Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
This book offers a language revitalisation method that can be used with Indigenous and minority languages, especially in cases where the native language has been lost among people of a working age. It gives practical examples and a theoretical frame of reference for how to plan, organise and implement an intensive language programme.
This multidisciplinary text shows how most indigenous and minority education contributes to linguistic genocide according to UN definitions. The author argues that it is normal and desirable for people, groups, countries and schools to be multilingual and multicultural.
Bogens emne er uddannelse af indvandrerbørn, og den viser, at et ensidigt fokus på daginstitutioner og skoler eller på den sproglige side af børnenes udvikling giver et forvrænget billede af børnenes liv. Forfatterne ser på alle beslutninger om indvandrerbørnenes uddannelse som en del af den generelle politik vedrørende indvandrere, og den bygger ikke altid på det, som ifølge forskningen er det bedste for det enkelte indvandrerbarn.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.