Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
I 10 år har danskere hver uge sendt deres hemmeligheder helt anonymt afsted til Miriam Poulsen, og for at fejre jubilæet kommer 500 hemmeligheder nu for første gang i bogform. Den perfekte værtindegave, konfirmationsgave eller bare gave til dig selv, hvis du også har brug for at finde ud af, at du er helt som alle andre – eller at alle andre har værre vaner end dig selv. Der er både sjove, sørgelige, hjerteskærende og direkte ulækre hemmeligheder, indenfor alle livets aspekter såsom work-life balance, sex og dating, utroskab, kendisser, psykisk og fysisk velvære og familieliv.Bogen indeholder også hemmeligheder, som ikke er udgivet tidligere, og der vil derfor være noget for den trofaste fan af Hemmelighederne, og for nye læsere af konceptet.
Internettet er en potentielt demokratisk sfære, hvor alle kan få taletid. Men de sociale platforme har stor indflydelse på det enkelte menneskes digitale adfærd, ligesom de kan ekskludere alt fra vaccinemodstandere til den amerikanske præsident.Med analyser af fænomener som selfies, fake news og nudes viser Vincent F. Hendricks og Camilla Mehlsen, hvordan de sociale platforme administrerer tidens fakta, følelser og fortællinger og i praksis kan styre, hvad vi opfatter som sandt og falskt, rigtigt og forkert, grimt og smukt – online såvel som offline.Det er ikke for sent at skabe et mere demokratisk internet. Hendricks og Mehlsen kalder med Sandhedsministeriet på en nytænkning af techgiganternes rolle i den digitale infrastruktur.Camilla Mehlsen, cand.mag., er digital medieekspert i Børns Vilkår og indehaver af MehlsenMedia. Medlem af TechDK Kommissionen. Har bl.a. udgivet Teknologiens testpiloter (2016), Hvordan bliver vi digitalt dannede? (med Vincent F. Hendricks, 2018) og Homo Futura (2020) samt undervisningsmaterialet LIKE (2019) og undersøgelsen Influencere – de nye unge mediehuse (2020).Vincent F. Hendricks er dr.phil., ph.d. og professor i formel filosofi og leder af Center for Information og Boblestudier (CIBS) ved Københavns Universitet. Medlem af TechDK Kommissionen. Har bl.a. udgivet Spræng boblen (2016), Fake news (med Mads Vestergaard, 2017), Hvordan bliver vi digitalt dannede? (med Camilla Mehlsen, 2018) og Vend Verden (2020).
Når nogen siger internettrold, tænker du måske, at der er tale om et moralsk afsporet kældermenneske. Men det er en misforståelse. ’Trolling’ er blevet et fænomen, der ikke længere er isoleret til online-subkulturer, men er udbredte taktikker som kan være alt fra satirisk fjol, aktivistiske afsporinger af debatter på sociale medier til hadekampagner, trusler og cyberstalking. Og de fleste af os, deltager i det. Troldene er med andre ord os selv.Kan trold tæmmes? analyserer troldeadfærd fra a til z og graver sig ned i ytringsfrihedens digitale dilemma: for hvad stiller man op, når den enes ytringsfrihed fører til intimidering og ekskludering af den anden? Hvordan skal vi forstå troldeadfærd, og hvad gør vi ved det, når adfærden truer den demokratiske samtale?Anmeldelser"En satans bog." ★★★★★ - POV International OM FORFATTERNEMaia Kahlke Lorentzen er ekspert i cybersikkerhed og digital dannelse hos Cybernauterne og medstifter af tech-aktivistnetværket DO:TOPIA. Katrine Emme Thielke er ekspert i sociale medier og digitale processer. Hun er cand.mag. i Informationsvidenskab, ekstern lektor og underviser på DMJX. Nana Dall er cand.mag.psyk, kaospilot og konfliktmægler. Hun har i de seneste år haft fokus på sociale medier.
Du kan da bare lave en app! Det kan vel ikke være så svært? Eller kan det? Hvad skal der egentlig til? Hvordan gør man? Hvor starter man? Hvad er vigtigt? Hvad er faldgruberne? Og hvad koster det? Spørgsmålene tårner sig op, men idéen består. Så hvad gør du? Vi har skrevet denne bog til dig, som har en idé til en app, som måske er kørt fast i arbejdet med en, eller som gerne vil snuse lidt til, hvad det vil sige bare at lave en app . Bogen er let at læse og fyldt med konkrete værktøjer, modeller og tips, så den både egner sig til praktisk brug og til undervisning i digital konceptudvikling og innovation. Bogen afspejler en app-produktions avancerede, multidisciplinære proces. Vores håb med bogen er, at du kan få et godt grundlag for at forstå hele processen, så du kan komme godt fra start med din idé til en app og dermed øge dine chancer for at lykkes med at føre din idé ud i livet.
„Hvordan kom I på internettet, før der var computere?“ spørger en pige sine forældre. Hun tilhører den første generation, der vokser op med smart teknologi i sandkassen, skolen og soveværelset. Det er nyt og på mange måder et eksperiment, som vi ikke kender konsekvenserne af. Er teknologiens testpiloter flyvefærdige? Danske børn og unge er i særlig grad digitale, både i hjemmene og i uddannelsessystemet. Men de bliver ikke automatisk smartere af smart teknologi. Snarere tværtimod, hvis vi ikke tager fat på digital dannelse og lærer sammen med dem. Det gør vi ikke godt nok i dag. Teknologiens testpiloter er en forskningsbaseret debatbog om, hvad der kendetegner smartgenerationen, og hvilke kompetencer der er brug for i det 21. århundrede. Bogen viser kritisk og nysgerrigt vej med 10 bud på, hvad der ruster børn og unge til en tid, hvor omfanget af smart teknologi accelererer. "Denne bog er et inspirerende, bredt dækkende og afbalanceret gennembrud i forhold til et påtrængende emne inden for aktuel skolepolitik og læringsforståelse." - Knud Illeris, læringsteoretiker og professor emeritus
Shitstorme, hate speech, hævnporno, fake news, digital afhængighed og informationsoverload er virkelighed og hverdag. Vi er alle en del af det store socialpsykologiske eksperiment, det er at leve i den digitale tidsalder med hidtil usete udfordringer for mennesker og for samfund. Det digitale livs udfordringer vokser massivt med eksplosionen af smartphones og sociale medier. Vi taler om det over middagsbordet og diskuterer det i medierne, men hvordan kommer vi videre med digital dannelse? Camilla Mehlsen og Vincent F. Hendricks diagnosticerer den digitale tids børnesygdomme og undersøger, hvordan vi med digital dannelse kan undgå, at børnesygdommene bliver til kroniske lidelser. Anmeldelser:" Et godt, kompakt overblik over de mangeartede udfordringer, den digitale tidsalder har stillet os over for." – Journalisten "Med både aktuelle cases (...) og skarpe samtidsanalyser giver bogen en håndsrækning til alle, der savner en kritisk, konstruktiv tilgang til nye sociale medier." - Børn&Unge Camilla Mehlsen, cand.mag., rådgiver og foredragsholder. Forfatter til bl.a. Teknologiens testpiloter (2016) og bidragyder til Styrk unges digitale dannelse (2017). Didaktisk leder af projektet Digital (Ud)Dannelse D.U.D.E, Center for Information og Boblestudier, Københavns Universitet. Vincent F. Hendricks, dr.phil., ph.d. og professor i formel filosofi. Leder af Center for Information og Boblestudier (CIBS) ved Københavns Universitet. Har bl.a. udgivet Spræng boblen (2016), Fake news (2017) sammen med Mads Vestergaard og Kæmp for Kloden (2018) sammen med Claus Strue Frederiksen.
"Dit opslag er blevet fjernet" Flere og flere møder sådanne beskeder på Google, Facebook, Twitter og andre steder. Techgiganterne er i færd med at omforme hele offentligheden. Engang troede vi, at de fremmede oplysning, myndiggørelse og ytringsfrihed. En oplysningens guldalder. Nu oplever vi, at de fjerner ytringer, fanger folk i ekkokamre, bekæmper rettigheder, forvrider offentligheden og kapitaliserer ytringsfriheden. Denne bog beskriver ytringsfrihedens nye vilkår på internettet, kritiserer techgiganternes voksende magt – og foreslår alternativer.
Sociale medier har fået en enorm indflydelse på det moderne menneske og samfund i hverdagen, i familien, i skolen, på arbejdspladsen, i det politiske liv og i forbruget af nyheder. I SOCIALE MEDIER præsenterer Jesper Tække og Jakob Linaa Jensen en både historisk, sammenhængende og bred analyse af sociale mediers gennemsyring af samfund og menneskeliv. I et lettilgængeligt sprog, men med forskningsmæssigt belæg, viser de, hvordan mennesker og samfund ændrer sig i takt med de sociale mediers indtog.SOCIALE MEDIER kan læses af enhver med interesse for dagens samfund, men kan også bruges på en bred vifte af uddannelser. Alle kapitler er introduktioner til deres emner og rummer forslag til uddybende litteratur.
Medarbejdere er i dag rutinerede brugere af selv komplekse it-systemer. Mange ledelser sætter derfor spørgsmålstegn ved, om det er nødvendigt at uddanne medarbejderne, når nye it-løsninger skal implementeres. Ikke desto mindre er netop effektive og motiverende brugerkurser afgørende for, om de dyre it-projekter bliver en succes. Desværre anvender man på mange brugerkurser stadig en undervisningsmetode, som snarere skaber frustration end forståelse. Formålet med denne bog er derfor at vise, hvordan man med Herskin-konceptet kan gribe brugeruddannelsen an i en moderne sammenhæng og gøre brugerne selvhjulpne. Herskin-konceptet er både en undervisningsmetode og nogle it-pædagogiske principper og fokuserer ikke bare på undervisningssituationen, men på alle aspekter af brugeruddannelsen, herunder udvælgelse af undervisere, timing af uddannelsen, inkludering af change management osv. Bogen bygger på forfatternes erfaringer som konsulenter i hundredvis af store implementeringsprojekter, hvor medarbejdere i både private og offentlige organisationer.
I denne bog giver Camilla Mehlsen et tankevækkende bud på, hvordan børn og unge bedst muligt bliver klar til en digital tidsalder med kunstig intelligens og informationseksplosion, hvor tendenser som hackschooling, fake news, filterbobler, just-in-time-læring og platformsøkonomi dominerer. Hun præsenterer 7 afgørende kompetencer for fremtidens menneske: 1. Koncentration 2. Kommunikation 3. Kollaboration4. Kritisk tænkning 5. Kreativitet 6. Kuriositet 7. Karakterdannelse Et centralt spørgsmål er: Hvilken verden vil vi skabe sammen, og hvilke kompetencer har vi brug for i vores stræben efter at løse tidens største udfordringer, få meningsfulde liv og lære nyt? Bogen giver dig brugbar indsigt i fremtidens kompetencer, uddannelsestendenser og den nye digitale verden, så du bliver klædt på til at hjælpe den digitale generation med kompetencer for livet. De 7 K'er giver dig en strategisk retning for, hvordan du kan handle, hvis du vil være med til at påvirke udviklingen ? for dig selv, for unge generationer og for kloden.
Denne bog giver forfatternes bud på, hvilke almindelige forvaltningsretligeregler der er mest relevante at være opmærksom på, når der udvikles digitaleløsninger til forvaltningsmyndigheder. Bogen er tænkt som det første af flere bind om de retlige rammer for den digitale forvaltning, hvorfor f.eks. hjemmels-,tilsyns- og prøvelsesspørgsmål ikke er behandlet.Bogen er skrevet med det sigte at blive anvendt som lærebog på Det Juridiske Fakultet, Københavns Universitet. Formålet er at give de studerende på bacheloruddannelsen en grundlæggende viden om den digitale forvaltning og en introduktion til nogle af de regelsæt, der er relevante, når der udvikles digitale løsninger til det offentlige. Det er dog vores håb, at praktikere og andre med interesse for emnet også vil få gavn af bogen.Vi har modtaget stor hjælp fra en række prominente kollegaer.
Undskyld. Det er beskeden fra medieanalytiker Camilla Mehlsen til hendes teenagebørn og deres generationsfæller. Børn, som alle vokser op i en tid, hvor et grænseløst digitalt eksperiment udfolder sig i en kamp om deres opmærksomhed. En tid, hvor forældregenerationen må prøve sig frem i en konstant forhandling af familiens forhold til de allestedsnærværende skærme. En tid, hvor vi giver vores børn smartphones, spil og adgang til sociale medier, så de kan være med i flokken, men ender med at miste grebet om børnenes trivsel i en hvirvelvind af selfies, Snapchat-streaks og uendelig scrolling. Hvordan endte vi her? Og hvad gør vi nu?"Opmærksomhedstyveriet" er en genfortælling af vores nære mediehistorie og en efterlysning af strukturelle forandringer, som ikke efterlader de enkelte forældre i en ulige kamp mod opmærksomhedsøkonomiens overmagt.Camilla Mehlsen er cand.mag., digital medieanalytiker, foredragsholder, medlem af Medienævnet og forfatter til flere bøger om digital adfærd, herunder "Sandhedsministeriet" (med Vincent F. Hendricks, 2021) og "Teknologiens testpiloter" (2016). Hun har været rådgiver og talsperson for Børns Vilkår og står bag flere undersøgelser af digital adfærd. Hun er mor til en dreng, som blev født, få uger efter den første iPhone blev lanceret, og en pige, der netop havde lært at kravle, da den første iPad kom på markedet.
Hvordan kan vi forskningsmæssigt undersøge børn og unges brug af medier, og med hvilke metodiske greb tilgår vi sådanne studier?Denne bog introducerer væsentlige tilgange og traditioner i børne- og ungdomsmedieforskningen og beskæftiger sig med børn og unges egne perspektiver i forskningsprojekter, med interviews, etnografiske metoder og mixed methods som redskaber til undersøgelser af børn og unges mediebrug. Endelig diskuterer bogen etiske problemstillinger i forhold til bl.a. samtykke, adgang og fortrolighed, når man tilrettelægger og gennemfører undersøgelser af børn, unge og medier.I forlængelse af Børn, unge og medier er det denne bogs formål at klæde læseren på til at foretage kvalitative interviewstudier med børn og unge eller gennemføre medie- eller internetetnografiske undersøgelser af børn og unges mediebrug i praksis.
Det digitale massemenneske handler om de menneskelige og etiske konsekvenser af digitaliseringen af vores samfund og hverdag, fra brug af robotter på arbejdspladsen og sundhedssektoren og algoritmestyrede programmer i den offentlige forvaltning til de sociale mediers og skærmenes indtog i vores liv.Forfatteren sætter udviklingen af den nye teknologi ind i et historisk perspektiv, og bogen bygger på tesen om, at vi i dag bruger teknologien til at bekæmpe det ensomhedsproblem, som massesamfundet skabte efter Anden Verdenskrig. Desværre opnår vi det modsatte resultat. Michael Böss inddrager sine egne erfaringer og bruger sin omfattende viden fra forskellige videnskaber til personligt at tage stilling til de emner og dilemmaer, han debatterer. Der er således tale om en bog, man kan blive både klog og provokeret af.
Hvilken rolle spiller medier i børn og unges liv i dag? Hvordan indgår nye digitale og sociale medier som en del af børns og unges leg og venskabsrelationer? Hvad betyder nutidens medielandskab for den måde, børn og unge engagerer og præsenterer sig selv online? De spørgsmål, vi stiller til børn og unges mediebrug (i den offentlige debat såvel som i forskningen) afhænger af vores syn på medierne og af vores syn på børn og unge som aktører og medborgere. Børn og unges mediebrug må derfor forstås i forhold til den kontekst, den indgår i, og den måde, hvorpå børn og unge gennem medier relaterer sig til strukturer og relationer i samfundet som sådan. BØRN, UNGE OG MEDIER præsenterer relevante begreber, teorier og nyeste forskningsbaserede viden om børn og unges mediebrug i relation til emner som legepraksis, sociale relationer og selvfremstilling. Bogen er struktureret omkring en række nedslag i forskellige praksisser, som relaterer sig til børn og unges brug af medier på tværs af aldersgrupper og de forskellige medier og brugsmønstre, der er knyttet hertil. Bogen tilbyder desuden empirinære eksempler på den børne- og ungdomskultur, som udfolder sig på og med medier i dag.Stine Liv Johansen er ph.d., lektor ved Center for Børns Litteratur og Medier ved Institut for Kommunikation og Kultur på Aarhus Universitet og medlem af Medierådet for Børn og Unge. Har siden 2005 forsket i børns brug af medier i og uden for institutionelle kontekster. Malene Charlotte Larsen er ph.d., lektor ved Institut for Kommunikation og Psykologi på Aalborg Universitet og tilknyttet forskningsgruppen Mattering: Center for Diskurs og Praksis . Har siden 2005 forsket i børn og unges brug af sociale medier.
So, you want to make an app? It can't be that difficult, right? How do you do it? Where do you start? What s important? What are the pitfalls? And how much does it cost? The questions quickly pile up, yet your idea remains. So, what do you do? We have written this book for those who have an idea for an app, those who are stuck or those who would simply like to better understand what it means to just make an app . The book is easy to read and filled with concrete tools, models and tips for practical usage as well as for teaching in digital concept development and innovation. The book reflects the advanced and multidisciplinary process of app development. We hope this book will give you a solid understanding of the entire process from idea to app so you can get off to a great start and thereby increase your chances of success when turning your idea into reality!
Trine Nebels nye bog hedder "Tillid hænger ikke på træerne"med undertitlen Styr dit omdømme med skovflåt-modellen. Det er en model, Trine Nebel har konstrueret ud fra den ide, at dårlig medieomtale er som en skovflåt: Reagerer du ikke rigtigt, og arbejde du ikke emd dit omdømme på længere sigt, så kan det lille, lede dyr forårsage store ødelæggelser, i værste fald død. Modellen er til at håndtere praktisk, og den nedsætter, ofte eliminerer helt, at man kommer galt afsted, også selvom man bliver bidt af en medieflåt.
Ud fra en pædagogisk synsvinkel belyser denne mediehåndbog børns og unges opvækst i en digitaliseret verden. Bogen tager udgangspunkt i alderen 0-16 år og beskæftiger sig med børns og unges udviklingsbehov samt de udfordringer, der er forbundet med et tidligt og intensivt medieforbrug: Forringelse af hjernens udvikling, kommunikationsstress, fare for afhængighed, tab af privatliv, indhold der er uegnet eller decideret skadeligt for børn og unge, cyber-mobning og helbredsproblemer forårsaget af kontinuerlig stråling fra trådløse enheder. Bogen bibringer råd og vejledning, der retter sig mod de enkelte alderstrin og hvordan man sikrer gunstige betingelser for vækst og modning for både hjerne og krop i barnets og den unges udvikling, og det drøftes, hvordan man som forældre kan vejlede barnet til at finde en passende balance mellem onlinelivet og et grundlæggende menneskeligt behov for nærvær, fysisk kontakt og ægte sanseoplevelser. "Det er paradokset i vores digitale fremtid: hjerneudvikling kræver tid og dygtig leg, arbejde og handling i den virkelige verden gennem de første 15 til 16 år. Resultatet er evnen til selvkontrol og selvtænkning, som er grundlæggende for mediekompetence. Forfatterne til dette bog, alle specialister, tilbyder praktiske råd til alderstilpasset hjernestimulering, opmuntrer lærere og forældre til at finde måder at beskytte deres børn mod unødvendig og skadelig for tidlig brug af elektroniske enheder. De giver råd til at hjælpe børn med at udvikle deres unikke kreativitet og til at lære at lære ud af deres eget initiativ.” Dr. Michaela Glöckler, børnelæge Trykt i Danmark - bæredygtigt og miljøvenligt
The bestseller in IT architecture. If you want to understand IT architecture, this book is for you. It covers many different areas, from strategy to business, technology, and software architecture. Are you working as an IT architect, student, developer, CTO, project manager, or IT professional? If so, this book will help you understand how IT architecture can help address the complexity in a modern organization. It will give you a deeper understanding of the concepts, methods, tools, models, organizations, and frameworks involved. It also covers the social and human aspects of working as an IT architect. Enterprise Architecture, The EA function, Strategy, Organization... Business Architecture, Understanding the business, Modeling, Practical advice… Solution Architecture, Integration, Infrastructure, Security…Software Architecture, Quality attributes, Agility and Lean, DevOps, cloud, AI…… and a lot more. Daniel Akenine is a physicist, technologist, writer, and former neuroscientist. He works as a National Technology Officer for Microsoft, specializing in the impact technology has on society. In 2015 he was appointed to IASA Fellow and ranked as one of the top IT-architects worldwide. He is a member of ISO’s international expert group for cloud standards, co-founder of two technology companies and holds patent applications in Europe and the United States in applied cryptography. Daniel is one of ten advisors to the Swedish Minister of Digitalization and a fiction writer with the latest novel 11 grams of truth about privacy and power in our modern society.
Afkastet af investeringerne i medier og markedsføring er faldet i den digitale æra. Årsagen er, at digitale medier har medført alt for meget taktisk markedsføring. Måske fordi virksomhederne har undervurderet betydningen af branding og TV-reklamernes styrke. Det er i hvert fald konklusionen fra mere end 50 forskellige studier.Anmeldelser:Som et kærkomment bidrag til medieplanlægningens svar på Klodernes Kamp, sender Henrik Jensen en række relevante cases og studier i kredsløb. Med et klart bias mod klassiske TV-kampagners effekt suppleres den righoldige datamængde med stærke elementer af sund fornuft og lidt overraskende konklusioner. Must-read for alle markedsførere, der ønsker at styrke indsigter til at skabe det optimale kampagne- og mediamix.Niels Erik Folmann, CEO, Danske Licens Spil A/SAlting i verden er i konstant forandring. Mennesker, værdier, behov, samfund, markeder, salgskanaler, teknologi og medier. Sådan har det altid været, og det er godt, men i takt med at kompleksiteten øges, bliver virksomhedernes udfordring med at finde det rette mediemix større, i en konstant søgen efter overblik, enkelhed og faste holdepunkter. Henrik Jensens nye bog bidrager med en række forfriskende og veldokumenterede insights, som gør op med flere marketingmyter og giver læseren et mere balanceret mediebillede på en saglig og humoristisk måde.Lars Lyse Hansen, CEO, Bolia International A/SBogen sætter gang i en for os annoncører meget relevant diskussion omkring at finde den rette balance mellem at følge den digitale udvikling og dens muligheder og at skabe konsistent og emotionel brandoplevelse gennem det rigtige medievalg. TV er fortsat et medie med en unik seeroplevelse, som har evnen til at samle os omkring historier, indhold og events med en usammenlignelig rækkevidde.Stephanie Illgner, Global Marketing Director Core Beer, CarlsbergBogen åbner for nogle gode, spændende og ikke mindst faktabaserede diskussioner omkring den kursudstikning og navigation – man som marketing M/K anno 2019 – dagligt udfordres omkring, i det evigt oprørte mediefarvand!Jeppe Madsbad Lauritzen, Nordic Marketing Director, Santander Consumer BankBogen giver et nuanceret og tankevækkende perspektiv på TV og branding i den digitale tidsalder. Den går meget dybere end en diskussion for og imod TV-reklame og tager f.eks. fat i en interessant diskussion om, hvad TV egentlig er. Man får et brush-up på mange forskellige analyser om effekten af marketing, og på om vi er blevet så kortsigtede, at vi er ved at tabe branding på gulvet. Den er et konstruktivt indspark til debatten om optimering af marketingindsatsen på kort og lang sigt og et godt input til 2020-strategien – og videre frem.Per Christiansen, VP EMEA Marketing, Kayak
Hvilken rolle spiller tekst på nettet? Det adskiller sig nemlig fra andre medier. Med enkle guidelines kan bogen som sine søskende i serien fungere som overskueligt opslagsværk og tjekliste for alle, der kommunikerer i den digitale verden. Bogen er skrevet af Anders Krogh MøllerSerien "De små grå"omfatter også "Styr kommaet", "Fjern fejlene!" , "Bliv hørt", "Skriv klart" og "Skriv artikler"
Denne gennemgribende digitalisering af samfundet medfører en omfattende produktion af data, som giver nye muligheder for at undersøge det digitale felts kommunikationsformer, relationer og netværk, hvad enten der er tale om individer, institutioner eller instrumenter. Ligeledes tillader netværksforbundne digitale teknologier nye måder at indsamle, behandle og formidle viden på.Bogen giver en grundlæggende introduktion til, hvordan digitale metoder kan benyttes til at undersøge det digitale felt, både når man skaber og analyserer data, og når man deler undersøgelsesresultater.Blandt de metoder, som behandles i bogen, er brugen af Google Analytics til web-analyse, dataindsamling via API, semantisk netværksanalyse, brug af digitale arkiver og kvalitativ kodning med Nvivo.Alle metoderne illustreres af forskningsbaserede, konkrete eksempler og sluttes af med praktiske råd til studerende og forskere.
Påvirk politik på alle platforme er din guide til at erobre opmærksomhed i en ny medievirkelighed og slå igennem med din mærkesag. En politisk værktøjsbog, der favner over klassiske lobbydiscipliner og går i dybden med digitale påvirkningsteknikker, herunder mulighederne inden for kunstig intelligens. Påvirk politik på alle platforme er skrevet af den erfarne rådgiverduo Benjamin Rud Elberth og Peter Mose, forfattere til en række bøger om politik, kommunikation og indflydelse. Påvirk politik på alle platforme klæder dig på til at træffe de strategiske og lavpraktiske valg, der giver adgang til magtens maskinrum, hvor beslutninger forberedes og tages – med konsekvenser for lønmodtagerorganisationer, virksomheder, NGOer og brancheforeninger.Påvirk politik på alle platforme er ikke alene fyldt med tips, tricks og tjeklister, men også med konkrete eksempler på, hvordan de dygtige lobbyister arbejder.
For the past decade, Lemn Sissay has composed a short poem as dawn breaks each morning. Life-affirming, witty and full of wonder, these poems chronicle his own battle with the darkness and are fuelled with resilience and defiant joy. Let the Light Pour In is a collection of the best of these poems, and a book celebrating his morning practice.
Der er stigende krav til, at virksomheder og organisationer skal kunne bruge deres eksperter og andre talspersoner offensivt i kommunikationen. I et fragmenteret mediebillede, hvor der er brug for at kunne spille på mange tangenter i den eksterne kommunikation, er tydelige eksperter guld værd for organisationens kommunikation og interessevaretagelse.Ekspertstemmer er guiden til eksperter og deres kolleger i danske presse- og kommunikationsafdelinger, der gerne vil have en tydeligere stemme på deres område og vinde markedsandele i kampen om synlighed, kendskab og bedre omdømme.I bogen møder du cases, eksempler og interviews med nogle af de mest fremtrædende talspersoner i danske organisationer. Deres erfaringer bliver i bogen krydret med konkrete råd og vejledning til, hvordan man arbejder med at styrke sin ekspertkommunikation som individ og som organisation, og hvordan man sætter arbejdet i system.Bogen rummer hands on-rådgivning om at optræde i medierne og være aktiv på Twitter og LinkedIn til de talspersoner, der eksekverer organisationens faglige budskaber, og den rummer råd til implementering og udvikling til de kommunikationsmedarbejdere, der skal understøtte ekspertstemmerne i det daglige.
To be our selves, we must become secure in our insecurities. In The Hidden Power of F*cking Up, The Try Guys?Keith, Ned, Zach, and Eugene?reveal their philosophy of trying: how to fully embrace fear, foolishness, and embarrassment in an effort to understand how we all get paralyzed by a fear of failure. They'll share how four shy, nerdy kids have dealt with their most poignant life struggles by attacking them head-on and reveal their?ahem?sure-fail strategies for achieving success.But they're not just here to talk; they're actually going to put their advice to work. To demonstrate their unique self-improvement formula, they'll each personally confront their deepest insecurities. A die-hard meat-lover goes vegan for the first time. A straitlaced father transforms into a fashionista. A perpetually single sidekick becomes the romantic lead. A child of divorce finally grows more intimate with his family. Through their insightful, emotional journeys and surprising, hilarious anecdotes, they'll help you overcome your own self-doubt to become the best, most f*cked-up version of yourself you can be!
For nogle tusinde år siden fandt mennesker på at udviklebilleder og tegn til en ny teknologi: skrift. Med denne teknologiskabte de en kunstig hukommelse. Man kunne nu gemmeinformationer uden for hjernen og dele meddelelser på tværsaf tid og sted.Det samme gør vi i dag. Vi fastholder tanker i tegn ellerlader skriverobotter danne tekst ud fra input. Vi chatter medfolk fra Fredericia og Fiji, og vi opfinder nye billedtegn ogsymboler. Vil vi skrive i fremtiden? Ja, formentlig. Men måden,vi gør det på, vil ikke være den samme.Marie Møller Kristensen tager os i denne bog tilbage tilskriftens opståen og udvikling i årtusinderne frem til nutiden.Traditionelt har forskellige videnskaber undersøgt skrift ogskrivning ud fra hver sin opfattelse af, hvad skrift er, og hvadvi bruger den til. I denne bog er tilgangen tværfaglig.Igennem kapitler om BILLEDET, HÅNDEN, HUKOMMELSEN,DIGITALISERINGEN, GLOBALISERINGEN og MAGIEN servi, hvordan udviklingen af skriftsystemer og skrivning er tætforbundet med så forskelligartede områder som kunst ogmagi, krop og sanser, digitale medier, kulturel og eksternhukommelse i redskaber, tekster, filer og computerprogrammer.Bogen henvender sig til læsere med interesse for kultur- ogteknologihistorie, kunst og medier.MARIE MØLLER KRISTENSEN beskæftiger sig som forfatterog underviser med kulturhistorie, sprog og filosofi.
Svenske Spotify har grundlæggende ændret, hvordan mennesker over hele verden bruger og lytter til musik. Historien om Spotify fortæller historien, fra dengang stifterne Daniel Ek og Martin Lorentzon sad i bare underbukser og fandt på navnet, til det, som siden blev musik- og teknologiverdens absolutte midtpunkt. Den første version af Spotify var en slags pirattjeneste, siden har de største musikselskaber investeret milliarder i Spotify og styrer nu musikudbuddet gennem uigennemskuelige playlister. Dette er en fortælling om en virksomhed, som holder fast i en grundidé, gratis musik, men undervejs har begået fejl, brudt love, fået kritik, gået på retræte, kopieret andre, prøvet igen – og lykkedes.Trods Spotifys eventyrlige succes har virksomheden aldrig givet overskud. I stedet er stifterne blevet mere og mere afhængige af risikovillig kapital.
Hvordan sætter MobilePay, Airbnb, Amazon, Google og GoMore dagsordenen i den digitale økonomi?Hvorfor kan det forandre hele samfundet, at biler bliver selvkørende? Hvordan kan det lade sig gøre at sidde foran sin computer og grave digital valuta som bitcoins frem, og hvordan kan teknologien bag bitcoins sikre vores data langt bedre end hidtil? Hvordan vil det ændre vores hverdag, at vi får digitale tjenere som Amazon Echo og Google Home?Denne bog giver på en spændende og underholdende måde et indblik i digitaliseringen og dens gennemgribende betydning for vores liv. Denne opdaterede udgave opsummerer blandt andet de hovedtendenser i samfundsudviklingen, som digitaliseringen er afgørende for, lige som bogen med konkrete eksempler giver indblik i blandt andet cirkulær økonomi, Big Data, crowdsourcing, Internet of Things og blockchain-teknologien. Den digitale revolution er mindst lige så gennemgribende som den industrielle, og forandringerne viser sig med stigende synlighed. Traditionelle stensikre forretninger som banker og forsikringsselskaber er truede, og smartphonen har opslugt stribevis af lukrative brancher, gennemtygget dem og spyttet dem ud igen som gratis apps. Bogen forklarer på en let og forståelig måde teorierne og forskningen bag den digitale økonomi, og hvad den rummer af muligheder og udfordringer for erhvervslivet – og hvorfor det er på høje tid at tage begge dele alvorligt. Den digitale omstilling er udvalgt som en af de 10 bøger om innovation, forretningsudvikling eller ledelse i en moderne organisation, som du bør læse i 2018. Klummen er udgivet på Computerworld Online d. 24. januar 2018, og bøgerne er udvalgt af Jonathan Løw.9 konkrete udfordringer for erhvervslivet, som bogen giver svar på:• Hvordan undgår virksomheden at dø i digitaliseringen?• Hvordan vælger virksomheden den rigtige digitale løsning?• Hvordan kan virksomheden tjene penge, når digitale produkter er gratis?• Hvordan tiltrækker virksomheden brugere til sin platform og sørger for, at de bliver hængende?• Hvordan ændrer virksomheden sin kommunikation, så den passer til sociale medier?• Hvordan kan virksomheden udnytte deleøkonomien, blandt andet crowdfunding og crowdsourcing?• Hvordan ændrer virksomheden ledelseskultur, så den baserer sig på Big Data?• Hvordan kan virksomheden bruge Internet of Things (IoT) til at skabe værdi for kunderne?• Hvordan gør virksomheden sig klar til cloud computing?IndholdForord til 2. udgaveIntroduktion: Maskinerne kommerDigitaliseringens naturloveEn æra af kreativ destruktionDigitale forretningsmodellerDet digitale ægteskabNetværksøkonomi og principper for valg af digitale tjenesterEn, to – mangeDesign af profitable digitale platformeKampen om brugerneStrategier for digitale platformes udviklingKampen om sandhedenSociale medier i et erhvervsperspektivHvorfor eje, når man kan dele?Cirkulær økonomi og crowdsourcing200 mia. maskiner kan ikke tage fejlVærdiskabelse via Internet of ThingsMavefornemmelsen bliver udkonkurreretBig Data og fakta-baseret ledelseFarvel til it-afdelingenCloudcomputing som afsæt for digitaliseringEfterskrift: Høst fordelene, og tag højde for ulemperneAnonyme adfærdsprofiler sikrer privatlivets fredStikord
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.