Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
De stakkels drenge er en nyklassiker, når det gælder drengens situation i det moderne samfund. Gideon Zlotnik giver en grundig gennemgang af drengens grundlæggende biologi og den psykologiske sårbarhed, som den giver drengen. Bogen bugner med statistisk materiale, som er en guldgrubbe for enhver pædagog og lærer - og forældre i det hele taget. Gideon Zlonik sammenkæder i bogen det biologiske med det psykologiske, sociale og samfundsmæssige og giver et samlet bud på, hvorfor så mange drenge mistrives på den ene eller anden anden måde.
I 60+ beskriver Bertill Nordahl de psykologiske, mentale og følelsesmæssige processer i forbindelse med at blive 60 år - samt i livet som en såkaldt 60+er.
Et hus i Gilleleje er fortællingen om, at den eneste sikre konstant i livet, er forandring.Efter 12 år i den smålandske landsby Skoghult, sætter parret Lene Hein Sørensen og Bertill Nordahl deres hus, Den Gamle Skole - til salg, fordi de har en aftale om, at de skal vende tilbage til Danmark, inden de fylder 70 år.Vejen tilbage til Danmark er kringlet og kroget. Den går via Brønshøj, Smidstrup Strand og ender til sidst i Gilleleje, hvor de flytter ind i andelsforeningen Almevangen.Samtidig har de stadig Den gamle Skole i Skoghult, som skal tømmes og gøres klar til salg.Det er ikke en let proces at vende tilbage til Danmark, fordi Lene Hein Sørensen og Bertill Nordahl har haft en kærlighedsaffære med Sverige, svenskerne, det svenske sprog, og den svenske kultur og kunst.Samtidig ryger Bertill Nordahl ind i en livskrise, som vælter ham omkuld.Et hus i Gilleleje er et patchwork af tekster og digte, som beskriver den store omkalfatringsproces det er at gå fra et liv som 2-kulturelle til et 1-kulturelt liv i Gilleleje. Ligesom teksterne beskriver den livskrise, som Bertill Nordahl har befundet sig i.
Ahmed er en ung, søgende muslim på 16 år, som bor i Brønshøj, hvor han går i 9. klasse. Ahmed oplever ikke, at han er dansk muslim. Men han oplever heller ikke, at han er syrisk muslim. Hvad er han så? Hvem er han så? Ahmed kan ikke lade være med at gå ind på de hjemmesider, som han godt ved, at han ikke skal gå ind på. Det er hjemmesider, hvor man ser folk blive halshugget. Eller få halsen skåret over. Eller blive brændt. I Allahs navn. I det område af Syrien og Iran, hvor Islamisk Stat har etableret det, som de kalder for kalifatet, er Wassim hellig kriger. Wassim er 18 år og er fra Brøndby Strand. Ahmed og Wassim får kontakt med hinanden på nettet. Samtidig får Ahmed kontakt med Bilal Bakour, som har været med til at sende Wassim til Islamisk Stat. HELLIG KRIGER følger Ahmed og Wassim i 4 afgørende måneder i deres liv.
ET ÅR er en opfølger til Bertills Nordahls 10 år gamle bog - 50+2 Tirsdage, ugebog 2003-04, som udkom i 2004. I forordet til ET ÅR, skriver Bertill Nordahl: ”Jeg skriver ikke dagbog, men for et år siden, fik jeg øje på 50+2 Tirsdage, ugebog 2003-04 - på bogreolen. Det er den bog, som i e-bogsudgaven hedder På denne planet, hvor vi levet i mørket, i længsel efter lyset. Bogens titel hentyder til, at jeg var 52 år, da jeg begyndte at skrive den og 53 år, da jeg afsluttede den et år senere. Bogen bestod af ugentlige notater, som jeg skrev hver tirsdag. Da jeg stod med bogen i hånden, tænkte jeg, at det kunne være interessant og spændende her 10 år senere, hvor jeg er 62 år, at gentage projektet: At skrive dagbog gennem et år. Nærværende bog består af dagbogsnotater fra 2014. Jeg har valgt at sløjfe datoerne, fordi det almindelige liv leves i en dagligdag, hvor dagene glider over i hinanden og opløser datoerne. Med mindre der er tale om særlige begivenheder, der skal markeres. Jeg har også valgt at lade dagene fremstå som tekstblokke, hvor der ikke skelnes mellem tanker og refleksioner og aktiviteter og begivenheder. Alt kommer i én sammenhængende strøm. For sådan er det daglige liv – hverdagen.”
Hver sommer kører Herman Beck fra Nürnberg i Tyskland til Fanø i Danmark for at holde sommerferie med sin datter Lulu og hans barnebarn Otto. Herman er 87 år og Otto er 16 år. Herman og Otto har aldrig rigtigt snakket sammen, selv om de er sammen nogle uger hver sommer. Men denne sommer er anderledes. Herman har besluttet, at han vil lære Otto at kende, inden det er for sent.BLOD & ÆRE, FRIHED OG TOLERANCE er beretningen om Hermans og Ottos møde. Samtidig genoplever Herman sin tid i Hitler Jugend, hvor mottoet var ”Blod & Ære”. Samt de steder i Frankrig og Østrig, hvor han som 16-årig tysk soldat kæmpede ved fronten under 2. verdenskrig. Alt mens Otto venter på mail fra Vicki i Tyrkiet.Du kender Bertill Nordahl fra romanerne ”Et vingeslag i evigheden”, ”Krænkelsen”, ”Drengen der blev frihedskæmper” og Yusuf-trilogien: ”Øje for øje”, ”Som man sår, så høster man” og ”Den som intet vover, inter vinder”.
BIRDS ON A WIRE, HAIKU DESIRE er et must, hvis du kan lide at læse haikudigte – et vers består af 3 linjer med henholdsvis 5-7-5 stavelser - og især, hvis du kan lide at læse dem på engelsk. Bertill Nordahl har skrevet en samling haikudigte, som tager udgangspunkt i de fire årstider og følger årets gang. Der er tale om digte, som beskriver livet i haven og naturen, samt digte om det daglige liv – og refleksioner og tanker om livet i almindelighed.
På denne klode hvor vi lever i mørket i længsel efter lyset er et must for dig, som vil have et indblik i, hvordan en forfatters liv udformer sig. Bogen består af notater fra perioden 2003-04, hvor Bertill Nordahl gav sig selv den opgave og udfordring hver tirsdag at nedskrive de tanker og refleksioner, som han var fuld af netop den dag. Der er tale om notater fra det daglige liv med masser af kig tilbage i livet på de begivenheder og mennesker, som har været med til at præge Bertill Nordahl og gøre ham til den, han er. Ligesom der er betragtninger om litteratur og det at skrive og holde foredrag. Film, musik og maleri, samt debatindlæg om køn og ligestilling og det at befinde sig i livet efter halvtreds. På denne klode hvor vi lever i mørket i længsel efter lyset kan derfor ses som en slags selvstændig og selvstående fortsættelse af bogen 50+ af Bertill Nordahl, fordi hans tanker selvfølgelig er gennemsyret af den alder, som han havde, da han skrev denne ugebog i 2003-04, nemlig 50+2 Tirsdage, som var bogens titel, da den udkom som bog. Hvis denne bog inspirerer dig, skal du også læse 50+. Den findes også som e-bog.
Rejsen til Italien er et must for dig, som vil inspireres, inden du rejser til Italien. Eller for dig, som vil læse en rigtig god rejsebog. I begyndelsen af 2007 foretog forfatterparret Lene Hein Sørensen og Bertill Nordahl en 2 måneder lang rejse til Italien, hvor de besøgte: Rom, Napoli, Salerno, Pompei, Amalfi-kysten, Agripoli, Palinuro, Firenza, Pisa – med et måned langt ophold i Ascea, som ligger i provinsen Salerno i regionen Campanien i Sydvestitalien, 140 km syd for Napoli, som basis.Rejsen til Italien beskriver i ugebogsform turen; der er tale om en frodig og mangfoldig bog med artikler, kronikker og romanudkast – samt en beskrivelse af det daglige liv på rejsen.Bertill Nordahl & Lene Hein Sørensen: ”For os er den gode rejsebog, en bog, hvor der er et frugtbart møde mellem det faktuelle og den personlige oplevelse. Derfor har vi med denne bog forsøgt at lave den bog, som vi gerne selv ville have læst, inden vi tog af sted på vores tur.”
Pardans-trilogen følger fire midaldrende menensker i en krseagtig periode af deres liv. Det historien om to midaldrende par, hvis veltilrettelagte liv pludselig går i opløsning. Hvert bind i trilogien følger de to par, som bliver til fire menesker, i 4 måneder.
Pardans-trilogen følger fire midaldrende menensker i en krseagtig periode af deres liv. Det historien om to midaldrende par, hvis veltilrettelagte liv pludselig går i opløsning. Hvert bind i trilogien følger de to par, som bliver til fire menesker, i 4 måneder.
ET VINGESLAG I EVIGHEDEN er en ungdomsroman om Halima og Mathias, som er 16 år. De bor begge i forstaden Brønshøj, hvor de går i 9. klasse på den samme skole. ET VINGESLAG I EVIGHEDEN fortæller historien om, hvadder sker i det sidste døgn i Halimas og Mathias´liv, inden de hver især foretager et attentat i københavn.Hvilke tanker og overvejelser gør de sig? Hvorfor vi lde udføre den radikale hanling, som et terrorattentat er? Hvordan vil de udføre terrorattentatet? Hvad vi lde opnå med det?Du kender BERTILL NORDAHLfra romanerne "Krænkelsen", YUSUF-trilogien og JAKOB-trilogien.
Pardans-trilogen følger fire midaldrende menensker i en krseagtig periode af deres liv. Det historien om to midaldrende par, hvis veltilrettelagte liv pludselig går i opløsning. Hvert bind i trilogien følger de to par, som bliver til fire menesker, i 4 måneder.
Vanddiamanter i spil er en roman om ægteskab, forældreskab, venskab og utroskab, kærlighed og seksualitet, krise og forandring. Vi følger 5 par i alderen 53-64 år, som bor i Storkøbenhavn og Nordsjælland.
Bertill Nordahls samlede digte fra 1972 til 2022, altså 50 år, som beskriver hans udvikling fra dengang han var 20 år til i dag, hvor han er 70 år.
Den røde tråd i Jeg tror godt, jeg kunne dø nu, er de dagbogsnotater, digte og småtekster, som Bertill Nordahl har skrevet i løbet af 2020-21, der for os, som har levet og oplevet året, der startede den 11.-12. marts 2021, altid vil blive husket som corona året.Dagbogsnotaterne, digtene og småteksterne skaber således en tidslinje, som strækker sig gennem 2020 og ind i 2021. På bogens forside, bagside og flapper, er der fotografier af nogle af de malerier, som Bertill Nordahl har malet i løbet af den periode, som bogen er blevet til.Jeg tror godt, jeg kunne dø nu, er et patchwork af meget forskellige tekster, som er skrevet gennem de sidste 20 år. Ingen af dem har været offentliggjort før i bog- og papirform. Det bliver de så nu, hvor Bertill Nordahl med denne bog fejrer min 70-års fødselsdag den 11. juli; samtidig med, at han fejrer mit 43-års jubilæum som forfatter.
MAND følger en mand i 37 år af hans liv, med fem nedslag, hvor han fortæller om sit liv som 16 årig, 23-årig, 29-årig, 35-årig og 53-årig.
I Mandegruppe Dagbog følger man livet i en mandebasis gruppe i Esbjerg i 1976-77.
Wanda bor i Chad i Afrika. En dag siger hendes mor: Du skal gå nordpå, til du kommer til det store hav. Der skal du tage en båd, som sejler dig til Europa, hvor du vil få et bedre liv, end det vi har her.Wandas rejse i Europa begynder i Grækenland, som hun går igennem. Hun fortsætter gennem nabolandene, hvor hun en tid lever i et politisk kollektiv og en nyreligiøs sekt.Indtil hun ender i den tyske by Hamborg, hvor hun arbejder i et bageri og indleder et forhold til Thomas. Og pludselig er hun en berømt fotomodel – Den sorte Panter – som rejser verden rundt.Indtil hun kommer til Danmark, hvor hun får et liv på Amager i København.Jeg er Wanda er historien om, hvordan livet er en forvandlingskugle, hvor man er mange forskellige personer undervejs, indtil man ender med at blive til den, man er.Bertill Nordahl har også skrevet ungdomsromanerne: Jakob-trilogien. Drengen der ville være smuk. Yusuf-trilogien. Krænkelsen. Et vingeslag i evigheden. Hellig kriger. Blod & ære, frihed og tolerance. Sugarbabe.
I selvbiografien fortæller Bertill Nordahl om barndommen i Aalborg og Helsingør og senere ungdommen i bydelen Vejgaard i Aalborg, hvor han bliver aktiv i atletikklubben AIK, Vejgaard, da han går i 7. klasse. Her begynder han at løbe 800 meter, og han sætter danske rekorder på distancen og kommer på ungdomslandsholdet.Bertill Nordahl uddanner sig til lærer i Esbjerg. Årene i Esbjerg; 1971-77, udgør en vigtig og betydningsfuld periode i hans liv, som bliver afgørende for resten af hans liv. Han danner en Mandegruppe sammen med 5 andre mænd, og senere begynder han at skrive på introduktionskurset til militærnægter i Randers.Bertill Nordahl debuterer som forfatter i 1978, og nu følger 5 årtier, hvor han skriver 100 bøger, som favner bredt. Bertill Nordahl stopper som lærer i 1991, og lever nu et liv som fuldtids forfatter. I 1994 begynder han at holde de første foredrag om kønnets betydning i et menneskes liv.Det bliver til over tusind foredrag i Danmark, Sverige, Norge, Tyskland og Færøerne, inden han stopper som foredragsholder i 2006.Samme år flytter han sammen med Lene Hein Sørensen til Skoghult i Småland, Sverige, hvor de bor frem til 2019, hvorefter de flytter tilbage til Danmark – til Gilleleje.
Bea er 15 år og bor i Brønshøj.En dag lægger hun denne besked ud på sexsitet, hvor hun har en profil:”Sugarbabe er med på den værste, er du også?”Bea får mange svar, men et af dem skiller sig ud fra de andre:”Jeg er ikke en drengerøv, som alle de andre, men en voksen mand, som ved, hvad jeg skal gøre ved en pige som dig, John567.”Bea svarer ”John567”: ”Hvad er det, du kan, som de andre ikke kan?””John567” svarer hurtigt tilbage: ”Jeg kan få dig op at flyve.”Inden Bea ser sig om, mailer hun dagligt med ”John567”.En dag aftaler de at mødes ved Torvehallerne ved Nørreport Station i København.
Bokens baksida text:Ja, världens centrum är där, du bor. Där, du lever ditt dagliga livet. Vardagen. För min fru Lene och jag är Skoghult världens centrum. Av alla platser i världen är denna lilla byn blivit vårt center i världen.Det är därifrån, vår värld utgår.Det är därifrån, vi ser världen.Det är därifrån, vi förstår världen.Skoghult ligger i östra Småland. Byn är belägen på väg 125, som finns 1 mil norr om Kalmar och går till Fagerhult, där den möter väg 23, som till höger leder till Oskarshamn och vänster till Växjö. Närmaste större städer är Nybro, Kalmar och Öland - og Växjö.För att konkritisere og exempelfisere hur världens centrum är där, du bor, kommer jag i denna bok att använda vår by Skoghult som ett exempel på hur det är att leva på landsbygden.Min erfarenhet är, att ju mer lokal man skriver, desto mer global skrivar man samtidigt, eftersom det finns tusentals Skoghult'er i Sverige.Precis, som det finns miljontals Skoghult'er globalt.Texterna i boken skapar en lapptäcke av upplevelser, erfarenheter, förnimmelser, reflektioner, personbeskrivningar, tankar, känslor, åsikter och kommentarer om livet på landsbygden.
Vi citerer fra bogens forord: ”Der er ikke så meget at sige, bortset fra, at dette er det tredje bind i min Livslinje-serie, hvor jeg skriver dagbog og forsøger, som i de to tidligere bind – Et år (dagbog 2014) og Et år til (dagbog 2015) at fange dagen, velvidende, at den allerede er fløjet, når man prøver på det. Men jeg gør det alligevel, fordi det giver mig glæde og mening i det liv, jeg lever.Jeg har altid været optaget af, hvordan man lever det daglige liv så fuldt og helt så muligt. Hvordan gør man hverdagen eksotisk? Hvordan skaber man magi i dagligdagen? Hvordan gør man hver dag speciel? For hverdagen er der hver dag. Det er den, der fylder mest i det liv, vi lever. Der er også det interessante ved det daglige liv, at det – forhåbentligt, fylder alt den dag, man lever lige netop den dag. Men dagen efter er den – om end ikke glemt, så allerede fortid – historie, og frem for alt: Brugt tid, og som avisen fra dagen før, er den ikke længere interessant og brugbar. Den kan allerhøjst bruges til at pakke noget ind i.Jeg har valgt at sløjfe datoerne, fordi det almindelige liv leves i en dagligdag, hvor dagene glider over i hinanden og opløser datoerne. Med mindre der er tale om særlige begivenheder, der skal markeres.Jeg har også valgt at lade dagene fremstå som tekstblokke, hvor der ikke skelnes mellem tanker og refleksioner og aktiviteter og begivenheder. Alt kommer i én sammenhængende strøm. For sådan er det daglige liv - hverdagen. Når man skriver en offentlig dagbog, som jeg har gjort her, så ved jeg, mens jeg skriver, at der er andre, som kommer til at læse det, jeg skriver. Det påvirker selvfølgelig den måde, jeg skriver på. Ligesom det påvirker det, jeg vælger at skrive om.Jeg har prøvet at finde en skrivebar balance mellem de tre parametre, jeg skriver ind i – det private, personlige og offentlige.”
Vi citerer fra bogens forord: ”Det er gået op for mig, at jeg er i gang med at skrive en serie, som måske først stopper, når jeg holder op med at skrive - om forhåbentlig mange år. At skrive er det filter, jeg filtrerer livet igennem. Det er en nødvendig proces for mig – for at forstå mig selv og det liv, jeg lever.Lene – min kone, sagde en dag til mig, at hun havde læst et rigtigt godt ord for rynker i det svenske damemagasin M, nemlig livslinjer. Rynker er linjer i ansigtet og på kroppen, som fortæller om det liv, man har levet, livslinjerne. Jeg kan rigtig godt lide ordet – udtrykket, og det, som det dækker, så jeg har besluttet at kalde strømmen af dagbøger, der vil udkomme de kommende år, for livslinje-serien.Da Lene og jeg besøgte kunstmuseet Aros i Århus i slutningen af september måned sidste år, så jeg en tekst på en væg, som jeg har valgt som undertitel til serien, nemlig: At begribe verden ved at gribe verden. Denne dagbog er det andet bind i serien. Et år – som udkom i 2015, er det første bind i serien.Jeg har altid været optaget af, hvordan man lever det daglige liv så fuldt og helt som muligt. Hvordan gør man hverdagen eksotisk? Hvordan skaber man magi i dagligdagen? Hvordan gør man hver dag speciel?For hverdagen er der hver dag. Det er den, der fylder mest i det liv, man lever. Der er også det interessante ved det daglige liv, at det – forhåbentligt, fylder alt den dag, man lever lige netop den dag. Men dagen efter er den – om ikke glemt, så allerede fortid – historie, og frem for alt: Brugt tid, og som avisen fra dagen før, er den ikke længere interessant og vedkommende. Den kan allerhøjst bruges til at pakke noget ind i.Jeg forsøger gennem dagbøgerne i Livslinje-serien at gribe dagen, velvidende, at den allerede er fløjet, når den går på hæld. Denne bog består af dagbogsnotater fra 2015. Jeg har valgt at sløjfe datoerne, fordi det almindelige liv leves i en dagligdag, hvor dagene glider over i hinanden og opløser datoerne. Med mindre der er tale om særlige begivenheder, der skal markeres.Når man skriver en offentlig dagbog, som jeg har gjort her, så ved jeg, mens jeg skriver, at der er andre, som kommer til at læse det, jeg skriver. Det påvirker selvfølgelig den måde, jeg skriver på. Ligesom det påvirker det, jeg vælger at skrive om. Jeg har prøvet at finde en skrivebar balance mellem de tre parametre, jeg skriver ind i – det private, personlige og offentlige.”
DANSKVarje dag är evigheten er en samling haikudigte på svensk, som beskriver livet i den gamle skole i Skoghult, hvor Bertill Nordahl lever sammen med sin kone Lene Hein Sørensen.Skoghult ligger i den del af Småland, som kaldes for Glasriket. Skoghult ligger på vej 125, som begynder 10 km nord for Kalmar og går til Fagerhult, hvor den møder vej 23, som til venstre fører til Växjö og til hørje til Oskarhamn. Hvis man fortsætter lige ud kommer man til Göteborg.Skoghult er omgivet af landsbyerne Torshult, Bölemåla, Kråksmåla, Barkebo og Alsterbro. Den nærmeste indkøbsmulighed – Konsum, findes i Alsterbro, som ligger 5 km væk. Nærmeste større by er Nybro, som ligger 35 km væk.Varje dag är evigheten beskriver de fire årstider i den gamle skole, haven og den omkringliggende natur, som består af store skove og massevis af søer.Udover årstiderne, er tiden en rød tråd i bogen: Det daglige liv med alle dets små og store gøremål, vaner og rutiner – ritualerne, de evige gentagelser, som skaber det, som vi kalder for livet.Et haikudigt består af 3 linjer med henholdsvis 5-7-5 stavelser.SVENSKAVarje dag är evigheten är en samling av haikudikter, som beskriver livet i Den Gamla Skolan i Skoghult, som ligger i Glasriket i Småland. Här bor den danska författaren Bertill Nordahl och hans fru Lene Hein Sørensen.Skoghult är en liten by på väg 125, som börjar en mil norr om Kalmar och leder till Fagerhult, där den möter väg 23. Skoghult är omgiven av Torshult, Bölemåla, Kråksmåla, Barkebo och Alsterbro.Varje dag är evigheten beskriver de fyra årstiderna i Den Gamla Skolan, trädgården och Skoghult med omnejd.Förutom de fyra årstiderna, är tiden en röd tråd i boken: Det dagliga livet, vardagliga små och stora händelser - rutiner och ritualer, de eviga upprepningar, som skapar livet.En haikudikt består av tre rader av 5-7-5 stavelser.
Vi – min kone Lene og jeg, har siden 2008 foretaget nogle lange og omfattende rejser – først til Sydamerika, siden til Australien og Californien og så er det også blevet til flere ture til Ascea i Syditalien – alle beskrevet indgående i diverse rejsebøger.Nu har vi så, til vores egen overraskelse, været på en 10 dages biltur i Jylland, som bragte os til Esbjerg, Herning, Viborg, Nørre Vorupør, Thisted, Klitmøller, Svinkløv, Aalborg og Århus.Her - ni år efter, at jeg holdt mit sidste foredrag og havde min sidste rejse til Jylland, som ikke indebar, at jeg bare besøgte mine forældre i Aalborg, har jeg besøgt Jylland igen for at gense og tage afsked med de byer, som har været specielt vigtige for mig. Jeg vil nemlig ikke i fremtiden have nogen anledning til at besøge disse byer i Jylland, og i stedet for bare at lade Jylland – så at sige, flyde ud i sandet, besluttede jeg at tage en bevidst afsked med de steder, som har haft betydning for mig på den ene eller den anden måde. Derfor vil der her og der i rejseberetningen være selvbiografiske nedslag, hvor jeg fortæller om et steds betydning i mit liv.Denne rejsebog indgår i serien Nielsens rejsebøger, hvor du også kan læse Rejsen til Australien, Rejsen til Sydamerika, Rejsen til San Francisco og Rejsen til Italien.
AFTRYK fortsætter, hvor Jacob Clausens selvbiografiske roman SPOR (2013) stopper, nemlig lige der, hvor han står på tærsklen til at indlede et liv og en karriere som forfatter. Som SPOR er AFTRYK en klassisk dannelsesroman om at finde sin vej – sit spor, i livet. Her som forfatter. Det er historien om et ukueligt, modigt, forpligtende og vedholdende engagement – at kæmpe med ordene - og helt grundlæggende, om at blive den, man er.AFTRYK følger hovedpersonen fra han er 42 år i 1979 og frem til 2014, hvor han er 77 år.AFTRYK er et 35 års vue over et forfatterskab, som deler sig mellem noveller og romaner for børn, unge og voksne – samt skuespil, som ofte, med udgangspunkt i historiske begivenheder, tager tidløse problemstillinger op.AFTRYK er sammen med SPOR historien om et menneskes livs og klasserejse fra bondesøn – bonde – industribonde – lærer - til forfatter. En stor, voldsom og omvæltende indre og ydre rejse, som til sidst drev Jacob Clausen til at sige farvel til et sikkert job som lærer med månedsløn og pension, til en usikker tilværelse som forfatter.AFTRYK er Jacob Clausens beskrivelse af mødet med de mennesker, der kom ind i hans nye liv, og de romaner og skuespil, han skabte sammen med dem
”Alle disse ord – tekstuddrag 1978-2013” er et must for dig, som vi have indblik i og forståelse af Bertill Nordahls forfatterskab. I ”Alle disse ord” gennemgår Bertill Nordahl nemlig alle de bøger, som han har skrevet. Men ”Alle disse ord” er ikke en bog, som analyserer Bertills Nordahl forfatterskab. Der er tale om kommenterede tekstuddrag i kronologisk rækkefølge fra det samlede forfatterskab, som tilsammen danner et billede af forfatteren og mennesket Bertill Nordahl. Derfor kan ”Alle disse ord” også læses som en løst skitseret selvbiografi. Bertill Nordahl debuterede som forfatter i 1978 og har siden da skrevet over 80 bøger. Udvalget af tekster i ”Alle disse ord” dækker en periode på 35 år. Fra 1978 til 2013. Fordelt over 5 årtier: 1970-erne, 1980-erne, 1990-erne, 0000-erne og 0010-erne. Bertill Nordahl skriver bøger for både børn, unge og voksne. Besøg hans hjemmeside: www.bertillnordahl.dk
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.