Udvidet returret til d. 31. januar 2025

Bøger af Vibeke Thøis Madsen

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • - Inspiration og værktøj til de ansvarlige
    af Vibeke Thøis Madsen
    217,95 kr.

    Intranettet skal være stedet, hvor arbejdsdagen begynder. Det skal tage udgangspunkt i medarbejderne og deres opgaver. De tager tid, og det skal gøres rigtigt. Her er eksempler, tommelfingerregler, gode eksempler. Fra planlægning til vedligeholdelse og udvikling. Konkret.

  • - Når medarbejderne får en stemme i organisationen
    af Vibeke Thøis Madsen
    267,95 kr.

    Interne sociale medier vinder frem i nutidens organisationer, og de har potentialet til at blive medarbejdernes kommunikationsarena. Når medarbejdere får en stemme i organisationen, får ledere og medarbejdere en mulighed for at lytte til og forstå hinanden. Men det kræver, at organisationen skaber rammerne for det.Interne sociale medier er den første grundbog på dansk, som giver en samlet indføring i det faglige arbejde med interne sociale medier. Den giver brugbare teoretiske perspektiver og gør denne viden konkret og anvendelig gennem eksempler, praktiske anvisninger og en række aktuelle cases fra bl.a. LEGO, Velux, Jyske Bank, Dansk Flygtningehjælp og Frederikshavn Kommune.Bogen giver bl.a. viden om:Interne sociale medier som en multivokal kommunikationsarenaPsykologisk tryghed og åbent kommunikationsmiljø som forudsætninger i organisationenRollen som ansvarlig for interne sociale medierBrugertyper og kommunikationsrollerStrategisk intern lytningMedarbejderne som kommunikatørerKommunikativt leder- og medarbejderskab.Interne sociale medier henvender sig til studerende i kommunikation, ledelse eller IT på videregående uddannelser samt til ledere, kommunikatører og ansvarlige for interne sociale medier, som ønsker at forstå og udvikle kommunikationen på interne sociale medier. Bogen er solidt funderet i den nyeste forskning i intern kommunikation, interne sociale medier og medarbejderne som kommunikatører.

  • - et kritisk perspektiv
    af Vibeke Thøis Madsen, Ole E. Andersen, Nanna Friis, mfl.
    397,95 kr.

    Udviklingen af digitale og netbaserede medier udfordrer måden, vi kommunikerer på inden for markedsføring, reklame, læring og i privat sammenhæng. Denne bog introducerer temaer og nøglebegreber, der bredt belyser kommunikationen på forskellige onlineplatforme, og som samtidig giver kendskab til de særlige problemstillinger og overvejelser, der knytter sig til kommunikation på nettet.  Bogen fremhæver vigtigheden af et kritisk perspektiv på onlinekommunikation, hvor etisk bevidsthed og analytisk forståelse indgår som uomgængelige elementer. Den argumenterer således for, at inddragelsen af onlinekommunikation i virksomheder kræver, at man er opmærksom på ikke blot hvordan teknologien implementeres, men også hvilken effekt dette har for såvel arbejdsgangen inden for den enkelte virksomhed som for kvaliteten og effekten af kommunikationen udadtil. Denne 3. udgave af Onlinekommunikation er stærkt revideret. Flere af de oprindelige kapitler er blevet skrevet helt om, og der er desuden tilføjet nyt indhold om digital etik, digital billedkommunikation, brugervenlighed/UX, AI og sociale intranets. Bogen tager afsæt i de fagelementer, som vægtes på erhvervsuddannelserne og på videreuddannelserne inden for emnefelterne onlinekommunikation og digital formidling. Den introducerer til bl.a. analyse af webkommunikation, usability, markedsføring på nettet, multimodal kommunikation, sprog på nettet, digital storytelling, digital etik og interkulturel kommunikation.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.