Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Data er allestedsnærværende i vores liv. Ved hjælp af de nyeste teknologier kan vi i dag hurtigt finde ud af, hvor mange skridt vi har gået på en dag, hvor mange kalorier vi har indtaget, og hvor mange penge vi har brugt på hvad. Denne viden kan ideelt set hjælpe os med at træffe bedre beslutninger, der kan forbedre vores livskvalitet. Ligeledes har brugen af data potentialet til at forandre den måde, vi underviser og lærer på, da vi har en mere omfattende tilgang til information om elevers læring og kan gribe ind, før elever kommer for langt bagud. Men hvordan finder vi tid til at inkorporere brug af data i ledere og læreres allerede utroligt travle arbejdsdag? Hvor meget efteruddannelse og støtte er nødvendig for at kunne bruge data på en effektiv måde? Datainformeret ledelse vejleder i, hvordan man møder de udfordringer, der er forbundet med ansvaret som leder, og hvordan man opbygger præstationsbaserede skoler og forbedrer elevresultater. Ved at følge ideerne i denne bog får man som leder hjælp til at anvende de store mængder data til at skabe en datapositiv skolekultur. Ledere opfordres til at støtte en undersøgende tilgang, at opbygge tillid til databaserede initiativer, opstille mål for brugen af evidens og til at hjælpe underviserne med at udvikle de evner, de måtte have brug for, til arbejdet med data. Bogen er baseret på de to forfatteres mangeårige observationer af dataarbejdet i en række amerikanske skoler og omskriver denne erfaring til praktiske konklusioner, som er lette at gøre brug af i processen hen imod at anvende data på en effektiv og strategisk måde. Bogen henvender sig til ledere på skoler og i forvaltninger, der er interesseret i at blive mere datainformerede, såvel som dem, der er godt på vej og allerede føler sig sikre i deres brug af data. Også lærere med interesse i dataarbejdet kan med fordel læse bogen. Se indholdsfortegnelse og forord til bogen 'Bogen indledes med overskuelige opdelinger af forskellige typer af data og varierede måder at anvende data på. Hvert kapitel indeholder en reflekteret gennemgang af stoffet med en påpegning af den datainformerede ledelses styrker, men også med en række advarselslamper tændt omkring de risici, der er forbundet med reaktionen på og anvendelsen af data. Og endelig er der i hvert kapitel en række fine spørgsmål, der kan sætte gang i læserens overvejelser.' Læs hele anmeldelsen fra Folkeskolen
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.