Hvordan returnerer jeg min ordre?
Varer købt af erhverv eller offentlig virksomhed/organisation tages ikke retur.
Hvis du som privatkunde har fortrudt hele eller en del af din bestilling, og ønsker at returnere den, skal du først oprette din returnering og få et returneringsnr. Efterfølgende skal du printe og udfylde vores fortrydelsesformular. Herefter kan du pakke og sende de registrerede varer retur til os.
En nærmere beskrivelse af processen i trin finder du nedenfor.
Det skal du gøre:
-
Opret returnering
Benyt følg din ordre eller klik på tracking-linket fra din oprindelige ordrebekræftelse på mail, for at komme ind på din ordreside.
Her har du mulighed for at oprette en returnering ved at klikke på knappen “returnér” ud for et produkt. Hvis knappen ikke er tilgængelig, så er det desværre ikke muligt at returnere produktet (returret udløbet, erhvervskøb eller lign).
Ønsker du at returnere flere produkter skal det gøres i samme ombæring, så de kommer med på samme returnering.
Når returneringen er oprettet vil der stå et returneringsnummer ud for de relevante produkter. Dette nummer skal du bruge i næste trin.
Benyt vores kontaktformular her eller skriv en mail til os direkte på info@tales.dk, hvis du har problemer med ovenstående.
-
Print
Download og print fortrydelsesformularen, udfyld den og vedlæg den i pakken du returnerer.
Alternativt vedlæg din følgeseddel i pakken du returnerer og sæt en ring rundt om de produkter du returnerer.
-
Pak
Varen skal pakkes forsvarligt, så den ikke går i stykker eller bliver våd under transporten. Du bærer selv risikoen for varen under returneringen, såfremt den beskadiges.
-
Send
Pakken skal sendes direkte til følgende adresse med PostNord, GLS, Bring eller andet firma der leverer til firmaadresser med omdeling:
Book Solutions ApS c/o DBK
Mimersvej 4
4600 KøgeHusk at notér Track & Trace nr., såfremt pakken skulle gå tabt under transporten.
Pakken skal leveres med omdeling til ovenstående adresse og må IKKE sendes til pakkeshop eller andet afhentningsted. Hvis du sender retur med DAO er det på eget ansvar, da de som udgangspunkt ikke leverer til firmaer.
Bemærk det ikke er muligt at aflevere pakken personligt på adressen.Såfremt transportøren beder om kontaktinfo på os, er vores mail: info@tales.dk og tlf.: 78772020 (bemærk at vi ikke besvare opkald til dette nummer, men det kan bruges til udfyldelse af kontaktinformation).
-
Modtag pengene retur
Så snart vi modtager pakken retur, tilbagefører vi det fulde beløb til det brugte betalingskort ved købet, som vil være på din konto inden for 1-2 hverdage.
Bemærk der kan gå et par dage fra vi modtager selve pakken, til indholdet registreres modtaget.
Det er ikke muligt for os at tilbageføre beløbet til andre konti.
Hvis du kan se, at din pakke er blevet leveret til adressen, men du endnu ikke har hørt fra os indenfor et par dage, så send os gerne en mail her, så tjekker vi op på det med det samme!
Ofte stillede spørgsmål
Er det muligt kun at sende nogle af produkterne retur?
Hvis du kun ønsker at sende én af flere produkter retur, tilbagefører vi det beløb som er svarende til produktets værdi, til det benyttede betalingskort ved købet. Husk at skriv på fortrydelsesformularen eller følgesedlen hvilke produkter du returnerer.
Kan jeg bytte mit produkt til et andet?
Det er desværre ikke muligt at bytte et købt produkt til et andet.
Skal jeg selv betale returfragt?
Du skal selv sørge for betalingen af forsendelsen, da vi ikke dækker dette, med mindre der er tale om en reklamation (fejl på produktet).
Jeg har sendt retur men pengene er ikke tilbageført endnu?
Kontakt kundeservice med T&T nr. på pakken, så følger vi op og ser hvad der er gået galt.
Hvor lang tid kan jeg sende retur?
For fysiske produkter tilbydes der som udgangspunkt en fortrydelsesret på 30 dage fra den dag købet foretages.
I juleperioden tilbyder vi forlænget retur for alle ordre. Det betyder at alle bestillinger der er lavet efter 1. November kan returneres helt frem til 31. januar.
Fandt du dette svar nyttigt? 17 16