Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
2. udgave – med en lang række nye eksempler og to nye kapitler om lederskabet og bestyrelsens rolle.Det er tid til drømme og detaljer. Det er tid til et sæsonskifte i lederskabet.Hvad har en vindersæson i Formel 1, tv-serien Forbrydelsen og Restaurant Noma med virksomhedsledelse at gøre? Ganske meget, viser det sig i Dreams & Details, som giver svar på erhvervslivets mest akutte spørgsmål: “Hvordan genopfinder man sin virksomhed, mens det stadig går godt?”Forfatterne undersøger hvordan nye teknologier samt kravet til bæredygtighed kontinuerligt fordrer nye forretningslogikker og ændrer forudsætningerne for succes. Hvis man vil opnå exceptionelle præstationer og skabe nye muligheder for forretningsvækst og -overlevelse, er det nødvendigt at genopfinde sin virksomhed – og ikke mindst sit lederskab.Forfatterne trækker på deres egne vægtige ledelseserfaringer og henter endvidere inspiration fra sportsverdenen, kunsten og videnskaben når de udfolder Dreams & Details-ledelsesmodellen, der er baseret på drømme, der inspirerer mennesker til at være en del af noget spændende og meningsfyldt, og detaljer, der udvikler nye kompetencer og accelerer ændringen af organisationer.I denne nye udgave finder du:To helt nye kapitler: Et om det lederskab der kræves for at få succes med modellen, og et om den helt centrale rolle bestyrelsen skal spille.Helt nye anbefalinger til arbejdet med Dreams and Details Ledelsesmodellen, med udgangspunkt i alle de virksomheder der har anvendt modellen siden dens tilblivelse i 2018.En ny syntese af fremtidens lederskab i krydsfeltet mellem business, sport og kunstens verden.Opdaterede cases fra både A.P. Møller Mærsk og Siemens baseret på Jim Hagemann Snabes transformationsrejse med begge virksomheder.Dreams & Details er ikke bare en bog. Det er en ledelsesmodel for fremtidens virksomheder.Bogen henvender sig til virksomhedsledere på alle niveauer og deres bestyrelsesmedlemmer.
What do winning the next season in Formula 1, creating the successful Netflix TV-series The Killing, coaching the Chicago Cubs to win the World Series and leading a business through digital disruption have in common?A lot according to Dreams and Details. They all require leadership to solve the most challenging dilemma in business: How do you reinvent an organization from a position of strength? Dreams and Details explores the shifting business logic of the 4th industrial revolution and looks at how exponential developments require a new type of leadership.The book unfolds a new leadership model based on dreams and details: the power of dreams to inspire people to be part of something meaningful and exciting, and the attention to details that develop new capabilities and accelerate the transformation of the organization. In a world of digital disruption, Dreams and Details helps leaders at all levels develop and unleash human potential to achieve exceptional performance.It is time for Dreams and Details. It is time for the next season in business and society.
Familieejerskab er en stærk og stabil ejerform. Familieejede virksomheder skaber og bevarer arbejdspladser i Danmark, og investerer i gode idéer, der kommer til at definere fremtidens erhvervsmarked. De betaler skat, udøver filantropi og skaber tillid til erhvervslivet. Familieejerskabet bør derfor understøttes med ejerstrategier, governance, klare mål og værdier og fokus på familiens fællesskab. På baggrund af solid rådgivningserfaring og dyb indsigt i familieejede virksomheder, deler forfatterne i denne bog ud af værktøjskassen. For der findes gode, gennemprøvede redskaber til at få det bedste ud af familieejerskabet, til at nedskalere konflikter og til at finde meningsfuldhed og stolthed over sin plads i familiens ejerskab. Selvom hver situation er unik, er der en række mønstre, der går igen, og der er meget at lære på tværs af familiernes ejerskab. Ejerskab i Generationer – Familie, Formue og Family Office henvender sig til familier, der er samlet i et ejerskab, formuende individer og familier, som skal til at lancere et family office, samt til rådgivere omkring familierne, som ønsker mere indblik i, hvordan de bedst muligt kan støtte ejerskabet.
Change happens so fast today that a company must be able to react long before it is obvious that it is necessary. This booklet is about how boards add value in times of radical change. If you optimize your business based on old rules, you run the risk of not only performing poorly in the current season but of becoming irrelevant in the coming season. This is the dilemma all companies face: Should they risk reinventing themselves or risk not to? Is it sufficient tooptimize the existing business or is it time to reinvent it? Not only are century old platforms being disrupted simultaneously, the World is facing increasing geopolitical turbulence and an expanded stakeholder environment increasingly expect companies to solve pain points across their value chains. These are conditions that boards and executive teams face as they chart their strategic journeys. This booklet is a practitioners’ guide on how you navigate in such times and how boards can drive continuous reinvention. This is a leadership moment
Med UNMUTE dit digitale lederskab vil vi hjælpe danske ledere med at blive verdens bedste. Når du unmuter dit digitale lederskab, åbner du nemlig op for en verden af muligheder, som du ikke har i den fysiske verden. Det er vores overbevisning, at langt de fleste ledere i dag ikke til fulde udnytter alle de digitale muligheder, men stiller sig tilfredse med kun at udnytte et begrænset antal af de funktioner, som den digitale arbejdsplads og den digitale forretning indeholder. Måske fordi ’plejer’ går meget godt, eller måske fordi de ikke kender dem. Bogen, du sidder med i hænderne, vil være med til at bringe dit digitale lederskab til næste niveau. Bogen tager afsæt i to megatrends, nemlig digitalisering og behovet for en regenerativ tilgang til medarbejdere, kunder og forretning. Bogen præsenterer en række discipliner, som lederen skal mestre i en verden, der bliver mere og mere digital, og hvor der samtidig skal leveres på samfundsniveau. Det drejer sig blandt om forretningsforståelse, kommunikation, kultur, lobbyisme, kunderelationer og teknologier. I bogen er der bidrag fra en lang række toneangivende erhvervsledere samt en række modeller og tjeklister, som gør det nemt for dig at lære af de allerbedste. Lad os sammen unmute endnu flere muligheder. For ellers går vi glip af den næste digitaliseringsbølge, den næste store kamp om de globale talenter, samt muligheden for at skabe det mest frugtbare arbejdsliv og samfund for os selv og andre.Om forfatterneJulie Kristine Strange er partner og CEO i tech-virksomheden Master Danmark A/S hvor hun rådgiver virksomheder om ledelse, transformation, digital forretningsudvikling og rekruttering. Hun er bestyrelsesmedlem, ekstern lektor på flere universiteter og grundlægger af tænketanken HR Future Lab. Hun har skrevet en lang række artikler om fremtidens arbejdsliv og hvordan man kan arbejde med teknologier og data i forretningen. Julie Kristine Strange er uddannet cand.merc.psyk. fra CBS.Astrid Haug er direktør i Astrid Haug Bureau, hvor hun rådgiver virksomheder om digitalisering og strategisk brug af sociale medier. Hun er medlem af en række bestyrelser og har udgivet flere bøger. Hun skriver tech-klummer for Politiken og er en af Danmarks førende eksperter indenfor sociale medier. Astrid Haug er uddannet cand. mag. i Medievidenskab fra Aarhus Universitet.
De digitale intelligenser har været undervejs i mange årtier. Men nu har de for alvor fået deres folkelige gennembrud. I 2023 var flere af dem i stand til at løse intelligens- og kreativitetstests væsentligt bedre end end de fleste mennesker. 2023 blev også året hvor de erhvervede en slags ytringsfrihed.Med AI Strategi - drejebog for digital intelligens, sætter Jesper Bove-Nielsen scenen for forretningsmæssig og strategisk anvendelse af digital intelligens i bred forstand. Det er ikke en bog om ChatGPT eller "prompt-engineering" - men en ledelses- og strategibog der sætter læseren i stand til at forstå, forklare og søsætte en strategi for digital intelligens for virksomheden.Bogen er både tankevækkende og dyb, provokerende og praktisk. Den er sprængfyldt med modeller der kan benyttes til at sætte strategiarbejdet i gang i såvel store som mindre virksomheder.
Ledelse lader sig kun delvist indfange i det fagfaglige sprog – ogikke udtømmende. Dertil er ledelse for komplekst, delikat og både etfagligt og personligt anliggende. Hvis vi vil videre omkring iledelseslandskaberne, må vi derfor ty til andre udtryksformer. Bogen her er et sådant anderledes udtryk – Det værste og det bedste i mit liv som leder er poesi om ledelse.Ordene leveres af tolv ledere på tværs af det offentligeVelfærdsdanmark. Lederne står kollektivt på mål for udsagnene i detdigt, som er en parafrase over Søren Ulrik Thomsens værk Det værste og det bedste (Vindrose 2002).Dette er en ny og anderledes samtale om lederliv og ledertrivsel idet offentlige: En samtale som er mere konkret, end vi er vant til. Oghvor ledertrivsel ikke kun handler om alt det’ der ikke fungerer, men i lige så høj grad, om alt det’ vi skal have mere af.Bogen er til ledere. Den er til chefer, direktører, politikere,forvaltningsfolk, rådgivere og til dem som overvejer at blive ledere.Bogen er også til dem, som har en leder. En særlig mulighed for at lytte med på, hvad der måske foregår inden i den leder, som går rundt på enoffentlig arbejdsplads nær dig. Og selvom bogens udgangspunkt er denoffentlige arbejdsplads, er bogen en invitation til enhver leder til atreflektere over sine "værste og bedste”.
Rethinking the traditional sales team to grow sales, efficiency & employee engagementMore salespeople report feeling burned out and fewer than ever able to meet their targets, as the complexity of selling grows in the new business-to-business environment. For sales leaders, continuing to pile on new requirements at the level of the individual sales rep is not a sustainable way forward and a different approach is required to grow sales, efficiency & employee engagement.From selling as an individual discipline to one being done by teams of different specialists collaborating to win. Through real life cases, research and decision tools, Teams That Sell shows business, commercial & sales leaders how to:– Design more effective sales teams to handle the more complex challenge of selling in today’s B2B environment.– Decide which type of sales team is different business contexts and types of selling.– Build and manage high performing sales teams with different types of specialist collaborating to sell.– Succeed with the transformation from groups of individuals to teams that sellFootball teams with only strikers may score the occasional goal, but teams with collaborating specialists win games and championships.Sales individuals can sell, but on a team with people that complement each other they excel. ”Teams That Sell lays out a blueprint for how commercial leaders organize around one of the main developments we saw during my time at Sales Performance International and are still seeing today. The need for greater collaboration to succeed with sales. Selling is growing in complexity and difficult things are better solved by working together than working alone”.Jürgen HeymanFormer CEO & Executive Chairman Sales Performance International (SPI)”Teams That Sell is about why more companies like ours are making selling a team effort, instead of being done by individuals working individually. It is not that our sales engineers can’t do it alone. It’s about how they can do it better as part of a team with different types of roles that complement each other, to make the whole greater than the sum of its individual parts”.Tim PaymasterCCO Ellab Validation & Monitoring Solutions”Teams That Sell explains in simple and practical terms what those of us that have worked as leaders in high complexity sales have known for years; Selling is best done by people who complement each other rather than individuals. For sales leaders in need of an organizational blueprint that fits today’s selling environment, this is the book to read”.Claus IpsenSales Director Randstad and former Director, Solution Sales at ISS A/S
Indre lederskab er forudsætningen for det ydre lederskab, og begynder med selvindsigt.Lotte Juul Lauesen introducerer Ledelseskompasset som et enkelt og visuelt værktøj til at forstå og udvikle organisationen som en levende organisme. Bogen henvender sig til ledere, mellemledere, lærere, pædagoger – alle som i deres virke har ansvar for andre.Du vil genkende hvert område som kvaliteter i dig selv og dine medarbejdere igennem de mange levende eksempler, og du vil blive i stand til at få øje på styrker og blinde pletter. Du vil få et redskab, et kompas, du kan orientere dig efter, i lederskabets – og livets – store kompleksitet.Ledelseskompasset tilbyder en helt ny forståelsesramme såvel som et selv- og medarbejderudviklingsredskab og en nøgle til at skabe bæredygtige forandringer i organisationen.Bogen er illustreret af Ina Marie Graneberg.–––“Dette er en bog om ledelse og lederskab. Og det handler om dig, læseren. Hele vejen igennem peger pilen – med respekt og ydmyghed – mod dig. Du skal skabe dit eget ledelsesredskab. Der er syv ledelseskvaliteter, menneskekvaliteter, og de er krumtappen i hele bogen. Denne bog har en værdig helhedsforståelse af menneske, virksomhed og ledelse, og det er blandt andet det, der gør denne bog til en enestående bog.”Steen Hildebrandt,Ph.D., professor emeritus, Aarhus Universitet.
I Oktober 2021 annoncerede Microsoft deres nye styresystem Windows 11, der erstatter Windows 10, som ellers er blevet kaldt "den endelige version" af Windows. Selvom Windows 11 i grundlæggende træk minder om Windows 10, er der kommet en række nye funktioner, mange eksisterende funktioner er blevet gjort smartere, og en helt ny brugerflade komplet med ikoner er blevet designet for at gøre din oplevelse mere brugervenlig og smukkere.Med dette hæfte i hånden er du sikker på at få mest muligt ud af det nye Windows 11. Vi gennemgår alle de vigtigste nye funktioner, og du finder masser af tips og tricks til, hvordan du kan gøre dit arbejde smartere. Gennem hæftet giver vi dig en generel introduktion til Windows 11, og du behøver således ikke at have erfaring med tidligere udgaver af Windows for at kunne følge med.Vi tager også et kig på de nye funktioner i internetbrowseren Microsoft Edge, integreringen af Microsoft Teams i Windows 11 samt den nye medieafspiller, videoeditor og billedbehandler. Du vil også få styr på computerens sikkerhed én gang for alle, så du ikke behøver at bekymre dig fremover. Lær alt om 2022-udgaven af Windows 11 Beskyt din computer mod virus og malware Spar tid og kræfter med smarte genveje Få styr på standardapps i Windows 11 Lær om opdatering og sikkerhed Windows 11 på alle dine enheder
Når ledere og medarbejdere sammen tager ansvar for værdiskabelsen, opstår et potentiale, der er større end de organisatoriske mål. Værdiskabelse er et produkt af de tilgængelige ressourcer, den aktuelle situation, lederskabet og følgeskabet, som forvaltes af medarbejderne.Lederskab i organisationer er essentielt, men lederne skaber ikke værdien alene. Medarbejderne er lige så afgørende – og eftersom der er mange flere medarbejdere end ledere, er potentialet ved at styrke det aktive følgeskab enormt. Forfatteren udfolder en central model for værdiskabelsen, som viser hvordan tillid og autenticitet i samarbejdsrelationerne mellem ledere og medarbejdere kan frisætte kreative kræfter og passion.Lederskab & følgeskab er en praktisk og teoretisk velfunderet bog til dig, der gerne vil tage ansvar for dit lederskab, dit følgeskab – og for din egen arbejdsglæde. Bogen guider dig til at lære dit eget fundament bedre at kende og har relevans for alle, der gerne vil bidrage til værdiskabelsen på flere niveauer.Denne bog henvender sig til alle ledere og medarbejdere, der selv ønsker at tage ansvar for egen arbejdsglæde og den fælles værdiskabelse, studerende på universiteter, erhvervsakademier og professionshøjskoler. Kort sagt, alle der har en interesse og nysgerrighed for lederskab, ledelse og følgeskab og deres egen rolle i dette.
At være dygtig til at transformere er en ledelseskunst, som rummer en række udfordringer, fordi alt udvikler sig i hastigt tempo omkring os. Men hvis man vender mønten, rummer alle udfordringer heldigvis også masser af muligheder.Virksomhedsrådgiver og ekspert i Change Management, Frank Madsen, udfolder i denne bog en praktisk og anvendelig transformationsmodel, som hjælper virksomheder sikkert gennem ønskede forandringer.Modellen tager afsæt i, at en transformation aldrig er en lineær proces, men sker i et loop, hvor feedback, meningsdannelse og justeringer undervejs er væsentlige elementer. Forandringsprocessen lykkes, hvis en række succeskriterier bliver opfyldt. Processen skal blandt andet ske i det rette tempo, medarbejderne skal være kompetente og føle sig trygge, og transformationslederen skal forstå virksomhedens omverden og knytte transformationen sammen med virksomhedens overordnede formål.Med den nye holistiske transformationsmodel guides virksomheder igennem en lang række ledelsesmæssige, kulturelle og organisatoriske forhold, som nutidens transformationsledere skal være opmærksomme på.
Indre lederskab er forudsætningen for det ydre lederskab – og begynder med selvindsigt.Lotte Juul Lauesen introducerer Ledelseskompasset som et enkelt og visuelt værktøj til at forstå og udvikle organisationen som en levende organisme. Bogen henvender sig til ledere, mellemledere, lærere, pædagoger – alle som i deres virke har ansvar for andre.Du vil genkende hvert område som kvaliteter i dig selv og dine medarbejdere igennem de mange levende eksempler, og du vil blive i stand til at få øje på styrker og blinde pletter. Du vil få et redskab, et kompas, du kan orientere dig efter, i lederskabets – og livets – store kompleksitet.Ledelseskompasset tilbyder en helt ny forståelsesramme såvel som et selv- og medarbejderudviklingsredskab og en nøgle til at skabe bæredygtige forandringer i organisationen.Bogen er illustreret af Ina Marie Graneberg.–––“Dette er en bog om ledelse og lederskab. Og det handler om dig, læseren. Hele vejen igennem peger pilen – med respekt og ydmyghed – mod dig. Du skal skabe dit eget ledelsesredskab. Der er syv ledelseskvaliteter, menneskekvaliteter, og de er krumtappen i hele bogen. Denne bog har en værdig helhedsforståelse af menneske, virksomhed og ledelse, og det er blandt andet det, der gør denne bog til en enestående bog.”Steen Hildebrandt,Ph.D., professor emeritus, Aarhus Universitet.
As an executive you make decisions every day. But under pressure even the best of us can make unconsciously biased and irrational decisions that do not create the best outcomes for ourselves, our teams, or our organisations. This is a result of the biases and heuristics – the rules of thumb and mental shortcuts – we all use to power our judgement and process decisions at the speed our complex jobs require of us.This book is about learning the decision strategies that makes it easier to make better decisions in your organisation. With a solid foundation in decision theory, international business cases, and decades of strategic problem solving the book will enable you to develop a practical awareness of the cognitive biases that affects you and the people around you and show you how to create real improvements in both your strategy and execution work.After all, large scale studies show that organisations that work systematically with behavioural economics and decision systems raises performance on critical decisions with about 500 % – so can you really afford not to? * * *"One of the best decisions I've made is to read this book. I hope you will do the same."Christina Tønnesen, Manging Partner, Mench
2. udgave – med en lang række nye eksempler og to nye kapitler om lederskabet og bestyrelsens rolle. Det er tid til drømme og detaljer. Det er tid til et sæsonskifte i lederskabet. Hvad har en vindersæson i Formel 1, tv-serien Forbrydelsen og Restaurant Noma med virksomhedsledelse at gøre? Ganske meget, viser det sig i Dreams & Details, som giver svar på erhvervslivets mest akutte spørgsmål: “Hvordan genopfinder man sin virksomhed, mens det stadig går godt?” Forfatterne undersøger hvordan nye teknologier samt kravet til bæredygtighed kontinuerligt fordrer nye forretningslogikker og ændrer forudsætningerne for succes. Hvis man vil opnå exceptionelle præstationer og skabe nye muligheder for forretningsvækst og -overlevelse, er det nødvendigt at genopfinde sin virksomhed – og ikke mindst sit lederskab. Forfatterne trækker på deres egne vægtige ledelseserfaringer og henter endvidere inspiration fra sportsverdenen, kunsten og videnskaben når de udfolder Dreams & Details-ledelsesmodellen, der er baseret på drømme, der inspirerer mennesker til at være en del af noget spændende og meningsfyldt, og detaljer, der udvikler nye kompetencer og accelerer ændringen af organisationer. I denne nye udgave finder du: To helt nye kapitler: Et om det lederskab der kræves for at få succes med modellen, og et om den helt centrale rolle bestyrelsen skal spille. Helt nye anbefalinger til arbejdet med Dreams and Details Ledelsesmodellen, med udgangspunkt i alle de virksomheder der har anvendt modellen siden dens tilblivelse i 2018. En ny syntese af fremtidens lederskab i krydsfeltet mellem business, sport og kunstens verden. Opdaterede cases fra både A.P. Møller Mærsk og Siemens baseret på Jim Hagemann Snabes transformationsrejse med begge virksomheder. Dreams & Details er ikke bare en bog. Det er en ledelsesmodel for fremtidens virksomheder. Bogen henvender sig til virksomhedsledere på alle niveauer og deres bestyrelsesmedlemmer.
De globale udfordringer kommer os alle ved. Hver eneste virksomhed, leder, ansat og privatperson har et medansvar for at morgendagen bliver mere bæredygtig end gårsdagen. Og vi i Danmark har en enestående chance for at blive et globalt foregangsland for hvordan man driver et velfærdssamfund, som samtidigt er bæredygtigt. Et samfund, der både tager vare på indbyggerne og på naturen, og som efterlader en mere bæredygtig verden til vores efterkommere. Det argumenterer professor Steen Hildebrandt for i denne bog. Med et kyndigt historisk blik opridser han de store linjer i vores samfundsudvikling gennem de sidste 70 år, og nødvendigheden af at ændre kurs nu. Med Verdensmålene har vi fået et kompas – en mulighed for at skabe en ny og bedre verden. Verdensmålene skal være en linse, hvorigennem vi ser os selv og verden. For fremtidens verden skal være en anden, end den verden, vi kommer fra. Andre siger om denne bog Siden FN’s Verdensmål blev født for seks år siden har jeg haft fornøjelsen at stå sammen med Steen Hildebrandt om at udbrede kendskab og inspirere til handling. Steen kæmper med aldrig svigtende energi og et utroligt engagement. Hans nye bog trækker linjerne fra J.O. Krags Fremtidens Danmark, der satte kursen mod nutidens velfærdsamfund, og til det bæredygtige samfund, som det haster med at udvikle; Med maksimalt indsats for at redde klima og natur, og med mindre ulighed til adgangen til klodens knappe ressourcer.Mogens Lykketoft, fhv.minister og formand for FN’s Generalforsamling I bogen tager Steen Hildebrandt os med op i helikopteren, hvorfra sporet til det beundringsværdige danske samfund tydeligt kan ses. Han viser os tydelige glimt af det bæredygtige spor, der skal følges, hvis vore rigdomme skal bestå. Hildebrandt kommer med nogle konkrete bud på, hvordan både private og offentlige virksomheder kan komme i gang i deres søgen efter dette spor. Bogen kan anbefales til alle, der ikke kun tænker på deres virksomheds fremtid, men også på deres børns og børnebørns fremtid.Katherine Richardson, professor, dr.scient., Københavns Universitet En meget værdifuld og kompetent bog om et fremtidigt dansk bæredygtigt velfærdssamfund.Flemming Besenbacher, DSc, DSc h.c. mult., professor, formand for Carlsbergfondet og Carlsberg Group. Mens vores organiserede interesser stadig tøver, giver Steen Hildebrandt et kompetent bud på fremtidens Danmark – et Danmark, som verdensmålsland – et land, som griber muligheden i en nødvendig omstilling og en befolkning, som har ambition om at sikre, at det sker.Jens Wandel, fhv. Undergeneralsekretær for FN og forperson for FN Forbundet i Danmark
Området medarbejderoplevelser (EX) er i sin spæde start. Flere og flere taler om det. Der kigges mod området kundeoplevelser (CX), buzzwords kommer til, men kun de få organisationer har igangsat rejsen på trods af, at området påvirker top- og bundlinje på mindst 8 forskellige dimensioner. EX-området er stort og har potentiale til at blive lige så betydende som CX, der i dag er et strategisk omdrejningspunkt i mange organisationer. Flere organisationer arbejder med delområder i form af bl.a. Journey mapping, hyppigere medarbejderindsigt og People analytics. Det er positivt, men der er brug for en bredere holistisk tilgang, hvis EX skal få en betydende plads på landkortet og i sidste ende påvirke top- og bundlinjen signifikant. En EX-transformation kræver radikale tiltag baseret på følgende hjørnesten: Skab de strategiske rammer – få C-level engageret, etabler et økonomisk EX 'WHY' og skab en stærk EX-organisering og governance Etabler en data-drevet kultur – skab hyppigere indsigter, lav næste generations analyser, skab et EX-sprog og understøt handling Implementer en helt ny måde at arbejde på – baseret på oplevelsesforståelse, design sprint, Journey mapping og teknologi-understøttelse Transformer medarbejderoplevelsen – få styr på basis, revitaliser hovedrejserne, involver hele organisationen og personificér oplevelserne Bogen giver HR og topledelsen 16 konkrete tiltag, som kan bringe en organisations medarbejderoplevelser til et nyt højere niveau.
HER ER BOGEN TIL DIG, SOM VIL HAVE ET KLART SVAR HER OG NU. I første del arbejder du med dine personlige tarotkort og tager udgangspunkt i de 22 trumf-kort fra den store arkana. Der er 12 spørgsmål til hvert kort, og du kan hente 264 forskellige svar. Du slipper for at tyde symboler, knække mystiske koder eller gætte kortenes mangfoldige betydninger. Kort sagt: Stil et spørgsmål, træk et kort og få et godt råd om blandt andet din: - Power - Økonomi - Krise - Karriere I anden del lærer du at lægge forskellige oplæg: - Det astrologiske oplæg - Livsmissionsoplæg - Livskriseplæg - Kærlighedsoplæg - Skilsmisseoplæg - Forebyggende helbredsoplæg Susanne Taylor benytter disse oplæg i sine private konsultationer. Og ved hjælp af de grafiske skemaer samt en oversigt over de 22 Arkana-kort, bliver du sikkert guidet gennem hverdagens udfordringer og livets store spørgsmål. Tredje del er for dig, som vil reflektere over livets mening ved at trække et kort for hver dag i 22 dage, og skrive dagbog derom.
Vores moderne liv er præget af en meget høj forandringstakt. Vi kommer alle ud for udfordringer i både arbejds- og privatliv, og vi har alle brug for et værn mod at blive blæst omkuld samt redskaber til at skabe os en succesfuld bane i en verden fuld af forandringer. En del af det værn og det beredskab kunne være ”De 5 do’er”, som denne bog præsenterer.”De 5 do’er” er en vej eller retning, der har sine rødder i asiatisk kampkunst og filosofi, og som kan bruges i vores selvledelse til at blive bevidst om, hvordan vi kan styrke vores personlige kompetencer, så vi bliver ”ledere” af vores eget liv – både på jobbet og i den private sfære.-------”Søren Larsen går selv all-in og er en god inspiration for mange. Han er autentisk og meget transparent i sin måde at lede sig selv og træne andre i at gøre detsamme. Man kan tydeligt mærke hans erfaring og ballast fra karateverdenen, og han yder et vigtigt bidrag. Det er selvfølgelig godt at planlægge sin dag ogsin tilværelse, men jeg synes, det ville være ærgerligt, hvis mange af os på vores dødsleje ser tilbage og siger 'Åh bare jeg dog havde været lidt mere nærværendeog selv sat lidt mere af dagsordenen i mit liv'."– Christian Stadil, Enso Consult, forfatter, foredragsholder og ledelseskonsulent med særlig fokus på passion.
What does it mean to be an academic? A public intellectual? What is the role of the universities today? Who better to ask than the people who for decades have worked, taught, struggled and lived in these places. Andrew Pickering is Professor Emeritus at the University of Exeter and has been a leading figure in the sociological study of science since its beginnings in the 1970s. He has been interested in the history of quantum physics and cybernetics among other subjects, and in this book you can read about his journey through these fields. In the Questions & Afthoughts series you will meet some of the finest and most distinguished senior professors—you will meet living history. They are interviewed by young graduate students, who are eager to learn from past experiences of trial and error in academia, both professionally and personally.
Området medarbejderoplevelser (EX) er i sin spæde start. Flere og flere taler om det. Der kigges mod området kundeoplevelser (CX), buzzwords kommer til, men kun de få organisationer har igangsat rejsen på trods af, at området påvirker top- og bundlinje på mindst 8 forskellige dimensioner.EX-området er stort og har potentiale til at blive lige så betydende som CX, der i dag er et strategisk omdrejningspunkt i mange organisationer. Flere organisationer arbejder med delområder i form af bl.a. Journey mapping, hyppigere medarbejderindsigt og People analytics. Det er positivt, men der er brug for en bredere holistisk tilgang, hvis EX skal få en betydende plads på landkortet og i sidste ende påvirke top- og bundlinjen signifikant.En EX-transformation kræver radikale tiltag baseret på følgende hjørnesten: Skab de strategiske rammer – få C-level engageret, etabler et økonomisk EX 'WHY' og skab en stærk EX-organisering og governance Etabler en data-drevet kultur – skab hyppigere indsigter, lav næste generations analyser, skab et EX-sprog og understøt handling Implementer en helt ny måde at arbejde på – baseret på oplevelsesforståelse, design sprint, Journey mapping og teknologi-understøttelse Transformer medarbejderoplevelsen – få styr på basis, revitaliser hovedrejserne, involver hele organisationen og personificér oplevelserne Bogen giver HR og topledelsen 16 konkrete tiltag, som kan bringe en organisations medarbejderoplevelser til et nyt højere niveau.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.