Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Lær og leg med lyd giver mulighed for at arbejde intensivt og struktureret med 8 læsestavestrategier i over 100 alsidige, legende og motiverende aktiviteter. Idéen er at have et materiale, der er så omfattende og varieret, at man kan arbejde med lyd- og bogstavtræning, orddeling, rimanalogier og hvad der ellers hører til det indledende arbejde med at lære at læse og skrive – uden af det bliver trivielt og kedeligt for eleverne. Forfatterne har ladet sig inspirere af den Canadiske tilgang til læseindlæring, hvor der arbejdes mere formaliseret og i en længere periode med lydstrategier, end det er almindeligt i dansk læsestaveundervisning. I hvert af bogens 8 centrale kapitler gives en kort teoretisk beskrivelse af strategien samt en trin-for-trin gennemgang af alle de aktiviteter, der udmønter strategien i praksis. Kapitlerne er: 1. Bogstaver og lyde, 2. Vokalstart, 3. Konsonantklynger, 4. Stavelsesdeling, 5. Drillevokaler, 6. Rimfamilier, 7. Morfemer, 8. De mest almindelige ord, 9. Plakater og 10. Forældrevejledning. Til aktiviteterne medfølger kopiark til download. Alle strategier bygger på forskningsbaseret viden om, hvordan børn lærer at læse og stave. Forfatterne, begge læsevejledere med fokus på børn med læsestave-udfordringer og ordblindhed, har skabt dette omfangsrige materiale for at kunne differentiere og variere undervisningen tilstrækkeligt til, at eleverne bevarer motivationen. Materialet er tiltænkt 0.-3. klasse samt støtteundervisningen. Det fungerer også godt til børn med ordblindevanskeligheder.
Har du brug for en håndsrækning til, hvordan du skal undervise ordblinde elever?Mangler du konkrete idéer og metoder til din praksis?Denne bog giver viden om, hvad du konkret gør, når du har en elev med ordblindhed. Du får forslag til redskaber og øvelser til undervisningen i fx stavning, læseforståelse og brugen af it-hjælpemidler. Bogen henvender sig til dansk- og støttelærere i 0.-10. klasse, men mange af værktøjerne har lige så stor relevans i andre fag.
Har du brug for en håndsrækning til, hvordan du skal undervise ordblinde elever?Mangler du konkrete idéer og metoder til din praksis?Denne bog giver viden om, hvad du konkret gør, når du har en elev med ordblindhed. Du får forslag til redskaber og øvelser til undervisningen i fx stavning, læseforståelse og brugen af it-hjælpemidler.Bogen henvender sig til dansk- og støttelærere i 0.-10. klasse, men mange af værktøjerne har lige så stor relevans i andre fag.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.