Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Rummene og den måde, de er indrettet, påvirker vores relationer, adfærd og muligheder. For vuggestuebørn er det særlig vigtigt, at læringsmiljøet giver gode muligheder for at udforske verden, i trygge omgivelser, sammen med andre børn og omsorgsfulde voksne.Stimulerende miljøer, der appellerer til udforskning, god leg og nærvær, og steder, hvor børn og voksne kan have meningsfulde aktiviteter med hinanden, medvirker til at udvikle børnenes opmærksomhed og sprog og styrker deres evne til at indgå i gode relationer.Denne rigt illustrerede bog giver konkrete eksempler på inspiration til at skabe fysiske rammer, der støtter de professionelle voksne i at skabe læringsmiljøer af høj kvalitet til gavn for alle børn.Bogen henvender sig til fagprofessionelle, der arbejder med de 0-3-årige børn i dagtilbud, ledere, pædagogiske konsulenter og andre med interesse i at skabe de ideelle rammer for de mindste børns læring og udvikling.
Rum og læring i praksis giver konkrete bud på, hvordan rum og deres indretning kan understøtte det pædagogiske arbejde med at etablere læringsmiljøer der, over hele dagen og i forbindelse med leg, rutinesituationer og vokseninitierede aktiviteter, giver børn mulighed for at trives og lære.Bogen henvender sig til fagprofessionelle, der arbejder med børn i dagtilbud, ledere, pædagogiske konsulenter og andre med interesse i at skabe fysiske læringsmiljøer af høj kvalitet.
Læring i børnehaven sker i et samspil med det fysiske miljø. Rummenes indretning understøtter positive læringsoplevelser og skaber gode rammer for udfoldelse for både voksne og børn. Og udvider vi mulighederne for, hvad der kan foregå i dem, åbner vi for børnenes læring og udvikling.Denne rigt illustrerede bog præsenterer et væld af ideer til at indrette lokaler og udvælge materialer, så både børn og voksne får lyst til at indgå i lærende og udviklende sammenhænge.Bogen beskriver og definerer desuden læring og udvikling hos børnehavebørn og daginstitutionernes betydning for dette, ligesom den sætter fokus på den voksnes rolle i læringen.Bogen indeholder en lang række konkrete eksempler på og idéer til, hvordan man kan indrette eller ombygge dele af eller hele sin institution, så læringen fremmes. Her er for eksempel idéer til indretning af dokumentationsværksted, bageværksted, atelier, værksteder til hulebyggeri, madlavning og rolleleg, indretning af garderober, samt inspiration til at funktionsinddele daginstitutionen i bestemte zoner.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.