Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Hvad vil det sige at være musikalsk? Er man musikalsk, hvis man har så god musikalsk hukommelse, at man kan spille en melodi på klaveret efter at have hørt den én gang? Er man musikalsk, hvis man nøjagtigt kan angive, hvilken tone der kommer frem, når en mand banker en hammer mod en sten? Er man musikalsk, når man kan læse musik fra bladet? Eller når man har et skarpt øre for falske toner?Den danske komponist og organist Thomas Laub peger på evnen til at frembringe, udføre og modtage musik som de tre vigtigste, når det handler om den musikalske sans. I denne bog giver han sit bud på, hvordan musikundervisningen bør tilrettelægges for at fremme den musikalske dannelse.Bogen udkom første gang i 1884.Thomas Linnemann Laub (1852-1927) var en dansk komponist og organist, som fik stor betydning for og indflydelse på dansk kirkemusik. Han var organist i København fra 1977, først ved Trinitatis Kirke og siden ved Helligåndskirken og Holmens Kirke. Hans argumenter for at kirkemusikken burde føres tilbage til sin oprindelige form fra tiden før år 1600 skabte voldsom debat i hans samtid.
The Hidden Getaway is a fictional account of the life of Frank Shelton. Frank is an average guy from a small Pennsylvania town who inadvertently thwarts a local robbery. Through an absurd media blitz, he becomes a national celebrity, splitting time between New York and Hollywood as he rides the crest of his fragile fame. The story intertwines mystery, romance, adventure, and light humor as it details the larger issue of the national media, and how it makes and breaks people in the spotlight.
Den danske komponist og organist Thomas Laub argumenterede gennem en lang karriere for, at kirkesangen burde føres tilbage til sine rødder i tiden lige efter reformationen, hvor den stadig bar mere præg af folkesang end af kunstprojekt. Blandt andet i bogen "Om kirkesangen", der udkom første gang i 1887.Thomas Linnemann Laub (1852-1927) var en dansk komponist og organist, som fik stor betydning for og indflydelse på dansk kirkemusik. Han var organist i København fra 1977, først ved Trinitatis Kirke og siden ved Helligåndskirken og Holmens Kirke. Hans argumenter for at kirkemusikken burde føres tilbage til sin oprindelige form fra tiden før år 1600 skabte voldsom debat i hans samtid.
Den danske organist Thomas Laub var modstander af sin samtids verdslige tendenser i kirkemusikken og af 1800-tallets romanceprægede salmemelodier. Han var af den opfattelse, at kirkemusikken burde søge tilbage til sine rødder i tiden før år 1600, og han argumenterede gennem en lang karriere for sine synspunkter. Bogen "Musik og kirke", der udkom første gang i 1920, byder på en sammenfatning af disse synspunkter.Thomas Linnemann Laub (1852-1927) var en dansk komponist og organist, som fik stor betydning for og indflydelse på dansk kirkemusik. Han var organist i København fra 1877, først ved Trinitatis Kirke og siden ved Helligåndskirken og Holmens Kirke. Hans argumenter for, at kirkemusikken burde føres tilbage til sin oprindelige form fra tiden før år 1600, skabte voldsom debat i hans samtid.
For sopranblokfløjte og blandet kor SATB. Melodi: Thomas Laub. Tekst: Jeppe Aakjær. Arr.: Michael Bojesen (2012).
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.