Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Vi lever i en tid, hvor mange forskellige aktører har forventninger til og stiller krav til pædagogers faglighed og den barndomspædagogiske praksis. Nogle gange i en grad, så der er god brug for, at pædagoger har en stærk faglig identitet, sådan at de, på nuanceret og pædagogisk begavet vis, kan gå i dialog med forældre, politikere og forvaltninger.Tanken bag denne bog er, at denne dialog kan styrkes ved at hente faglige forståelser, værdier og begreber i tekster fra den danske børnehavetradition. Bogen er en invitation til at gå på opdagelse og undersøge nogle af de Barndomspædagogiske trædesten og at diskutere dem i faglige fællesskaber med henblik på at styrke den pædagogiske faglighed og finde veje videre frem.Bogen rummer otte originale tekster forfattet af de pionerer, som har været helt centrale for den børnehavepædagogiske tradition, nemlig: Hedevig Bagger, Anna Wulff, Sofie Rifbjerg, Anne Marie Nørvig, Kirsten Sigsgaard og Inger Lunn. Hvert kapitel i bogen indledes med en kort introduktion til den historiske periode og den samfundsmæssige kontekst, som de valgte tekster er forfattet i. Ligesom vi præsenterer teksternes forfattere og deres bidrag til den børnehavepædagogiske tradition
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.