Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Træt af endeløse diskussioner om hvad prisen skal være – hvor ingen i lokalet rigtig ved, hvad de taler om?Mangler du et systematisk overblik, der sætter dig i stand til at prissætte dit produkt eller din service – og vide med sikkerhed, at kunderne vil købe, allerede inden du rammer markedet?Så er der hjælp at hente i Prispsykologi, hvor du finder:En systematisk trin-for-trin proces til at prissætte et produkt eller en service – og teste prisen, inden varen rammer markedet.En forståelse for, hvordan du bruger betalingsformer, rabatter, abonnementer og loyalitetsklubber til at øge salget, profitten og kundetilfredsheden.Avancerede teknikker til at optimere salg og profit i produktporteføljer.Et framework til at styre prisforhandlinger, så kunden fokuserer på værdien i stedet for prisen.En forståelse for prissætning, der vil bringe dig foran dine kolleger – og konkurrenter.Denne bog giver dig en metodisk og systematisk proces til at sætte den optimale pris på ethvert produkt eller service.De seks trin er:Analyse: Find din vares drømmekunde, den situation deres behov opstår i og hvilke dybe benefits din vare kan give.Kategori: Vælg aktivt, hvilke konkurrenter dit produkt skal sammenlignes med i markedet.Positionering: Design, hvordan din kunde skal opfatte dit produkt i forhold til alternativerne i købssituationen.Prototype: Byg en simulation af den valgsituation, du stiller din kunde i, når købet skal foretages.Test: Stresstest dine prispunkter og valg, og justér din kategori og positionering, indtil dine kunders tænder løber i vand.Implementering: Optimér din prissætning i markedet på tværs af salgskanaler, tilbud og konkurrencesituationer.Metoden er baseret på en unik kombination af moderne beslutningsteori, adfærdsøkonomi og eksperimentel psykologi, og hvert af de seks trin bygger oven på det forrige.Med Prispsykologi får du de rigtige redskaber til hele tiden at optimere dine priser OG få mere tilfredse kunder.Omtale”Bogens primære budskab er, hvordan man kan få kunderne til at betale mere for de samme varer, uden at de bliver utilfredse. Dette er ønskescenariet for de fleste virksomheder, og man når som læser at tænke, at det næsten må være for godt til at være sandt. Men efterhånden som bogen skrider frem, fremstår det som ganske realistisk. Teorien og værktøjerne bliver dokumenteret med cases og aktuelle situationer. Det er med til at fastholde interessen og nysgerrigheden gennem hele bogen. (...) Dette er ikke alene en bog, der giver virksomheder en værktøjskasse til prissætning. Den er i høj grad også interessant for forbrugeren, da man flere gange undervejs bliver gjort opmærksom på, hvor relativt let vi som forbrugere kan blive manipuleret. Man bliver med andre ord en del klogere på sig selv ved at læse denne bog.”5 stjerner- anmeldelse ved Daniel Oman Gru, Inside Business, 9. november 2017IndholdKapitel 1 Dine priser er langt vigtigere end dine udgifterKapitel 2 Value vs. Cost-PricingKapitel 3 Værdi – Det Kognitive PerspektivKapitel 4 Forankring & VærdimanipulationKapitel 5 Markedsanalyse – Benefits, Identiteter & SituationerKapitel 6 Kategori & Perfekt PositioneringKapitel 7 Prototyping & TestKapitel 8 PrisforhandlingerKapitel 9 PrisstigningerKapitel 10 BetalingsformerKapitel 11 PrisarkitekturKapitel 12 Produktporteføljer & UdvalgKapitel 13 Rabatter, Discounts & GratisKapitel 14 PriskrigeKapitel 15 AfslutningLitteraturliste
Denne bog handler om at lære de strategier, der gør det lettere at træffe bedre beslutninger i organisationer. Med afsæt i beslutningsteori, internationale virksomheds-cases og strategisk problemløsning skærper bogen bevidstheden om vores kognitive biases påvirkning og peger på, hvordan du kan skabe store forbedringer i både strategi og eksekvering. Studier viser, at virksomheder, som arbejder systematisk med adfærdsøkonomi og beslutnings-teknik, øger deres performance med 500% - så har du råd til at lade være?Som leder træffer du hver dag et stort antal beslutninger, men når det går hurtigt, kan selv de bedste af os træffe ubevidst irrationelle beslutninger og i værste fald skade os selv, organisationen og forretningen. Det skyldes, at vi i en kompleks og krævende hverdag oftere er påvirket af vores mentale biases, altså de tommelfingerregler vi bruger til hurtigt at vurdere en situation, og som kan lede os til at tage mangelfulde eller irrationelle beslutninger.Om forfatterenSally Khallash er medstifter og partner i Behavioural Strategy Group. Hun har arbejdet med adfærdsøkonomi og beslutningsteori i en årrække, blandt andet som underviser på Harvard og CBS.Omtale”Det er så absolut en stærkt anbefalelsesværdig bog, som med garanti vil ændre den måde, læseren træffer beslutninger på. Men det er ikke uden omkostninger. For det er en bog, hvis stil og indhold stiller krav til læseren om fordybelse og koncentration. Men tiden er formentligt godt givet ud.”5 stjerner- anmeldt af Jesper Poulsen, Inside Business, 30. november 2017Omtale af 1. udgave: "At tage beslutninger på det rigtige tidspunkt er ikke nemt. Det har Sally Khallash og Brian Kassner Kristiansen skrevet en særdeles spændende bog om. Det er en af årets bedste ledelsesbøger på dansk, hvor de beskæftiger sig med det, en topchef skal bruge det meste af tiden på: At tage beslutninger."5/6 stjerner- anmeldt af Henrik Ørholst, Børsen, 8. september 2016IndholdsoversigtIntroduktion#1: Hvad er gode beslutninger#2: Hvad er beslutningsheuristikker?#3: Kill Your Darlings: Hvordan undgår du at hænge fast i dine antagelser?#4: Faktafælden: Hvordan sikrer I, at jeres beslutninger træffes på det rigtige grundlag?#5: Selvovervurdering: Hvordan bruger I selvtillid frugtbart i jeres beslutningsprocesser?#6: Tabsaversion: Hvordan håndterer I modvilje over for risikofyldte beslutninger?#7: Ledet af følelser: Hvordan balancerer I følelser med virkelighed i jeres beslutninger?#8: Vis jeres integritet: Hvordan sikrer I at jeres stærke etik afspejles i jeres beslutninger?#9: Opsamling: Hvordan bruger I adfærdsøkonomi i praksis?#10: Oversigt over bias og definitionerEn særlig takLitteraturStikordsregister
Som leder træffer du hver dag et stort antal beslutninger, men når det går hurtigt, kan selv de bedste af os træffe ubevidst irrationelle beslutninger og i værste fald skade os selv, organisationen og forretningen.Det skyldes, at vi i en kompleks og krævende hverdag oftere er påvirket af vores mentale biases, altså de tommelfingerregler vi bruger til hurtigt at vurdere en situation, og som kan lede os til at tage mangelfulde eller irrationelle beslutninger.HVORFOR GJORDE DU DET handler om at lære de beslutningsstrategier, der gør det lettere at træffe bedre beslutninger i organisationer. Med afsæt i beslutningsteori, internationale virksomhedscases og strategisk problemløsning skærper bogen bevidstheden om vores kognitive biases påvirkning og peger på, hvordan du kan skabe store forbedringer i både strategi og eksekvering. Bogen er en bearbejdet version af 2. udgave af den roste ’Beslutningsstrategi’.SALLY KHALLASH er stiftende CEO i Behavioural Strategy ApS. Hun har arbejdet med adfærdsøkonomi og beslutningsstrategi i en årrække, blandt andet som underviser på Harvard Universitet og på CBS.Hun har baggrund som strategikonsulent og forretningsudvikler inden for scenariemetoden og policy analytiker i privat og offentligt regi, hvor hun har arbejdet med multinationale virksomheder og internationale organisationer.Sally er cand.scient.pol., MPA fra Harvard Kennedy School, forskningskonsulent ved Oxford Universitet og PhD fellow.Sally blev i 2012 udnævnt af Berlingske som Top100 talent, og i 2013 blev hun nomineret som Marshall Memorial Fellow.
Træt af endeløse diskussioner om hvad prisen skal være – hvor ingen i lokalet rigtig ved, hvad de taler om?Mangler du et systematisk overblik, der sætter dig i stand til at prissætte dit produkt eller din service – og vide med sikkerhed, at kunderne vil købe, allerede inden du rammer markedet?Så er der hjælp at hente i Prispsykologi, hvor du finder:•En systematisk trin-for-trin proces til at prissætte et produkt eller en service – og teste prisen, inden varen rammer markedet.•En forståelse for, hvordan du bruger betalingsformer, rabatter, abonnementer og loyalitetsklubber til at øge salget, profitten og kundetilfredsheden.•Avancerede teknikker til at optimere salg og profit i produktporteføljer.•Et framework til at styre prisforhandlinger, så kunden fokuserer på værdien i stedet for prisen.•En forståelse for prissætning, der vil bringe dig foran dine kolleger – og konkurrenter.Denne bog giver dig en metodisk og systematisk proces til at sætte den optimale pris på ethvert produkt eller service.De seks trin er:1.Analyse: Find din vares drømmekunde, den situation deres behov opstår i og hvilke dybe benefits din vare kan give.2.Kategori: Vælg aktivt, hvilke konkurrenter dit produkt skal sammenlignes med i markedet.3.Positionering: Design, hvordan din kunde skal opfatte dit produkt i forhold til alternativerne i købssituationen.4.Prototype: Byg en simulation af den valgsituation, du stiller din kunde i, når købet skal foretages.5.Test: Stresstest dine prispunkter og valg, og justér din kategori og positionering, indtil dine kunders tænder løber i vand.6.Implementering: Optimér din prissætning i markedet på tværs af salgskanaler, tilbud og konkurrencesituationer.Metoden er baseret på en unik kombination af moderne beslutningsteori, adfærdsøkonomi og eksperimentel psykologi, og hvert af de seks trin bygger oven på det forrige.Med Prispsykologi får du de rigtige redskaber til hele tiden at optimere dine priser OG få mere tilfredse kunder.
Som leder træffer du hver dag et stort antal beslutninger, men når det går hurtigt, kan selv de bedste af os træffe ubevidst irrationelle beslutninger og i værste fald skade os selv, organisationen og forretningen.Det skyldes, at vi i en kompleks og krævende hverdag oftere er påvirket af vores mentale biases, altså de tommelfingerregler vi bruger til hurtigt at vurdere en situation, og som kan lede os til at tage mangelfulde eller irrationelle beslutninger.HVORFOR GJORDE DU DET handler om at lære de beslutningsstrategier, der gør det lettere at træffe bedre beslutninger i organisationer. Med afsæt i beslutningsteori, internationale virksomhedscases og strategisk problemløsning skærper bogen bevidstheden om vores kognitive biases påvirkning og peger på, hvordan du kan skabe store forbedringer i både strategi og eksekvering. Bogen er en bearbejdet version af 2. udgave af den roste ’Beslutningsstrategi’.
As an executive you make decisions every day. But under pressure even the best of us can make unconsciously biased and irrational decisions that do not create the best outcomes for ourselves, our teams, or our organisations. This is a result of the biases and heuristics – the rules of thumb and mental shortcuts – we all use to power our judgement and process decisions at the speed our complex jobs require of us.This book is about learning the decision strategies that makes it easier to make better decisions in your organisation. With a solid foundation in decision theory, international business cases, and decades of strategic problem solving the book will enable you to develop a practical awareness of the cognitive biases that affects you and the people around you and show you how to create real improvements in both your strategy and execution work.After all, large scale studies show that organisations that work systematically with behavioural economics and decision systems raises performance on critical decisions with about 500 % – so can you really afford not to? * * *"One of the best decisions I've made is to read this book. I hope you will do the same."Christina Tønnesen, Manging Partner, Mench
Denne bog handler om at lære de strategier, der gør det lettere at træffe bedre beslutninger i organisationer. Med afsæt i beslutningsteori, internationale virksomheds-cases og strategisk problemløsning skærper bogen bevidstheden om vores kognitive biases påvirkning og peger på, hvordan du kan skabe store forbedringer i både strategi og eksekvering. Studier viser, at virksomheder, som arbejder systematisk med adfærdsøkonomi og beslutnings-teknik, øger deres performance med 500% - så har du råd til at lade være?Som leder træffer du hver dag et stort antal beslutninger, men når det går hurtigt, kan selv de bedste af os træffe ubevidst irrationelle beslutninger og i værste fald skade os selv, organisationen og forretningen. Det skyldes, at vi i en kompleks og krævende hverdag oftere er påvirket af vores mentale biases, altså de tommelfingerregler vi bruger til hurtigt at vurdere en situation, og som kan lede os til at tage mangelfulde eller irrationelle beslutninger.Om forfatterne Sally Khallash er medstifter og partner i Behavioural Strategy Group. Hun har arbejdet med adfærdsøkonomi og beslutningsteori i en årrække, blandt andet som underviser på Harvard og CBS.Brian Kaasner Kristiansen er medstifter og partner i Behavioural Strategy Group. Han har 20 års forretningserfaring primært fra internationale ledelsesroller indenfor forbrugerprodukter, energi, pharma og logistik.
Indvandring er en god forretning. Dansk industri har lavet beregninger, som viser, at 1000 højtuddannede udlændinge bidrager med 1,3 milliarder kroner om året til dansk økonomi. Tallene viser, at der skal 500 flere – altså 1500 – danske arbejdstagere til at skabe samme værdi.”Danmark har et akut behov for at ændre holdning og adfærd over for indvandring, hvis vi skal gøre os nogen forhåbninger om at bruge de ressourcer, som udlændinge tilfører det danske samfund og landets økonomi. Danmark har mere brug for verden, end verden har brug for Danmark.Sally Khallash har sine argumenter på plads, når hun ønsker sig flere indvandrere til Danmark. I sin nye bog Send flere indvandrere, tak! – Hvordan indvandring gavner den danske vækst og økonomi giver hun en lang række grunde til, at Danmark som samfund har brug for mere ude-frakommende arbejdskraft – og i den højt- og i den lavtuddannede ende.Det er med solide tal og undersøgelser, Sally Khallash tager fat i de væsentligste argumenter for og imod indvandring. Hun forholder sig til en lang række samfundsmyter som fx ”Jobstjælerne”, ”De gider ikke studere” og ” Indvandrere kan ikke få arbejde som lønmodtagere – derfor bliver de iværksættere”. Undervejs inddrager hun viden fra arbejdsmarkedsforskning, økonomi, kulturstudier, psykologi, samfundsstudier og jura.Khallash ønsker med bogen at give sit indspark til• at vi i Danmark udvikler en ny og kvalificeret viden om indvandring.• at vi udvikler bedre talentstrategier.• at vi ændrer holdning og bliver mere åbne.• at vi ændrer virksomhedspraksis, så danske virksomheder og organisationer kan få del i væksten.• at vi ændrer arbejdsmarkedslovgivningen, uddannelsessystemet og iværksætterlovgivningen, så den øger bevægelsesfrihed og skaber muligheder frem for at begrænse.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.