Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Dette nummer af tidsskriftet Ledelse i Morgen indeholder følgende artikler:Faglig ledelse tæt på børnene – small data, evaluering og kvalitetAf Tommy Hansen og Kristian Gylling OlesenDenne artikels udgangspunkt er faglig ledelse set i et børneperspektiv som en ledelseskapacitet, der løbende skal mobiliseres i arbejdet med den styrkede pædagogiske læreplan. Databaseret evaluering er et redskab, der gør det muligt for pædagogiske ledere at udøve faglig ledelse tæt på børnene, og artiklen beskriver, hvordan man indsamler data om børnenes oplevelser og aktivt bruger dem i de faglige samtaler med de pædagogiske medarbejdere.En stærk lærings- og evalueringskultur forudsætter feedback i hverdagenAf Dorthe AndersenDenne artikel handler om, hvordan en læringskultur med fokus på feedback kan være med til at styrke kvaliteten i dagtilbuddene. En evalueringskultur skal sigte mod at være forbedringsorienteret frem for resultatorienteret, og lederens rolle er at være helt tæt på den pædagogiske praksis. Artiklen beskriver, hvad lederen bør fokusere på i en kvalitetsbevidst lærings- og evalueringskultur.Mål og målformuleringer for læringsmiljøerAf Suzanne Krogh og Søren SmidtDenne artikel handler om, hvordan målformulering i forhold til den daglige praksis fremmer refleksion over, hvad arbejdet skal føre til, og hvad ledere og medarbejdere vil opnå med deres daglige praksis. Artiklen fokuserer på, hvordan man oversætter kommunale og nationale mål og knytter dem til den konkrete børnegruppe, og giver konkrete anvisninger til formuleringen af mål.Læreplanen som redskab for faglig ledelse af professionelle læringsfællesskaberAf Stine Elverkilde og Søren VoxtedDenne artikel handler om, hvordan læreplanen skal fungere som et redskab, der understøtter det pædagogiske personale og ledelsens arbejde. Det kræver, at målene konkretiseres, gøres forståelige og tilpasses den lokale kontekst. Artiklen ser professionelle læringsfællesskaber som en måde, hvorpå man kan skærpe et fælles fokus på og sprog for læring og derigennem udvikle læringsmiljøer, der gavner børnene.Anmeldelse af Tænk vildtAf Peter Andersen
I never considered creating a bucket list until recently reaching the age of 50. This collection of my artwork is for pure viewing pleasure and was at the top of my bucket list. Family encouraged me to pick up the brush again and I wish to encourage others to explore their talents as well as dreams.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.