Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Seeds and Stems collects all of the out-of-print, self-published Megg, Mogg and Owl stories produced by Hanselmann between 2016-2019, along with a generous smattering of rarities from various anthologies and magazines. Megg and Mogg and friends explore the worlds of lucid dreaming, banking scams, cinema, mixed drinks, alien invasions, and budget vasectomies in this varied collection of rare and often experimental adventures, designed and curated entirely by the artist.
This is a stoner-comedy webcomic collection; it's about a witch, her cat and an owl.
In March 2020, as the planet began to enter lockdown, acclaimed cartoonist Simon Hanselmann decided that what the world needed most was free, easily accessible entertainment, so he set out to make the greatest webcomic ever created! The result is also certain to be one of the most acclaimed and eagerly anticipated graphic novels of 2021.
Megg and Mogg, whose story is told in three previous, international, best-selling graphic novels, come to a breaking point in this volume.
“Gradvist går det op for læseren, at der er en anden historie under al halløjet. Selvom Megg og hendes bande af slackere oplever lidt af hvert, er stofferne en slags selvmedicinering, der dog kun fører til apati og depression. Og her taler vi ikke om melankoli af den slags, der kan kureres med urtete og fodmassage. Megg får hallucinationer om sine venner som kadavere, og depressionen fylder hendes drømme med floder af sort mudder. (...) Steffen Rayburn-Maarup har oversat, som havde han førstehåndskendskab til miljøet.” ✭✭✭✭✭ - Kristian Lindberg, Berlingske "Den tasmanske tegneserietegner Simon Hanselmann er kult, transvestit og ustyrligt sjov. Hans tunge, psykedelisk-farvede mammuttegneserie er en af de særeste og sjoveste udgivelser, denne anmelder nogensinde har fået til anmeldelse." ✭✭✭✭✭ - Theis Vallø Madsen, Fyens Stiftstidende "Da jeg så den første erigerede uglepenis skulle jeg lige vænne mig til det, men jeg var frisk på det. (...) Det er friskt og nytænkende, og rammer nok så meget plet som en samfundssatire som det kunne. Og jeg kan fuldstændigt relatere til det, altså hvis jeg var totalt lowlife udskud af en heks, potvrag, og min kæreste var en kat, der ikke altid ventede på at jeg gav min tilladelse til sex…" ✭✭✭✭✭ - Karoline Dahrling, Metronaut.dk "Simon Hanselmans helt store kvalitet nemlig at han skildrer sine figurers liv med både nådeløshed og følsomhed, der forener humor og tristhed på en sårbar og ofte decideret klump-i-halsen-agtig måde." - Felix Rothstein, Atlasmag.dk "Og så skal vi da heller ikke glemme, at det rent faktisk også er sjovt. Dialogen er skarp og føles autentisk – også i den virkeligt fine danske oversættelse, der på intet tidspunkt føles forceret. Den er også med til at skabe en oplevelse af, at man dykker ned i en verden og bliver hængende nede i dyndet sammen med persongalleriet. For bogens længde gør nærmest læseoplevelsen stærkere og forstærker indtrykket af et dagligt trummerum, der også fungerer som et fængsel for de stakkels tabere, som man så altså også både griner både af og med. Som det så ofte er tilfældet med rigtig god og effektiv humor, så gemmer der sig stor tragik ned på bunden af heksegryden med grove jokes." - Michael Lindal Larsen, Nummer9.dk (karakter: 5/6)Simon Hanselmans serier om Megg, Mogg og Ugle startede på Tumblr og blev i tornadofart et globalt fænomen. De er på kort tid udkommet i USA, Tyskland, Frankrig, Spanien, Italien – og nu også Danmark. Megg er en deprimeret, stofafhængig heks. Mogg er hendes kat. Deres ven Ugle er en antropomorfisk ugle. De er hovedpersonerne i en række korte historier, som er fortalt med en humor, der er plat, mørk og ikke sjældent inkluderer kropslige funktioner. På overfladen ligner det en stener-komedie for teenagere a la Jackass eller Beavis and Butthead. Men Simon Hanselmann forlener sit univers med en håndgribelig grad af depression, seksualitetsforvirring, fattigdom og generel uformåen til at få styr på tilværelsen. Han har selv udtalt, at hans tegneserier handler om ”tristhed og forsøg på ændre sig.” Man kan ikke lade være med at grine af personerne men føler samtidig med dem og håber på, at de vil blive i stand til at reformere sig. Livet er en fucking fest er med sine 360 sider den hidtil største Hanselmann-udgivelse på noget sprog og samler hele den hidtidige produktion i farver, hardcover og ekstra stort format.
In the tradition of the once ubiquitous British hardback annuals comes the Werewolf Jones & Sons Deluxe Summer Fun Annual! One hundred fun-filled seasonal pages of spoofs and goofs for the whole family to enjoy (no minors allowed)!
Following Simon Hanselmann's 2021 smash hit graphic novel Crisis Zone -- which captured the zeitgeist of life under Covid and the New York Times Book Review called "the first great work of pandemic fiction" -- things settle down, and Megg the Witch and Werewolf Jones get the band back together.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ "Seks hjerter til nyt rystende værk om coronakrisen fra vor tids store tegner (...) Suveræn absurd skildring af tiden lige nu (...) Krisezone er i sandhed en bog om vores nutid og samtid, og Simon Hanselmann er et seriøst bud på den, der skildrer tiden bedst (...) en tegneserie der er lige så rystende, som den er hysterisk sjov, lige så vildt fremmed, som genkendelig. Krisezone føles på én gang som et mesterværk og et sammenbrud."- Politiken9 9 9 9 9 9- Nummer9.dkKrisezone er en grafisk samtidsroman, der tager udgangspunkt i Covid19-året 2020. Værket er skabt i real-time; det tegnet og skrevet mellem 13. marts og 23. December 2020, og undervejs har skaberen Simon Hanselman offentliggjort de enkelte sider som en daglig føljeton på Instagram. Intet var for stort og intet var for småt til at blive inddraget i værket. Toiletpapirshamstring, hungersnødslignede tilstande i supermarkederne, pludselige fyringer, rengøringsvanvid, sygdoms- og smitteangst, boomet af konspirationsteoretikere og folk, der begyndte at sælge sex over nettet. Derudover har Hanselmann også fundet plads til alt det, der ikke handlede om Corona; fx J.K. Rowlings transfobiske udtalelser, Netflix-serien Tiger King, mordet på George Floyd og de efterfølgende optøjer og store modstand mod politiet samt selvfølgelig det amerikanske præsidentvalg. Kort sagt alt det, der i 2020 var en del af det normale samfundsbillede. En del af det, de fleste mennesker i den vestlige verden på en eller anden måde skulle forholde sig til. Krisezone slår desuden sine folder på den identitetspolitiske kampplads: flere transkarakterer er blandt hovedpersonerne, cancel culture bliver taget under kærlig behandling og Trump-vælgere skændes med hvide antifascister. Der er noget for alle, og noget for alle at være uenige i. Hvis den store Coronaroman er en grafisk roman, så det Krisezone. Simon Hanselmann modtog i 2021 en Eisner Award for den engelske udgave af Krisezone og The New York Times skrev bl.a.: "Born of generosity and desperation, Crisis Zone is the first great work of pandemic fiction.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.