Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Konflikter kræver aktiv handlen. Konflikter? Ikke hos os. Sådan lyder svaret ofte, når virksomheder bliver konfronteret med nødvendigheden af at beskæftige sig med konflikter. Men konflikter findes overalt, hvor mennesker arbejder sammen. Og konflikter er ikke kun et onde. Gode konflikter skaber innovation og nytænkning, mens dårlige konflikter fjerner arbejdsglæde og giver stress og sår på sjælen. Bogen om konflikthåndtering tager fat om den konfliktangst, som mange af os bærer på, og åbner læserens øjne for en ny måde at se konflikter på. Den giver praktiske anvisninger til, hvordan man opbygger et konfliktkoncept, og viser,hvordan man involverer sin organisation i arbejdet med konflikter. Bogen giver nogle klare og enkle redskaber, som du kan bruge til at forebygge,at en konflikt eskalerer, og til at håndtere og løse de negative konflikter, der truer med at ødelægge arbejdspladsen.
Organisationer, der udvikler en klar og forståelig konfliktstrategi, er langt bedre positioneret til at undgå destruktive konflikter. I mange virksomheder ser man udelukkende konflikter som noget negativt, noget der for enhver pris skal undgås. Men i en forandringsvillig og videndelende organisation skal konflikter anses for positive og nødvendige. Gode konflikter sætter nemlig tanker og ideer i gang og skaber innovation. I stedet for at være bange for konflikter skal virksomheden have nogle klare retningslinjer for konflikter og se til, at konflikterne ikke udvikler sig negativt. Mange virksomheder handler nemlig ofte for sent og overser de faresignaler, de løbende modtager om eskaleringen af en konflikt. Organisationer, der udvikler en klar og forståelig konfliktstrategi, er langt bedre positioneret til at undgå de destruktive konflikter, som nemt kan komme ud af kontrol og medføre retssager, diskrimination, lav moral, øget stress og tab af produktivitet som følge af manglende arbejdsglæde. Denne bog åbner læserens øjne for en ny måde at tænke på konflikter på. Den giver praktiske anvisninger til, hvordan man opbygger et konfliktkoncept og viser, hvordan man involverer hele organisationen i arbejdet med konflikter. En lang række cases fortæller om virksomheder, der på egen krop har oplevet styrken i at arbejde positivt med konflikter.Fra bogen: En konfliktstrategi er lige som et brandreglement. Man mener ikke, man har behov for det, før branden er en realitet, og på det tidspunkt er det for sent at gøre noget konstruktivt. Ingen virksomheder eller organisationer vil undlade at have et brandreglement, men at have en konfliktstrategi anses stadig hos en del virksomheder for at være et svaghedstegn og ikke en naturlig og fornuftig, præventiv foranstaltning. En konfliktstrategi viser medarbejdere og samarbejdspartnere, at organisationen har et system til at forebygge, håndtere og løse konflikter og herved viser virksomheden, at den er troværdig og handlekraftig og lægger vægt på forbyggende i stedet for korrigerende tiltag.
Vi står med dette århundredes største udfordring og håb: At skabe en verden, hvor vi lever forsvarligt og i balance med naturen. Det vil sige at leve bæredygtigt. Det ønsker vi at bidrage til med denne bog.Bogen reflekterer over tingenes tilstand og viser veje, som vi alle kan følge både i familien, i lokal- samfundet og i en universel kontekst. Vi er meget inspirerede af naturlovenes ubetingede grundvilkår som vejviser for et liv i balance for os alle.I En Serie Af Håb bind 2 får du de næste tre trin til en Holistisk Integreret Planet:1. Lev den fremtidssikrede husholdning. 2. Skab bæredygtige fællesskaber. 3. Forbind dig til livetMed perspektiverne følger refleksionerne, og vi håber, at med refleksionerne følger initiativerne.
Vi står med dette århundredes største håb. For hvem har ikke fået øje på, at vi kunne ønske os en bedre verden og ønsker at bidrage hertil.Denne bog hjælper dig til at skabe en bæredygtig verden i dit daglige liv, nu og i fremtiden. Og den viser vejen til, hvordan vi alle kan gøre det på enkel vis.I dette bind får du de første tre enkle skridt i en En Serie Af Håb1. Spis økologisk2. Spis plantekærligt 3. Kram et træGør vi det, vil vi uomtvisteligt opleve, hvordan vi selv, vores omgivelser og hele planeten bliver et HIP levested til glæde for os alle. HIP = Holistisk Integreret Planet
Mange mennesker oplever konflikter i deres hverdag. To vindere henvender sig til alle, der vil vide mere om, hvordan man løser små og store konflikter ved hjælp af mediation - både på arbejdspladsen og privat.Mediation er et værktøj, der løser konflikter. Det handler om at få de stridende parter til at se fordelene ved at samarbejde i stedet for at placere skyld og ansvar hos hinanden. Ved mediation bliver ingen af parterne tabere af konflikten, men får genetableret et godt forhold til hinanden, så de kan fortsætte deres samarbejde. Ordet mediator betyder "i midten". Mediatorens opgave er at sætte sig mellem to stridende parter og bygge bro mellem parternes interesser."To vindere" henvender sig til alle, der vil vide mere om, hvordan man løser små og store konflikter både i og uden for virksomhederne. Den giver en lang række praktiske råd for den, som selv vil fungere som mediator. Bogen bringer spændende cases fra danske og udenlandske virksomheder, der med overraskende udbytte har anvendt mediation.Forfatteren, der selv fungerer som mediator, forstår med stor indlevelse at formidle de enestående resultater, som denne konfliktløsningsmetode har skabt. Desuden perspektiverer hun på eminent vis emnet med stof fra verdenshistoriens krige og konflikter.
Den bedst tjenende virksomhed forstår at tjene andet og mere end penge. Den tjener også de mennesker, det samfund og det miljø, der omgiver den. Ledere og medarbejdere i den bedst tjenende virksomhed forholder sig aktivt til den sammenhæng, de er en del af. Det handler om visioner, om alternative måder at organisere og lede virksomheden på og om at turde bryde med normer og traditioner.Bogen viser en vej ud af de gamle og nedslidte siloer og hen til de fleksible platforme, hvor alle arbejder sammen om at skabe bæredygtig vækst,der bygger på sund fornuft og naturens eget design. I både danske og udenlandske eksempler hører vi om virksomheder, der skrotter budgetter, decentraliserer, åbner for reel selvledelse og gør en forskel i deres omverden.I bogen kan du læse interview med Michael Møllmann fra Novo Nordisk, Hanne Lindblad fra Call me, Jan Wallander, den tidligere direktør i Handelsbanken, Thomas Harttung, der er stifter af Årstiderne, og Jan Carlzon, den legendariske chef for SAS.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.