Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
SKRIV ? FÅ STYR PÅ DINE TEKSTERLærervejledningSKRIV er et undervisningsmateriale, som hjælper dine ordblinde elever og elever i skriftsproglige vanskeligheder i deres skrivearbejde med bl.a. struktur, stilladsering og nedbrydning af kompleksitet.SKRIV bygger på et funktionelt sprogsyn, hvor der arbejdes med autentiske skrivesituationer, for at eleverne oplever, at deres egne tekster kan og skal bruges til noget.I SKRIV støttes elevernes skriftsproglige udvikling gennem direkte undervisning i bl.a. opbygning af ordforråd, konstruering af sætninger og udarbejdelse af hele tekster, fra ord til sætning til tekst.SKRIV kan anvendes fra 4. klasse. Eleverne arbejder med berettende, informerende, instruerende, fortællende og argumenterende teksttyper.I den første del af lærervejledningen bliver du ledt igennem den grundlæggende viden og teori om skriveudvikling, skrivekompetencer og situeret skriveundervisning. I den anden del beskrives udførligt, hvordan de enkelte opgaver skal udføres i praksis for at understøtte elevens læring.SKRIV består af tre elevhæfter og en lærervejledning.Har du bog, har du web!Når du køber Lærervejledning/web, får du samtidig adgang til websitet www.skriv.alinea.dk, hvor der bl.a. findes tavlebog, digitale elevopgaver, lydfiler, oversigter over teksttyper og introfilm, som understøtter det arbejde, der foregår i bogen.
SKRIV hjælper usikre skrivere og elever i skriftsproglige vanskeligheder med at få mere mod og styr på skrivning af tekster.SKRIV 3 kan anvendes fra 5. klasse. Eleverne arbejder i dette hæfte ud fra et emne med berettende, informerende, instruerende og argumenterende teksttyper.I SKRIV 3 støttes elevernes skriftsproglige udvikling gennem direkte undervisning i bl.a. opbygning af ordforråd, konstruering af sætninger og udarbejdelse af hele tekster, fra ord til sætning til tekst.Struktur og gennemgående elementer i SKRIV 3:STYR PÅ DIN VIDEN: Aktivering af forforståelse. Tankekort og introfilm om teksttypen.STYR PÅ TEKSTEN: Modeltekst og udarbejdelse af udkast til elevens egen tekst. Brug af tjekliste som et formativt feedback-redskab.STYR PÅ DIN PRÆSENTATION: Gennemlæsning og refleksion over elevens egen tekst samt elevevaluering.SKRIV bygger på et funktionelt sprogsyn, hvor der arbejdes med autentiske skrivesituationer, for at eleverne oplever, at deres egne tekster kan og skal bruges til noget.SKRIV består af tre elevhæfter, en lærervejledning og et omfattende website, Skriv, hvor der bl.a. findes tavlebog, digitale elevopgaver, lydfiler, oversigter over teksttyper og introfilm, som understøtter det arbejde, der foregår i bogen..
SKRIV hjælper usikre skrivere og elever i skriftsproglige vanskeligheder med at få mere mod og styr på skrivning af tekster.SKRIV 2 kan anvendes fra 4. klasse.Eleverne arbejder med berettende, informerende, instruerende og argumenterende teksttyper.I SKRIV 2 støttes elevernes skriftsproglige udvikling gennem direkte undervisning i bl.a. opbygning af ordforråd, konstruering af sætninger og udarbejdelse af hele tekster, fra ord til sætning til tekst.Struktur og gennemgående elementer i SKRIV 2:STYR PÅ DIN VIDEN: Aktivering af forforståelse. Tankekort og introfilm om teksttypen.STYR PÅ ORD: Sproglære om ord og sætninger. Skrivning af korte tekster.STYR PÅ TEKSTEN: Modeltekst og udarbejdelse af udkast til elevens egen tekst. Brug af tjekliste som et formativt feedback-redskab.STYR PÅ DIN PRÆSENTATION: Gennemlæsning og refleksion over elevens egen tekst samt elevevaluering.SKRIV bygger på et funktionelt sprogsyn, hvor der arbejdes med autentiske skrivesituationer, for at eleverne oplever, at deres egne tekster kan og skal bruges til noget.SKRIV består af tre elevhæfter, en lærervejledning og et omfattende website, Skriv, hvor der bl.a. findes tavlebog, digitale elevopgaver, lydfiler, oversigter over teksttyper og introfilm, som understøtter det arbejde, der foregår i bogen.
SKRIV hjælpe usikre skrivere og elever i skriftsproglige vanskeligheder med at få mere mod og styr på skrivning af tekster.SKRIV 1 kan anvendes fra 4. klasse.Eleverne arbejder med berettende, informerende, instruerende og argumenterende teksttyper.I SKRIV 1 støttes elevernes skriftsproglige udvikling gennem direkte undervisning i bl.a. opbygning af ordforråd, konstruering af sætninger og udarbejdelse af hele tekster, fra ord til sætning til tekst.Struktur og gennemgående elementer i SKRIV 1:STYR PÅ DIN VIDEN: Aktivering af forforståelse. Tankekort og introfilm om teksttypen.STYR PÅ ORD: Sproglære om ord og sætninger. Skrivning af korte tekster.STYR PÅ TEKSTEN: Modeltekst og udarbejdelse af udkast til elevens egen tekst. Brug af tjekliste som et formativt feedback-redskab.STYR PÅ DIN PRÆSENTATION: Gennemlæsning og refleksion over elevens egen tekst samt elevevaluering.SKRIV bygger på et funktionelt sprogsyn, hvor der arbejdes med autentiske skrivesituationer, for at eleverne oplever, at deres egne tekster kan og skal bruges til noget.SKRIV består af tre elevhæfter, en lærervejledning og et omfattende website, Skriv, hvor der bl.a. findes tavlebog, digitale elevopgaver, lydfiler, oversigter over teksttyper og introfilm, som understøtter det arbejde, der foregår i bogen.
Under samme himmel 6 lever fuldt ud op til trinmålene for det aktuelle klassetrin. Kristendommen er det centrale stofområde, som det er tilfældet i systemet på alle klassetrin. Derudover indgår de vigtigste ikke-kristne religioner, dvs. islam, jødedom, buddhisme og hinduisme, som en integreret del af indholdet. Ved udarbejdelsen af materialet er der lagt vægt på den kundskabsformidlende side af faget. Teksterne er målrettet klassetrinnet, og på de enkelte sider findes faktabokse, spørgsmål til indholdet og oplæg til faglig læsning samt en illustreret liste over bogens vigtige begreber og navne. Indholdet er rigt illustreret med tegninger og fotos. Bogen som helhed fremtræder meget indbydende og appellerende for målgruppen (elever på 6. klassetrin).
Lærervejledningen er tænkt som en hjælp til læreren - også den ikke linjefagsuddannede til at gøre undervisningen varieret og angagerende i indskolingen. Lærervejledningen indeholder bl.a.:Religionsoversigt - med korte, relevante informationer om de fem store religioner, som omtales i emnebogen: kristendom, islam, jødedom, hunduisme og buddhisme. Lærervejledningen følger Emnebogens opbygning, og hvert kapitel er disponeret efter denne struktur:Faglige formål - viser bl.a. de aktuelle trinmål i hvert kapitel.Uddybende oplysninger - formidler den relevante baggrundsviden.Faglig læsning - med inspiration til arbejdet med faglig læsning.Arbejdsforslag - inspiration og konkrete forslag til aktiviteter i undervisningen.Kopiark - 29 kopiark med opgaver og aktiviteter til indholdet i Emnebogen.
Samme udgave inkl. Tavlebog sælges nu på ISBN 9788723524416.
Under samme himmel 4 lever fuldt ud op til trinmålene for de fjerde klassetrin. Derudover indgår de vigtigste ikke-kristne religioner, dvs. islam, jødedom, buddhisme og hinduisme, som en integreret del af indholdet.Ved udarbejdelsen af materialet er der lagt vægt på den kundskabsformidlende side af faget. Teksterne er målrettet klassetrinnet, og på de enkelte sider findes faktabokse, spørgsmål til indholdet og oplæg til faglig læsning. Indholdet er rigt illustreret med tegninger og fotos. Bogen som helhed fremtræder meget indbydende og appellerende for målgruppen (elever på 4. klassetrin).I Emnebogen er ‘faglig læsning’ implementeret og i den tilhørende lærervejledning gives anvisninger på, hvordan eleverne kan arbejde med faglig læsning, ligesom der findes kopiark, der understøtter dette arbejde.
“Under samme himmel 2” tager afsæt i kristendommen og de bibleske fortællinger og kommer grundigt rundt om kundskabsområderne og trinmålene. samtidig perspektiveres der til andre religioner.Bøgernes smukke illustrationer understøtter teksten, så eleverne spores ind på den undren og refleksion, der er central i faget.“Under samme himmel 2” indeholder:Tro og tankerSymbolerBibelske fortællinger og Josef og MosesNye årDet rigtige livSpisereglerJesusEngle
Under samme himmel 5 lever fuldt ud op til trinmålene for det aktuelle klassetrin. Kristendommen er det centrale stofområde, som det er tilfældet i systemet på alle klassetrin. Derudover indgår de vigtigste ikke-kristne religioner, dvs. islam, jødedom, buddhisme og hinduisme, som en integreret del af indholdet. Ved udarbejdelsen af materialet er der lagt vægt på den kundskabsformidlende side af faget. Teksterne er målrettet klassetrinnet, og på de enkelte sider findes faktabokse, spørgsmål til indholdet og oplæg til faglig læsning samt en illustreret liste over bogens vigtige begreber og navne. Indholdet er rigt illustreret med tegninger og fotos. Bogen som helhed fremtræder meget indbydende og appellerende for målgruppen (elever på 5. klassetrin). I Emnebogen er ‘faglig læsning’ implementeret, og i den tilhørende lærervejledning gives arbejdsforslag og anvisninger på, hvordan eleverne kan arbejde med faglig læsning, ligesom der findes kopiark, der understøtter dette arbejde.
“Under samme himmel 3, Kristen dom og andre religioner, Emnebog”er til 3. klassetrin og markerer afslutningen på indskolingen i faget kristendomskundskab. “Under samme himmel 3” tager afsæt i kristendommen og de bibelske fortællinger og kommer grundigt rundt om kundskabsområderne og trinmålene. Samtidig perspektiveres der til de andre store religioner: jødedom, islam, hinduisme og buddhisme.“Under samme himmel 3” indeholder følgende kapitler: Tro go tanker - Gud og guder - Guder og mennesker - Fortællingen om kong David - Solen en guddommelig kraft -Fortællingen om Jesu fødsel - Fortællingen om påsken og Jesu død - Kors som symbol - Død og begravelse - Da danskerne blev kristne - Ordforklaringer
Under samme himmel 4, Kristendom og andre religioner, Lærervejledning, indgår i systemet Under samme himmel og er henvendt til 4. klassetrin, dvs. begyndelsen af mellemtrinnet for kristendomskundskabs vedkommende. Under samme himmel 4, Lærervejledning er lærerens værktøj til arbejdet med Emnebogen til eleverne. I lærervejledningens generelle del sættes brugen af materialet ind i en pædagogisk kontekst, ligesom der findes en oversigt over de fem store verdensreligioner. Oversigten indeholder en kort uddybning af de emner, der arbejdes med i Emnebøgerne. Lærervejledningen følger Emneboens opbygning. Til hver kapitel findes: Faglige mål - Uddybende oplysninger - Faglig læsning og arbejdsforslag - Evaluering og Kopiark. Bagerst i vejledningen findes 4 kopiark til faglig læsning og 33 kopiark med aktiviteter og opgaver, som konsoliderer elevernes læring og evaluerer deres forståelse af arbejdet med Emnebogen. Under samme himmel 4, Lærervejledning er spiralindbundet og i A4-format med ca. 90 sider vejledning og i alt 37 kopiark.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.