Vi bøger
Levering: 1 - 2 hverdage
Forlænget returret til d. 31. januar 2025

Bøger udgivet af Forlaget Pøhler

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • - Udnyt potentialet ved at være to i samarbejdet om læse-og skriveundervisningen
    af Aslaug Fodstad Gourvennec, Oddny Judith Solheim & Erin McTigue
    168,95 kr.

    To lærere – mange muligheder. Udnyt potentialet ved at at være to i læse- og skriveundervisningen er en let tilgængelig og praktisk anvendlig guide til alle, som vil have endnu større udbytte af at være to voksne i undervisningen, som tager sit afsæt i tre store norske forskningsprojekter: Two Teachers, 1:1 og Evaluering af Norm for lærertæthed, og samler op på resulaterne af den nyeste forskning om tolærerordninger.Et resume af resultaterne fra de tre projekter indgår i bogen.En tolærerordning giver øget spillerum for tilrettelæggelse af undervisning, men garanterer i sig selv ikke en forandring. Bogen indeholder 5 guider til brug for kvalificering af samarbejdet – både før tolærerordningen træder i kraft og undervejs i hele forløbet: En tolærer-ordning kan nemlig føre til øget læringsudbytte for eleverne, hvis den fra ledelsens side er hensigts-mæssigt faciliteret, og hvis begge lærere tager imod en invitation til et reelt samarbejde.Bogen henvender til pædagoger, lærere, læsevejledere og ledelser.

  • af Julie Ellis
    88,95 kr.

    Dyrenes haler er en fagbog om hvilke funktioner dyrenes haler har. Nogle bruges til at holde balancen med, andre til at svømme med, til at styre med eller til at narre fjenden med!LET-tal: 12Der er udarbejdet Læseguide og Aktivitetsark til bogen. Begge kan hentes fra forlagets hjemmeside.På dette trin skal eleverne begynde at anvende deres lydstrategier, når de skal læse ordene. Der er mange højfrekvente ord i teksterne og i langt størstedelen af ordene er begyndelseslyden i ordet identisk med begyndelsesbogstavets standardlyd.Bogen har billede og 1-2 linjers tekst på hver side. På indersiden af omslaget (se foto) er ideer til, hvordan der med udgangspunkt i bogen kan arbejdes med de fem kompetenceområder:• Sproglig opmærksomhed• Fonologisk opmærksomhed• Ordforråd• Forståelse• AutomatiseringDet er de fem kompetenceområder, som kendetegner den balancerede begynderundervisning i læsning.

  • af Kath Beattie
    88,95 kr.

    Lærke og Rosa er en fortælling om to veninder, som begge ville ønske at ligne den anden. De køber parykker og prøver at snyde deres forældre. Men parykker er varme og måske er det faktisk også bedst at være sig selv?LET-tal: 9Der er udarbejdet Læseguide og Aktivitetsark til bogen. Begge kan hentes fra forlagets hjemmeside.På dette trin skal eleverne begynde at anvende deres lydstrategier, når de skal læse ordene. Der er mange højfrekvente ord i teksterne og i langt størstedelen af ordene er begyndelseslyden i ordet identisk med begyndelsesbogstavets standardlyd.Bogen har billede og 1-2 linjers tekst på hver side. På indersiden af omslaget (se foto) er ideer til, hvordan der med udgangspunkt i bogen kan arbejdes med de fem kompetenceområder:• Sproglig opmærksomhed• Fonologisk opmærksomhed• Ordforråd• Forståelse• AutomatiseringDet er de fem kompetenceområder, som kendetegner den balancerede begynderundervisning i læsning.

  • af Kath Beattie
    88,95 kr.

    Mille og delfinerne handler om en pige, som finder ud af, at der er delfiner i havnen. Alle skynder sig ned til havnen og de har mobilerne klar til at fotografere. Men delfiner er svære at fotografere. Nogen får et billede af halen, andre et billede af ryggen. Mille får et billede af vandet! Men så er hun heldig!LET-tal: 11Der er udarbejdet Læseguide og Aktivitetsark til bogen. Begge kan hentes fra forlagets hjemmeside.På dette trin skal eleverne begynde at anvende deres lydstrategier, når de skal læse ordene. Der er mange højfrekvente ord i teksterne og i langt størstedelen af ordene er begyndelseslyden i ordet identisk med begyndelsesbogstavets standardlyd.Bogen har billede og 1-2 linjers tekst på hver side. På indersiden af omslaget (se foto) er ideer til, hvordan der med udgangspunkt i bogen kan arbejdes med de fem kompetenceområder:• Sproglig opmærksomhed• Fonologisk opmærksomhed• Ordforråd• Forståelse• AutomatiseringDet er de fem kompetenceområder, som kendetegner den balancerede begynderundervisning i læsning.

  • af Paul George
    88,95 kr.

    Pokalen er en af fem bøger om samme familie: far, mor, Emil, Hugo og Luna, samt hunden Bella og katten Mini. Emil stiller op til Årets Pokalløb. Han har trænet hårdt og vil vinde pokalen! Et stykke ind i løbet ligger han forrest i feltet, men så sker der noget – og det bliver rigtig pinligt!LET-tal: 11Der er udarbejdet Læseguide og Aktivitetsark til bogen. Begge kan hentes fra forlagets hjemmeside.På dette trin skal eleverne begynde at anvende deres lydstrategier, når de skal læse ordene. Der er mange højfrekvente ord i teksterne og i langt størstedelen af ordene er begyndelseslyden i ordet identisk med begyndelsesbogstavets standardlyd.Bogen har billede og 1-2 linjers tekst på hver side. På indersiden af omslaget (se foto) er ideer til, hvordan der med udgangspunkt i bogen kan arbejdes med de fem kompetenceområder:• Sproglig opmærksomhed• Fonologisk opmærksomhed• Ordforråd• Forståelse• AutomatiseringDet er de fem kompetenceområder, som kendetegner den balancerede begynderundervisning i læsning.

  • af Paul George
    88,95 kr.

    Rotten er en af fem bøger om samme familie: far, mor, Emil, Hugo og Luna, samt hunden Bella og katten Mini. Rotten sniger sig ind i huset, mens Mini ligger trygt og sover. Så går den vilde jagt! Mini er lige ved at få fat i rotten – men kommer i stedet til at hjælpe den til at komme op på køkkenbordet! Mon Moni når at fange rotten alligevel?LET-tal: 10Der er udarbejdet Læseguide og Aktivitetsark til bogen. Begge kan hentes fra forlagets hjemmeside.På dette trin skal eleverne begynde at anvende deres lydstrategier, når de skal læse ordene. Der er mange højfrekvente ord i teksterne og i langt størstedelen af ordene er begyndelseslyden i ordet identisk med begyndelsesbogstavets standardlyd.Bogen har billede og 1-2 linjers tekst på hver side. På indersiden af omslaget (se foto) er ideer til, hvordan der med udgangspunkt i bogen kan arbejdes med de fem kompetenceområder:• Sproglig opmærksomhed• Fonologisk opmærksomhed• Ordforråd• Forståelse• AutomatiseringDet er de fem kompetenceområder, som kendetegner den balancerede begynderundervisning i læsning.

  • af Julie Ellis
    88,95 kr.

    Boliger er en fagbog om forskellige former for boliger fra hele verden. Billederne lægger op til samtaler om, hvordan vi selv bor, men også samtaler om, hvad forskellige boliger.LET-tal: 10Der er udarbejdet Læseguide og Aktivitetsark til bogen. Begge kan hentes fra forlagets hjemmeside.På dette trin skal eleverne begynde at anvende deres lydstrategier, når de skal læse ordene. Der er mange højfrekvente ord i teksterne og i langt størstedelen af ordene er begyndelseslyden i ordet identisk med begyndelsesbogstavets standardlyd.Bogen har billede og 1-2 linjers tekst på hver side. På indersiden af omslaget (se foto) er ideer til, hvordan der med udgangspunkt i bogen kan arbejdes med de fem kompetenceområder:• Sproglig opmærksomhed• Fonologisk opmærksomhed• Ordforråd• Forståelse• AutomatiseringDet er de fem kompetenceområder, som kendetegner den balancerede begynderundervisning i læsning.

  • af Phillip Simpson
    88,95 kr.

    Lille Bi er en fortælling om en arbejdsbi, som nu er blevet så stor, at den skal ud og hente nektar til selveste dronningen. Lille Bi søger mange steder, hvor der ikke er nektar. Til sidst finder han et dejligt blomsterbed og der er masser af nektar. Og det smager rigtig godt!LET-tal: 10Der er udarbejdet Læseguide og Aktivitetsark til bogen. Begge kan hentes fra forlagets hjemmeside.På dette trin skal eleverne begynde at anvende deres lydstrategier, når de skal læse ordene. Der er mange højfrekvente ord i teksterne og i langt størstedelen af ordene er begyndelseslyden i ordet identisk med begyndelsesbogstavets standardlyd.Bogen har billede og 1-2 linjers tekst på hver side. På indersiden af omslaget (se foto) er ideer til, hvordan der med udgangspunkt i bogen kan arbejdes med de fem kompetenceområder:• Sproglig opmærksomhed• Fonologisk opmærksomhed• Ordforråd• Forståelse• AutomatiseringDet er de fem kompetenceområder, som kendetegner den balancerede begynderundervisning i læsning.

  • af Susan Frame
    88,95 kr.

    Et ækelt kryb handler om to drenge, som skal hjælpe farmor med at vaske tøj og slå græs. Anker tager opgaverne på sig. Storm er lettere at aflede lige indtil han opdager et ækelt kryb i køleskabet. Så vil han alligevel hellere slå græs!LET-tal: 10Der er udarbejdet Læseguide og Aktivitetsark til bogen. Begge kan hentes fra forlagets hjemmeside.På dette trin skal eleverne begynde at anvende deres lydstrategier, når de skal læse ordene. Der er mange højfrekvente ord i teksterne og i langt størstedelen af ordene er begyndelseslyden i ordet identisk med begyndelsesbogstavets standardlyd.Bogen har billede og 1-2 linjers tekst på hver side. På indersiden af omslaget (se foto) er ideer til, hvordan der med udgangspunkt i bogen kan arbejdes med de fem kompetenceområder:• Sproglig opmærksomhed• Fonologisk opmærksomhed• Ordforråd• Forståelse• AutomatiseringDet er de fem kompetenceområder, som kendetegner den balancerede begynderundervisning i læsning.

  • af John Carr
    88,95 kr.

    Vores have er en fagbog om en pige og hendes far, som anlægger en lille urtehave. Bogen viser i billeder og tekst om årets gang: fra jorden vendes og renses om foråret, om såning og pasning af grøntsagerne hen over sommeren og om høsten i efteråret.LET-tal: 10Bogen har fast sætningsstruktur med 4 linjer på hver side, undtaget dog sidste side hvor bogens pointe afsløres. Der er talebobler i billederne, som også skal læses. På indersiden af omslaget er ideer til, hvordan der med udgangspunkt i bogen kan arbejdes med de fem kompetenceområder:-Sproglig opmærksomhed-Fonologisk opmærksomhed-Ordforråd-Forståelse-AutomatiseringDet er de fem kompetenceområder, som kendetegner den balancerede begynderundervisning i læsningLæseguide kan hentes fra forlagets hjemmeside

  • af John Carr
    88,95 kr.

    Jeg træner hele ugen er en fortælling om en pige, som hver dag træner sine kæledyr. Hun går med sin hund, taler med sin papegøje osv. Bogen lægger op til samtale om at passe kæledyr, men kan også bruges som udgangspunkt for samtaler om at holde sig i form – og så er den oplagt til brug, når ugedagene skal repeteres.LET-tal: 9Læseguide, som kan hentes fra forlagets hjemmesideBogen har fast sætningsstruktur og fire linjer på hver side, undtaget dog sidste side hvor bogens pointe afsløres. På indersiden af omslaget er ideer til, hvordan der med udgangspunkt i bogen kan arbejdes med de fem kompetenceområder:-Sproglig opmærksomhed-Fonologisk opmærksomhed-Ordforråd-Forståelse-AutomatiseringDet er de fem kompetenceområder, som kendetegner den balancerede begynderundervisning i læsning

  • af John Carr
    88,95 kr.

    Min tur er en humoristisk bog om en flodhest og en elefant, som bader i en pool. De nyder det og skiftes til at springe i vandet. Men vandet i poolen svinder ind, fordi det plasker ud til alle sider, når de to tykke dyr hopper i. Gad vide hvem, der kan komme dem til hjælp? Bogen kan bruges som udgangspunkt til samtaler om at tage tur.LET-tal: 8Læseguide, som kan hentes fra forlagets hjemmesideBogen har fast sætningsstruktur med 4 linjer på hver side, undtaget dog sidste side hvor bogens pointe afsløres. Der er talebobler i billederne, som også skal læses. På indersiden af omslaget er ideer til, hvordan der med udgangspunkt i bogen kan arbejdes med de fem kompetenceområder:-Sproglig opmærksomhed-Fonologisk opmærksomhed-Ordforråd-Forståelse-AutomatiseringDet er de fem kompetenceområder, som kendetegner den balancerede begynderundervisning i læsning

  • af John Carr
    88,95 kr.

    Rutsjebanen er en af fem bøger om samme familie: far, mor, Emil, Hugo og Luna, samt hunden Bella og katten Mini. Hugo og Emil går rundt i forlystelsesparken. Hugo vil rigtig gerne prøve den store, vilde rutsjebane. Emil vil hellere alt muligt andet.LET-tal: 10Der er udarbejdet Læseguide og Aktivitetsark til bogen. Begge kan hentes fra forlagets hjemmeside.På dette trin skal eleverne begynde at anvende deres lydstrategier, når de skal læse ordene. Der er mange højfrekvente ord i teksterne og i langt størstedelen af ordene er begyndelseslyden i ordet identisk med begyndelsesbogstavets standardlyd.Bogen har billede – nogle med talebobler –og 1-3 linjers tekst på hver side. På indersiden af omslaget er ideer til, hvordan der med udgangspunkt i bogen kan arbejdes med de fem kompetenceområder:• Sproglig opmærksomhed• Fonologisk opmærksomhed• Ordforråd• Forståelse• AutomatiseringDet er de fem kompetenceområder, som kendetegner den balancerede begynderundervisning i læsning.

  • af Susan Frame
    88,95 kr.

    Sikke en fest! er en fortælling om nogle dyr i regnskoven. De fleste keder sig, for der sker ikke rigtig noget, men dovendyrene har det skønt. Så dukker elefanten op og sørger for at arrangere fest for alle dyrene.LET-tal: 9Der er udarbejdet Læseguide og Aktivitetsark til bogen. Begge kan hentes fra forlagets hjemmeside.På dette trin skal eleverne begynde at anvende deres lydstrategier, når de skal læse ordene. Der er mange højfrekvente ord i teksterne og i langt størstedelen af ordene er begyndelseslyden i ordet identisk med begyndelsesbogstavets standardlyd.Bogen har billede – nogle med talebobler –og 1-3 linjers tekst på hver side. På indersiden af omslaget er ideer til, hvordan der med udgangspunkt i bogen kan arbejdes med de fem kompetenceområder:• Sproglig opmærksomhed• Fonologisk opmærksomhed• Ordforråd• Forståelse• AutomatiseringDet er de fem kompetenceområder, som kendetegner den balancerede begynderundervisning i læsning.

  • af John Carr
    88,95 kr.

    Se mig! er en fagbog om børn, der får ansigtsmaling. Bogen lægger op til, at læseren gætter på, hvad de forskellige børn ligner, når de er blevet malet. Bogen er oplagt som udgangspunkt for at lave egne gådebøger.LET-tal: 9Læseguide, som kan hentes fra forlagets hjemmesideBogen har fast sætningsstruktur og fire linjer på hver side, undtaget dog sidste side hvor bogens pointe afsløres. På indersiden af omslaget er ideer til, hvordan der med udgangspunkt i bogen kan arbejdes med de fem kompetenceområder:-Sproglig opmærksomhed-Fonologisk opmærksomhed-Ordforråd-Forståelse-AutomatiseringDet er de fem kompetenceområder, som kendetegner den balancerede begynderundervisning i læsning

  • af Kath Beattie
    88,95 kr.

    Elias og Alma bygger en drage er dels en fortælling om to børn, som bygger en drage og prøver at få den til at flyve. Mon det lykkes? På bagsiden af bogen er en kort instruktion, så man selv kan gå i gang med at bygge en drage. Det er en to-i-en bog: Bagsiden er en fagtekst, indholdet er fiktion.Der er udarbejdet Læseguide og Aktivitetsark til bogen. Begge kan hentes fra forlagets hjemmeside.På dette trin skal eleverne begynde at anvende deres lydstrategier, når de skal læse ordene. Der er mange højfrekvente ord i teksterne og i langt størstedelen af ordene er begyndelseslyden i ordet identisk med begyndelsesbogstavets standardlyd.Bogen har billede – nogle med talebobler –og 1-3 linjers tekst på hver side. På indersiden af omslaget er ideer til, hvordan der med udgangspunkt i bogen kan arbejdes med de fem kompetenceområder:• Sproglig opmærksomhed• Fonologisk opmærksomhed• Ordforråd• Forståelse• AutomatiseringDet er de fem kompetenceområder, som kendetegner den balancerede begynderundervisning i læsning.

  • af John Carr
    88,95 kr.

    På vej hjem er en fagbog om, hvordan forskellige dyr bevæger sig. Frøen springer, aben klatrer osv. Alle er på vej hjem. Det er bogens fortæller også! Gad vide, hvad han skal hjem til?LET-tal: 9Bogen har fast sætningsstruktur og fire linjer på hver side, undtaget dog sidste side hvor bogens pointe afsløres. På indersiden af omslaget er ideer til, hvordan der med udgangspunkt i bogen kan arbejdes med de fem kompetenceområder:-Sproglig opmærksomhed-Fonologisk opmærksomhed-Ordforråd-Forståelse-AutomatiseringDet er de fem kompetenceområder, som kendetegner den balancerede begynderundervisning i læsningLæseguide, som kan hentes fra forlagets hjemmeside

  • af John Carr
    88,95 kr.

    Læseguide, som kan hentes fra forlagets hjemmesideMå jeg komme med? er en humoristisk fortælling om nogle dyr, som vil ud at sejle. Og der er plads til alle … eller næsten alle! For der er jo en grænse for, hvor mange der kan være i båden. Spørgsmålet er så, hvornår der er fyldt op?LET-tal: 10Bogen har fast sætningsstruktur og fire linjer på hver side, undtaget dog sidste side hvor bogens pointe afsløres. På indersiden af omslaget er ideer til, hvordan der med udgangspunkt i bogen kan arbejdes med de fem kompetenceområder:-Sproglig opmærksomhed-Fonologisk opmærksomhed-Ordforråd-Forståelse-AutomatiseringDet er de fem kompetenceområder, som kendetegner den balancerede begynderundervisning i læsning

  • af John Carr
    88,95 kr.

    Gemmeleg er en fortælling om otte børn, som leger gemmeleg. Hovedpersonen skal finde de andre. Men hvor mon de gemmer sig? Han kigger oppe i træet, nede i sækken, bag stenen … Han tæller til sidst: Nu er de syv børn. Den sidste af børnene er svær at finde. Hvor mon hun er? Det er en bog med en meget overraskende slutning. Fortællingen understøtter forståelsen af forholdsord.LET-tal: 11Læseguide, som kan hentes fra forlagets hjemmesideBogen har fast sætningsstruktur med 4 linjer på hver side, undtaget dog sidste side hvor bogens pointe afsløres. Der er talebobler i billederne, som også skal læses. På indersiden af omslaget er ideer til, hvordan der med udgangspunkt i bogen kan arbejdes med de fem kompetenceområder:-Sproglig opmærksomhed-Fonologisk opmærksomhed-Ordforråd-Forståelse-AutomatiseringDet er de fem kompetenceområder, som kendetegner den balancerede begynderundervisning i læsning

  • af Clare Scott
    88,95 kr.

    Oscar skal sove hos Felix er en bog om to drenge, der skal sove sammen. De hopper i sengen og har det sjovt. Felix’ far siger godt nok, at de skal stoppe, og at de skal hoppe ude i havnen. De hopper helt vildt, og det går galt!LET-tal: 10Der er udarbejdet Læseguide og Aktivitetsark til bogen. Begge kan hentes fra forlagets hjemmeside.På dette trin skal eleverne begynde at anvende deres lydstrategier, når de skal læse ordene. Der er mange højfrekvente ord i teksterne og i langt størstedelen af ordene er begyndelseslyden i ordet identisk med begyndelsesbogstavets standardlyd.Bogen har billede – nogle med talebobler –og 1-3 linjers tekst på hver side. På indersiden af omslaget er ideer til, hvordan der med udgangspunkt i bogen kan arbejdes med de fem kompetenceområder:• Sproglig opmærksomhed• Fonologisk opmærksomhed• Ordforråd• Forståelse• AutomatiseringDet er de fem kompetenceområder, som kendetegner den balancerede begynderundervisning i læsning.

  • af John Carr
    88,95 kr.

    Karate er en fagbog, hvor eleverne kan lære om stød, spark og parade. Bogen er ikke kun oplagt til samtale om at dyrke sport, men også til samtaler om, hvordan man kan passe på hinanden, selv om man faktisk dyrker kampsport.LET-tal: 8Læseguide, som kan hentes fra forlagets hjemmesideBogen har fast sætningsstruktur og fire linjer på hver side, undtaget dog sidste side hvor bogens pointe afsløres. På indersiden af omslaget er ideer til, hvordan der med udgangspunkt i bogen kan arbejdes med de fem kompetenceområder:-Sproglig opmærksomhed-Fonologisk opmærksomhed-Ordforråd-Forståelse-AutomatiseringDet er de fem kompetenceområder, som kendetegner den balancerede begynderundervisning i læsning

  • af John Carr
    88,95 kr.

    Min far og mor og mig er en fortælling om en pige, som på nogle områder ligner sin mor og på andre områder ligner sin far. Bogen handler også om at drille. Er det ok, at far spiser pølsen? Er det ok, at pigen tager mor gummistøvler? Hvornår er drilleriet sjovt, og hvornår er det ikke?LET-tal: 9Læseguide, som kan hentes fra forlagets hjemmesideBogen har fast sætningsstruktur med 4 linjer på hver side, undtaget dog sidste side hvor bogens pointe afsløres. Der er talebobler i billederne, som også skal læses. På indersiden af omslaget er ideer til, hvordan der med udgangspunkt i bogen kan arbejdes med de fem kompetenceområder:-Sproglig opmærksomhed-Fonologisk opmærksomhed-Ordforråd-Forståelse-AutomatiseringDet er de fem kompetenceområder, som kendetegner den balancerede begynderundervisning i læsning

  • af Bronwyn Tainui
    88,95 kr.

    Karl og Oliver er en bog om to drenge, som har det dejligt sammen. De aftaler via sms at Karl skal tage sin banjo med. De hygger sig med at gå tur med hunden. Om aftenen spiller Karl banjo, og Oliver lytter. De kigger stjerner. Hvad mon de får øje på?LET-tal: 9Der er udarbejdet Læseguide og Aktivitetsark til bogen. Begge kan hentes fra forlagets hjemmeside.På dette trin skal eleverne begynde at anvende deres lydstrategier, når de skal læse ordene. Der er mange højfrekvente ord i teksterne og i langt størstedelen af ordene er begyndelseslyden i ordet identisk med begyndelsesbogstavets standardlyd.Bogen har billede – nogle med talebobler –og 1-3 linjers tekst på hver side. På indersiden af omslaget er ideer til, hvordan der med udgangspunkt i bogen kan arbejdes med de fem kompetenceområder:• Sproglig opmærksomhed• Fonologisk opmærksomhed• Ordforråd• Forståelse• AutomatiseringDet er de fem kompetenceområder, som kendetegner den balancerede begynderundervisning i læsning.

  • af John Carr
    88,95 kr.

    Jeg er hurtig handler – ligesom den klassiske fortælling Haren og skildpadden – om nogle dyr, som løber om kap, og hver især mener at være hurtigst. I vores udgave er det faktisk sneglen, som vinder. Men er det en fair måde at vinde på? Bogen lægger op til samtale om fair play.LET-tal: 10Læseguide, som kan hentes fra forlagets hjemmesideBogen har fast sætningsstruktur og fire linjer på hver side, undtaget dog sidste side hvor bogens pointe afsløres. På indersiden af omslaget er ideer til, hvordan der med udgangspunkt i bogen kan arbejdes med de fem kompetenceområder:-Sproglig opmærksomhed-Fonologisk opmærksomhed-Ordforråd-Forståelse-AutomatiseringDet er de fem kompetenceområder, som kendetegner den balancerede begynderundervisning i læsning

  • af John Carr
    88,95 kr.

    Sommerfesten er en fortælling om en dreng, som har inviteret sine venner til fest. Det er ikke en helt almindelig fest, for alle er klædt ud. De har en dejlig dag med hinanden. Bogen kan både lægge op til samtale om, hvad man kan lave, når man er sammen og om at give plads til alle.LET-tal: 9Læseguide, som kan hentes fra forlagets hjemmesideBogen har fast sætningsstruktur med 4 linjer på hver side, undtaget dog sidste side hvor bogens pointe afsløres. Der er talebobler i billederne, som også skal læses. På indersiden af omslaget er ideer til, hvordan der med udgangspunkt i bogen kan arbejdes med de fem kompetenceområder:-Sproglig opmærksomhed-Fonologisk opmærksomhed-Ordforråd-Forståelse-AutomatiseringDet er de fem kompetenceområder, som kendetegner den balancerede begynderundervisning i læsning

  • af John Carr
    88,95 kr.

    Gæt et dyr er både en fagbog og en gådebog. Læseren skal gætte hvilket dyr, der er på næste side ud fra et billede og lidt tekst, fx Hvilket dyr føles slimet? eller Hvilket dyr har en meget tyk hud? Bogen kan bruges som udgangspunkt for samtale om, hvordan dyr (eller ting) kan føles forskelligt. Det er også oplagt at bruge bogen som udgangspunkt, når eleverne skal skrive deres egne gådebøger.LET-tal: 10Læseguide, som kan hentes fra forlagets hjemmesideBogen har fast sætningsstruktur med 4 linjer på hver side, undtaget dog sidste side hvor bogens pointe afsløres. Der er talebobler i billederne, som også skal læses. På indersiden af omslaget er ideer til, hvordan der med udgangspunkt i bogen kan arbejdes med de fem kompetenceområder:-Sproglig opmærksomhed-Fonologisk opmærksomhed-Ordforråd-Forståelse-AutomatiseringDet er de fem kompetenceområder, som kendetegner den balancerede begynderundervisning i læsning

  • af John Carr
    88,95 kr.

    Tid til frokost starter ganske uskyldigt, med en abe, som plukker tre bananer til frokost og en hare, som snupper fire gulerødder fra en landmand. Men hvad mon der sker, når krokodillen ven frokosttid kommer forbi fem på en legeplads? Mon krokodillen spiser dem frokost?LET-tal: 12Læseguide, som kan hentes fra forlagets hjemmesideBogen har fast sætningsstruktur med 4 linjer på hver side, undtaget dog sidste side hvor bogens pointe afsløres. Der er talebobler i billederne, som også skal læses. På indersiden af omslaget er ideer til, hvordan der med udgangspunkt i bogen kan arbejdes med de fem kompetenceområder:-Sproglig opmærksomhed-Fonologisk opmærksomhed-Ordforråd-Forståelse-AutomatiseringDet er de fem kompetenceområder, som kendetegner den balancerede begynderundervisning i læsning

  • af John Carr
    88,95 kr.

    Jeg vil lære at flyve handler om en papegøje, som gerne vil lære at flyve, for det har papegøjens far sagt, at den skal. Men hvordan gør man? Kænguruen hjælper efter bedste evne. Mon det lykkes? Bogen lægger op til samtale om at være hjælpsom, om medfødte egenskaber og om at være kreativ. Bogen er også velegnet til samtaler om betydningen af anførselstegn og forskellen mellem at sige og at spørge.LET-tal: 9Læseguide, som kan hentes fra forlagets hjemmesideBogen har fast sætningsstruktur og fire linjer på hver side, undtaget dog sidste side hvor bogens pointe afsløres. På indersiden af omslaget er ideer til, hvordan der med udgangspunkt i bogen kan arbejdes med de fem kompetenceområder:-Sproglig opmærksomhed-Fonologisk opmærksomhed-Ordforråd-Forståelse-AutomatiseringDet er de fem kompetenceområder, som kendetegner den balancerede begynderundervisning i læsning

  • af John Carr
    88,95 kr.

    Hvem scorer? Det grønne og det hvide hold spiller basketball. En af de grønne har bolden, hun kaster videre til en anden grøn spiller. De løber op ad banen. Mon de scorer?LET-tal: 8Der er udarbejdet Læseguide og Aktivitetsark til bogen. Begge kan hentes fra forlagets hjemmeside.På dette trin skal eleverne begynde at anvende deres lydstrategier, når de skal læse ordene. Der er mange højfrekvente ord i teksterne og i langt størstedelen af ordene er begyndelseslyden i ordet identisk med begyndelsesbogstavets standardlyd.Bogen har billede – nogle med talebobler –og 1-3 linjers tekst på hver side. På indersiden af omslaget er ideer til, hvordan der med udgangspunkt i bogen kan arbejdes med de fem kompetenceområder:• Sproglig opmærksomhed• Fonologisk opmærksomhed• Ordforråd• Forståelse• AutomatiseringDet er de fem kompetenceområder, som kendetegner den balancerede begynderundervisning i læsning.

  • af John Carr
    88,95 kr.

    Hvem er det, der banker? lægger op til, at læseren gætter, hvem det er, der kommer på besøg. Man kan kigge på fødderne under havelågen og læse, hvad gæsten fortæller om sig selv. Gad vide, hvem der kommer på besøg til sidst? Bogen er oplagt som udgangspunkt for formulering af elevernes egne gådebøger.LET-tal: 11Læseguide, som kan hentes fra forlagets hjemmesideBogen har fast sætningsstruktur med 4 linjer på hver side, undtaget dog sidste side hvor bogens pointe afsløres. Der er talebobler i billederne, som også skal læses. På indersiden af omslaget er ideer til, hvordan der med udgangspunkt i bogen kan arbejdes med de fem kompetenceområder:-Sproglig opmærksomhed-Fonologisk opmærksomhed-Ordforråd-Forståelse-AutomatiseringDet er de fem kompetenceområder, som kendetegner den balancerede begynderundervisning i læsning

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.