Vi bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Bøger af Ulrich Birch Eriksen

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • - portræt af en generalklausul
    af Ulrich Birch Eriksen
    868,95 kr.

    Få overblik over god markedsføringsskik. Følgende emner behandles bl.a.:Retten til eget billede i reklamesammenhængProduktefterligning og renommesnyltningAggressiv adfærd over for konkurrenterIlloyal konkurrenceUrimelig markedsføring over for forbrugereDiskriminerende markedsføring, brug af ubehagelige virkemidler i reklame og andre problemstillinger i relation til almene samfundsinteresserEn grundig omtale af generalklausuler som lovgivningsform.Bogen indeholder en udførlig gennemgang af markedsføringslovens § 1 og overvejelser om, hvorvidt bestemmelsen opfylder sit formål som generalklausul. De enkelte afsnit indeholder en up to date gennemgang af domme og afgørelser af relevans for de behandlede problemstillinger.I tillæg til ovenstående indeholder bogen en grundig gennemgang af historien bag markedsføringslovens § 1 og analyse af den udvikling, som bestemmelsen er undergået frem til i dag.MålgruppeBogen er dels relevant for praktikere, som beskæftiger sig med markedsførings- og reklamevirksomhed, og dels relevant for forskere på området.Om forfatterenUlrich Birch Eriksen er til daglig ansat hos advokatfirmaet Jon Palle Buhl.Bogen er en lettere revideret udgave af forfatterens ph.d.-afhandling, ”Markedsføringslovens § 1 – Portræt af en generalklausul”, der blev udarbejdet ved Aarhus Universitet.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.