Bag om Ads
Reklamernes verden
Ads er en ny titel i temaserien Close-up. Eleverne får indblik i reklamernes varierede sprogbrug og får indsigt i kultur- og samfundsforhold i de engelsktalende lande. Bogen byder på en lang række trykte reklamer og et varieret udbud af tekster med forskellige indgangsvinkler til temaet. Eleverne kan bl.a. læse en sangtekst om et par mærkesko, en artikel om fremtidens reklamer på månen og en oplysningskampagne om USA's First Amendment. Teksterne er afpasset målgruppen og grundigt glosseret.
Temaserie til engelsk i 8.-10. klasse
Close-up er Gyldendals nye temaserie til engelsk i 8.-10. klasse. Bøgerne byder på aktuelle emner og et bredt og varieret tekstudbud. Temaerne belyses fra flere forskellige vinkler, og eleverne præsenteres for relevante kultur- og samfundsforhold i de engelsktalende lande. Der er fokus på de kommunikative færdigheder, og bøgernes tekster og opgavetyper lægger op til analyse og debat. Hver bog indeholder et opslag om det konkrete tema med nyttige tips til den mundtlige prøvetræning.
Vis mere