide to first-person journalism
    af Rikke Hyldgaard, Søren Pagter, Christine Isager, mfl.
    206,95 kr.

    You can do it! You can tell journalistic stories in the first person appearing with a visible and active self in the story. In fact, in some situations this can elevate your journalism and engage readers, listeners and viewers. But when and why? Which stories will be better with an active self and how do you go about it? These questions are answered in the anthology What am I doing here? Through analyses and examples, a range of journalists and scholars explore when, why and how a visible 'I' can improve a journalistic story across genres, media types and platforms. The book presents different types of first-person narrators and the dilemmas that can arise in, amongst others:feature and reportageinvestigative reportingthe profile storyghostwritingessays and memoirsaudio storiesdigital storiesethnographic journalismthe personal photograph What am I doing here? is a hands-on textbook designed to inspire journalists, editors and other communicators to a well-considered and qualified use of 'I'.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.