Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Boldens øjne, værens ben: Notater langs idrættens spalte(n)de veje består af et langt nyskrevet essay og et parallelt spor med sanglinjer. I bogen kommer Torben Ulrich for første gang med et samlet, om end flerstemmigt bud på en fremstilling af de emner, der har optaget ham i adskillige årtier: perspektiverne for en overskridelse af idrættens grundfæstede resultatorientering og tvedeling i vindere og tabere – samt ikke mindst alt dét, der i virkeligheden er på spil: Når bolden kommer …Torben Ulrich har i en menneskealder bidraget til at udvide og berige opfattelsen af idrættens verden, først og fremmest som tennisspiller, men også på en række andre måder. I de senere år, efter at have trukket sig tilbage fra aktiv deltagelse i idrættens kredsløb, har han søgt at udtrykke sine tanker og erfaringer fra et langt liv med kropslig udfoldelse og filosofiske studier i en række forskellige medier: Jazz & Poetry, performance/danseteater, film, billedkunst og skrift (essays og såkaldte songlines).
Wow, sikke en bog! Sales Governance – fremtidens salgsledelse er en helt ny bog, der vil revolutionere udviklingen af salgsorganisationer og sætte helt nye standarder for ledelse af salget og relationerne til den øvrige organisation.Bogen har været på vej længe – og ”snakken” om, at salget stod foran en nyudvikling, har vi haft længe. Den største europæiske analyse af salgsorganisationers effektivitet og barrierer for dens udvikling gav os det sidste skub til at få skrevet vores drømmebog. Og nu sidder du med den i hånden!Og den handler om ledelse af salget, opad, nedad, til siden og ikke mindst af salget selv. Salg er en forudsætning for enhver virksomheds eksistens og udvikling. Derfor skal salget placere sig centralt i virksomhedens værdiskabelse – og det kan kun ske ved at integrere salget bedre internt og konkretisere kundernes udbytte. Et udbytte, som skal kunne styrke kundernes konkurrencekraft.Vi udfordrer virksomhedernes ledelser på deres måde at tænke vækst, og hvordan de skal drive salget. Sales Governance-tankesættet kommer til at blive et helt nyt tema i virksomhederne, på CBS, i bestyrelsesuddannelserne, i regnskaberne, og hvor organisk vækst og god selskabsledelse er et relevant tema.Sales Governance kan supplere og fylde din værktøjskasse med salgsledelse og -redskaber helt op. Der er rigeligt at tage fat på – og det positive ved de indsatser er, at der er en gevinst.Omfanget af redskaber og modeller er meget omfangsrigt: Infinity-modellen, 3Battlefield Analyzer™, 3Battlefield Strategy™, 4D-tænkning, The Value Calculator, Model for Primary Concerns, Sales Management Model, The Sales Value Formular, The Value Dashboard, Købs- og Salgscentrene, Sales Healthcheck™, Business knowledge, ZMOT, The Value Footprint, Process Value Footprints, Solution Value Footprint og en række af de mere klassiske redskaber nu med et tvist og alt samlet under Sales Governance-tankesættet.Som titlen antyder, så udfordrer vi ledelserne i forhold til strategigrundlaget og deres evne til at udnytte de kapabiliteter, det er muligt at rette mod markedet for at skabe organisk vækst.Salg er strategisk, og det er en intellektuel opgave at håndtere med en dyb forståelse af de forskellige algoritmer, der driver indsatser og kundebearbejdning – og i den forståelse er der også en spejling i forhold til indhentning og bearbejdning af de data, som implementering og arbejdet i sig selv med kundeløsningen afdækker. Her ligger nøglen til både at synliggøre værdiskabelsen og sikre input til fremtidig udvikling af både produkter og services.
Still in Play præsenterer for første gang en samling af tennislegenden og multikunstneren Torben Ulrichs unikke billedkunst og rummer mere end 120 gengivelser af hans rispapirmalerier og tryk. Alt i alt et enestående værk, resultatet af en egenartet billedkunstnerisk praksis, rodfæstet i fysiske erfaringer fra diverse idrætssammenhænge fra 1940’erne og frem og formet af en livslang optagethed af filosofi, poesi, musik og åndelig søgen.Udgangspunktet i bogen er den sene serie “Spaceplay, Skywriting”, som Torben Ulrich sammen med sin hustru Molly Martin arbejdede på i 2021-2022, og som ikke tidligere har været vist. Og herfra arbejder fremstillingen sig kronologisk baglæns til 1971 og det allerførste spæde forsøg med billedkunst skabt ved hjælp af farvemarinerede tennisbolde og andre idrætsrelaterede remedier.Foruden den store samling af billedkunst rummer bogen et helt nyskrevet essay af Torben Ulrich, samt to andre essays: af kunsthistorikeren Jens Tang Kristensen og af Lars Movin, mangeårig ven af Torben Ulrich og bogens redaktør.Torben Ulrich døde desværre den 20. december 2023, få dage efter at han havde sat det sidste punktum i bogen og godkendt hele værket. Men han nåede at se det hele.Torben Ulrichs virke er et på alle måder lystfyldt og vibrerende kunstnerisk oeuvre, der samlet betragtet demonstrer, at hans tanker og processer stadig er i bevægelse. De er still in play.Bogen er i magnum-size og overdådigt illustreret i premium farvetryk.Sprog: dansk/engelsk.
Wow, sikke en bog! SALES GOVERNANCE – FREMTIDENS SALGSLEDELSE er en helt ny bog, der vil revolutionere udviklingen af salgsorganisationer og sætte helt nye standarder for ledelse af salget og relationerne til den øvrige organisation.Bogen har været på vej længe – og ”snakken” om, at salget stod foran en nyudvikling, har vi haft længe. Den største europæiske analyse af salgsorganisationers effektivitet og barrierer for dens udvikling gav os det sidste skub til at få skrevet vores drømmebog. Og nu sidder du med den i hånden!Og den handler om ledelse af salget, opad, nedad, til siden og ikke mindst af salget selv. Salg er en forudsætning for enhver virksomheds eksistens og udvikling. Derfor skal salget placere sig centralt i virksomhedens værdiskabelse – og det kan kun ske ved at integrere salget bedre internt og konkretisere kundernes udbytte. Et udbytte, som skal kunne styrkekundernes konkurrencekraft.Vi udfordrer virksomhedernes ledelser på deres måde at tænke vækst, og hvordan de skal drive salget. Sales Governance-tankesættet kommer til at blive et helt nyt tema i virksomhederne,på CBS, i bestyrelsesuddannelserne, i regnskaberne, og hvor organisk vækst og god selskabsledelse er et relevant tema.Sales Governance kan supplere og fylde din værktøjskasse med salgsledelse og -redskaber helt op. Der er rigeligt at tage fat på – og det positive ved de indsatser er, at der er en gevinst.Omfanget af redskaber og modeller er meget omfangsrigt: Infinity-modellen, 3Battlefield Analyzer™, 3Battlefield Strategy™, 4D-tænkning, The Value Calculator, Model for Primary Concerns, Sales Management Model, The Sales Value Formular, The Value Dashboard, Købs- og Salgscentrene, Sales Healthcheck™, Business knowledge, ZMOT, The Value Footprint, Process Value Footprints, Solution Value Footprint og en række af de mere klassiske redskaber nu med et tvist og alt samlet under Sales Governance-tankesættet.Som titlen antyder, så udfordrer vi ledelserne i forhold til strategigrundlaget og deres evne til at udnytte de kapabiliteter, det er muligt at rette mod markedet for at skabe organisk vækst.Salg er strategisk, og det er en intellektuel opgave at håndtere med en dyb forståelse af de forskellige algoritmer, der driver indsatser og kundebearbejdning – og i den forståelse er der også en spejling i forhold til indhentning og bearbejdning af de data, som implementering og arbejdet i sig selv med kundeløsningen afdækker. Her ligger nøglen til både at synliggøre værdiskabelsen og sikre input til fremtidig udvikling af både produkter og services.
Bogen viser, hvordan virksomhederne med key account management kan løfte salget op på et højere niveau internt i organisationen. Resultatet bliver mere tilfredse og loyale kunder, bedre indtjening og simpelthen bedre virksomheder.Forfatterne har skrevet en bog om key account management ud fra kærlighed til salget. Salget er forudsætningen for, at virksomheden kan eksistere, og derfor skal vi lære at behandle det med en dyb respekt og forståelse. Bogen fokuserer på kunden og på det strategiske salg - løsningssalget. At have fokus på kunden og det strategiske salg betyder, at man som leverandør er med til at forbedre sin kundes konkurrenceevne. Bogen rummer også opskriften på, hvordan man i en givet virksomhed kan udvikle et salgscenter, der kan matche kundens købscenter.Bogen binder teori og praksis sammen, idet den bygger på nyere forskning og erfaringer fra en række virksomheder, hvor key account management søges udviklet til det højest mulige niveau. Grundtanken er, at kunderne er nøglen til udviklingen af virksomhedens konkurrencekraft.
Markedssituationen kræver, at sælgerne er godt forberedte, når de møder kunderne. Den øgede grad af professionalisme gælder både ved det første møde med den potentielle kunde, og når det handler om perspektivet og det langsigtede samarbejde.Sælgeren vil i bogen blive udfordret og inspireret med en lang række værktøjer, anbefalinger og metoder, der vil anspore salget til ny og ekstra kraft. Et af nøglebudskaberne fra tre af de mest erfarne eksperter i Danmark, når det gælder salg, er, at sælgerne i stadig stigende grad skal sætte fokus på kundens udbytte - gennem en langt dybere forståelse af kundens forretningsmæssige situation. Således opbygges og understøttes de langvarige relationer, der kan løfte en kunde til en key account - en nøglekunde.Key Account Manager giver en lang række redskaber til, hvordan salgsafdelingen, salgsteamet og den enkelte sælger både praktisk og mentalt forbereder sit samarbejde med de prioriterede kunder. Bogen giver et godt overblik over de udfordringer fremtidens "tunge sælger", key account manageren, står over for, og en række bud på, hvordan salg og samarbejde kan løftes til nye højder!
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.