Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Flere fantastiske forbindelser - relationer og konstruktioner i læringsmiljøer er en antologi med bidrag fra en række markante pædagogiske personligheder fra USA, Canada, England, Sverige og Danmark, der giver forskellige perspektiver på relationel teori og praksis i læringsmiljøer.Antologien er en selvstændig opfølger til antologien Fantastiske forbindelser - i undervisning og læringssamvær, hvor andre markante navne gjorde bogen til en pædagogisk bestseller.Flere fantastiske forbindelser har en om muligt endnu mere bemærkelsesværdig række af forskere, teoretikere og praksisudviklere som bidragydere, der kan udvide de fantastiske forbindelser og relationelle forståelser og udvikle eminente, samskabende og vitaliserende læringsmiljøer i skoler såvel som i daginstitutioner. Antologien lægger særlig vægt på ideen om, at vi samskaber vores forståelser af både os selv og verden. Alt, hvad vi tilegner os, lærer vi i relation til nogen eller noget.Forfatterne repræsenterer en bred vifte af fascinerende og respektfulde måder at udvikle god praksis. Antologien udgør en samlet helhed, men de enkelte bidrag kan læses hver for sig, hvis man ønsker at dykke dybere ned i emner som værdsættende undersøgelser, samskabelse, compassion, co-teaching, demokrati og professionelle relationer.Ledere, lærere, pædagoger, psykologer, konsulenter, lærer- og pædagogstuderende, studerende på pædagogiske diplommoduler og alle andre, der måtte have interesse i relationer og samskabelse af læringsmiljøer, kan finde inspiration til at udvikle pædagogisk forståelse og god praksis i egne kontekster.
En metode til at forstå, hjælpe og opdrage børn, der let bliver frustrerede og er kronisk ufleksible. Til forældre, pædagoger, lærere og andre faggrupper.Urolige børn med diagnoser ender ofte med at eksplodere i en uoverskuelig dagligdag. En pædagogisk metode giver redskaber til at hjælpe dem.Forfatteren Ross W. Greene har mange år forsket i, hvordan hyperaktive eller eksplosive børn kan hjælpes.Med forskellige diagnoser som ADHD, autisme, Aspergers Syndrom, ODD, ikke-verbale indlæringsvanskeligheder, Tourettes Syndrom, OCD mv. reagerer børn med disse diagnoser ofte ens i en række af hverdagens situationer: De har svært ved at håndtere frustrationer og behov, der ikke opfyldes med det samme, de er ufleksible og har svært ved at omstille sig.Effektiv pædagogisk metodeFælles Proaktiv Problemløsning (tidligere kendt som Samarbejdsbaseret Problemløsning) er den første pædagogiske metode, der effektivt og synligt hjælper denne gruppe børn og unge.Ross W. Greenes erfaringer er her omsat til en praktisk brugsbog med masser af eksempler og konkrete anvisninger på, hvordan man praktiserer metoden i hverdagen.
En bog til alle børnefamilier, der ønsker færre konflikter i hverdagen. Bogen byder på en metode til at forstå og kommunikere med børn ved at samarbejde frem for at skælde ud.Undgå skældud-fælden med Ross W. GreeneVi ved det godt: Skældud virker ikke. Det skader forholdet mellem barn og forælder, og barnet lærer ikke det, det får brug for som voksen, år du som forælder tromler dine egen vilje igennem.Men, hvad gør man så, når man ikke vil falde i skældud-fælden? Det har Ross W. Greene fundet en metode til, som alle forældre kan lære, og i sin nyeste bog ’Opdragelse uden skældud’ beskriver han metoden.Børneopdragelse i gråzone-landIfølge Ross W. Greene behøver forældreskabet ikke at være en konstant balancegang mellem konflikt og kapitulation.“Når det i dag handler om børneopdragelse, er mange forældre i tvivl om, hvordan de skal gribe det an. De befinder sig i et gråzone-land mellem eftergivenhed og autoritære principper. De ønsker, at deres barn skal være et selvstændigt individ, men ikke hvis det fører til, at det træffer uheldige valg. De vil helst undgå at fremstå som strenge og pedantiske forældre, men ikke hvis resultatet bliver et uforskammet og trodsigt barn," forklarer Ross W. GreeneLøs problemer i fællesskabHeldigvis er der en gylden middelvej mellem det rene forældreherredømme og total eftergivenhed på barnets præmisser. Voksne skal vise respekt overfor børnene og samarbejde med dem om at finde holdbare løsninger. For børn vil gerne samarbejde, og børn gør det godt, hvis de kan, mener Ross W. Greene. Men ofte har de ikke evnerne eller erfaringerne, der skal til for at gøre det."Målet er ikke at være perfekt som forælder, især fordi det er umuligt at leve op til. Du skal heller ikke kon-stant drage dine egne beslutninger i tvivl. Målet er at reflektere over hvilken rolle, du spiller i dit barns liv, hvordan du får indflydelse og fremmer de karaktertræk, du værdsætter mest," forklarer han.Forståelse og kommunikationOpdragelse uden skældud er en metode til at forstå og kommunikere med børn ved hjælp af samarbejde frem for skældud.Bogen er praktisk anlagt og indeholder en lang eksempler på, hvordan man bruger metoden i hverdagen, og en række dialoger fra situationer, alle forældre kan nikke genkendende til. Den henvender sig til alle børnefamilier, der ønsker færre konflikter i hverdagen.
Flere fantastiske forbindelser - relationer og konstruktioner i læringsmiljøer er en antologi med bidrag fra en række markante pædagogiske personligheder fra USA, Canada, England, Sverige og Danmark, der giver forskellige perspektiver på relationel teori og praksis i læringsmiljøer.Antologien er en selvstændig opfølger til antologien Fantastiske forbindelser - i undervisning og læringssamvær, hvor andre markante navne gjorde bogen til en pædagogisk bestseller.Flere fantastiske forbindelser har en om muligt endnu mere bemærkelsesværdig række af forskere, teoretikere og praksisudviklere som bidragydere, der kan udvide de fantastiske forbindelser og relationelle forståelser og udvikle eminente, samskabende og vitaliserende læringsmiljøer i skoler såvel som i daginstitutioner. Antologien lægger særlig vægt på ideen om, at vi samskaber vores forståelser af både os selv og verden. Alt, hvad vi tilegner os, lærer vi i relation til nogen eller noget.Forfatterne repræsenterer en bred vifte af fascinerende og respektfulde måder at udvikle god praksis. Antologien udgør en samlet helhed, men de enkelte bidrag kan læses hver for sig, hvis man ønsker at dykke dybere ned i emner som værdsættende undersøgelser, samskabelse, compassion, co-teaching, demokrati og professionelle relationer.Ledere, lærere, pædagoger, psykologer, konsulenter, lærer- og pædagogstuderende, studerende på pædagogiske diplommoduler og alle andre, der måtte have interesse i relationer og samskabelse af læringsmiljøer, kan finde inspiration til at udvikle pædagogisk forståelse og god praksis i egne kontekster.Omtale af bogen'En værdig opfølger. Antologien Flere fantastiske forbindelser er en selvstændig opfølger til Fantastiske forbindelser, der udkom på dansk i 2006. Bogen, som blev en pædagogisk bestseller, er stadig meget relevant, men opfølgeren er mindst ligeså læseværdig og inspirerende.' - Magasinet Skolen'Det er en af de bøger man bare må læse hvis man vil være up to date. Arbejder du med relationer og samskabelse, og hvem gør ikke det i dag, så vil du finde inspiration til dit daglige virke i bogen. Det vil blive en pædagogisk bestseller. Sørg for at din skole eller institution køber bogen så mange kan få glæde af at læse den.' -Kai Pedersen, Specialpædagogisk månedsblad.
Bogen giver konkrete råd til, hvordan lærere og pædagoger bedre kan hjælpe børn med udfordrende adfærd, f.eks. børn med diagnoser som ADHD og autisme.Disse børn fylder stadig mere – både i folkeskolen og i den offentlige debat.Lærere, pædagoger og forældre står ofte magtesløse, da de ikke har brugbare pædagogiske redskaber til at rumme disse børn inden for skolens normale rammer eller hjælpe dem til at løse deres problemer. Heller ikke det øgede fokus på inklusion hjælper tilsyneladende. Så hvad gør man?På baggrund af mange års forskning og praktisk erfaring har den amerikanske psykolog Ross W. Greene udviklet en ny og anderledes pædagogisk metode til at hjælpe disse børn."Fælles Proaktiv Problemløsning" (tidligere ”Samarbejdsbaseret Problemløsning”) kalder Greene sin model, hvis grundlag er, at børnenes adfærdsmæssige udfordringer skyldes, at de ikke mestrer en række kognitive færdigheder og sociale kompetencer. Ved at kortlægge disse manglende færdigheder og derefter målrettet enten lære børnene at mestre dem eller at kompensere for dem ændres disse børns adfærd i løbet af kort tid mærkbart i positiv retning.”Fortabt i skolen” er en blanding af pædagogisk og psykologisk teori, hvor principperne i Fælles Proaktiv Problemløsning forklares, og en lang række helt konkrete cases fra hverdagen på en almindelig folkeskole. Det gør bogen yderst anvendelig for såvel lærere og pædagoger som forældre.Bogen er en revideret og opdateret udgave, hvor Ross W. Greene har indarbejdet de nyeste forskningsresultater og de mange tilbagemeldinger, han har fået fra lærere og forældre, som har arbejdet med metoden.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.