Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Udnyt din virksomheds fulde potentiale på nettetDenne bog er skrevet i dyb frustration over erhvervslivets digitale status quo. En frustration der bliver stærkere, når vi ser, hvordan klassiske danske virksomheder spilder deres unikke potentiale på internettet. Aldrig før er noget med så endeløse muligheder i den grad blevet misbrugt, spildt og ignoreret. Og det gælder for alle typer virksomheder. Uanset om de laver sko, gaffeltrucks, konsulentydelser, forsikringer eller grillpølser.Der er brug for nye værktøjer, som hører nu- og fremtiden til. Der er brug for større fokus på at skabe værdi, vækst og forretning.Her kan du lære, hvordan du rent praktisk kan arbejde strategisk, med de unikke muligheder nettet tilbyder dig – uanset hvilken type virksomhed, du ønsker at bringe succesfuldt ind i den digitale tidsalder.
Dette hæfte er baseret på bogen "Digital fotografering, Bind 0" af John Nyberg.– Forstå hvad blænde, lukkertid og ISO er– Lær hvad forskellige objektiver kan– Få gode tommelfingerregler om landskabs-, portræt- og makrofotografi– Bliv bedre ved at udfordre dig selv med små fotomarathon– Få inspiration til smukke kompositionerDigitalkameraer giver dig et væld af funktioner. Men de fleste nøjes ofte med kameraets altoverskyggende autofunktion, hvor det eneste, vi skal gøre, er atpege på motivet og trykke udløserknappen ned. Heldigvis kan det ogsågive fine billeder – men ikke altid. For kameraets autofunktion erhurtig, men også upræcis. Autofunktionen får ikke altid taget hensyn til alle de vilkår, som du fotograferer under, og derudover ved den intetom hvilket udtryk du gerne vil give billedet.Du kan få meget udaf at komme bare et enkelt skridt videre. Det er det, som dette hæftehandler om: At komme i gang og at tage et skridt videre. At få tagetbilleder, der er mere interessante og som mere præcist gengiver det, som du gerne vil vise.Du kan sagtens læse hæftet fra start tilslut. Men hæftet er også et praktisk opslagsværk, hvor hver side sætterfokus på en udfordring eller et spørgsmål.
TCP/IP er betegnelsen for den samling af protokoller, der gør det muligt at etablere sikker og stabil datakommunikation mellem edb-systemer af forskelligt fabrikat - såvel internt i virksomhederne som ud i verden. Kendskab til TCP/IP er derfor en absolut nødvendighed for alle, der beskæftiger sig med datakommunikation.Billigbogsudgaven af 2. gennemreviderede udgave af TCP/IP-bogen giver en grundig og systematisk introduktion til TCP/IP-protokolsuiten, dens historie og udvikling samt de enkelte protokollers anvendelse.Med udgangspunkt i anerkendte referencemodeller gennemgår bogen protokollernes forskellige opgaver i forbindelse med transport af data mellem maskiner, kabler, routere og applikationer. Bogen sætter også fokus på sikkerheden i IP-baserede netværk (IPSec og SSL), og den gennemgår NAT-teknikkens (Network Address Translation) særlige anvendelse af TCP/IP.Der er endvidere gode råd at hente om brugen af TCP/IP i lokalnet med hhv. Windows- og Unix-maskiner, og endelig indeholder bogen et selvstændigt kapitel om den nye version 6 af IP-protokollen, der opfattes som en nødvendighed i fremtidens totale Internet.Bogens forfatterne har begge mange års erfaring inden for datakommunikation. Jakob Mose er uddannet cand. mag. og arbejder som systemingeniør med rådgivning i Internet-teknologi og IP-baserede netværk. Jan Ferré er civilingeniør og arbejder med levering af Internet-forbindelser til danske forskningsinstitutioner.IndholdsfortegnelseIndledning 1. TCP/IP - en protokolfamilie Tekniske standarder 2. Model for datakommunikation OSI-modellen DoD-referencemodellen Anvendelse af referencemodellerne 3. Oversigt over TCP/IP-suiten Betegnelser for data Klienter, servere og hosts 4. Linklaget Kabler og signalteknologi Lokalnet Frame Trafik-segmentering med broer og switche WAN Anvendelse af serielle linier Maksimal pakkestørrelse 5. Netværkslaget IP-protokollen Strukturen af en IP-pakke Fragmentering og defragmentering IP-numre, netmaske og gateway Hjælpeprotokollen ARP Fejlhåndtering på netværkslaget Programmet Ping Programmet Tracert Network Address Translation, NAT IGMP 6. Routing gennem Internet Hvorfor routing? Andre former for trafikseparering Forskelle mellem bro og router Routing i hovedtræk Routerprotokoller Distance Vector Routing med RIP RIP 2 Link State Routing med OSPF Gruppering af net Eksterne routerprotokoller Multicast-routing 7. Fremtidens Internet-protokol Hvad er nyt i IP version 6? Nye adresser Andre nyheder i IP version 6 Ipng-datagrammet 8. Sikker IP Symmetrisk og asymmetrisk kryptering VPN-teknologier: SSL og IPSec Anvendelse af kryptering 9. Transportlaget Portnumre Transportprotokollen UDP 10. Dynamisk konfiguration BOOTP DHCP 11. Anvendelse af maskinnavne DNS, et hierarki af navne DNS, et hierarki af navneservere WINS - Windows Nameserver DDNS - Dynamisk DNS 12. Transportprotokollen TCP TCP´s opgaver TCP-headeren 13. Applikationslaget Telnet FTP SMTP - elektronisk post POP IMAP Integration med lokalnet - Mail-gateway Network News Det globale informationsnet 14. TCP/IP i praksis TCP/IP i lokalnettet TCP/IP og Novell NetWare 5.x TCP/IP-funktioner i Windows Anvendelse af TCP/IP med Windows 9x Anvendelse af TCP/IP med Windows NT Anvendelse af TCP/IP med Windows 2000 Anvendelse af TCP/IP med Linux 15. Om vækst og tilpasning Ordforklaringer Stikordsregister
KUNDEORIENTERING – 24 inspirationsartikler med aktuelle trends og praktiske eksempler henvender sig til alle ledere, som ønsker inspiration og praktiske eksempler på, hvordan man kan arbejde med ”Kundeorientering”; herunder Customer Experience Management, Net Promoter Score, Service Design, Zero Moment of Truth og mange andre af tidens aktuelle begreber og værktøjer. Med sit brede faglige indhold giver KUNDEORIENTERING – 24 inspirationsartikler med aktuelle trends og praktiske eksempler viden og hjælp til virksomhedslederens indsats mod en mere kundeorienteret virksomhed. Det gavner både kunderne og virksomheden. Bogens 24 inspirationsartikler er inddelt i 5 dele:Del 1: Det ”nye” i Customer Experience ManagementDel 2: KundeorienteringstrendsDel 3: Kundefokuseret ledelse – det rette mindsetDel 4: Net Promoter Score, business casen og ambitionsniveauet for kundetilfredshedDel 5: Implementering af en kundeorienteret kultur.Bogen er skrevet af adm. direktør Klaus Lund, Klaus Lund & Partnere, som har mere end 25 års erfaring med arbejdet i at skabe mere kundeorienterede virksomheder. Klaus Lund har tidligere udgivet otte managementbøger inden for kundeorientering bl.a. ”Introduktion til Service Management”, ”Total Quality Management”, ”CRM – Implementering af kundeorienteret ledelse” og ”Business Excellence”.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.