Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Denne bog er en opskriftsbog, som visionære supply chain- og topledere kan anvende til at vende værdi-kæden fra at være en reaktiv operationel funktion til at blive en proaktiv strategisk funktion, der skaber succes for bundlinjen, toplinjen, lederne selv og virksomhedens netværk. ”Den stærke værdikæde” sætter fokus på et vigtigt område i virksomheders bestræbelser på at fastholde og udbygge konkurrencekraft. Vigtige ord er: fokus på kerneforretningen, systematiske forbedringer og god ledelse".Niels Bjørn Christiansen, adm. direktør Danfoss A/S. ”Bogen giver med sit fokus på værdikæden opskriften på, hvordan man som leder kan løfte virksomhedens konkurrence- kraft. Opskriften er prioritering og eksekvering. Værd at læse når man tror på, at succes skabes indefra”. Michael Svane, direktør, DI Transport. ”Den stærke værdikæde tilbyder et væld af praktiske og pragmatiske greb til at styrke det vigtige samarbejde på tværs af værdikæden”. Niels Duedahl, adm. direktør, SE. ”Denne bog er fyldt med praktiske eksempler, som enhver leder, der vil tage ansvar for digitalisering af sin værdikæde, har brug for”. Leif Vestergaard, adm. direktør, EG A/S. ”Der er enorme potentialer i mange virksomheders værdikæder. Tre eksperter har sat sig sammen og skabt en metodebog. Et sæt værktøjer. Det handler om intelligent ledelse af værdikæden. Bogen er original, konkret og anvendelig. God læselyst!” Steen Hildebrandt, ph.d., professor, Aarhus Universitet.
Hvordan får vi gjort det til en folkesport i Danmark at investere i lovende startups? Teknologi og digitalisering vil i de kommende år skabe utroligt mange nye forretningsmuligheder og virksomheder, og mange af de nuværende C20 selskaber vil indenfor 10 år blive erstattet af nye vækstvirksomheder. Danmark har alle forudsætninger for at blive et af verdens bedste steder at starte nye virksomheder med globalt potentiale. Det kræver dog, at lovende startups får langt bedre adgang til risikovillig kapital end, tilfældet er i dag. Denne bog er en inspirationsbog til dig, der ønsker at vide mere om, hvordan du bedst investerer en del af opsparingen i en startup virksomhed. Startup investeringer er risikable, men kan ved den rette tilgang også skabe bedre afkast, flere jobs, højere vækst og mere mening. Og nej, du skal ikke nødvendigvis have millioner af kroner på kontoen for at blive business angel. Mindre kan sagtens gøre det. Med bogen håber Thomas Marschall at være med til at inspirere kommende private investorer til at bidrage til, at Danmark om nogle år har etableret en internationalt anerkendt og kraftfuld iværksætterscene på linje med Danmarks andre anerkendte succeser indenfor eksempelvis film, mad og grøn energi."Her er der en bog, som giver håndfast og jordnær inspiration til, hvordan flere privatpersoner kan bruge lidt af deres opsparing til at investere i startups. Det er vigtigt, at det ikke kun er velhaversegmentet, der investerer i aktier. i denne forbindelse er angel business et glimrende indspark i debatten. Jeg kan kun sige: læs den og kom i gang." Brian Mikkelsen, Erhvervsminister "Jeg har fulgt det danske business angel miljø i mange år, og jeg kan se, at der spirer dynamiske startups op som aldrig før i disse år. Men der mangler noget. langt de fleste vækstvirksomheder har behov for finansiel hjælp i startfasen. Her kniber det. Jeg er derfor begejstret for at se en bog som denne, der sort på hvidt viser, hvordan man investerer i unoterede selskaber, og at det er til stor gavn for både investorer, startups og det danske samfund."Preben Damgaard, CEO for investeringsselskabet Damgaard Company AS"Denne bog rammer et udækket og vigtigt behov. nemlig at styrke aktiekulturen i Danmark ved at klæde almindelige danskere på til at investere i de nye vækstvirksomheder, der skal skabe landets fremtid. Jeg hilser derfor denne bog velkommen."Jørgen M. Clausen, bestyrelsesformand Danfoss A/S
Vores moderne liv er præget af en meget høj forandringstakt. Vi kommer alle ud for udfordringer i både arbejds- og privatliv, og vi har alle brug for et værn mod at blive blæst omkuld samt redskaber til at skabe os en succesfuld bane i en verden fuld af forandringer. En del af det værn og det beredskab kunne være ”De 5 do’er”, som denne bog præsenterer. ”De 5 do’er” er en vej eller retning, der har sine rødder i asiatisk kampkunst og filosofi, og som kan bruges i vores selvledelse til at blive bevidst om, hvordan vi kan styrke vores personlige kompetencer, så vi bliver ”ledere” af vores eget liv – både på jobbet og i den private sfære.
Hvad skal der til for at holde på mine kunder? – Gode kundeoplevelser! Og hvordan skaber man så dem? Når hverken medarbejdere eller ledelse mister kunden af syne, er grobunden for en kundeorienteret forretning skabt. Det handler denne lille bog om, som er skrevet af Tomas Lykke, partner hos H&B og ekspert inden for kundeorientering. Bogen præsenterer dig for et simplificeret, men relaterbart univers, i form af kaffebaren ALBERTS. Den loyale medarbejder Benny er historiens fortæller, og gennem hans øjne får du inspiration og ideer til, hvordan du og dine kolleger, ledere og medarbejdere i fællesskab kan arbejde med kundeorientering i jeres virksomhed.Bogen henvender sig til alle medarbejdere og ledere i virksomheder, hvor kunden er central for virksomhedens fortsatte vækst. Bogen er letlæst, og kan anvendes til inspiration og provokation, når virksomheden vil videre i arbejdet med forbedring af kundeoplevelsen.
Nyere 2. udgave findes under ISBN: 9788771920260. Denne udgave er udsolgt og bliver ikke genoptrykt.Respekt for privatliv og individets ret til at kontrollere egne data bliver et af fremtidens vigtigste konkurrenceparametre. Virksomheder, organisationer og myndigheder, der arbejder med dataetik som et samfundsansvar på lige fod med respekt for miljø og menneskerettigheder er morgendagens vindere. Digital tillid bliver altafgørende for digital vækst og velfærd. Det er den røde tråd i bogen, som er en trendanalyse med over 60 konkrete cases på virksomheder, der arbejder med dataetik i forskellig udstrækning. Bogen beskriver data som forretningsmodel, hvordan borgere og forbrugere ikke længere kun er bekymrede men også er begyndt at handle, hvordan ny datalovgivning bakker op om et spirende marked for dataetiske produkter og tjenester. Den beskriver de nye tech-tendenser og de medfølgende etiske dilemmaer, samt hvordan man kommer igang med dataetikken og bruger den til at fremme den digitale tillid.
Kim Kristensen has been in some of the most demanding situations a leader can experience. As an officer he led soldiers into battle many times, where taking decisions was literally a matter of life and death. Later, he applied his experiences of leadership to the worlds of business, local government and diplomacy, as well as at the Danish royal court, where de currently serves as Master of Ceremonies. Leadership – especially during difficult periods – means having the courage to put yourself on the front lines, choose a direction and say: Follow me! "One of the most inspirational books about leadership I have read – worth following." Jim Hagemann Snabe, Boardmenber of the World Economic Forum. "Follow me is about leadership –in life and death situations. A gripping account of the process of developing personal leadership, where failure means the loss of life". Lars Rebien Sørensen, CEO Novo Nordisk and "World best CEO 2015 (Harward Business Review) "A strong book about the essential issues surrounding leadership. Definitely worth a read anyone who is or wants to become a leaders". Niels Smedegaard Andersen, CEO A.P. Moeller-Maersk. "The book´s strength lies in its author´s ability to make military principles of leadership relevant for the world of private industry. Henrik Ørholst, Reviewer on Børsen.
50 læse venlige madopskrifter til børn, med en palette af smukke illustrationer, som åbner fantasien. Læs og lav mad er bogen der træner barnet i både læsning og madlavning. Bogens er opdelt i seks grupper med opskrifter og under hver gruppe er opskrifterne og læsningen inddelt i tre niveauer med supplerende illustrationer. Opskrifterne er illustreret med tegninger, for at give børnene frihed til at bruge fantasien og fremstille retterne uden et facit for det visuelle resultat, og dermed uden at den færdige ret skal sammenlignes og måles op imod et fotografi af forfatternes færdige ret. Der er små opgaver bagerst i bogen som knytter sig til madlavning, råvarer og varemærkning, med henblik på at tilføre børnene relevant viden og stimulere deres interesse for mad.
Bogen om strategisk analyse og diagnose henvender sig til alle, der arbejder med strategisk ledelse og ønsker at opnå momentum. Bogen gør fyldest i den indledende fase i en strategiproces, og når situationen kalder på en strategisk analyse, eller som en integreret del af ledelsens strategiske beredskab. Det handler om at stille de rette spørgsmål, hvis svar giver ledelsen momentum og et godt afsæt til forretningsmæssig og organisatorisk udvikling. Bogen støtter i gennemførelsen af en velovervejet proces med fokus på grundighed, analytisk dybde og diagnosekompetence på ledelsesgangen. Det er ikke et nyt smart ledelseskoncept. Det handler om momentum. En virksomhed eller organisation har sit momentum, når den oplever fremdrift. Skal dette momentum fastholdes år efter år, kræver det ikke alene handlekraft og risikovillighed på ledelsesgangene, men også strategiske beslutninger baseret på analyse og diagnose. ”Momentum – Strategisk analyse og diagnose” giver dig og dit ledelsesteam et optimalt værktøj til selv at være på forkant med at udvikle ”dit firma”. Bogen vil også ruste den daglige ledelse til bedre at føre en dialog med eksterne konsulenter om strategiske tiltag. Bogen er informativ, hurtig læst og velegnet i ”den daglige ledelse”. Momentum kan også med fordel bruges som en lærebog på landets ”business - skoler”. Læs bogen, bliv en bedre leder, gør tingene selv, sammen med dit ledelsesteam, og spar en del af dit firmas konsulenthonorar”. Bestyrelsesformand Flemming Lindeløv, Tidligere koncernchef for bl.a. Carlsberg og TULIP International.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.