Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Spørgeskemaer er et populært og effektivt værktøj, når man skal indsamle information til opgaver eller undersøgelser. Men hvordan laver man et godt spørgeskema? Hvem skal man spørge? Og hvordan sikrer man sig, at man får svar på det, man gerne vil vide? Spørgeskemaer i virkeligheden giver en vejledning til, hvordan man opbygger en spørgeskemaundersøgelse. Her kan studerende og andre blandt andet finde svar på: Hvordan man udvælger og håndterer målgrupper Hvordan man konstruerer og tester et spørgeskema Hvilke indsamlingsformer, der egner sig til hvilke undersøgelser Hvilke etiske overvejelser man bør gøre sig før, under og efter undersøgelsen Hvordan man analyserer spørgeskemadata Hvordan man bruger spørgeskemaer i evalueringer. Denne gennemreviderede 2. udgave er skrevet af fem forfattere, der alle har førstehåndserfaring med spørgeskemaundersøgelser fra forskningspraksis og konsulentvirksomhed. De deler rundhåndet ud af deres erfaringer, så studerende og praktikere kan undgå spørgeskemaundersøgelsens fælder og faldgruber. Bogen henvender sig primært til studerende, der overvejer at bruge spørgeskemaer som led i projektarbejde eller i forbindelse med større opgaver. Med sin grundige gennemgang, virkelighedsnære eksempler og mange praktiske råd er den relevant for alle, der skal lave en spørgeskemaundersøgelse.
Bogen slår fast, at social kapital er en produktiv kraft, som har både positive og negative sider. Det er også en kraft, som kan påvirkes gennem bevidst arbejde. Som en rød tråd i antologien inddrager alle kapitler konkrete undersøgelser, som bidrager til en forståelse af, hvordan den sociale kapital påvirkes i positiv eller negativ retning.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.