Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Dansk flora kan benyttes til bestemmelse af alle karsporeplanter og frøplanter, der forekommer vildtvoksende eller tilsyneladende vildtvoksende i det danske landskab. Såvel nøgler som beskrivelser er udarbejdet helt fra grunden til denne bog, idet der er lagt stor vægt på klarheden i de enkelte nøgle-punkters valgmuligheder. Desuden bruges et moderne og forenklet botanisk fagsprog. Som noget nyt er mange slægter og bestemmelsestekniske detaljer illustreret, ofte med farveillustration af hele planter eller blomster. I familie-, slægts- og artsbeskrivelserne er de karakter-træk, der er af betydning for bestemmelsen endvidere fremhævet. Bogen er udarbejdet af 21 erfarne specialister og undervisere i danske planter og illustrationerne er udført på grundlag af levende materiale af de to tegnere, som begge har mange års erfaring i videnskabelig illustration.
Dansk feltflora er den mest omfattende danske flora og rummer en oversigt over den botaniske formlære, bestemmelsesnøgler til familier, slægter og arter samt et opdateret kort over botaniske distrikter.
Denne eklektiske samling af tekster, redigeret af billedkunstnerne Anne-Mette Schultz og Signe Frederiksen, kredser om kunstnerisk uddannelse og pædagogik, med en særlig interesse for vekselvirkningen mellem institutionerne og det kunstneriske arbejde.Det centrale element er interviewet Det som Laurence Rassel får os til at gøre, der portrætterer den belgiske kurator og pædagog Laurence Rassels institutionelle arbejde, blandt andet som rektor på kunstakademiet École de recherche graphique i Bruxelles.Omkring denne samtale danner fire originale bidrag af billedkunstnerne Felis Dos, Katrine Dirckinck-Holmfeld, Pia Rönicke og Stefan Pedersen en subjektiv og lokal kartografi over en form for moduddannelse, der undersøger: Hvordan kan en kunstner gøre? Hvordan kan en kunstner undervise? Hvordan kan institutionen fungere kritisk og tage konsekvensen af det arbejde som produceres inden for dens egne rammer?Bogen er et oplæg til samtale, diskussion og undervisning og er en invitation til alle, der har en interesse i at tænke kritisk over kunstens institutioner.
Between the art we make and the way we contextualise it, there is a mediating figure: the artist. The artist is both me and somebody else. As artists we create art and contemplate art, we are makers and viewers. When we make an artwork we consequently construct a viewer. We operate with what you could call an internal viewer, an imaginary result of our understanding of ourselves as artists and our anticipation of the reception of our artwork.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.