Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Som avantgardekunstner skabte L. A. Ring (1854-1933) en ny billedkunstnerisk æstetik og opnåede bred anerkendelse og popularitet. Der er i dag international interesse for hans værker, både i Norden, Europa og USA.Bogens komposition er både kronologisk og tematisk med en række kapitler, der bryder den horisontalt fremadskridende fremstilling og fokuserer på kunstnerens kernemotiver: vejen, tærsklen, døden, kærligheden og årstiderne.Desuden præsenteres et nyt kildemateriale, som udfordrer det etablerede billede af kunstneren og fremhæver helt andre sider af hans væsen og virke.Dr.phil. Henrik Wivel er forfatter til flere publikationer om L.A. Ring og skaber et nuanceret og levende billede af den kanoniserede danske maler som både menneske og kunstner. Det er en livslang interesse, der krystalliserer sig i denne store biografi.Dr.phil. Henrik Wivel er kritiker, forfatter og tidligere kulturredaktør ved Weekendavisen, Berlingske Tidende og Kristeligt Dagblad. Han er blevet tildelt Selma Lagerlöfs Medalj, Dansk Svensk Kulturpris og Georg Brandes prisen samt Dansk Forfatterforenings Faglitterære pris.
Pileflet er en smuk og æstetisk bog med over 20 projekter – blandt andet brødkurve, bakker, hegn, kurve og forskellige pyntegenstande.Naturlige materialer bliver den dag i dag stadig brugt til at skabe smukke brugsting i hjemmet, og pileflet er ingen undtagelse. Pilefletter Jenny Crisp fortæller dig her nogle af de vigtigste ting, man bør vide, hvis man ønsker at prøve pileflet, og viser mange smukke projekter, der passer til både nybegynderen og den øvede pilefletter.Pileflet er nemt at gå til og kræver ikke avancerede redskaber. Teknikkerne er nemme at følge med de enkle trin for trin-instruktioner, og man får tilmed viden om, hvordan man selv dyrker pil.
I denne bog besøger vi ti danske samtidskunstnere på deres værksteder og vi kigger med over skulderen når der skabes. Vi ser både igangværende og færdigt arbejde, de materialer der arbejdes med og de værktøjer der anvendes. Kunstnernes vej til det sted, hvor de er i dag fortælles og igennem samtaler får vi svar på spørgsmål som hvorfor og hvordan de er blevet kunstnere? Hvad der optager og driver dem? Hvad der inspirerer dem og hvordan deres idéer opstår? Efter hvert kunstnerportræt inviterer vi indenfor hos en samler. Nogle af hjemmene er vilde og farverige. Andre er monokrome og afdæmpede. Enkelte er feminine mens andre oser af maskulinitet. Fællesnævneren er, at de er fyldt med kunst og at der er taget stilling til alt. Og så har de naturligvis et værk eller to af den kunstner vi netop har besøgt. Vi taler med ejerne om hvad kunsten betyder for dem og viser hvordan de indretter sig med deres værker.Den danske kunstscene er helt særegen. Friheden til altid at stille kritiske spørgsmål gør kunsten til et felt, hvorfra diskussioner begynder, og holdninger brydes. Dét kan skærpe vores fælles dannelse, og udviklingen på kunstscenen afspejler i høj grad de store begivenheder og strømninger i en verden præget – og forbundet – af klimakrise, migration, politisk polarisering og en altoverskyggende pandemi. Alt dét påvirker kunsten lige nu, og det har vi talt med både kunstnere og samlere om.Herudover har vi inviteret en række personer med kunstfaglig viden til at bidrage til bogen med deres reflektioner over samspillet mellem skaber og samler og det at leve med kunst.Medvirkende kunstnere: John Kørner, Evren Tekinoktay, Josefine Winding, Sophie Klerk, Jacob Egeberg, Sara Martinsen, Cathrine Raben Davidsen, Mie Olise Kjærgaard, Ask Emil Skovgaard og Naja Utzon Popov. Medvirkende samlere: Nadia Olive og Adam Schnack, Bo Bech, The Darling, Anne Aarsland og Christian Dubois, Peter Amby og Caroline af Rosenborg, Louise og Bjarke Vind Normann, Sara Lysgaard, Ann-Birgitte og Ole Gregersen, Thomas Schlosser Svendsen samt Katrine Martensen-Larsen. Medvirkende bidragsydere: Todd Bishop, Frederikke Aagaard, Natalia Gutman og Jannik Martensen-Larsen.
Axel Salto – på papir er den første bog nogensinde om billedkunstneren og kunsthåndværkeren Axel Saltos vidtspændende arbejde med papiret som medium.Den danske kunstner Axel Salto (1889-1961) er verdensberømt for sin keramik i den riflede, knoppede stil. Hans værk oplever netop nu en velfortjent revival med store udstillinger rundt om i landet, senest den retrospektive Stentøjsmesteren, som lige nu vises på Øregaard Museum.Bogen rummer både gengivelser af Saltos mange ’færdige’ papirværker, såsom litografier til bøger og kunstnertidsskriftet Klingen og en stor mængde helt unikke Salto-skitser til keramiske værker og dekorationsopgaver – hvoraf kun en meget begrænset del er kendt og har været publiceret tidligere.Axel Salto – på papir skrives af Danmarks førende designhistoriker Lars Dybdahl, som står bag utallige publikationer om design og kunsthåndværk, senest Det danske møbelboom 1945-1975 og Dansk design nu.
KREATID er en gør-det-selv-bog til dig, der godt kan lide at være kreativ og gerne vil sætte dit personlige aftryk på de ting, du omgiver dig med i dit hjem. Her finder du opgaver med ler og læder, ting fra naturen og dit lokale byggemarked, perler og papir. Du får gode råd til, hvordan du kickstarter din kreativitet, illustrationer til at farvelægge, som giver dig roen til at få de originale idéer og plads til dine egne noter om fremtidige DIY-projekter. KREATID er den inspirerende brugsbog, som skal blive nusset og have æselører og bruges igen og igen. Hver opgave indeholder nemlig tips til, hvordan du med få midler og redskaber kan udskifte eller tilføje et materiale og dermed få et nyt produkt.
"Katte Hjerter" indeholder skabeloner til 12 julehjerter med kattemotiver. Bogen indeholder komplet forklaring, så det er let at gå i gang med hjerterne.”Katte Hjerter” har også lidt fakta om katte og desuden en del gamle ordsprog, citater og talemåder om katte. "Katte Hjerter" indbyder til nemt mersalg: fx glanspapir, skæreplade, limstift og skalpel.
Bogens tre bind gennemgår omfanget af pompejansk udsmykkede interiører i private boliger og offentlige bygninger i Danmark i perioden fra 1830 til ca. 1890.De tre bind indeholder sammenlagt mere end 900 illustrationer, heraf langt de fleste i farver. Her præsenteres kunstnernes farvelagte dekorationsudkast, fremragende eksempler på periodens billedkunst, ældre fotografier af nu forsvundne ejendomme og dekorationer, samt fotografen Ole Akhøjs mange pragtfulde nyoptagelser af de bevarede udsmykninger fra perioden.Denne dekorationshistoriens storhedstid udfolder sig på baggrund af danske kunstneres og arkitekters studierejser til Italien, hvor de hentede ny inspiration ved udgravningsstederne i Napolibugtens forsvundne antikke byer og det kejserlige paladsbyggeri. Samtidigt vågnede de liberale og senere de nationalliberale frihedsbevægelser i Danmark, som afsluttede det enevældige kongedømme og skabte et konstitutionelt kongedømme, et folkeligt demokrati og en frihedsforsvarende grundlov. Disse to væsentlige hovedstrømninger i perioden – populært kaldet den danske guldalder – forenes i en kunstart, som beriger privatboligen med dekorationer og kunst, og opløfter de offentlige institutioner rundt om i landet med den "antikke" ånd. Alle tre bind introducerer hvert årti med en Danmarkshistorisk ramme, hvori også kunstnernes egen rolle beskrives, ligesom deres kamp for liberale reformer på Kunstakademiet og for oprettelsen af en skole for dekorationskunsten.Læs mere på forlagets hjemmeside www.rhodos.dk
Keramiker Anne Rolsted har givet sig selv den udfordring at følge årets gang ved at lave en vase til hver uge i året. En vase der matcher lige det der vokser derude i grøftekanten, i markskellet, i mosen, i skovbrynet eller på brakmarken og som er særligt smukt og inspirerende i den pågældende uge.I denne bog føres du gennem årstiderne i billeder af træer, buske, planter, knopper, blomster, frugter, bær, kogler, lav, mos, landskaber, vaser og buketter. Du kommer helt ind i plantestrukturer, vasemønstre og glasuroverflader og får indblik i hvordan naturen påvirker keramikerens liv og virke.Bogen er en hyldest til den danske natur og al den helse og livskvalitet den har at byde på. Til årstidernes skiften og alle de smukke syns- og sanseindtryk der findes derude.
Billedhuggeren Bertel Thorvaldsen (1770-1844) er en af Danmarks mest hædrede og hyldede kunstnere gennem tiden. Som barn viste Bertel naturtalent for at tegne, og allerede tidligt fik han bestillinger på store prestigefyldte værker fra hele Europa. Hanboede det meste af sin karriere i Rom, hvor kunstnere og mæcener flokkedes i slutningen af 1700-tallet og op igennem 1800-tallet. Men Thorvaldsen bevarede gennem hele sit virke tilknytningen til hjemlandet Danmark, hvor han blandt andet stod for udsmykningsprojekter til konge, adel. borgerskab – og ikke mindst kirker. En af grundene til Bertels vedvarende succes var, at han havde mange facetter som menneske og kunstner. Han lod sig aldrig binde eller fastholde i statiske roller – hverken privat eller professionelt.Kunsthistoriker og overinspektør ved Thorvaldsens Museum Margrethe Floryan kortlægger i bogen "BERTEL. Thorvaldsens kunst i Danmark" for første gang samlet billedkunstnerens værker i Danmark og deres store kunstneriske betydning. Blandt de mest kendte er Kristusstatuen og apostelstatuerne i Vor Frue Kirke i København, men forfatteren behandler også kunstnerens bidrag til Christiansborg og Amalienborg samt mindre kendte værker på herregårde rundtomkring i landet og relieffer på husfacader i storbyer. Flere af Thorvaldsens statuer var så populære, at små kopier senere blev udbredt i det pæne borgerskabs stuer.Som kunstner og menneske forstod Thorvaldsen som få at gebærde sig i den politisk og samfundsmæssigt urolige periode mellem Enevælde og indførelsen af demokrati. Tiden var også præget af store visioner om forandringer og reformer. Visioner, som Thorvaldsen med sin kunst bidrog til at udbrede og udødeliggøre for eftertiden.
Elisabeth-freskerne – Jais Nielsens udsmykning til Sankt Elisabeth Søstrenes Hospital portrætterer Jais Nielsen (f. 1885 -1961) maleren, keramikeren og en af Danmarks første kubister, der blev tildelt opgaven at udsmykke Sankt Elisabeths Hospitals hall på Amager med scener fra den hellige Elisabeths liv. Bogen beskriver indgående kunstværket på Sankt Elisabeth og Jais Nielsens forhold til kunsten og teologien, men er også en fortælling om den selvopofrende kongedatter af Ungarn, Elisabeth af Thüringen (f. 1207); en skildring om en af sin tids største humanitære aktivister, der har inspireret eftertiden og opnået status som skytshelgen inden for den katolske trosretning. Det er dette, Jais Nielsen portrætterede i sin frise, og som bogen gennem farverige og rørende illustrationer giver indblik i.
Japandi LivingJapanese tradition. Scandinavian design.? More than 200 images of interior design in which Japanese aesthetics and Scandinavian design go hand in handScandinavian and Japanese design styles 'highlight' the philosophy of 'less is more', each in its own way. When put together, a unique new concept called 'Japandi' arises. Influenced by the ancient Japanese philosophy of wabi-sabi and the Scandinavian's practice of hygge, Japandi celebrates refined quality, subtlety and craftsmanship. It takes the minimalistic home to another level of luxury and elegance.With more than two hundred inspiring images of the most beautiful Japandi interiors and designs, this book inspires its readers to transform their own homes into elegant, comfortable and decluttered places - to establish harmony with their environment, away from the hectic world outside.'For me Japandi is also about making conscious choices and appreciating what you already have. In this book I share practical tips and tricks and lots of inspiration to help you create your Japandi-inspired home.' - Laila Rietbergen
"A vibrant tour of Portugal, featuring more than 200 photographs that bring to life one of the most beautiful countries in the world"--
Kunstig Kunst er Danmarks første rendyrkede AI-kunstbog, en samling af over 300 kunstværker skabt udelukkende med kunstig intelligens. Bogen udforsker spændingsfeltet mellem teknologi og kreativitet og udfordrer vores forståelse af, hvad kunst er, og hvad det kan blive i fremtiden.Med værker, der spænder fra surrealistiske oliemalerier til hyperrealistiske fotografier, demonstrerer Kunstig Kunst de utrolige muligheder, der opstår, når menneskelig idé og teknologisk kraft smelter sammen. Flere af værkerne rummer en kritisk refleksion over den teknologiske udvikling – en udvikling, der samtidig har muliggjort netop disse værker.Bogen er ikke blot en samling billeder; den er et manifest for de nye kreative potentialer i en tid, hvor teknologi bliver en stadig stærkere kunstnerisk kraft. Kunstig Kunst vækker både bekymring og begejstring og inviterer til refleksion over fremtidens kunst og teknologiens voksende indflydelse på alle aspekter af vores liv.
Edith Wharton's The Decoration of Houses (1897), co-written with the architect Ogden Codman Jr., brought transatlantic fame to a writer best known as a chronicler of Gilded Age New York. In their decorating guidebook, Wharton and Codman, who collaborated on the design of the author's Massachusetts home, The Mount, advocated for simple but classically informed choices that resonate profoundly today. The book crystallizes what Wharton found to be troubling in Americans' enthusiasm for ostentation at the turn of the twentieth century-the late Victorian equivalent of the modern "McMansion."This annotated edition includes a comprehensive introduction that provides relevant biographical information on Wharton, as well as her literary work and how her perspectives on homeownership and décor informed her writing. The reproduction of the book's original illustrations alongside new annotations allows readers to visualize how Wharton's aesthetic preferences informed her writing, life, and charitable works. Valuable to Wharton scholars as well as students of design, The Decoration of Houses presents a definitive look at the tastes of a literary icon.
This publication is the result of the colloquium held at the Ruhr University of Bochum in Germany 2022. The Proceedings are showing an exciting mixture of cultures and collaborations between different ethnicities and religions created complex and diverse monuments. The shared visual language together with the surrounding environment evolved in artistic innovations.Künstler und Handwerker - Georgische mittelalterliche Skulptur in der Architektur im Austausch mit byzantinischer, persischer, seljukischer und armenischer Kunst.Tagungsband zur interkulturellen Gestaltungsbandbreite islamischer und christlicher Bauten über die Grenzen hinweg - in englischer Sprache.Grundlage dieser Publikation ist das Kolloquium mit gleichnamigem Titel, das im Jahr 2022 an der Ruhr-Universität Bochum stattgefunden hat. Besonderer Fokus liegt hierbei auf der künstlerischen Innovation, die sich aus dem Teilen der visuellen Sprache und der Interaktion verschiedener religiöser und ethnischer Gruppen heraus entwickelt hat.
A beautifully illustrated global history of collage from the origins of paper to todayWhile the emergence of collage is frequently placed in the twentieth century when it was a favored medium of modern artists, its earliest beginnings are tied to the invention of paper in China around 200 BCE. Subsequent forms occurred in twelfth-century Japan with illuminated manuscripts that combined calligraphic poetry with torn colored papers. In early modern Europe, collage was used to document and organize herbaria, plant specimens, and other systems of knowledge. In the eighteenth and nineteenth centuries, collage became firmly associated with the expression of intimate relations and familial affections. Fragmentary Forms offers a new, global perspective on one of the world’s oldest and most enduring means of cultural expression, tracing the rich history of collage from its ancient origins to its uses today as a powerful tool for storytelling and explorations of identity.Presenting an expansive approach to collage and the history of art, Freya Gowrley explores what happens when overlapping fragmentary forms are in conversation with one another. She looks at everything from volumes of pilgrims’ religious relics and Victorian seaweed albums to modernist papiers collés by Pablo Picasso and Georges Braque and quilts by Faith Ringgold exploring African-American identity. Gowrley examines the work of anonymous and unknown artists whose names have been lost to history, either by accident or through exclusion.Featuring hundreds of beautiful images, Fragmentary Forms demonstrates how the use of found objects is an important characteristic of this unique art form and shows how collage is an inclusive medium that has given voice to marginalized communities and artists across centuries and cultures.
Das Buch, das zugleich als Dokumentation der gleichnamigen Ausstellungspräsentation im Haus Mödrath dient, präsentiert frühe Arbeiten aus der Privatsammlung Wilhelm Otto Nachf. Gezeigt werden vor allem Werke solcher Künstlerinnen und Künstler, die in den späten 1980er- und frühen 1990er-Jahren im Rheinland arbeiteten, als Köln neben New York das weltweite Zentrum der zeitgenössischen Kunst war.Über die Jahre formte sich bis heute eine Sammlung, die einen subjektiven Einblick in die damalige Kölner Kunstlandschaft liefert und erstmalig in dieser Form in Haus Mödrath zu sehen ist.Ergänzt werden Ausstellung und Katalog um Künstler und Kunstwerke, die sich diesem Kölner Zeitabschnitt unmittelbar anschlossen und einen wichtigen Schwerpunkt der heutigen Sammlung bilden.Mit Arbeiten von: Albert Oehlen, Andreas Schulze, Anna und Bernhard Blume, Antony Gormley, Blalla W. Hallmann, Christopher Wool, Fischli/Weiss, Georg Herold, Gregor Schneider, Günther Förg, Hiroshi Sugimoto, Isa Genzken, Jochen Lempert, John Bock, Joseph Beuys, Jürgen Klauke, Kai Althoff, Katharina Sieverding, Marcel Odenbach, Peter Duka, Rob Scholte, Roman Signer, Rosemarie Trockel, Siegfried Anzinger, Sigmar Polke, Thomas Zipp, Walter Dahn
Create beautiful paper flowers, vegetables and decorative items with this comprehensive quilling guide for beginners! Under the expert guidance of Japanese quilling artist Motoko Maggie Nakatani, one of the world's top paper quilling experts, you will learn how to make many wonderful paper objects with just a few inexpensive tools and paper strips. Maggie's simple roll-shape-and-paste paper quilling method is ideal for beginners--allowing you to form dozens of shapes and objects easily. Paper Quilling for Beginners features easy-to-follow, step-by-step photographic instructions for 30 projects comprised of 75 adorable paper quilled objects, including: Frilly flowers with ornate petals and leaves which make sweet and romantic decorations!Colorful vegetables, herbs and fruits that look lovely on your kitchen wall or containers!Decorative tiles with fancy whorls and flourishes that can be framed to add a splash of kaleidoscopic color to any roomJapanese dolls, lions and masks which add a touch of Asian flair to miniature hoop frames and shadow box arrangementsDelicate butterfly and heart brooches and other one-of-a-kind wearable art pieces that add the perfect finishing touch to any ensembleAnd dozens of other delightful projects! This complete how-to guide has templates as well as information on how to display and use your finished creations--as framed displays, handmade cards, accessories, bouquets and personal accessories.
Grace Weaver spends July to September 2022 in Morocco. She is not only curious to retrace what Matisse, Bacon und Beckett experienced but also to explore the foreign impacts on her artistic work. A brilliant series of 105 collages comes into being, created during all stages of the trip and drawn only with scissors. The collages present women, each seen in her own way and equally interwoven with her ornamental surroundings. Glued into one, traditional Moroccan patterns and ornaments blend with Western brand names and logos, Arabic writing clashes with colonial French and English. This decorative trait defines the spaces, in which Weaver's women reside. The scissors, in turn, transform everything into an ornament. The lavishly designed book presents the collages as elaborate facsimiles and, completed by Eric Degenhardt's travel photographs, allows us to immerse ourselves, as Grace Weaver's women do, in unending ornamental intricacies.Gespräch zwischen Eric P.S. Degenhardt und Grace Weaver.
Mehr als 60 blumige Stylingtipps vom ProfiDas Buch Flowers in Style ist eine inspirierende Quelle für alle BlumenliebhaberInnen und Design-Enthusiasten, die ihr Zuhause mit ästhetischen Blumenarrangements verschönern möchten. Es bietet eine reichhaltige Sammlung an Ideen undTechniken, um das Wohnambiente auf stilvolle Weise zu bereichern. Dabei legt Jutta Nowak, gelernte Floristin und Stylistin, besonderen Wert auf Farbharmonien und Strukturbalance, um eine angenehme Atmosphäre im Wohnraum zu schaffen.Ihre Gestaltungen bieten eine breite Palette an Stilen: von klassisch und zeitlos bis hin zu modern und minimalistisch. Das Werk ist sowohl eine Inspirationsquelle als auch ein praktischer Leitfaden für AnfängerInnen und erfahrene Blumenarrangeure. Es zeigt, wie Blumen das Ambiente im Wohnraum aufwerten können und wie durch die geschickte Verwendung von Farben und Strukturen ein eigener Stil entwickelt werden kann.- 55 Inspirationen von der Floral-Designerin für Design-Ästheten und anspruchsvolle FloristInnen- Stilvolle Gestaltungen im Einklang mit Strukturen und Farben- Style-Guide mit ausführlichen Informationen zuTechniken, Materialien und Gestaltungsweisen
Let calming colors provide soothing moments of stress relief in your life. This is a coloring book for individuals of all ages and any skill level. Simply color to your hearts desire.
The book, Forgotten Masters of Scandinavian Enamel Jewelry focuses on 38 master Scandinavian workshops/companies of enamel from 1860 -1960, when enamel became one of the most prestigious emerging fields of art world-wide. At the Saint Louis World's Fair of 1904, Norway's enamel masters received awards in enameling art surpassing even their Russian counterparts, yet surprisingly, those Scandinavian enamel master artisans faded into oblivion, their histories lost in out-of-print books, and dusty archives until now. "Forgotten Masters of Scandinavian Enamel Jewelry" is a hardcover revised and condensed edition of "Northern Lights the Beauty of the Forgotten Scandinavian Enamel Jewelry Artisans" (2019) and was edited for: - Clarity and ease of readability- Numbered pages and chapters - Cross-referenced name indexes- New and upgraded photographs throughout- Lower price point- 3 New Appendixes
The Anahuacalli Museum in Mexico City, a pyramid-shaped structure of volcanic stone, was intended to be the final mansion of Diego Rivera and his wife, Frida Kahlo. Today, it houses Rivera's vast collection of pre-Columbian art. Unlike typical museums, the building's galleries resemble religious or ceremonial chambers, and the corridors are dramatic and cavernous.In 2022, artist Robert Janitz (b. 1962 in Alsfeld, Germany), who had recently moved to Mexico City from New York, was invited to exhibit his work at Anahuacalli. This catalog documents this extraordinary dialogue between pre-Hispanic and contemporary aesthetics. As an outsider, Janitz was free to respond to what he found compelling at Anahuacalli: the colors, the textures, the visionary architecture. Throughout the museum's three floors, Janitz installed large-scale paintings on the walls, even the ceiling and floor, to amplify and distort Rivera's almost ubiquitous decorative program. His paintings of tubular structures, halfway between hieroglyphs and shapes, were spotlit against the heavy, dark stone walls, giving them a jewel-like luminosity and creating an almost metaphysical and spiritual experience. Conceptually and chromatically, Anahuacalli seemed the perfect home for Janitz's extravagantly colored silhouettes.
This classic guide to Japanese woodcarving has been a favorite of artists and craftspeople for over a century. Charles Holme's detailed instructions, accompanied by numerous illustrations, provide both beginners and experienced carvers with the skills and techniques needed to create beautiful works of art.This work has been selected by scholars as being culturally important, and is part of the knowledge base of civilization as we know it.This work is in the "public domain in the United States of America, and possibly other nations. Within the United States, you may freely copy and distribute this work, as no entity (individual or corporate) has a copyright on the body of the work.Scholars believe, and we concur, that this work is important enough to be preserved, reproduced, and made generally available to the public. We appreciate your support of the preservation process, and thank you for being an important part of keeping this knowledge alive and relevant.
The first comprehensive account of Charles J. Connick, America’s most innovative and influential stained glass artist working in the first half of the twentieth century
For nearly six decades Barbra Streisand has been one of the singular figures in American entertainment. From the cabaret to the Broadway stage, from television and film stardom to her acclaimed work as a director, from the recording studio to the concert hall, she has demonstrated that the extraordinary voice that launched her career was only one of her remarkable gifts.Now, in her first book, Barbra Streisand reveals another aspect of her talent: the taste and style that have inspired her beautiful homes and collections. My Passion for Design is her account of the creation and consturction of her newest home—the dream refuge she has longed for since the days when she shared a small Brooklyn apartment with her mother, brother, and grandparents, and a culmination and reflection of her love of American architecture and design from the 18th to the 20th centuries. Whether she is seeking an elusive shade of blue for the paneling in a Federal lounge, tracking down a contemporary woodworker who was able to recreate the exquisite Greene & Greene style, or choosing the roses to harmonize with both the interior and exterior of a given room, Barbra's perseverance and attention to detail are remarkable—and remarkably engaging. She is a wonderfully witty storyteller as well as a knowledgeable and charming guide. My Passion for Design contains not only Barbra's own photographs of the rooms she has decorated, the furniture and art she has collected, and the ravishing gardens she has planted on her land on the California coast, but memories of her childhood, and insights into the development of her own sense of style. The millions of fans who have cherished her voice as a singer will find that she has an equally inimitable and compelling voice as a writer. Here is a rare and intimate private tour of the world of one of our most beloved stars, which will be welcomed by her fans and all lovers of the great achievements of American design.
Art pottery was made in Ireland during the nineteenth century, in response to a demand for art industry products, from consumers influenced by the ideals of the Arts and Crafts Movement. It also reflected developments in design education and the rise of national identity during the Celtic Revival. The story of "Irish Art Pottery", made in Dublin during the 1870s and 1880s, opens a door onto a previously unexplored world; an artistic community where, against the backdrop of controversy about James Whistler's exhibition of paintings at the Dublin Sketching Club, social change led to the beginning of women's education and recognition of artisans' rights. This work documents the National Museum's collection of Vodrey Dublin Pottery (VDP) and the ceramics hand-painted by Herbert Cooper and his students at the Queen's Institute (QI). It includes a small number of objects from the Ulster Museum, part of an original acquisition of Vodrey Dublin Pottery by the Department of Science and Art in Dublin during the 1880s. These functional and ornamental objects range from tea and coffee sets, mustache cups and dessert plates, to bulb pots, jardinières, vases, and ornamental plaques, reflecting fashionable taste in home decoration of the middle and upper classes in Dublin during the late nineteenth century.
"Crafters will learn how to apply a special light-sensitive solution to various surfaces and witness the transformative effect of sunlight or UV light, as their creations magically turn into vibrant blue works of art. What makes cyanotype particularly appealing is its versatility, as it provides a fun, accessible, and affordable means to transform ordinary objects into extraordinary blue-hued keepsakes. Whether you are a budding artist in search of a new creative outlet or an individual seeking to infuse your gifts with a mesmerizing blue hue, 'A Beginner's Guide to Cyanotype' will serve as your ultimate beginner-friendly guide. You are guided on how to use cyanotype printing on a variety of surfaces and unlock the potential of this enchanting artistic process. With Kim Tillyer's expert instruction and inspiration, you will embark on a journey of artistic exploration, creating unique and captivating cyanotype masterpieces that reflect your individual style and vision."--
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.