Markedets billigste bøger
Dag-til-dag levering

Ledelse & strategi

Virksomhedsledelse er et af de vigtigste komponenter i erhvervslivet. Det er en stilling, som også kræver meget af personen og det kan være svært at sikre den prioritering af indsatser, som det kræver til hverdag. Det handler om at gøre visse politikker, mål og visioner i virksomheden virkelige, og det kræver en række af kompetencer. Som erhvervsleder handler det om at sætte strategier op for at skabe motivation samt fælles enighed i virksomheden, om hvordan visse arbejdsområder skal udføres. Bøgerne om ledelse og strategi her på siden er udvalgt nøje med det formål at give dig viden, som leder til at sikre, du får en korrekt organisationsstruktur. Det handler om at vejlede dig til at udarbejde arbejdspladser, som kan give dine medarbejdere frihed nok til at skabe sine egne ideer og dermed udvikle deres kreativitet. Det er det vigtigste element for at etablere en sund virksomhed, som på længere sigt kan forandre sig positivt konstant. Få inspiration af vores bøger om ledelse og strategi og find din næste bog til ledelsesstrategien!

Show more
Filter
Filter
Bogtype
  • (5.000+)
  • (5.000+)
  • (663)
Format
  • (5.000+)
  • (5.000+)
  • (5.000+)
  • (5.000+)
  • (692)
  • (650)
  • (162)
  • (84)
  • (30)
Vis mere
Sprog
  • (1.000+)
  • (5.000+)
  • (28)
  • (12)
  • (5.000+)
  • (660)
  • (2.000+)
  • (1.000+)
  • (1.000+)
Vis mere
Pris
DKK
Bedømmelse
  • (81)
  • (98)
  • (100)
  • (100)
  • (101)
Serie
  • (631)
  • (217)
  • (116)
  • (108)
  • (92)
  • (86)
  • (85)
  • (78)
  • (75)
Vis mere
Tag
  • (111)
  • (98)
  • (98)
  • (96)
  • (39)
  • (33)
  • (29)
  • (24)
  • (24)
Vis mere
Sorter efterSorter Populære
  • - Prepare Your Company for the Journey of Continuous Disruption
    af Constantinos C. Markides
    232,95 - 686,95 kr.

    As your organization faces new disruptions before completing a current transformation, develop the leadership competencies to sustain the "permanent" sense of urgency necessary for your organization's long-term success.

  • - Fortalt af Stephen R. Covey
    af Stephen R. Covey
    116,19 kr.

    7 gode vaner – fortalt af Stephen R. Covey er en kort, personlig udgave af den internationale bestseller 7 gode vaner. I denne bog giver Covey dig en hurtig indføring i de berømte vaner, som har hjulpet millioner af mennesker med at blive mere effektive og få et bedre liv. Covey guider dig i den rigtige retning, og hjælper dig til at træffe de rigtige beslutninger på det rette grundlag.Bogen bør læses af alle, der gerne vil arbejde med sig selv, og som ønsker at blive mere effektiv både som leder eller medarbejder og som privatperson.  

  • - Den umoderne guide til at skabe forandringer imod alle odds
    af Morten Münster
    145,95 - 198,00 kr.

    Proppet med hverdagseksempler sætter han fingereren på de ømme punkter, vi alle kan relatere os til i såvel arbejds- som hjemmesituationer, men ligeså vigtigt giver han konkrete råd til, hvordan man overkommer mange af de benspænd, vi oplever, og får sat fut på forandringerne.I bogen finder du blandt andet ud af Hvad køen i Netto kan lære dig om, hvorfor forandringer går så langsomt Hvad en hummer kan lære dig om, hvorfor kollegaerne er demotiverede Hvorfor Randers Kommunes strategi ligner angrebsmanualen fra D-dag (og hvorfor det ikke er et kompliment) Hvorfor det er tåbeligt at arbejde på at ændre andres ’mindset’ Hvorfor motivation er overvurderet, og hvad du skal gøre i stedet Hvorfor det er en konkurrencefordel at være uambitiøsBogen er ligesom Jytte fra Marketing målrettet alle, der arbejder med forandringer på alle niveauer i en organisation. Uanset om den organisation er en kommune, en virksomhed eller et parforhold.

  • af Kaare Thomsen
    124,95 - 161,95 kr.

    Nem og grundig indføring i forhandlingsteknik. Bogen beskriver én sammenhængende metode som er bygget op af en række forskellige teknikker. De spænder fra strategisk forberedelse over købslagning til samtaleteknik og konflikthåndtering. Dit udbytte vil være helt kontant: Du får større gevinst hver gang du forhandler. Du bliver i stand til at købe billigere og sælge dyrere. Også når det ikke direkte er penge du forhandler om, men fx indflydelse, tid og fordele af enhver art. Og du vil opleve tilfredsstillelsen ved at forhandle ordentligt og maksimere din gevinst.Bogen er kortfattet og konkret og indeholder præcis hvad du skal bruge i praksis i enhver forhandling.

  • af Sanne Udsen
    88,95 - 94,95 kr.

    Ordet psykopat kan få det til at gyse i folk. Man tænker på seriemordere og diktatorer. Men de allerfleste psykopater er ikke kriminelle. Tværtimod går de rundt blandt resten af befolkningen og gør livet surt for os.Blandt fagfolk er det en almindelig antagelse, at omkring 2-4% af alle mænd er psykopater, mens kun 1% af kvinderne er det, svarende til ca. 2% af befolkningen som helhed. Men der er endvidere en hypotese om, at blandt chefer er andelen større. Bogen gennemgår de typiske psykopatiske træk og beskriver, hvilke virksomhedstyper og organisationer, der giver bedst spillerum for psykopaten. Men nok så vigtigt giver bogen en række praktiske anvisninger på, hvordan man undgår at ansætte en psykopat - og hvad man gør, hvis han allerede er i virksomheden. Til slut en meget nyttig (og internationalt anerkendt) psykopat-test.

  • af Spencer Johnson
    118,95 kr.

    Fabel der beskriver forskellige indstillinger til og reaktion på forandring og desuden giver anvisninger på hvordan man kan bruge forandring til noget positivt og dermed udvikle sig

  • - Personlig og professionel effektivitet
    af Stephen R. Covey
    192,95 kr.

    Det er 30 år siden, den allerførste 7 gode vaner af Stephen Covey (1932-2012) udkom. Siden da har denne business-klassiker hjulpet millioner verden over med at blive mere effektive, mere ansvarlige og bedre ledere.At være et ansvarligt menneske med stor livskraft kræver, at man tager ansvar for sig selv. Bogen træner mennesker i at være mere effektive og mere ansvarlige. Den præsenterer 7 fornuftige og virkningsfulde regler, der giver mere effektivitet såvel derhjemme som på jobbet.I Danmark har mange erhvervsledere og undervisere taget Coveys budskaber til sig. Ideerne fra 7 gode vaner danner baggrund for mange kurser og uddannelser inden for ledelse og personlig udvikling.Stephen Coveys søn, Sean Covey, tilføjer i denne 30 årsjubilæumsudgave nye aspekter til hver af de 7 gode vaner.Jim Collins, forfatter til lang række business-bestsellers, skriver forord.

  • - Skab psykologisk tryghed på arbejdspladsen og styrk læring, innovation og vækst
    af Amy C. Edmondson. Forord af Christian Ørsted.
    356,95 kr.

    Den frygtløse organisation af Amy C. Edmondson er oversatfra 1. udgave af den engelske The Fearless Organization, der er internationalt anerkendt for sit bidrag til ledelsestænkningen.Bogen er en praksisnær guide for ledere og teams i at skabepsykologisk tryghed, der styrker organisationers evne til at håndtere komplekse krav, samarbejde på tværs, udvikle nyt samt opdage og forebygge fejl.Baseret på årtiers forskning beskriver bogen de klare fordele ved at skabe en organisation og ledelses kultur, hvor de ansatte tørtale åbent om det, som er værdifuldt og vanskeligt, uden frygt for at blive ydmyget eller straffet. Herved skaber organisationenssamtaler mulighed for at lære, innovere og vækste.Den frygtløse organisation rummer en lang række anbefalinger og værktøjer til ledere, der ønsker at øge den psykologiske tryghed i deres team eller organisation. Den er fyldt med eksempler fra kendte organisationer og er skrevet i et lettilgængeligt sprog.

  • - Hvad vi lærte af at starte 30 virksomheder
    af Lars Tvede & Mads Faurholt
    231,95 kr.

    Hvad skal der til for at blive iværksætter? Hvordan finder man investorer? Og er en iværksætter overhovedet noget, som alle kan blive? Få svar på disse spørgsmål og mange flere i ”Iværksætter” - den nye bog af de to succesfulde serieiværksættere, Lars Tvede og Mads Faurholt. ”Iværksætter” er fyldt med gode råd og personlige erfaringer, der alle er skrevet med henblik på at hjælpe og inspirere læsere, der ønsker at starte deres egen virksomhed op. Bogen beskæftiger sig med en række temaer, som alle giver essentiel viden om iværksætteriet. Således kan du læse om blandt andet marketing, produktion, forhandlingsteknikker og investering. Lars Tvede og Mads Faurholt deler rundhåndet ud af alle de erfaringer, som de har gjort sig igennem årene. De har tilsammen stiftet mere end 30 virksomheder, hvilket må siges at være noget af en bedrift! Lars Tvede havde således allerede som 20-årig sin egen vingård, og som 40-årig grundlagde han et firma, der skulle vise sig at blive 45 milliarder kroner værd. Lars Tvede har udgivet mange anmelderroste bøger, blandt andet bør nævnes ”Det kreative samfund” fra 2014, der er en bog om, hvordan man kan udvikle samfundet ved at investere kreativt. ”Iværksætter” er hans første udgivelse sammen med Mads Faurholt. Mads Faurholt er også er en af Danmarks mest succesfulde iværksættere.  ”Iværksætter” er en letforståelig og indholdsrig bog, der er et must for alle personer, som ønsker at starte egen virksomhed. Det er derudover også perfekt for alle, der ønsker at få et indblik i, hvordan to af Danmarks største iværksættere har båret sig ad.

  • - 69 digitale muligheder du kan bruge i dag – og implementere i morgen.
    af Jacob Bøtter & Stine Mølgaard
    74,00 - 138,95 kr.

    Store og små virksomheder, organisationer går glip af de mange digitale muligheder der er nemme at høste. Det er typisk fordi de er låst af deres nuværende setup og ikke er gode nok til at tænke fremad. Man taler meget om nye teknologier, kunstig intelligens, kryptovaluta som bitcions osv. men overser de oplage muligheder der kan gøre gavn nu og mærkes på bundlinjen.Bogen Fuck it, Ship it indeholder 69 eksempler på hvordan digitaliseringen kan gøre dit arbejde og din virksomhed endnu bedre. Eksemplerne kan tages I brug med det same og kræver en minimal investering. Så glem lige kryptovaluta og AI og start med de lavthængende frugter. Når disse er tænkt igennem, så er det naturligvis videre til næste step men det kræver lidt tungere investeringer.

  • af Henrik Kjær, Hans Jørgen Skriver, Erik Staunstrup & mfl.
    415,95 kr.

    -

  • - En fortælling om lederskab
    af Patrick Lencioni
    236,95 kr.

    Dette er en fortælling om, hvorfor evnen til at samarbejde er den ultimative konkurrencefordel for en virksomhed.Kathryn Petersen, nytiltrådt CEO i it-virksomheden DecisionTech A/S, er af sin bestyrelsesformand blevet sat på en umulig opgave: at vende den lurende nedtur i det stærkt udfordrede firma. Hun bliver hurtigt klar over, at DecisionTechs problemer ikke bunder i økonomi, strategi eller teknologi, men i en dysfunktionel ledergruppe, og hendes opgave bliver nu at træde i karakter som leder og få gruppens vidt forskellige medlemmer til at arbejde sammen som et team.I løbet af fortællingen afdækker Lencioni de fem mest almindelige samarbejdsdefekter:• Fravær af tillid• Konfliktskyhed• Manglende commitment• At undgå at holde hinanden ansvarlige• Uopmærksomhed på resultaterVed at introducere en enkel og letforståelig model viser Lencioni, hvordan man kan overvinde disse fem dysfunktioner og skabe det perfekte team, der er i stand til at arbejde sammen, bede hinanden om hjælp, trække på hinandens kompetencer, omfavne fejl og begrænsninger, træffe kvalificerede beslutninger og ganske enkelt udrette mere på kortere tid.

  • - Når arbejdet er et kald
    af Helle Hedegaard Hein
    270,95 kr.

    Danmark konkurrerer i stigende grad på viden og kreativitet. Derfor skal virksomhederne sørge for at få det bedste ud af de højtspecialiserede, kreative medarbejdere, som skal producere det, Danmark skal leve af i fremtiden.De medarbejdere, som går til arbejdet med dyb viden og stærk drivkraft, er ofte med en vis foragt blevet kaldt ”primadonnaer”. De stemples som mennesker med store egoer, høje krav og en forkælet indstilling, som gør livet surt for ledere og kolleger.Bogens forfatter har gennem en årrække studeret primadonnaerne og deres arbejdspladser, og på baggrund af fire års feltstudier på Det Kongelige Teater har hun udviklet ny motivations- og ledelsesteori. Den konsulentrapport, som Helle Hedegaard Hein udarbejdede om Den Kongelige Ballet, har efterfølgende fået stor opmærksomhed i medierne.Bogen skelner mellem forskellige medarbejdertypers forskellige motivationsprofiler og ledelsesbehov. En af disse medarbejdertyper er primadonnaen, som i denne bog bliver mødt af en helt ny forståelse. Det bliver tydeligt, hvor vigtigt det er, at ledelsen understøtter og fremmer den drivkraft og entusiasme, som vi møder hos primadonnaen.Bogen indeholder hverken værktøjer eller modeller, men lægger op til at lederen konstant reflekterer over sin ledelsespraksis og over, hvad der motiverer de forskellige typer af medarbejdere.Cases fra en lang række arbejdspladser herunder Det Kongelige Teater understøtter bogens budskaber om ledelse af de højtspecialiserede, kreative medarbejdere. 

  • af Steffen Jacobsen
    47,95 - 158,95 kr.

    Mange års frustrationer over den udvikling det offentlige sundhedsvæsen har gennemgået, blev fundamentet for overlæge i ortopædkirurgi, Steffen Jacobsens erindringsbog “Hvis De lige vil sidde helt stille, frue, dr. Jacobsen er ny på afdelingen”. Gennem selvoplevede anekdoter serverer overlægen et morsomt og til tider tragikomisk indblik i et sundhedsvæsen, der beskæftiger sig mere med regneark end med dets patienter.Det er tydeligt at mærke, at Steffen Jacobsen er en erfaren samfundsdebattør, og den debatterende forfatter og erfarne læge lægger ikke fingre imellem, når han leverer sin knivskarpe analyse af de danske sygehuse. Bogen er ikke bare god underholdning, den er fyldt med tankevækkende beretninger om et system, vi selv er med til at fastholde, og den kan klassificeres som vaskeægte samfundssatire.

  • - skriv den ansøgning, der får dig til samtale
    af Steen Kræmer Rasmussen
    188,95 - 198,95 kr.

    Forfatteren, der har undervist over 2.000 jobsøgende, gør op med 30 års skabelon for den gode ansøgning. Din professionelle personlighed skal i spil, og hvordan det gøres, viser han i denne bog. Med din professionelle personlighed får du sat fokus på det, der gør dig fagligt unik. Du får dermed helt konkrete værktøjer til at vise din kommende arbejdsgiver, hvorfor det er dig, hun skal satse på. Bogen giver dig ikke et Quick-fix, men hjælper dig med at gøre en målrettet indsats, der bringer dig tættere på det helt rigtige job. Alle jobsøgende, der er villige til at gøre noget ekstra for at få et job, kan have glæde af denne bog. Og det er i øvrigt ligegyldigt, om du har en lang videregående uddannelse, er butiksassistent eller lagermedarbejder. Værktøjerne i bogen er for alle. Og de virker! Steen Kræmer Rasmussen er uddannet journalist og afholder kurser om kommunikation, herunder jobsøgning. Han har gennem de seneste ni år undervist jobsøgende i at skrive jobansøgninger og holder kurser og foredrag om samme emne.

  • - En håndbog - NU med indoktrinering, vold og hjernevask
    af Klaus Kjøller
    270,95 kr.

    Manipulation er den reviderede udgave af Klaus Kjøllers bog fra 1991. Den har siden udgivelsen solgt 25.000 eksemplarer i.Bogen handler om, hvordan man manipulerer med andre mennesker for at få sin vilje. Den er derfor blevet kaldt den ækleste bog. Men det er også en bog der kan ændre ens liv.Bogen viser, hvordan man opfatter hinanden, og hvordan man styrker sit image over for ´modstanderen´. Den gennemgår persontyper og en lang række metoder, som man kan bruge til at manipulere i forskellige situationer: Hvordan får man sin vilje over for tryghedsnarkomaner, karrieremagere, fanatikere, skrankepaver. Skal man hidse sig op, snakke modstanderen efter munden, gøre hende utryg, bekræfte hendes opfattelse osv.?Bogen er også en vaccination mod manipulation: Hvordan undgår man at blive manipuleret? Hvad, hvem og hvornår skal man passe på?Denne nye, reviderede udgave er tilpasset det nye årtusindes skærpede krav og ændrede livsvilkår, og det har gjort den om muligt endnu mere nødvendig. Med sine nye kapitler om indoktrinering (systematisk manipulation) og hjernevask er den yderst relevant i en tid, hvor medierne er fulde af f.eks. terrorangst og nye fjendebilleder.

  • af Frederic Laloux
    272,95 kr.

    Det opløftende budskab i bogen Fremtidens organisation har givet genklang hos læsere i hele verden. De har – en samtale ad gangen – gjort det til et sandt mund til mund fænomen. Bogen har hjulpet med at ændre samtalen fra, hvad der er galt med dagens form for ledelse til, hvad der er muligt. Den inspirerer tusindvis af organisationer – virksomheder og non-profit foretagender, skoler og hospitaler – til at indføre radikalt mere sjælfulde og formålsorienterede fremgangsmåder. Bogen giver bred genklang, men ikke alle kan afsætte tid til en tætskrevet ledelsesbog på 360 sider. Denne illustrerede udgave formidler hovedtankerne i den oprindelige bog og gengiver mange af dens historier fra det virkelige liv på en livfuld og engagerende måde. Bliv ikke overrasket, hvis du finder det svært at lægge bogen fra dig og læser den nærmest i et stræk. Velkommen til samtalen om organisationers næste udviklingstrin.

  • - Da Alexander Zorniger og Brøndby IF indførte overfaldsfodbold på Vestegnen
    af Niels Lunde
    73,95 kr.

    Efter mange år med kriser, skuffelser og nederlag tog fodboldklubben Brøndby IF i 2016 et smertefuldt opgør med sig selv. Bestyrelsen og sportsdirektøren Troels Bech lagde en ny strategi, som tålmodigt skulle opbygge et nyt storhold på den københavnske vestegn. Første skridt var at hente den kompromisløse tyske træner Alexander Zorniger til klubben. Til alles overraskelse førte Zorniger Brøndby til andenpladsen i Superligaen og pokalfinalen i sin første sæson. Denne bog fortæller historien om, hvordan det gik til. Om Alexander Zornigers radikale overfaldsfodbold, om umenneskeligt hård træning, om kultursammenstød i trænerstaben, om cheftrænerens særlige ledelsesform og hans arbejde med at få spillerne til at forstå den nye spillestil. Forfatter Niels Lunde har haft fri adgang til nøglepersoner i klubben og i trænerstaben. Han har interviewet spillerne og haft adgang til de interne overvejelser forud for holdets kampe og til evalueringerne efter kampene. AKTION AKTION AKTION inviterer læseren ind i maskinrummet i Danmarks største fodboldklub, og bogen giver et unikt indblik i en superligatræners arbejde.

  • - Den vigtigste bog om strategi, verden endnu har set
    af Sun Tzu
    162,95 kr.

    Kunsten at føre krig er den første tekst om strategi, vi kender, og har på grund af sin enkelhed inspireret fyrster, præsidenter, statsministre, virksomhedsledere og sportsstjerner verden over i mere end 2500 år. Teksten giver indsigt i, hvordan man overvinder sine modstandere.Om man vinder sine slag afhænger af, hvor godt man er forberedt. Har man aflæst landskabet? Kender man sin fjende? Hvordan reagerer omgivelserne? Har man styr på sine tropper? På sine kommunikationsveje? Og ikke mindst: Hvordan bliver vejret den dag slaget skal stå? Kan man ikke svare på disse spørgsmål, skal man ikke gå ind i en konflikt.Dette mesterværk om, hvordan man vinder ethvert slag, uanset om det er en krig, et opgør mellem konkurrerende organisationer eller en politisk magtkamp, er blevet nyoversat og udkommer her i sin oprindelige form.

  • - Det her er en håndbog for nytænkere, banebrydere og rebeller, der vil trodse forældede forretningsmodeller og designe morgendagens virksomheder …
    af Alexander Osterwalder & Yves Pigneur
    299,94 kr.

    Det er svært at lave en forretningsmodel, fordi der er så mange ting at tage hensyn til, og fordi de fleste er usikre på, om de kan. Med denne bog får læseren en meget enkel og let tilgængelig skabelon til at lave en forretningsmodel. Det er en håndbog for nytænkere, banebrydere og rebeller med ambitioner om at trodse forældede forretningsmodeller og designe morgendagens virksomheder. Det er en bog for forretningsmodel-generationen. Bogen er en af de mest omtalte business-bøger inden for de seneste år. Fordi bogen er super brugbar for både store og små virksomheder og også enmandsvirksomheder, og derfor er den faktisk allerede blevet populær i Danmark. Hvordan laver man så en forretningsmodel? Jo, man udfylder et ”strategilærred”, som er en skabelon, med de ting, man skal bruge, og så er man i gang, let og elegant, uanset hvilken forretning man ønsker at lave, eller hvad man arbejder med.

  • af Dale Carnegie
    255,95 kr.

    Dale Carnegie begik et mesterværk med bogen ”How to Win Friends and Influence People”- i dansk udgave med titlen ”Vind venner, indflydelse og fremgang”. Inden Dale Carnegie begyndte at skrive bøger, havde han opnået stor anerkendelse indenfor ledelses- og kommunikationskurser på en række af USA’s og Europas førende Universiteter. Vind venner, indflydelse og fremgang er skrevet med baggund i erfaringer herfra og som en praktisk guide, der giver dig input til at opnå succes i arbejdsliv og privatliv. Vind Venner, indflydelse og fremgang indeholder en række helt konkrete anvisninger og teknikker du kan gøre brug af til at forbedre dine evner når det handler om at; - Dialogen med dine omgivelser - Opnå sympati for dine synspunkter - Argumentere bedst muligt - Lære motiverende adfærd og dialog, frem for en styrende og dikterende adfærd - Vise hvem du er, og have modet til også at vise egne svage sider ærligt fremVind Venner, indflydelse og fremgang er samtidig en morsom læsning, der med konkrete eksempler og historier, giver det moderne menneske en viden om, hvorfor så meget er mislykkedes for dem, og gør dem klogere på, hvordan livet skal leves. Introduktion til bogen i engelsk udgave lyder: With Dale Carnegies book - You can go after the job you want—and get it! Take the job you have—and improve it! You can take any situation—and make it work for you! Bogen er solgt i mere end 30 millioner eksemplarer og anerkendes som en af de vigtigste bøger indenfor sit felt. Den har gennem tiden hjulpet mange mennesker til at tage det første skridt mod større succes i venskaber, kærlighed og selvudvikling. Ved at google Dale Carnegie, finder du rigtig meget spændende læsning – bl.a. hvordan USA’s førende finansguru og milliardær, Warren Buffet, gennem et kursus og læsning af hans bøger lærte at tale offentligt og at investeringen i Dale Carnegies kurser og bøger var hans bedste investering nogensinde. Dale Carnegie har også skrevet ”Lev livet uden bekymringer” og ”Kunsten at blive en effektiv taler”, som alle er udgivet på dansk af Paludans forlag.

  • af Pernille Melsted
    192,95 kr.

  • af Helle Hedegaard Hein & Mads Davidsen
    270,95 kr.

    Sammen med en lang række af Danmarks absolut bedste sportsfolk undersøger forfatterne – en fodboldtræner og en ledelsesforsker – hvad det har af konsekvenser, når man ikke primært er motiveret af at vinde, men føler sig forpligtet af sit talent til at sætte sig spor på anden måde. Ofte bliver de misforstået med et potentielt talenttab til følge.Vi tror ofte, at topatleters primære drivkraft er at vinde. At de sætter sig mål, og at deres karriere og motivation kulminerer, når de løfter trofæet eller får guldmedaljen om halsen. Men langt fra alle har det sådan. Nogle dyrker deres sport for at vinde, andre ønsker at gøre en forskel. Andre igen er i konkurrence med sig selv og søger ikke sejrens ydre sødme. Alle vil gerne vinde, men sejr er ikke den primære drivkraft for alle.De atleter, hvis primære drivkraft ikke er at vinde, bliver ofte misforstået i en verden, der hylder de ydre præstationer. Når de bliver mødt med præstationskrav og resultatmål, mister de motivationen, de mister meningen med at dyrke deres sport, og de mister sig selv. I mødet med præstationskulturen indstiller nogle karrieren, før den overhovedet er kommet i gang, mens andre præsterer ringere og ringere, fordi deres flamme ikke længere brænder rent. Nogle bliver sat af holdet, fordi de bliver opfattet som arrogante, fordi de ikke motiveres af de målsætninger, de mødes med. Alt i alt er der risiko for et ødelæggende talenttab, hvis man ikke forstår, hvad disse atleter er drevet af, og hvordan de skal ledes.Talent tabes dog ikke kun i sportens verden. Det tabes også i erhvervslivet og i skolesystemet og andre steder, hvor den målstyrede præstationskultur dominerer. Målstyring motiverer nogle, men langt fra alle, og den motiverer slet ikke originalerne og de kreative og innovative talenter. Bogens casestudie af elitesport skal derfor illustrere et større talenttab: Det talenttab, vi som samfund ikke har råd til og derfor er forpligtet til at forhindre.Deltagerne i bogen er Mikkel Kessler (boksning), Rikke Møller Pedersen (svømning), Frederik Løchte Nielsen (tennis), Pierre-Emile Højbjerg (fodbold), Rasmus Henning (triatlon), Sara Slott (hækkeløb), Rene Holten Poulsen (kajak), William Kvist (fodbold), Lisbeth Seierskilde (dressurridning), Michael Maze (bordtennis).

  • af Jakob Hebsgaard, Anders Hingeberg & Camilla Kjærsgaard Pedersen
    442,95 kr.

    Online markedsføring er relevant for alle virksomheder. Der findes i dag mange muligheder for at målrette markedsføringen på nettet mod en given målgruppe, samt at gøre brug af forskellige teknikker og værktøjer for at tilegne en brugbar viden om forbrugerne. Hvis ikke du er i stand til at påvirke de ting, som foregår online omkring din virksomhed, mister du et vigtigt konkurrencemæssigt parameter. Det er derfor afgørende, at du begiver dig ud i den digitale verden, så du skaber de bedste vilkår for, at din virksomhed kan opnå succes.I denne bog vil du lære alt, hvad der er relevant for at kunne arbejde professionelt med online markedsføring.Du lærer, hvordan du skaber positive resultater i din virksomhed gennem flere forskellige redskaber og programmer.Bogen er udformet som en praktisk guide, som du kan have ved hånden, når du begiver dig ud i den digitale verden. I bogen vil du kunne læse og lære om blandt andet:- Online annoncering med Google AdWords- Søgemaskineoptimering- Webanalyse i Google Analytics- Konverteringsoptimering- Sociale medier- Kundeloyalitet og e-mail markedsføring- Strategiske råd om online markedsføring…og meget mere.Denne bog er relevant for alle, der gerne vil arbejde med online markedsføring. Hvis du er ny på området, er bogen et godt udgangspunkt for dit videre arbejde. Efter du har læst bogen, vil du vide, hvordan du kan forbedre din virksomheds online aktiviteter og skabe positive resultater.

  • - Struktur, kultur, processer
    af Jørgen Frode Bakka & Egil Fivelsdal
    360,95 kr.

    Organisationen er livsnerven i samfundet, og teorier om organisationen spiller en vigtig rolle i diskussioner om ledelse og magtfordeling, motivation og kultur, strategi og forandring. Bogen giver både en nyttig oversigt over hovedemner i organisationsforskningen og en dyberegående analyse af aktuelle problemområder. Forfatterne bruger tre synsvinkler:Strukturperspektivet, som lægger vægt på opbygningen af organisationer, både på det formelle og uformelle plan.Kulturperspektivet, som kaster lys over udviklingen af værdier, normer og symboler i organisationer.Procesperspektivet, som drejer sig om beslutninger, usikkerhed, motivation, strategi og forandringer af organisationer. Der er tilføjet nye, interessante cases i denne femte reviderede og ajourførte udgave. IndholdsoversigtKapitel 1. Hvad er organisation og organisationsteori? - CASE: Gamle CarlsbergKapitel 2. Formel struktur - CASE: Falcks RedningskorpsKapitel 3. Organisationsform og omverden - CASE: ColoplastKapitel 4. Grupper og uformel struktur - CASE: Arbejder på B&W og En moderne vidensarbejderKapitel 5. Organisationskultur - et signalement - CASE: IKEA et skandinavisk eventyrKapitel 6. Anvendelse af organisationskultur - CASE: IRMAKapitel 7. Individet i organisationen - CASE: Individet under presKapitel 8. Ledelse og lederroller - CASE: Sophus Falck - en visionær lederKapitel 9. Beslutningsprocesser - CASE: Hørsholm KommuneKapitel 10. Strategi og strategiske processer - CASE: LEGOKapitel 11. Forandring, omstilling og fornyelse - CASE: Paradigmeskift i Skanderborg Kommune og Ny velfærd via innovation i Roskilde KommuneAppendiks: Teori, model og empiriFiguroversigtLitteraturlisteStikordsregister

  • - metoder til dataindsamling og dataanvendelse
    af Jørn Kjølseth Møller & Steen Hvid
    247,95 kr.

    Som leder skal man kunne træffe beslutninger og kommunikere viden på et kvalificeret grundlag. Den undersøgende leder giver et samlet overblik over samfundsvidenskabelige metoder til indsamling og anvendelse af data, der på kvalificeret måde kan indgå i empiriske undersøgelser og dermed som led i udførelsen af ledelsesopgaven. Bogen ser specifikt på dataindsamlingen fra lederens perspektiv og kombinerer korte fremstillinger af teori og metode med praktiske eksempler fra konkrete ledelsessituationer. På denne måde relateres de samfundsvidenskabelige metoder til de praktiske ledelsesopgaver, som mange ledere står med, og som ofte indebærer, at lederen må påtage sig rollen som dataindsamler og bruger af data i egen organisation. Den undersøgende leder henvender sig først og fremmest til studerende på lederuddannelser på diplom-, HD- og masterniveau og andre videregående uddannelser, hvor der undervises i samfundsvidenskabelige metoder i en ledelsesmæssig kontekst. Bogen kan også med fordel læses af ledere, der står over for at skulle undersøge forhold i egen organisation eller i organisationens nærmeste omverden. Bogens forfattere har indgående kendskab til brugen af samfundsvidenskabelig metode i forskningsmæssig og praktisk sammenhæng gennem mange års erfaring med ledelse og organisation såvel som med undervisning på bl.a. diplom- og masteruddannelser.

  • af Niels Ahrengot, Mette Lindegaard Attrup & John Ryding Olsson
    615,95 kr.

    4. udgave af Power i projekter og portefølje holder fortsat fast i den klassiske projektledelse og bogens opbygning, men kombinerer dette med de nye tendenser inden for følgende områder:Stigende kompleksitet i projekter: Her beskrives vilkårene for projektledelse i det sikre, det uvisse, det divergente og det kaotiske domæne.Skab effekt så hurtigt som muligt: Principperne i Minimum Viable Product introduceres. De gør det muligt for projektteamet hurtigt at validere løsninger og lære af kundernes feedback.Lederskab: Bogen sætter nyt fokus på projektlederen som leder, gennem Half Double-principperne, hvor projektejer er meget aktiv og tæt på projektet. Der introduceres også til 3. generations-teambuilding hvor gruppens kultur er i centrum.Projektmodenhed, programmer og agil porteføljeledelse: En dynamisk omverden øger kravene til organisationens projektmodenhed og en agil ledelse af projektporteføljen og programmer. Bogen introducerer principperne fra Managing Succesful Programmes og agil porteføljeledelse, hvor organisationens strategi nedbrydes i strategiske indsatsområder. Agil projektledelse belyses med udgangspunkt i principperne: Effekt, flow og lederskab.

  • - Ledelse fra fronten
    af Kim Kristensen
    80,00 - 153,95 kr.

    Årets Ledelsesbog 2015! Som leder må du – især i vanskelige tider – have mod til at stille dig i forreste linje, udpege en retning og sige: Følg mig! Kim Kristensen har stået i de mest krævende situationer, en leder kan opleve. Som officer har han flere gange ført danske soldater i krig, hvor beslutninger i bogstaveligste forstand er et spørgsmål om liv og død. Han har senere brugt sine erfaringer med ledelse i erhvervslivet, den kommunale verden, diplomatiet og kongehuset, hvor han i dag fungerer som ceremonimester. Eksemplets magt er stærk og tydelig, skriver Kim Kristensen i sin bog. Du skal lede fra fronten. Du skal gå forrest. Det skaber tillid og troværdighed blandt medarbejderne, at de ved, at du nok skal være der, ikke kun når skåltalerne holdes, men også når det gør allermest ondt. Med baggrund i egne erfaringer giver han samtidig en række effektive redskaber til at skabe en unik strategi med konstant fokus på hård træning samt viljen til at sætte drømmeholdet. Det er fundamentet for ledelse i verdensklasse. Bogen er også et opgør med Rambo-ledelse og kæft, trit og retning. Du skal elske dine medarbejdere, lyder hans provokerende budskab. Det er dem, der i sidste ende skal skabe resultaterne, og først når de mærker din omsorg, er de parat til at følge dig gennem ild og vand. Om forfatteren: Kim Kristensen (f. 1964) er kongehusets ceremonimester. Han har tidligere været adjudant for Hendes Majestæt Dronningen og ledet militære operationer i Kroatien 1995 og Kosovo 2005. I 2007 blev han udnævnt til oberst og chef for den danske krigsindsats i Afghanistan. Kim Kristensen blev i 2009 kåret til Årets Leder af Ledernes Hovedorganisation, og han holder foredrag om ledelse rundt om i verden. Kim Kristensen modtog prisen for Årets Ledelsesbog 2015 for bogen Følg Mig.

  • af Peter C. Gøtzsche
    218,95 kr.

    Denne bog kan hjælpe dig med at navigere i det forvirrende og ofte modstridende hav af oplysninger om vacciner. Der er mange fejlagtige oplysninger på Internettet, især fra dem, der afviser alle vacciner, men også fra officielle kilder, der forventes at være neutrale og objektive. Bogen er baseret på den bedst tilgængelige videnskab, men professor Gøtzsche forklarer også, hvornår vi ikke skal have tiltro til videnskab og anbefalinger. Nogle vaccinationer er så gavnlige – og har reddet millioner af liv – at vi alle bør få dem; nogle er så dårlige, at mange sundhedsprofessionelle ikke bruger dem til sig selv eller deres familie; og nogle er midt imellem. Vi skal omhyggeligt vurdere hver vaccine for sig, en efter en, og finde balancen mellem dens gavnlige og skadelige virkninger, ligesom vi gør for anden medicin, og derefter beslutte, om vi mener, at vaccinen er værd at få eller anbefale til andre. Bogen fokuserer på mæslinger, influenza og HPV, men diskuterer også børnevaccinationsprogrammerne, andre vacciner samt om obligatoriske vaccinationer kan forsvares. Man bliver ikke populær på at stille kritiske spørgsmål om vacciner. Men det er nødvendigt, fordi der er mange uløste problemer. For eksempel ved vi næsten intet om, hvad der sker, når vi bruger mange vacciner og om deres langtidsvirkninger på immunapparatet.

  • af William Ury & Roger Fisher
    231,95 kr.

    FÅ JA NÅR DU FORHANDLER præsenterer en simpel, universelt anvendelig metode til at gennemføre såvel forhandlinger om private, personlige konflikter som forhandlinger i embeds medfør – med godt resultat uden brug af mindre pæne metoder.FÅ JA NÅR DU FORHANDLER fremlægger en gennemprøvet, præcis og veltilrettelagt forhandlingsstrategi. Ved at følge bogens anvisninger bliver du i stand til at nå forhandlingsresultater, der er til fordel for begge parter og dermed et godt grundlag for fremtidige relationer til forhandlingspartneren. Bogens strategi kan anvendes med succes i alle slags forhandlinger, fra familiestridigheder til internationale overenskomster.FÅ JA NÅR DU FORHANDLER fortæller, hvordan du bærer dig ad med at holde personen og problemet adskilt, fokusere på interesser, ikke på standpunkter – og etablere præcise mål ved forhandlingernes start. Hvordan du samarbejder om at finde frem til gensidigt fordelagtige forslag og forhandler med modstandere, der er stærkere, som ikke følger spillereglerne eller bruger beskidte tricks.FÅ JA NÅR DU FORHANDLER hviler på videnskabelige undersøgelser i forbindelse med The Harvard Negotiation Project. Bogen repræsenterer en milepæl i forhandlingsteknikkens udvikling og giver dig et værktøj i hænde, som kan gøre dine forhandlinger mere resultatrige.

Ledelsesstrategi bøger


Som leder vil du komme ud for mange problemstillinger og du bliver nød til at være forberedt. Bøgerne om ledelse og strategi, har en stor variation af forskellige, ledelsesmetoder og ledelsesstil. Derfor handler det også om hvilket menneske du egentlig er og hvilken ledelsesstrategi der passer dig bedst. For hvis det er din egen virksomhed, er det trods alt vigtigt, at de afspejler dine værdier inden for ledelse. Selvfølgelig med måde, det handler jo også om som sagt, at skabe plads til medarbejdere så de også kan give deres egne ideer. Der er meget i at være leder og det er ikke bare en jobtitel. Du skal finde ud af hvilken ledelsesstil der passer dig og dit team bedst, baseret på de værdier som i alle består af i helhed. Det kan være rigtig svært, at nå forbi dette punkt og derfor er bøgerne altså rigtig gode til, at dykke ned i. De er fyldt med gode råd og vejledninger til hvordan du kan skabe overskuelighed i processen og finde den rette stil for dig og organisationen.  Altså burde bøgerne kunne hjælpe dig på vej med, at finde ud af hvilken stil du skal vælge, og med gode råd til hvordan du undgår den dårlige ledelsesstil. Det er den fælde som mange falder i, for trods alt er det jo teorier og fakta, som du selv skal sætte i aktion. Derfor handler det også om, at teste dem af først og se hvilken effekt de har på arbejdet og effektiviteten. I Danmark  har vi også oftest en organisationsstruktur som består af åben kommunikation fra den f.eks. dem der sidder i kundeservice til lederen af virksomheden. Det kommer også an på virksomhedens størrelse selvfølgelig. Vi håber du finder en god start på virksomheden og den rette ledelsesstil for dig og dine medarbejdere! Held og lykke fra Tales. 

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.