Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Lærervejledningen er en del af DanskSkud-systemet til mellemtrinnet.I lærervejledningen kan du læse om tekstvalg, temaer, litteraturdidaktiske vinkler, differentiering, evaluering og systemets samlede fokus på dansk som både identitetsfag, kommunikationsfag, kreativitetsfag og basisfag.Her findes også en udfoldet kapitel-for-kapitel-vejledning til grundbogen samt en indføring i og vejledning til de supplerende materialer. Du finder også en præsentation af grundbogens ord og begreber, et overblik over lektionsforbrug samt modellæsninger af nogle af de litterære tekster. Alt sammen noget, der letter forberedelsen i hverdagen.DanskSkud:- viser vejen til hele danskfaget på mellemtrinnet.- lægger op til, at litteraturen opleves, undersøges og bruges.- giver eleverne erfaringer med sproget, en bred vifte af teksttyper og relevante kommunikationssituationer.- udvikler elevernes evner til at læse, fremlægge, samtale og samarbejde.- skaber undren og nærer elevernes nysgerrighed.- lader eleverne øve sig i at tænke sig om, diskutere og tage kritisk stilling.I grundbogen til 6. klasse tages der udgangspunkt i virkelighedsnære temaer: Rejsen til et andet sted Billeder alle vegne Os i verden Midt i en medietidLæs mere om systemetSe andre bøger i systemetSe flere materialer til danskundervisning
En arbejdsbog til danskundervisning i 6. klasse. Arbejdsbogen er en del af DanskSkud-systemet til mellemtrinnet. Systemet har fokus på varieret, dialogisk og virkelighedsnær undervisning, som ruster eleverne til at tænke kritisk. Arbejdsbogen til 6. klasse tager udgangspunkt i virkelighedsnære temaer: Rejsen til et andet sted Billeder alle vegne Os i verden Midt i en medietid Læs mere om systemetSe andre bøger i systemetSe flere materialer til danskundervisning
En grundbog til danskundervisning i 6. klasse. Grundbogen er en del af DanskSkud-systemet til mellemtrinnet. Systemet har fokus på varieret, dialogisk og virkelighedsnær undervisning, som ruster eleverne til at tænke kritisk. Grundbogen til 6. klasse tager udgangspunkt i virkelighedsnære temaer: Rejsen til et andet sted Billeder alle vegne Os i verden Midt i en medietid Læs mere om systemet Se andre bøger i systemet Se flere materialer til danskundervisning
Lærervejledningen til DanskSkud i 5. klasse er en del af DanskSkud-systemet til mellemtrinnet. Systemet har fokus på varieret, dialogisk og virkelighedsnær undervisning, som ruster eleverne til at tænke kritisk. Lærervejledningen til DanskSkud i 5. klasse tager udgangspunkt i virkelighedsnære temaer: Viklet ind i familien Billeder alle vegne Kloden kæmper Midt i en medietid Læs mere om systemetSe andre bøger i systemetSe flere materialer til danskundervisning
En grundbog til danskundervisningen i 5. klasse. Grundbogen er en del af DanskSkud-systemet til mellemtrinnet. Systemet har fokus på varieret, dialogisk og virkelighedsnær undervisning og DanskSkud ruster eleverne til at tænke kritisk. Grundbogen til 5. klasse tager udgangspunkt i følgende virkelighedsnære temaer: Viklet ind i familien Billeder alle vegne Kloden kæmper Midt i en medietid Læs mere om systemetSe andre bøger i systemetSe flere materialer til dansk undervisning
En arbejdsbog til danskundervisning i 5. klasse. Arbejdsbogen er en del af DanskSkud-systemet til mellemtrinnet. Systemet har fokus på varieret, dialogisk og virkelighedsnær undervisning, som ruster eleverne til at tænke kritisk. Arbejdsbogen til 5. klasse tager udgangspunkt i virkelighedsnære temaer: Viklet ind i familien Billeder alle vegne Kloden kæmper Midt i en medietid Læs mere om systemetSe andre bøger i systemetSe flere materialer til danskundervisning
Lærervejledningen til DanskSkud i 4. klasse er en del af DanskSkud-systemet til mellemtrinnet. Systemet har fokus på varieret, dialogisk og virkelighedsnær undervisning, som ruster eleverne til at tænke kritisk. Lærervejledningen til DanskSkud i 4. klasse tager udgangspunkt i virkelighedsnære temaer: Drømme i natten Billeder alle vegne Bange eller ej? Midt i en medietid Læs mere om systemetSe andre bøger i systemetSe flere materialer til danskundervisning
SÆT ORD PÅ LIVETDanskSkud er et moderne dansksystem til 3.-6. klasse, der bygger bro mellem litteratur, billeder, medier og elevernes egen verden. Det kan både sætte rammen for årets danskundervisning og bruges som fleksibel ressource.Læs mere om systemetDanskSkud lægger op til en varieret undervisning med virkelighedsnære og åbne opgaver, hvor eleverne bruger danskfaget og sproget til at sætte deres præg på verden. I DanskSkud vægtes dialogen, elevernes fælles undersøgelse af tekster, autentiske produktionssituationer og en tydelig stilladsering.DanskSkud ruster eleverne til at tænke kritisk. Deres nysgerrighed næres, og de inviteres til at inddrage deres egne oplevelser i mødet med tekster, film og billeder. Eleverne lærer at analysere indtryk, formulere udtryk og sætte aftryk på verden. De vokser fagligt og som mennesker. De lærer at sætte ord på livet.SYSTEMET ...- viser vejen til hele danskfaget på mellemtrinnet.- lægger op til, at litteraturen opleves, undersøges og bruges.- giver eleverne erfaringer med sproget, en bred vifte af teksttyper og relevante kommunikationssituationer.- udvikler elevernes evner til at læse, fremlægge, samtale og samarbejde.- skaber undren og nærer elevernes nysgerrighed.- lader eleverne øve sig i at tænke sig om, diskutere og tage kritisk stilling.DanskSkud kan nemt kombineres med dansk3-6.gyldendal.dk.Få overblik over alle materialer i systemet
En grundbog til danskundervisning i 4. klasse. Grundbogen er en del af DanskSkud-systemet til mellemtrinnet. Systemet har fokus på varieret, dialogisk og virkelighedsnær undervisning, som ruster eleverne til at tænke kritisk. Grundbogen til 4. klasse tager udgangspunkt i virkelighedsnære temaer: Drømme i natten Billeder alle vegne Bange eller ej? Midt i en medietid Læs mere om systemetSe andre bøger i systemetSe flere materialer til danskundervisning
Når vi vil udvikle elevernes ’skriveoverskud’SkriveSkud præsenterer eleverne for skriveoplæg, der er kreative, let tilgængelige og lige til at gå ombord i. Det skal være sjovt og vedkommende at skrive på mellemtrinnet. Det handler om at udvikle elevernes skrivelyst og deres evner til at samarbejde om skriveprocessens faser: førskrive, skrive, revidere og færdiggøre. Eleverne inddrages i en slags miniprojekter, hvor de skriver tekster i kontekst, skriver tekster sammen og alene, giver makkerrespons og sætter prikket over i’et på tekster, der efterfølgende skal bruges til noget.Læs mere om systemet.Den meningsskabende kontekstSkriveskud er skriveundervisning med et formål, og det er vigtigt, at eleverne oplever, at der i de fleste tilfælde er reelle modtagere i den anden ende, der interesserer sig for det, de skriver.Med SkriveSkud skal eleverne opdage, at det gør en forskel, at de skriver, og at det er sjovt og nødvendigt at redigere, finpudse og gøre sig umage.Det afvekslende skrivearbejdeMaterialet lægger der op til, at eleverne skriver i en bred vifte af genrer; i forskellige kommunikationssituationer, stillejer og fremstillingsformer. De skal skrive korte tekster, lange tekster, meget gennemarbejdede tekster og ’hurtige’ tekster. Det sker i materialets tre typer af aktiviteter: SpireOpgave, SkriveSkud og Væksthus. Undervejs støttes eleverne af tydelige skriveordrer, modeltekster og skriverammer.At blive en god skriver kræver ikke et særligt talent, men det kræver en stilladserende undervisning, der giver eleverne skrivestrategier og et kendskab til forskellige teksttyper. I et informations- og videnssamfund som vores er det centralt, at alle børn lærer at skrive, så de opnår selvstændighed og styrke til at komme til orde, kommunikere og reflektere. At de kan skrive for at beskrive, berette, udforske, reflektere, instruere og fortælle.Få overblik over alle materialer i serien.Se flere materialer til skriftlig fremstilling her.
Lærervejledningen til DanskSkud i 3. klasse er en del af DanskSkud-systemet til mellemtrinnet. Systemet har fokus på varieret, dialogisk og virkelighedsnær undervisning, som ruster eleverne til at tænke kritisk. Lærervejledningen til DanskSkud i 3. klasse tager udgangspunkt i virkelighedsnære temaer: Venner i livet Billeder alle vegne Kære kæledyr Midt i en medietid Læs mere om systemet Se andre bøger i systemet Se flere materialer til danskundervisning
En arbejdsbog til danskundervisning i 3. klasse. Arbejdsbogen er en del af DanskSkud-systemet til mellemtrinnet. Systemet har fokus på varieret, dialogisk og virkelighedsnær undervisning, som ruster eleverne til at tænke kritisk. Arbejdsbogen til 3. klasse tager udgangspunkt i virkelighedsnære temaer: Venner i livet Billeder alle vegne Kære kæledyr Midt i en medietid Læs mere om systemetSe andre bøger i systemetSe flere materialer til danskundervisning
En grundbog til danskundervisning i 3. klasse. Grundbogen er en del af DanskSkud-systemet til mellemtrinnet. Systemet har fokus på varieret, dialogisk og virkelighedsnær undervisning, som ruster eleverne til at tænke kritisk. Grundbogen til 3. klasse tager udgangspunkt i virkelighedsnære temaer: Venner i livet Billeder alle vegne Kære kæledyr Midt i en medietid Læs mere om systemetSe andre bøger i systemetSe flere materialer til danskundervisning
Når vi vil udvikle elevernes ’skriveoverskud’SkriveSkud præsenterer eleverne for skriveoplæg, der er kreative, let tilgængelige og lige til at gå ombord i. Det skal være sjovt og vedkommende at skrive på mellemtrinnet. Det handler om at udvikle elevernes skrivelyst og deres evner til at samarbejde om skriveprocessens faser: førskrive, skrive, revidere og færdiggøre. Eleverne inddrages i en slags miniprojekter, hvor de skriver tekster i kontekst, skriver tekster sammen og alene, giver makkerrespons og sætter prikket over i’et på tekster, der efterfølgende skal bruges til noget.Læs mere om systemet.Den meningsskabende kontekstSkriveskud er skriveundervisning med et formål, og det er vigtigt, at eleverne oplever, at der i de fleste tilfælde er reelle modtagere i den anden ende, der interesserer sig for det, de skriver.Med SkriveSkud skal eleverne opdage, at det gør en forskel, at de skriver, og at det er sjovt og nødvendigt at redigere, finpudse og gøre sig umage.Det afvekslende skrivearbejdeMaterialet lægger der op til, at eleverne skriver i en bred vifte af genrer; i forskellige kommunikationssituationer, stillejer og fremstillingsformer. De skal skrive korte tekster, lange tekster, meget gennemarbejdede tekster og ’hurtige’ tekster. Det sker i materialets tre typer af aktiviteter: SpireOpgave, SkriveSkud og Væksthus. Undervejs støttes eleverne af tydelige skriveordrer, modeltekster og skriverammer. I bogen til 5. klasse skal eleverne skrive om et sted, skrive med afsæt i et billede, skrive erindringer, skrive deres mening, skrive et digt, en gyser og en fagtekst.At blive en god skriver kræver ikke et særligt talent, men det kræver en stilladserende undervisning, der giver eleverne skrivestrategier og et kendskab til forskellige teksttyper. I et informations- og videnssamfund som vores er det centralt, at alle børn lærer at skrive, så de opnår selvstændighed og styrke til at komme til orde, kommunikere og reflektere. At de kan skrive for at beskrive, berette, udforske, reflektere, instruere og fortælle.Få overblik over alle materialer i serien.Se flere materialer til skriftlig fremstilling her.
Når vi vil udvikle elevernes ’skriveoverskud’SkriveSkud præsenterer eleverne for skriveoplæg, der er kreative, let tilgængelige og lige til at gå ombord i. Det skal være sjovt og vedkommende at skrive på mellemtrinnet. Det handler om at udvikle elevernes skrivelyst og deres evner til at samarbejde om skriveprocessens faser: førskrive, skrive, revidere og færdiggøre. Eleverne inddrages i en slags miniprojekter, hvor de skriver tekster i kontekst, skriver tekster sammen og alene, giver makkerrespons og sætter prikket over i’et på tekster, der efterfølgende skal bruges til noget.Læs mere om systemet.Den meningsskabende kontekstSkriveskud er skriveundervisning med et formål, og det er vigtigt, at eleverne oplever, at der i de fleste tilfælde er reelle modtagere i den anden ende, der interesserer sig for det, de skriver.Med SkriveSkud skal eleverne opdage, at det gør en forskel, at de skriver, og at det er sjovt og nødvendigt at redigere, finpudse og gøre sig umage.Det afvekslende skrivearbejdeMaterialet lægger der op til, at eleverne skriver i en bred vifte af genrer; i forskellige kommunikationssituationer, stillejer og fremstillingsformer. De skal skrive korte tekster, lange tekster, meget gennemarbejdede tekster og ’hurtige’ tekster. Det sker i materialets tre typer af aktiviteter: SpireOpgave, SkriveSkud og Væksthus. Undervejs støttes eleverne af tydelige skriveordrer, modeltekster og skriverammer.At blive en god skriver kræver ikke et særligt talent, men det kræver en stilladserende undervisning, der giver eleverne skrivestrategier og et kendskab til forskellige teksttyper. I et informations- og videnssamfund som vores er det centralt, at alle børn lærer at skrive, så de opnår selvstændighed og styrke til at komme til orde, kommunikere og reflektere. At de kan skrive for at beskrive, berette, udforske, reflektere, instruere og fortælle.Få overblik over alle materialer i serien.Se flere materialer til skriftlig fremstilling her.
Når vi vil udvikle elevernes ’skriveoverskud’SkriveSkud præsenterer eleverne for skriveoplæg, der er kreative, let tilgængelige og lige til at gå ombord i. Det skal være sjovt og vedkommende at skrive på mellemtrinnet. Det handler om at udvikle elevernes skrivelyst og deres evner til at samarbejde om skriveprocessens faser: førskrive, skrive, revidere og færdiggøre. Eleverne inddrages i en slags miniprojekter, hvor de skriver tekster i kontekst, skriver tekster sammen og alene, giver makkerrespons og sætter prikket over i’et på tekster, der efterfølgende skal bruges til noget.Den meningsskabende kontekstSkriveskud er skriveundervisning med et formål, og det er vigtigt, at eleverne oplever, at der i de fleste tilfælde er reelle modtagere i den anden ende, der interesserer sig for det, de skriver.Med SkriveSkud skal eleverne opdage, at det gør en forskel, at de skriver, og at det er sjovt og nødvendigt at redigere, finpudse og gøre sig umage.Det afvekslende skrivearbejdeMaterialet lægger der op til, at eleverne skriver i en bred vifte af genrer; i forskellige kommunikationssituationer, stillejer og fremstillingsformer. De skal skrive korte tekster, lange tekster, meget gennemarbejdede tekster og ’hurtige’ tekster. Det sker i materialets tre typer af aktiviteter: SpireOpgave, SkriveSkud og Væksthus. Undervejs støttes eleverne af tydelige skriveordrer, modeltekster og skriverammer.At blive en god skriver kræver ikke et særligt talent, men det kræver en stilladserende undervisning, der giver eleverne skrivestrategier og et kendskab til forskellige teksttyper. I et informations- og videnssamfund som vores er det centralt, at alle børn lærer at skrive, så de opnår selvstændighed og styrke til at komme til orde, kommunikere og reflektere. At de kan skrive for at beskrive, berette, udforske, reflektere, instruere og fortælle.Se flere materialer til skriftlig fremstilling her.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.