Udvidet returret til d. 31. januar 2025

Bøger af Timo Klindt Bohni

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • - kunsten at integrere medarbejdere i ledelsesprocesser
    af Mads Ole Dall, Frank Iversen & Timo Klindt Bohni
    307,95 kr.

    Den traditionelle forståelse af 'leder' og 'medarbejder' er under opbrud. Bogen demonstrerer, at en frisættende ledelsespraksis skaber markant hurtigere og mere gnidningsfrie forløb, når forandringer og nye strategier skal implementeres.Det giver både øget effektivitet og bedre trivsel, når medarbejderne integreres i ledelsesprocessen. Men hvordan kan man overskride adskillelsen mellem 'leder' og 'medarbejder' og forbinde styring og faglighed? Hvordan kan man integrere medarbejdernes viden, erfaringer og ideer i organisationens strategiske arbejde uden at give køb på ledelsesretten? Hvad sker der, når medarbejdere integreres i træning og udvikling af ledelse? Og hvordan læres ledelse mest effektfuldt? For at løse disse udfordringer, som både offentlige og private virksomheder står over for, er det nødvendigt at bryde vores vaneforestillinger om forholdet mellem dem, der leder, og dem, der udfører. Med afsæt i erfaringer fra to konkrete udviklingsprojekter udvikler bogen et begreb om frisættende ledelse - en beskrivelse af kunsten at integrere medarbejdere i ledelsesprocesser. Frisættende ledelse anviser en række metoder til at eksperimentere med og opbygge en frisættende ledelsespraksis. Forfatterne diskuterer desuden, hvordan begrebet udfordrer fænomener som selvledelse, innovation, social kapital og styringstænkning.Bogens tre forfattere er alle enten partnere eller konsulenter i Perspektivgruppen, hvis kernekompetencer er inden for organisationspsykologi, forandringsprocesser og anerkendende ledelse i såvel det private som det offentlige erhvervsliv. Mads Ole Dall er cand.mag. i samfundsfag og idéhistorie, Timo Klindt Bohni er cand.psych., og Frank Iversen er master i organisationspsykologi.

  • - Fire nøgler til fastlåste situationer
    af Timo Klindt Bohni
    248,95 - 296,94 kr.

    At være konfliktkompetent handler både om at være i besiddelse af viden, selvindsigt, anvendelige færdigheder og redskaber – og om at have modet til at handle, når det gælder.Når først konflikten raser, kan det være svært at vide, hvad man skal gribe til. Mange oplever et akut behov for at handle – men hvordan? I denne bog præsenteres læseren for en række færdigheder og redskaber, som kan forfine kompetencerne til at træde ind i, være i og komme på den anden side af de konflikter, der uundgåeligt opstår mellem mennesker.Bogen er bygget op om fire nøgler til at blive mere konfliktkompetent. Det handler om at være:• kontaktfuld• nænsom• undersøgende• sindigOmdrejningspunktet er konflikter i arbejdslivet, og bogen henvender sig til en bred vifte af brancher og organisationer, hvor kontakt- og samarbejdsevner er centrale for at lykkes med arbejdet.Bogen er primært møntet på læsere, som oplever at have direkte aktier i konflikterne, og sekundært på konsulenter, mediatorer eller ledere, som kaldes ind for at hjælpe med at løse andres konflikter.Med bidrag af Frank Iversen og Michael Mossing.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.