Udvidet returret til d. 31. januar 2025

Bøger af Søren Schultz Hansen

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • - 12 virksomheders erfaringer med hastig forandring
    af Søren Schultz Hansen & Jan Horsager
    358,95 kr.

    Bogen er den første, der med afsæt i dagligdags erfaringer og eksempler fra velkendte danske virksomheder viser, hvordan ledere arbejder med og reflekterer over digitaliseringens mest presserende spørgsmål.Bliv guidet gennem den digitale transformations udfordringer og muligheder, og bliv introduceret til fem paradokser, der er opstået i mødet mellem en gammel, industriel verden og en ny, digital virkelighed.Bliv bl.a. klogere på, hvordan Bang & Olufsen er ved at blive disruptet – af sig selv. Hvorfor MobilePay blev en succes, på trods af at betalingsappen havde den laveste kvalitet. Og hvorfor det var helt efter planen, at Sundhedsplatformen blev udrullet i en ufærdig udgave.Omtale”Jeg har ikke læst andre bøger, der som ’Digitaliseringens paradokser’ gør emnet (digitalisering, red.) tilgængeligt og relevant på virksomheds- og ledelsesniveau. Reelt set er der tale om et mustread på de danske direktionsgange.”5/6 stjerner- anmeldt af Olav Vorup Jensen, Inside Business, 18. januar 2018Digitaliseringens paradokser er udvalgt som en af årets 10 bedste ledelsesbøger 2017 i Børsen den 7. december 2017."De fem paradokser er frække og anderledes, og de bærer hele bogen sammen med de 12 cases. Det er samtidigt et stærkt signalement af den digitale verden, der har andre spilleregler end den analoge, hvor de fleste ledere har haft deres uddannelse og karriere."5/6 stjerner- anmeldt af Henrik Ørholst, Børsen, 12. oktober 2017IndholdVelkommen til virkeligheden!12 CASEHISTORIERB&O PLAYMobilePayMcDonald’sEYGalecto BiotechKandaThürmer ToolsVOLARegion HovedstadenKolding KommuneAalborg KommuneStatsforvaltningenHvad kan vi lære af virksomhederne?Det paradoksale manifestLitteratur

  • af Søren Schultz Hansen & Jan Horsager
    340,95 kr.

    Bogen er den første, der med afsæt i dagligdags erfaringer og eksempler fra velkendte danske virksomheder viser, hvordan ledere arbejder med og reflekterer over digitaliseringens mest presserende spørgsmål.Bliv guidet gennem den digitale transformations udfordringer og muligheder, og bliv introduceret til fem paradokser, der er opstået i mødet mellem en gammel, industriel verden og en ny, digital virkelighed.Bliv bl.a. klogere på, hvordan Bang & Olufsen er ved at blive disruptet – af sig selv. Hvorfor MobilePay blev en succes, på trods af at betalingsappen havde den laveste kvalitet. Og hvorfor det var helt efter planen, at Sundhedsplatformen blev udrullet i en ufærdig udgave.

  • af Søren Schultz Hansen
    350,95 kr.

    Hvor meget CO2 udleder en rød rose?Formodentlig ved du det ikke. Måske er du ligeglad, måske er det ligegyldigt.Betyder det noget for, hvilke demokratiske beslutninger unge tager, og hvordande tager dem? For hvilke politikere de vælger, og om de stoler på dem?Hvad har en blomst i det hele taget at gøre med demokratiet i en digital verden,som denne bog handler om?Faktisk mere end du tror.De unge ved det nemlig godt. I hvert fald kendte en ung gymnasieelev udmærketsvaret, da hun deltog til et demokratisk arrangement på Aalborg Katedralskolei starten af fire ugers valgkamp til Folketinget op imod grundlovsdag5. juni 2019.

  • af Søren Schultz Hansen
    322,95 kr.

    Hvilke kanaler er de vigtigste til unges demokratiske viden? Hvordan engagerer man bedst en 18-årig førstegangsvælger til at deltage? Hvad betyder det for den demokratiske samtale, når den foregår via de sociale medier? Unge stemmer i det digitale demokrati giver de unge stemme til selv at svare på disse spørgsmål, og resultaterne er ofte overraskende. Fx får du forklaringen på, hvorfor de unge deltager mindre i den demokratiske debat, når den bliver digital på Facebook. Bogen er baseret på studier, som bl.a. har fulgt en gruppe unge tæt under valgkampen i 2019. Det er første gang, sådan­ne detaljerede studier er foretaget. Søren Schultz Hansen, cand.com og ekstern lektor på Institut for Ledelse, Samfund og Kommunikation, CBS, samt forfatter til en række bøger om unge i en digital verden.

  • af Søren Schultz Hansen
    72,95 - 247,95 kr.

    Hvorfor tjekker unge Facebook før mail? Hvorfor surfer de på nettet, når de skal fordybe sig? Og hvorfor går de mere op i deres netværk end i virksomhedens værdier? Nye normer for nærvær, åbenhed og anerkendelse er på spil, når digitale indfødte går på job. Hvis du reagerer med rynkede bryn, risikerer du konflikter på kontoret, men hvis du skaber de rette rammer, får du innovative vidensarbejdere. Tag godt imod digitale indfødte med Søren Schultz Hansens guide til enhver, der leder eller samarbejder med unge. Med indsigt fra sin forskning og konkrete eksempler viser han, hvad du kan gøre, når: - Værktøjer som MUS og målstyring er meningsløse - Tomandsmøder og åbne kontorer signalerer fravær - Faglig specialisering viger for sociale relationer Du får råd og redskaber til at opdatere din arbejdsplads, så den tiltrækker, motiverer og udvikler digitale indfødte. Og så du forstår, hvorfor chat slår tale.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.