Vi bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Bøger i Gads sygeplejefaglige serie. serien

Filter
Filter
Sorter efterSorter Serie rækkefølge
  • - En lærebog til professionsuddannelser
    af Hans Vejleskov & Anne-Lise Salling Larsen
    227,95 kr.

    Denne udgave af Videnskab og forskning indeholder et revideret afsnit om videnskabsteori og et nyt afsnit om epidemiologi. Hele bogen er ajourført både mht. fakta og litteratur.Efter indledende kapitler om forskning, videnskab, videnskabelighed og forskningsetik behandles de faser, forskningsprojekter almindeligvis gennemløber. Størst vægt er lagt på forskningsmetoder; her præsenteres bl.a. kvalitative og kvantitative metoder, beskrivende undersøgelser, epidemiologiske undersøgelser, spørgeskemaer, interview og observation.Målgruppen er især de professionsrettede mellemlange videregående uddannelser til sygeplejerske, jordemoder, ergo- og fysioterapeut, radiograf, pædagog, folkeskolelærer mv., men også fx medicinstuderende med behov for en grundlæggende introduktion til videnskab vil kunne læse bogen med udbytte.»Overordentlig velskrevet, informationsrig og formidlet i et enkelt, præcist og meget klart sprog (...) fremragende til målgruppen«- Ugeskrift for LægerAnne-Lise Salling Larsen er tidl. forskningsprofessor i klinisk sygepleje ved Odense Universitet. Hans Vejleskov er professor i udviklingspsykologi ved Danmarks Pædagogiske Universitet.

  • af Ingeborg Ilkjær
    60,95 kr.

    Bogen henvender sig til alle, der interesserer sig for uddannelse i teori og praktik inden for sundhedsvæsnet. Bogen bygger på forfatterens speciale med samme titel fra Institut for Filosofi, Pædagogik og retorik ved Københavns Universitet. Forfatteren, der også er sygeplejerske, beskriver uddannelse i teori og praktik med udgangspunkt i sygeplejestuderendes oplevelser i relation til behandling og pleje af alvorligt syge og døende mennesker. Bogens ærinde bliver på den baggrund todelt. Synet på livet og døden i dagens samfund belyses ud fra en filosofisk, en sociologisk og en medicinsk synsvinkel, og gennem interviews med nogle sygeplejestuderende belyses problemerne med læring i praksis - der hvor det virkelige liv udspiller sig dagligt. Derfor henvender denne bog sig både til studerende i sundhedsfagene og til deres undervisere, dvs. både til dem, der skal lære at agere i feltet, og til dem, der skal være deres vejledere i denne proces. Den rejser spørgsmålet om, hvorvidt læring i praksis er mulig, og hvordan denne læring i givet fald skal tilrettelægges

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.