Vi bøger
Levering: 1 - 2 hverdage
Forlænget returret til d. 31. januar 2025

Sammen om AT LÆSE LITTERATUR 8.- 9. klasse grundbog - Ayoe Quist Henkel

Bag om Sammen om AT LÆSE LITTERATUR 8.- 9. klasse grundbog

Med Sammen om AT LÆSE LITTERATUR 8.-9. klasse får både elever og lærere struktur på litteraturarbejdet. Bogen indeholder undervisningsforløb med konkrete bud på, hvordan litteraturarbejdet i de ældste klasser kan udvikles, så eleverne bliver kompetente og engagerede litteraturlæsere. Eleverne arbejder i dybden med tekster i forskelige genrer af Helle Helle, Jesper Wung-Sung, Sanne Munk Jensen, Lone Hørslev, Lene Kaaberbøl og Tom Kristensen. I undervisningsforløbene kommer eleverne til at arbejde med nye måder at åbne tekster på, de lærer også nye måder at gå tæt på teksterne, og endelig lærer de nye måder at fortolke tekster på. Materialet er skrevet af Ayoe Quist Henkel, der inddrager udviklingsarbejde med afsæt i teorier og forskningsbaseret viden om litteraturpædagogik, mundtlighedspædagogik og de samarbejdsorienterede tilgange til læring. Materialet består af grundbogen, elevhæftet Mine procesark 8.-9.klasse og Lærerens ressourcebog. Få adgang til inspitration, procesark og andet arbejdsmateriale på sammenom.gyldendal.dk.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788702085730
  • Indbinding:
  • Indbundet
  • Sideantal:
  • 144
  • Udgivet:
  • 4. november 2011
  • Udgave:
  • 1
  • Størrelse:
  • 217x228x15 mm.
  • Vægt:
  • 537 g.
  • 1-3 hverdage.
  • 28. december 2024
På lager
Forlænget returret til d. 31. januar 2025
  •  

    Kan ikke leveres inden jul.
    Køb nu og print et gavebevis

Normalpris

Medlemspris

Prøv i 30 dage for 45 kr.
Herefter fra 79 kr./md. Ingen binding.

Beskrivelse af Sammen om AT LÆSE LITTERATUR 8.- 9. klasse grundbog

Med Sammen om AT LÆSE LITTERATUR 8.-9. klasse får både elever og lærere struktur på litteraturarbejdet. Bogen indeholder undervisningsforløb med konkrete bud på, hvordan litteraturarbejdet i de ældste klasser kan udvikles, så eleverne bliver kompetente og engagerede litteraturlæsere.
Eleverne arbejder i dybden med tekster i forskelige genrer af Helle Helle, Jesper Wung-Sung, Sanne Munk Jensen, Lone Hørslev, Lene Kaaberbøl og Tom Kristensen.
I undervisningsforløbene kommer eleverne til at arbejde med nye måder at åbne tekster på, de lærer også nye måder at gå tæt på teksterne, og endelig lærer de nye måder at fortolke tekster på.
Materialet er skrevet af Ayoe Quist Henkel, der inddrager udviklingsarbejde med afsæt i teorier og forskningsbaseret viden om litteraturpædagogik, mundtlighedspædagogik og de samarbejdsorienterede tilgange til læring. Materialet består af grundbogen, elevhæftet Mine procesark 8.-9.klasse og Lærerens ressourcebog.
Få adgang til inspitration, procesark og andet arbejdsmateriale på sammenom.gyldendal.dk.

Brugerbedømmelser af Sammen om AT LÆSE LITTERATUR 8.- 9. klasse grundbog



Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.