Udvidet returret til d. 31. januar 2025

Bøger i Sammen om at læse litteratur serien

Filter
Filter
Sorter efterSorter Serie rækkefølge
  • af Ayoe Quist Henkel
    357,95 kr.

    Med Sammen om AT LÆSE LITTERATUR 6.-7. klasse får både elever og lærere struktur på litteraturarbejdet. Bogen indeholder undervisningsforløb med konkrete bud på, hvordan litteraturarbejdet kan udvikles, så eleverne i 6.-7. klasse bliver kompetente og engagerede litteraturlæsere. Eleverne arbejder i dybden med tekster i forskelige genrer af Peter Seeberg, Shaun Tan, Dy Plambeck, Anna Libak, Kim Fupz Aakeson, Hanne Kvist og Pia Tafdrup. I undervisningsforløbene kommer eleverne til at arbejde med nye måder at åbne tekster på, de lærer også nye måder at gå tæt på teksterne, og endelig lærer de nye måder at fortolke tekster på. Materialet er skrevet af Ayoe Quist Henkel, der inddrager udviklingsarbejde med afsæt i teorier og forskningsbaseret viden om litteraturpædagogik, mundtlighedspædagogik og de samarbejdsorienterede tilgange til læring. Materialet består af grundbogen og Lærerens ressourcebog (udkommer marts 2013). Nogle procesark er redigerbare og findes til gratis brug på hjemmesiden. Få adgang til inspitration, procesark og andet arbejdsmateriale på sammenom.gyldendal.dk.

  • af Ayoe Quist Henkel
    357,95 kr.

    Med Sammen om AT LÆSE LITTERATUR 8.-9. klasse får både elever og lærere struktur på litteraturarbejdet. Bogen indeholder undervisningsforløb med konkrete bud på, hvordan litteraturarbejdet i de ældste klasser kan udvikles, så eleverne bliver kompetente og engagerede litteraturlæsere.Eleverne arbejder i dybden med tekster i forskelige genrer af Helle Helle, Jesper Wung-Sung, Sanne Munk Jensen, Lone Hørslev, Lene Kaaberbøl og Tom Kristensen.I undervisningsforløbene kommer eleverne til at arbejde med nye måder at åbne tekster på, de lærer også nye måder at gå tæt på teksterne, og endelig lærer de nye måder at fortolke tekster på.Materialet er skrevet af Ayoe Quist Henkel, der inddrager udviklingsarbejde med afsæt i teorier og forskningsbaseret viden om litteraturpædagogik, mundtlighedspædagogik og de samarbejdsorienterede tilgange til læring. Materialet består af grundbogen, elevhæftet Mine procesark 8.-9.klasse og Lærerens ressourcebog.Få adgang til inspitration, procesark og andet arbejdsmateriale på sammenom.gyldendal.dk.

  • af Ayoe Quist Henkel
    557,95 kr.

    Ressourcebogen består af en introduktion til det litteraturpædagogiske fundament, og en række procesark til litteraturundervisning generelt, samt  en guide til grundbogen for 8.-9. klasse. Procesarkene består af Tekståbnere, Tekstfordybere og Teksttænkere, og de er udarbejdet som inspiration og ressource for læreren, der kan anvende dem eller bearbejde dem i forhold til enhver litterær tekst og i forhold til litteraturundervisningens mål og tekstens egenart. Procesarkene bevæger sig på forskellige videns- og abstraktionsniveauer: Nogle procesark tager udgangspunkt i at fastholde litteraturens åbenhed og flertydighed, andre procesark fokuserer på, at eleverne indoptager og bearbejder faglige begreber og andre igen på at udvikle reflekterende tænkning. Nogle procesark er redigerbare og findes til gratis brug på hjemmesiden..Sammen om AT LÆSE LITTERATUR er udviklet af Ayoe Quist Henkel i samarbejde med en række 8. og 9. klasser, der løbende har afprøvet principperne og processerne. Ayoe Quist Henkel er cand.pæd. i didaktik mshp. dansk, lektor ved læreruddannelsen i Silkeborg og tilknyttet Videncenter for Børn og Unges Kultur, VIA University College.  Få adgang til inspitration, procesark og andet arbejdsmateriale på sammenom.gyldendal.dk.

  • af Ayoe Quist Henkel
    557,95 kr.

    Ressourcebogen består af en introduktion til det litteraturpædagogiske fundament, en guide til grundbogen for 6.-7. klasse og en række procesark til litteraturundervisning generelt. Procesarkene består af Tekståbnere, Tekstfordybere og Teksttænkere, og de er udarbejdet som inspiration og ressource for læreren, der kan anvende dem eller bearbejde dem i forhold til enhver litterær tekst og i forhold til litteraturundervisningens mål og tekstens egenart. Procesarkene bevæger sig på forskellige videns- og abstraktionsniveauer: Nogle procesark tager udgangspunkt i at fastholde litteraturens åbenhed og flertydighed, andre procesark fokuserer på, at eleverne indoptager og bearbejder faglige begreber og andre igen på at udvikle reflekterende tænkning. Nogle procesark er redigerbare og findes til gratis brug på hjemmesiden.Sammen om AT LÆSE LITTERATUR er udviklet af Ayoe Quist Henkel i samarbejde med en række 8. og 9. klasser, der løbende har afprøvet principperne og processerne. Ayoe Quist Henkel er cand.pæd. i didaktik mshp. dansk, lektor ved læreruddannelsen i Silkeborg og tilknyttet Videncenter for Børn og Unges Kultur, VIA University College.   Få adgang til inspitration, procesark og andet arbejdsmateriale på sammenom.gyldendal.dk.

  • af Ayoe Quist Henkel
    88,94 kr.

    Elevhæftet indeholder en række opgaver, der kan være med til at fastholde og støtte litteraturarbejdet i de ældste klasser. Procesarkene er opdelt i kapitler om at læse noveller, at læse digte og at læse en multimodal tekst. Nogle procesark er redigerbare og findes til gratis brug på hjemmesiden.Sammen om AT LÆSE LITTERATUR er skrevet af Ayoe Quist Henkel, der har været lærer i folkeskolens ældste klasser. Nu underviser hun ved læreruddannelsen i Silkeborg og er tilknyttet Videncenter for Børn og Unges Kultur, VIA University College.  Materialet er udviklet i samarbejde med en række lærere og deres 8. og 9. klasser, der løbende har afprøvet principperne og processerne.  Få adgang til inspitration, procesark og andet arbejdsmateriale på sammenom.gyldendal.dk.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.