Markedets laveste priser
Dag-til-dag levering

Iværksætteri

Her finder du spændende bøger om Iværksætteri. Nedenfor er et flot udvalg af over 7.979 bøger om emnet.

Vis mere
Filter
Filter
Bogtype
  • (4.000+)
  • (3.000+)
  • (90)
Format
  • (3.000+)
  • (2.000+)
  • (1.000+)
  • (1.000+)
  • (84)
  • (63)
  • (7)
  • (4)
  • (2)
Vis mere
Sprog
  • (139)
  • (5.000+)
  • (1)
  • (239)
  • (10)
  • (98)
  • (9)
  • (5)
  • (2)
Vis mere
Pris
DKK
Bedømmelse
  • (9)
  • (9)
  • (9)
  • (9)
  • (9)
Serie
  • (62)
  • (20)
  • (19)
  • (18)
  • (15)
  • (14)
  • (12)
  • (11)
  • (9)
Vis mere
Tag
  • (8)
  • (7)
  • (5)
  • (5)
  • (5)
  • (3)
  • (3)
  • (3)
  • (2)
Vis mere
Sorter efterSorter Populære
  • - Sådan skaber du en virksomhed, der redder verden (lidt)
    af Thomas Høgenhaven & Christian Løken Sparrevohn
    222,95 kr.

    Klimakrisen er vor tids største trussel. Og største forretningsmulighed. Erkendelse af krisens alvor, politisk bevågenhed og stigende efterspørgsel på grønne løsninger betyder, at behovet for at starte nye virksomheder, der reelt løser verdens bæredygtighedsudfordringer, er nærmest uudtømmeligt. Nu er med andre ord det helt rette tidspunkt at skabe fremtidens virksomheder og springe ud som grøn iværksætter. Men hvordan bærer man sig så ad med at starte en virksomhed, der ikke “bare” skal tjene penge? Denne bog demonstrerer med talrige eksempler, hvordan du kan skabe en grøn virksomhed, der både gør en forskel og er profitabel. Du vil møde en række af Danmarks mest progressive grønne startups som Organic Basics, Tomorrow, EAT GRIM, Chainge og VIGGO, som deler ud af deres erfaringer og giver deres tips til, hvordan du bedst bygger en levedygtig grøn virksomhed. En virksomhed som selv kan overleve og sikre, at planeten gør det. Baseret på 10 principper for grønt iværksætteri, viser forfatterne, hvordan du selv kan bygge en bæredygtig og kommerciel virksomhed op fra bunden. Du lærer bl.a., hvordan du skaber grønne forretningsmodeller, involverer de mange interessenter, der vil støtte klimaet, opbygger grønne værdikæder, finder de rette investorer, skalerer nænsomt og beviser dit bæredygtighedsbidrag. Læs bogen og få inspiration til, hvordan du kan bruge dit arbejdsliv på at skabe en mere bæredygtig verden.

  • - Hvad vi lærte af at starte 30 virksomheder
    af Lars Tvede & Mads Faurholt
    231,95 kr.

    Hvad skal der til for at blive iværksætter? Hvordan finder man investorer? Og er en iværksætter overhovedet noget, som alle kan blive? Få svar på disse spørgsmål og mange flere i ”Iværksætter” - den nye bog af de to succesfulde serieiværksættere, Lars Tvede og Mads Faurholt. ”Iværksætter” er fyldt med gode råd og personlige erfaringer, der alle er skrevet med henblik på at hjælpe og inspirere læsere, der ønsker at starte deres egen virksomhed op. Bogen beskæftiger sig med en række temaer, som alle giver essentiel viden om iværksætteriet. Således kan du læse om blandt andet marketing, produktion, forhandlingsteknikker og investering. Lars Tvede og Mads Faurholt deler rundhåndet ud af alle de erfaringer, som de har gjort sig igennem årene. De har tilsammen stiftet mere end 30 virksomheder, hvilket må siges at være noget af en bedrift! Lars Tvede havde således allerede som 20-årig sin egen vingård, og som 40-årig grundlagde han et firma, der skulle vise sig at blive 45 milliarder kroner værd. Lars Tvede har udgivet mange anmelderroste bøger, blandt andet bør nævnes ”Det kreative samfund” fra 2014, der er en bog om, hvordan man kan udvikle samfundet ved at investere kreativt. ”Iværksætter” er hans første udgivelse sammen med Mads Faurholt. Mads Faurholt er også er en af Danmarks mest succesfulde iværksættere.  ”Iværksætter” er en letforståelig og indholdsrig bog, der er et must for alle personer, som ønsker at starte egen virksomhed. Det er derudover også perfekt for alle, der ønsker at få et indblik i, hvordan to af Danmarks største iværksættere har båret sig ad.

  • - Min historie om Just-Eat og livet som iværksætter
    af Jesper Buch & Mai Bakmand
    184,95 kr.

    Jesper Buch sad i 2000 i Oslo og havde lyst til en pizza. Han ledte efter et pizzeria på nettet, men forgæves. Det fødte ideen til det, der senere bliver Just-Eat.dk. Utallige timer i en pizzalugtende Toyota Sports Van, et konstant pres og en medfødt iværksætterånd førte ham sammen med sit hold gennem både op- og nedture, og da han 10 år senere solgte sin andel af selskabet, var Just-Eat en international kæmpesucces i milliardklassen. I Kick-ass - fra kælder til milliard fortæller Jesper uden filter om en hæsblæsende ungdom, et opgør med sin alkoholiserede far og historien om Just-Eat. Gennem fortællingen om Just-Eat og dens helt særlige succes-stemning videregiver han sine bedste råd til andre iværksættere. Fra hvordan man knuser konkurrenter og til at måtte overdrage styringen til en ny direktør efter otte år stort set uden en fridag. Om motivation, vilje og venskab. Whatever it takes.

  • - Genopfind din virksomhed og dit lederskab - mens det stadig går godt
    af Mikael Trolle & Jim Hagemann Snabe
    231,95 kr.

    Hvad har Formel 1, tv-serien Forbrydelsen og amerikansk fodbold med virksomhedsledelse at gøre? Ganske meget, viser det sig i dreams & details, som giver svar på erhvervslivets mest akutte spørgsmål: “Hvordan genopfinder man en virksomhed, mens det stadig går godt?” Her får du fortællingen om, hvordan nye teknologier konstant ændrer forudsætningerne for succes og derfor gør det nødvendigt at genopfinde sin virksomhed og ikke mindst sit lederskab til de nye betingelser. I en tid præget af frygt for, at maskiner og kunstig intelligens gør mennesker overflødige, har vi mere en nogensinde brug for at udfolde det menneskelige potentiale og derigennem skabe nye muligheder for virksomhedens vækst og overlevelse. Og her kan vi som ledere lære af sporten, kunsten og videnskaben, siger forfatterne, Jim Hagemann Snabe og Mikael Trolle. Bogen er også fortællingen om forfatternes mangeårige praktiske erfaringer med ledelse, som de giver videre med konkrete anvisninger til hvordan man arbejder med at genopfinde sin virksomhed og sit lederskab. Jim Hagemann Snabe er bestyrelsesformand i Mærsk og tidligere co-CEO for den tyske softwaregigant SAP, som han var med til at genopfinde. Mikael Trolle, sportsdirektør i Volleyball Danmark, er en af Danmarks mest succesfulde trænere og har i mange år inspireret erhvervslivet med sin viden om, hvad der får mennesker til at præstere bedre. Det er tid til dreams & details. Det er tid til sæsonskifte for lederskabet.

  • - Det her er en håndbog for nytænkere, banebrydere og rebeller, der vil trodse forældede forretningsmodeller og designe morgendagens virksomheder …
    af Alexander Osterwalder & Yves Pigneur
    308,95 kr.

    Det er svært at lave en forretningsmodel, fordi der er så mange ting at tage hensyn til, og fordi de fleste er usikre på, om de kan. Med denne bog får læseren en meget enkel og let tilgængelig skabelon til at lave en forretningsmodel. Det er en håndbog for nytænkere, banebrydere og rebeller med ambitioner om at trodse forældede forretningsmodeller og designe morgendagens virksomheder. Det er en bog for forretningsmodel-generationen. Bogen er en af de mest omtalte business-bøger inden for de seneste år. Fordi bogen er super brugbar for både store og små virksomheder og også enmandsvirksomheder, og derfor er den faktisk allerede blevet populær i Danmark. Hvordan laver man så en forretningsmodel? Jo, man udfylder et ”strategilærred”, som er en skabelon, med de ting, man skal bruge, og så er man i gang, let og elegant, uanset hvilken forretning man ønsker at lave, eller hvad man arbejder med.

  • af Hanne Wick & Dorthe Klyvø
    118,95 - 235,95 kr.

    Der er stort fokus på iværksætteri i dag, og iværksættere bliver ofte omtalt som redningsplanke for et kriseramt Danmark. Samtidig findes der masser af stærke fordomme om iværksættere, og der fortælles mange historier om, hvad der kendetegner en RIGTIG iværksætter - både med en barsk ´røven på kogepladen´-retorik og med en virkelighedsfjern, lyserød beskrivelse af ´passiv indtægt´. Det kan være svært at identificere sig med den slags historier og rollemodeller, og derfor kan det virke vanskeligt og farligt at blive iværksætter.Forfatterne ønsker at nuancere disse fordomme, og det gør de ved at dele deres egne erfaringer som selvstændige gennem mange år, samt erfaringer fra en række meget forskellige iværksættere. Med Iværksætterhåndbogen som arbejdsredskab er det muligt at gå fra potentiel iværksætter til rent faktisk at stifte egen virksomhed.Forfattere:Hanne Wick (kommunikations- og iværksætterrådgiver) og Dorthe Klyvø (tekstforfatter, oversætter og bogredaktør).Links til relevante websites og værktøjer, samt skabeloner til download findes på bogens hjemmeside.

  • - The Education of a Reluctant Businessman - Including 10 More Years of Business as Usual
    af Yvon Chouinard
    179,95 kr.

  • - Innovation til hverdag
    af Anders Seneca & Morten Christensen
    192,95 kr.

    Hvordan skaber du innovation? Hvordan omsættes alle de flotte ord og festtaler til handling og effekt?Innovation er ikke et mirakelmiddel, men det kan være med til at skabe de ønskede forandringer i offentlige organisationer. At kende sin kerneopgave er forudsætningen for innovation i hverdagen. Det kræver imidlertid, at kerneopgaven er klar og fælles – og det er sjældent tilfældet viser forfatterens erfaringer.Bogen viser, hvordan kerneopgaven gøres til et meningsfuldt omdrejningspunkt for innovationen i din organisation. Med en klar kerneopgave kan medarbejdernes og borgernes ressourcer forløses, og kvaliteten forbedres. Uden at det koster mere. Og dét er innovation. Kend din kerneopgave viser, hvordan du skaber innovation i egen organisation ved at gøre kerneopgaven kendt, servicen til en oplevelse og medarbejderen til en ressource. Bogen henvender sig til offentlige ledere og medarbejdere, der står over for krav om innovation, men som savner koblingen til hverdagens udfordringer.Danske Kommuner gav bogen seks stjerner.Anmelderen skrev bl.a.: "Som ægte jyde er det ikke ofte, jeg udnytter plus-skalaen fuldt ud, men det gør jeg med denne bog – ikke for bogens litterære kvaliteter, men for dens budskaber og for den lette og tilgængelige måde, de beskrives på."Bogen indgår i serien Gyldendal Public. Bøgerne i serien er til engagerede medarbejdere, ledere og politikere i den offentlige sektor. Alle bøger fra Gyldendal Public tager udgangspunkt i, at den offentlige sektor består af virksomheder som alle andre – drevet under særlige vilkår og med særlige formål.

  • - A Memoir by the Creator of NIKE
    af PHIL KNIGHT
    94,95 kr.

    The first-ever memoir of the legendary co-founder of Nike Inc, Phil Knight

  • - Sådan bliver du mere kreativ
    af Lene Tanggaard & Christian Nicholas Stadil
    153,95 kr.

    Alle er kreative! I denne bog viser Lene Tanggaard (professor i kreativitet) og Christian N. Stadil (ejer af bl.a. Hummel), at alle kan blive endnu mere kreative. De har interviewet en række af Danmarks mest kreative mennesker, for at finde ud af, hvordan de gør. Picasso gik i bad, når han skulle få nye ideer. I bogen hører du om Ingolf Gabolds blå elefanter, Kenneth Bagers bad, Bjarke Ingels visioner, René Redzepis lørdagssessioner, Jørgen Leth gåture og Søren Rasteds tvivl. Du får inspiration til at udfordre dig selv og arbejde med din egen kreativitet. Bogen blev flot modtaget: Hør Christian Stadil som ugens gæst i Rejsen på P4 . 30 minutter inde i programmet kan du høre om bl.a. I bad med Picasso. Interview med Christian Stadil i Weekend Weekend på TV2. Interview med Lene Tanggaard i Sig mig lige på P4. Interview med Lene Tanggaardom i Smutvejen på P4. Det starter 20 minutter inde i programmet. Anmeldelse i Holstebro/Struer Dagblad: "Bogens store force er den glæde og den letløbende pen, den er skrevet med. Så man får tankerne om sin egen kreativitet i gang."

  • - tro, håb og tech-giganter
    af Markus Bernsen
    116,95 - 192,95 kr.

    På få år er vores lille velfærdsstat blevet en forstad til Silicon Valley: Apple og Facebook bygger enorme datacentre i danske provinsbyer; Google har et tæt samarbejde med kommunerne; regeringen har nedsat et ”disruptionråd”, udpeget en ”tech-ambassadør” og lovet at gøre Danmarks til ”verdens mest digitaliserede land”. Samtidig forsøger en dansk modstandsbevægelse at tage magten tilbage fra tech-giganterne. De kan se, at digital overvågning, robotter og kunstig intelligens truer vores demokrati og frihed. Vi møder nørder, aktivister, hackere, dommedagsprofeter og cyborgs. Og vi finder ud af, hvad det er for nogle værdier, vi er i gang med at downloade fra USA.

  • - How To Solve Big Problems and Test New Ideas in Just Five Days
    af Jake Knapp, John Zeratsky & Braden Kowitz
    176,95 kr.

    Entrepreneurs and leaders face big questions every day: What's the most important place to focus your effort, and how do you start? What will your idea look like in real life? From three partners at Google Ventures, this book presents a unique five-day process for solving tough business problems, proven at more than 100 companies.

  • - De små spor der afslører store trends
    af Martin Lindstrom
    231,95 kr.

    Brandingeksperten Martin Lindstrom, den moderne marketings Sherlock Holmes, har et blik for de detaljer, vi andre ikke bemærker. Han zoomer ind i stedet for ud og viser, hvordan man kan arbejde kvalitativt med data frem for kvantitativt. 300 dage om året tilbringer han som gæst i fremmede menneskers hjem verden over, hvor han roder i affaldsspanden, studerer mobilregningen, åbner køleskabet og rutineret graver sig vej gennem rodet i børneværelset. Disse detaljer, de små data, kan nemlig afsløre globale tendenser, de kan fortælle om drømme, vi ikke vidste, vi havde, eller de kan indeholde idéen til et produkt, ingen endnu havde opdaget, vi manglede.

  • af Hans Peter Bech
    157,95 - 236,95 kr.

    Danmarks bedst dokumenterede iværksætterhistorie Preben og Erik Damgaard er bare 21 og 23 år, da de starter virksomheden Damgaard Data. Otte år senere omsætter de for 100 millioner kroner og har 100 medarbejdere. Alles øjne er rettet mod de to brødre. Kan de med Damgaard Data gøre Danmark til en af verdens førende it-nationer?IBM køber sig ind og lover at hjælpe med den globale ekspansion. Men intet går som planlagt. ”Fra Damgaard til Microsoft” afslører hele historien om en af Danmarks ubestridte erhvervssucceser – fra vugge til voksen. Den giver et kig ind bag scenen i en industri, der er komplet uforudsigelig, hvor strategier ikke nødvendigvis fører til succes. Men det er også en fortælling om mennesker, ambitioner og snarrådighed. Og om at gå benhårdt efter sin drøm og bygge en succesfuld virksomhed op fra bunden. De vilkår som Damgaard Data var oppe i mod, gælder i dag for alle virksomheder i alle brancher. Nu er der et navn for det: disruption. Firmaer, der ligner vindere i dag, udraderes i morgen i et samspil af egne fejl, den teknologiske udvikling og konkurrenternes nådesløse dolkestød. Damgaard Data kom helskindede igennem og endte med at blive købt for 11 milliarder. Hans Peter Bech’s bog forklarer hvordan. "Forhåbentlig kan denne bog forhindre, at andre begår de samme fejl, som vi begik." - Preben Damgaard, Investor. "En forrygende og overraskende historie om en af Danmarks mest succesfulde iværksættere." - Peter Warnøe, Investor og iværksætter. ”Fra Damgaard til Microsoft” er en lærebog for alle, der beskæftiger sig med forretning og erhvervsliv." Ole Møller-Jensen, Regional - President, Danfoss. ”Fra Damgaard til Microsoft” bygger på over 200 timers interview med tidligere medarbejdere, partnere, kunder, leverandører, bestyrelsesmedlemmer m.fl. Forfatteren har gravet alt frem: børsprospekter, pressemeddelelser, personaleblade, brochurer, årsberetninger, forretningspræsentationer, notesbøger og andre interne dokumenter, som offentligheden aldrig har haft kendskab til.Hans Peter Bech, cand.polit. (født 1951) har i mere end 30 år beskæftiget sig med afsætning for danske og udenlandske IT-virksomheder. Efter at have arbejdet for Damgaard Data i Tyskland, vendte han i 2001 tilbage til Danmark og stiftede konsulenthuset TBK Consult. Siden 2008 har han blogget om international forretningsudvikling. I 2015 udgav han ”Building Successful Partner Channels”, som blev en internationale bestseller. "Pligtlæsning for enhver iværksætter." - Toke Kruse, Investor & iværksætter.

  • af Anders Seneca & Morten Christensen
    192,95 kr.

    Løser I kerneopgaven på din arbejdsplads? ”Kend din kerneopgave” var budskabet i forfatternes bestseller af samme navn fra 2012. Bogen satte en ny dagsorden på mange arbejdspladser og slog kerneopgaven fast som et meningsfuldt begreb. Bogen her tager skridtet videre og omsætter kerneopgaven til praksis. For det er ikke nok at kende kerneopgaven. Kerneopgaven skal løses! Forfatterne giver et effektfuldt bud på, hvordan man på den enkelte arbejdsplads kan arbejde med at løse kerneopgaven. I dag er kerneopgaven ofte enten fraværende eller blot flotte ord. Hvis kerneopgaven skal give værdi, skal den anvendes. Så vi i fællesskab kan udfordre og udvikle hverdagens arbejdsopgaver – hver dag. Vi skal ikke lave det samme, men vi skal lykkes med det samme. Bogen giver inspiration til, hvordan I på din arbejdsplads kan anvende kerneopgaven til fælles refleksion, motivation og innovation. Læs bogen, hvis du vil løse kerneopgaven endnu bedre!

  • - Hvordan du veksler 7 gamle vaner til ny kreativitet
    af Lene Tanggaard
    197,95 kr.

    VANEBRUD er bogen til dig, der ønsker at få mere kreativitet ind i din hverdag. Den giver dig gode ideer og metoder til, hvordan du kan udfordre dine gamle vaner og veksle dem til kreativ tænkning - både personligt og i dit arbejdsliv.Betragt kreativitet som toppen af et isbjerg, der hviler på et fundament af vaner, rutiner og erfaringer. Når du skal tænke kreativt, handler det derfor ikke altid om at kaste gamle vaner overbord og bare 'tænke ud af boksen'. Der er nemlig masser af kreativt potentiale i dine gamle vaner, for vanerne er kilden til de vanebrud, der kan bringe ny kreativitet op til overfladen.Lene Tanggaard er professor i psykologi og har i mange år forsket i kreativitet og kreative processer. I denne bog tager hun læseren ved hånden og peger med inspiration fra forskningen på syv vaner, vi alle kender til. Med udgangspunkt i dem, fortæller hun om de vanebrud, der har inspireret hende selv til kreativ tænkning.VANEBRUD er en underholdende og lærerig hyldest til kreativiteten i os alle. Men bogen er en mindst lige så stor hyldest til de vaner og rutiner, der skaber fantastiske forudsætninger for, at kreativiteten i det hele taget kan opstå. 

  • - Strategier for bevidst forandringslederskab
    af Dean Anderson & Linda Anderson
    308,95 kr.

    Forandring er et nøgleord i det 21. århundrede, og langt de fleste virksomheder og organisationer gennemgår jævnligt store transformationer. Alligevel er det et fåtal, der reelt har succes med deres forandringstiltag. Nøglen til ledelse af forandring handler om, hvordan man mestrer forandringer, og beskriver den dybere sammenhæng mellem ledelse, personlig udvikling og organisatorisk transformation. For at kunne forandre sin virksomhed succesfuldt må man nemlig ændre sig selv og den måde, man tænker på – sit mindset. Ligeledes må man ændre organisationens kultur, hvilket kun kan ske, hvis man selv går foran som rollemodel. Bogen byder på en revolutionerende tilgang til organisatorisk forandring, kaldet bevidst forandringslederskab, og henvender sig til såvel ledere som konsulenter samt alle andre, der arbejder med transformation. Den indeholder både teoretisk indsigt og praktiske værktøjer, eksistentielle overvejelser og konkrete cases, så læseren klædes solidt på til at lede og arbejde med forandring i nutidens omskiftelige forretningsverden.

  • - Effektiv talentudvikling og innovation
    af Lene Tanggaard & Tue Juelsbo
    228,95 kr.

    Lær! handler om, hvordan man kan arbejde med talentudvikling, med specialisternes viden, med oplæring og videreuddannelse, med udviklingens af en læringskultur, med innovation og ikke mindst med de læringsfælder, som vi risikerer at snuble i. I dagens samfund er det en forudsætning, at mennesker såvel som organisationer er i stand til at lære. Man taler om den lærende organisation. Men hvad skal der til for at etablere forudsætninger for læring på en arbejdsplads? I Lær! – Effektiv talentudvikling og innovation af Lene Tanggaard og Tue Juelsbo kan du læse om mesterlære, kreativitet og håndværk. Forfatterne argumenterer for, at kreativitet er noget, vi lærer, at vi har alt for stort fokus på potentialer og alt for lidt fokus på håndværk, og at vi synes at have glemt læring som en vigtig strategisk faktor i moderne organisationer. De taler for, at virksomheder og organisationer skal opbygge stærke talentmiljøer.

  • - Guide til selvstændige og iværksættere
    af Jens Koldbæk
    102,95 kr.

    Alt der kræves for at starte din egen virksomhed har vi samlet til dig her. Du lærer bl.a., hvordan du registrerer din virksomhed, hvad du skal gøre for at lave en professionel website, registrere webdomæne og hvilke programmer du kan bruge til nem og omkostningseffektiv bogføring, udarbejdelse af kontoplan, fakturering og alt det andet der kræves for at drive en professionel virksomhed. Vi viser dig, hvordan du får styr på indberetning af moms, forskuds- og årsopgørelser og indbetaling af skat. Vi ser også på forskellige websites, hvor du kan søge nye opgaver til din virksomhed, og hvor du som iværksætter kan stille spørgsmål til eksperter og erfarne iværksættere. Har du brug for at øge din startkapital? Så er der hjælp hos virk.dk eller via crowdfunding. Få gode råd om din virksomheds online tilstedeværelse med søgemaskineoptimering, Trustpilot samt Google AdWords. Du får også et overblik over online betalingsløsninger som DIBS, QuickPay, MobilePay og PayPal. Alle guides er bygget op som en kogebog med én vejledning på hver side og kan derfor også bruges som et overskueligt opslagsværk, hvor du lynhurtigt kan finde præcis de emner, som du vil læse mere om. I den gratis online version som medfølger, kan du nemt finde svar på det du søger omkring start af virksomhed. Gratis online version medfølger.

  • - Hvorfor nye organisationer er ti gange bedre, hurtigere og billigere – og hvordan din også bliver det.
    af Michael S. Malone
    163,95 kr.

    "Eksponentionelle organisationer" er en bog om, hvorfor den eksponentielle organisation er både hurtigere, bedre og billigere end andre organisationer. Det er en helt ny type virksomhed, som er opstået i løbet af de sidste fem år. Dens fokus er på, hvordan virksomheder via teknologi kan accelerere deres vækst. I "Eksponentielle organisationer" har tre stærke karakterer fra forretningsverdenen analyseret det nye virksomhedsfænomen. I analyserne dokumenteres 10 afgørende karakteristika for eksponentielle organisationer. Bogen er en introduktion til denne nye virksomhedstype, og den viser læseren, hvordan en almindelig virksomhed kan blive til en eksponentiel organisation.

  • - Designledelse som innovationsværktøj
    af Christian Bason
    232,95 kr.

    Design er mere end en pæn stol eller en praktisk pumpe. Design er mere end et produkt. Design er også en tilgang til innovation, som virksomheder og organisationer (private som offentlige) kan bruge til at skabe nye løsninger. Christian Bason viser, hvordan ledere kan bruge design til at igangsætte meningsfuld forandring i organisationen og skabe nye og mere konkurrencedygtige produkter, services og forretningsmodeller. Det vrimler med gode eksempler på, hvordan designmetoder har løst relevante problemer for offentlige og private organisationer i Form fremtiden. Hos Coloplast betød en proces baseret på designresearch, at man gik fra at designe stomiposer til ”patienter” til at designe stomiposer til mennesker. Virksomheden ændrede udseendet på deres stomiposer, og mindskede dermed markant stigmatiseringen af deres brugere. Rekrutteringsvirksomheden Moment brugte designmetoder til at udvikle og teste en ny og uprøvet for-retningsidé og skabte på kun få uger grundlaget for etablering af en ny og succesrig virksomhed. I Adelaide i Australien var antallet af tvangsfjernelser af børn stigende i en årrække. Et projekt blev søsat for at ændre udviklingen – og designværktøjer blev brugt til at afdække problemerne fra de udsatte familiers perspektiv. Det resulterede i en helt anden løsning, end myndighederne havde forestillet sig. Form fremtiden illustrerer seks typer ledelsespraksis, som er afgørende for at engagere sig succesfuldt med design.

  • - Notes on Start Ups, or How to Build the Future
    af Blake Masters & Peter Thiel
    71,18 - 88,95 kr.

    WHAT VALUABLE COMPANY IS NOBODY BUILDING?The next Bill Gates will not build an operating system. The next Larry Page or Sergey Brin won t make a search engine. If you are copying these guys, you aren t learning from them. It s easier to copy a model than to make something new: doing what we already know how to do takes the world from 1 to n, adding more of something familiar. Every new creation goes from 0 to 1. This book is about how to get there. Peter Thiel has built multiple breakthrough companies, and Zero to One shows how. ELON MUSK, CEO of SpaceX and Tesla This book delivers completely new and refreshing ideas on how to create value in the world. MARK ZUCKERBERG, CEO of Facebook When a risk taker writes a book, read it. In the case of Peter Thiel, read it twice. Or, to be safe, three times. This is a classic. NASSIM NICHOLAS TALEB, author of The Black Swan

  • - et roadtrip
    af Hanne Sindbæk
    145,00 - 218,95 kr.

    En biografisk rundrejse med erhvervsmanden Lars Seier om, hvor vi kommer fra, og hvor vi skal hen.Lars Seier er blevet rastløs. Siden han i 2015 forlod sit livsværk, Saxo Bank, har han ledt efter et nyt ståsted i tilværelsen. Han har ikke kunnet finde ét og har indtil videre taget til takke med at finde mange. Derfor er han nu, som andre milliardærer før ham, blevet ejer af en fodboldklub og to Michelin-restauranter. Han har også et cykelhold, en ishockeyklub og 11 luksusbiler, hvoraf han kun bruger en, men han gider altså ikke at bøvle med at sælge resten. Han har hus i London, slot i Schweiz, fast suite på D’Angleterre, og senest har han købt en bid af sin ungdom, nemlig den legendariske Café Dan Turèll. Samtidig har han kastet store penge og meget energi ind i et nyt højteknologisk finansprojekt, Concordium, som han håber bliver hans livs bedste forretning.I denne samtalebog rejser den succesfulde erhvervsmand med forfatteren Hanne Sindbæk rundt og enbesøger de steder, der har haft betydning for hans liv: Løgstrup, Torremolinos, London, Berlin, Schweiz, Tyskland og retur til København med et smukt punktum for rejsen på Restaurant Geranium.Det er blevet til mere end 100 timers samtaler. Om Trump, Boris og Brexit; om fodbold, fankultur, kunst og kryptovaluta; om Liberal Alliances opbygning, storhed og fald og om den slags mad, der sprænger skalaen på Maslows behovspyramide. Om hvor vi kommer fra, hvor vi skal hen, og om vi i virkeligheden blot er brikker i en computersimulation?

  • - How Generalists Triumph in a Specialized World
    af David Epstein
    42,65 - 81,95 kr.

    Range is the groundbreaking and exhilarating exploration into how to be successful in the twenty-first century. Through fascinating stories and vividly explained research, David Epstein demonstrates why, as the world has got increasingly complex, developing range can help us excel.

  • - En iværksætterberetning om at satse alt, tabe alt, udfordre de store ... og vinde til sidst
    af Jakob Skouboe
    238,95 kr.

    Med sine bare 32 år har Morten Strunge nået mere end de fleste. Han står bag selskaberne Onfone, Mofibo og Plenti, som alle er baseret på nye forretningsmetoder inden for telefoni og bøger – og som har indbragt ham en formue.Morten Strunge har ingen uddannelse, men lige fra drengeårene har han haft en vilje til at gå helt til kanten, når han tror på sin ide. Uanset omkostningerne. Han har været helt nede i kulkælderen, har ruineret sine forældre, fyret sin bror og ladet mange andre slå sig på sig, når han har udfoldet det, han selv betegner som fokus og risikoappetit.Morten Strunge har evnen til at se muligheder, hvor ingen andre kan, og en sikker forståelse for, hvad kunderne prioriterer. Et talent, han i dag lader andre iværksættere nyde godt af i rollen som business angel – og som han også øser rundhåndet af, når han i bogens sidste kapitel tager ordet og giver kommende iværksættere sine bedste anbefalinger.Bogen er skrevet af journalist Jakob Skouboe.

  • - Grænsekrydsende ledelse og samarbejde
    af Annemette Digmann, Karen Ingerslev, Per Bo Nørgaard Andersen & mfl.
    231,95 kr.

    "Hvis vi kunne genopfinde den offentlige sektor, ville vi nok gøre os umage for at gøre samarbejde på tværs af sektorer så ubesværet som muligt." Denne bog giver viden, erfaringer og anvisninger til, hvordan man bedre samarbejder på tværs i det offentlige.En familie, der får et barn med et psykisk handicap, ønsker næppe, at de bliver nødt til at kontakte henholdsvis skole-, psykiatri- og handicapområdet – som i øvrigt har ofte modstridende love og paragraffer – for at få den rette hjælp. De ville nok ønske sig, at de tre sektorer arbejdede sammen og på tværs, til barnets og familiens bedste.Det er ikke let at arbejde på tværs. Der er talrige barrierer som specialisering, modsatrettede incitamentsstrukturer og konfliktende lovgivninger. Bogen inspirerer til samarbejde på tværs i det offentlige fra både teoretiske og praktiske vinkler, så ledere, medarbejdere, forvaltninger, styrelser m.m. med bogen i hånden er klædt bedre på til tværgående samarbejde, også med borgerne.Forfatterne har skrevet bogen, fordi der er et behov for at tænke nyt og anderledes i det offentlige, for sagens og borgernes skyld – og fordi man spilder alt for mange ressourcer på siloopdeling og gentagelse af hinandens arbejde. De er ikke blinde for alle de faldgruber, tværgående samarbejde ofte falder i, men tilbyder konkrete råd og metoder til organisationer, som skal i gang med at arbejde på tværs – og en liste med råd til at undgå alle snubletrådene for tværgående samarbejde.”Det offentlige er i gang, men kan sagtens blive bedre til at arbejde på tværs!” Forfatter-ne har opsamlet erfaringer fra en lang række eksisterende og tidligere samarbejdsprojekter. Projekter, som allerede er søsat i det offentlige. Inden for alle sektorer.

  • - How the Billionaire CEO of SpaceX and Tesla is Shaping our Future
    af Ashlee Vance
    55,95 - 106,95 kr.

    South African born Elon Musk is the renowned entrepreneur and innovator behind PayPal, SpaceX, Tesla, and SolarCity. Musk wants to save our planet; he wants to send citizens into space, to form a colony on Mars; he wants to make money while doing these things; and he wants us all to know about it. He is the real-life inspiration for the Iron Man series of films starring Robert Downey Junior.The personal tale of Musk s life comes with all the trappings one associates with a great, drama-filled story. He was a freakishly bright kid who was bullied brutally at school, and abused by his father. In the midst of these rough conditions, and the violence of apartheid South Africa, Musk still thrived academically and attended the University of Pennsylvania, where he paid his own way through school by turning his house into a club and throwing massive parties.He started a pair of huge dot-com successes, including PayPal, which eBay acquired for $1.5 billion in 2002. Musk was forced out as CEO and so began his lost years in which he decided to go it alone and baffled friends by investing his fortune in rockets and electric cars. Meanwhile Musk s marriage disintegrated as his technological obsessions took over his life ...Elon Musk is the Steve Jobs of the present and the future, and for the past twelve months, he has been shadowed by tech reporter, Ashlee Vance. Elon Musk: How the Billionaire CEO of Spacex and Tesla is Shaping our Future is an important, exciting and intelligent account of the real-life Iron Man.

  • - Ideas for Meaningful Work
    af Nathan Williams
    247,95 kr.

    Pairing insightful interviews with striking images of these men and women and their workspaces, The Kinfolk Entrepreneur makes business personal. The book profiles both budding and experienced entrepreneurs across a broad range of industries (from fashion designers to hoteliers) in cities across the globe (from Copenhagen to Dubai).

  • - How Constant Innovation Creates Radically Successful Businesses
    af Eric Ries
    76,84 - 113,95 kr.

    Most new businesses fail. But most of those failures are preventable.The Lean Startup is a new approach to business that's being adopted around the world. It is changing the way companies are built and new products are launched.The Lean Startup is about learning what your customers really want. It's about testing your vision continuously, adapting and adjusting before it's too late.Now is the time to think Lean.

  • - Why Staying Small is the Next Big Thing for Business
    af Paul Jarvis
    68,95 - 141,95 kr.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.