Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Madrigal's Magic Key to Spanish: A Creative and Proven Approach is an innovative book by Margarita Madrigal. Published by MAIN STREET in 1989, this book has stood the test of time, remaining a popular choice for Spanish learners. The genre of this book falls under educational, specifically language learning. Margarita Madrigal, an acclaimed author in this field, offers a unique and proven approach to learning Spanish. Through her creative techniques, she makes the process of learning a new language not only easier but also enjoyable. The book is designed in such a way that it unlocks the 'magic key' to understanding Spanish and its nuances. Published by MAIN STREET, a publisher known for its quality educational books, this book is a must-have for anyone embarking on their Spanish learning journey.
Lærerhenvendt bog i ny udgave nu hos Akademisk Forlag.Ny ajourført og udvidet udgave af den eksisterende bog. Med nye resultater af læseundersøgelser - nye vinkler på læsning inkl Fælles Mål 2 og læsning i indskolingen.Nyt omslag. Samme motiv / nye farverNyt SBNForventes udg. midt 2010Ikke oprettet dbk - skal IKKE omtales nu - først når den er lige ved at være klar - dette aht. salg af eksisterende 1. udgave
Denne bog udspringer af vores erfaringer med Tegn på sprog. I tre år har vi fulgt fem klasser pa fem forskellige skoler fem forskellige steder i landet og de mange børn i disse klasser. Vi har faet lov til at blive en del af disse klasser og både følge og gribe ind i deres liv. Resultatet heraf er en unik databank i form af videooptagelser af klasserumspraksis, interviews og en række andre interaktioner, der danner grundlag for de analyser, vi præsenterer i denne bog.Bogen handler om børn, om skole og om at læse og skrive. Den sætter fokus på sproglig diversitet som et vilkår i globaliserede samfund. Globaliseringen sætter sit præg på alle samfundets institutioner – også skolen. Den skaber nyeudfordringer af såvel uddannelsespolitisk, organisatorisk som pædagogisk og didaktisk karakter. Blandt andet udfordrer den vores forståelse af, hvad det vil sige at læse og skrive, og hvordan man lærer at læse og skrive.
Bogen er fyldt med gode råd og inspirerende eksempler på spændende sprog, lavet af mange forskellige mennesker med meget forskellig baggrund og erfaring. Om, hvordan man skriver, så det er til at forstå - og hvad det er, der gør sproget og artiklen interessant - rent sprogligt.
Vil du skrive mere og bedre?’Skriv! Hurtigt og frit’ giver dig konkrete tips og tricks til at udvikle din skriveproces, så du kommer til at skrive mere effektivt og med større glæde. Det gælder alle dine tekster – rapporter, mødeagendaer, referater, artikler, e-mails, salgstekster, præsentationer, fagbøger, romaner, invitationer, tekster til nettet, studiet mv. Bo Skjoldborg er forfatter, cand.phil. i dansk og indehaver af kommunikationsvirksomheden Powerwriting.dk. Han står bl.a. bag skrivebogsklassikeren ’Flowskrivning – vejen til flydende skriveprocesser’ og ’Skriv så de reagerer – på jobbet og i det hele taget’.Derudover har han skrevet digtsamlinger, romaner, børnebøger og langt over 10.000 sider som tekstforfatter. Anmelderne skriver om de andre skrivebøger: "Den er velskrevet og anvendelig og bør stå på hylden i håndbogsbiblioteket, i reolen, i studerekammeret eller på kontoret." (Birthe Christiansen, Læsepædagogen) "Flowskrivning er en glimrende og letlæst bog om skriveprocesser og kreativitet i skriveriet. Bogen har mange punktopstillinger og opsummeringer i direkte sprog. Kan anvendes af alle, der skriver tekster af både fag- og skønlitterær karakter." (Sanne Caft, DBC) "En kortfattet og lettilgængelig værktøjsbog skrevet til dig, som skal skrive tekster som en del af dit job." (Berit Ellehammer-Ronthov, Danske Kommuner) "Bogens force er dens mange gode huskeregler. Huskereglerne bliver fulgt op af eksempler, som på fin vis illustrerer deres pointer, og det er gjort til UG med kryds og slange." (Søren Kreilgaard, Børsen)
Del af serien Lærerprofiler i dansk - nye mål og kompetencerI dette hæfte fremstiller Inger Maibom og Henrik Balle Nielsen dansklærerens kompetencer inden for området Læsning og læseundervisning i 1.-6. klasse. Forfatterne viser, hvordan teoretisk viden om læseprocesser og læseudvikling kan anvendes i den konkrete undervisning i læsning, herunder i krydsfelter mellem læringsmål, metoder og læremidler. Eksempelvis kan dansklæreren med fordel undervise i ordafkodning med nogle læremidler og undervise i sprog- og tekstforståelse med andre læremidler. Ordafkodning og tekstforståelse er hver for sig og i sammenhæng afgørende komponenter i læsning, som der skal undervises eksplicit i.Hæftet formulerer et tilbageblik på udviklingen i teorier om læsning og læseundervisning og fokuserer på formidling af ny, aktuel forskningsviden. Læseundervisningen skal skabe grundlag for, at eleven kan tilegne sig en lang række læsestrategier med udgangspunkt i sprog og kognition. Hæftet diskuterer i øvrigt en række evalueringsformer til brug for vurdering af elevernes læseudvikling, herunder løbende og summativ evaluering. Kapitlet afsluttes med en række studieopgaver inden for relevante områder i læsedidaktik.Hæftet er et særtryk af et kapitel fra serien Lærerprofiler i dansk. Serien, som omfatter tre bind, introducerer til det nye danskfag i læreruddannelsen (2013), herunder de i alt otte kompetenceområder for hhv. 1.-6. klassetrin og 4.-10. klassetrin.
Lærerkollaps er en personlig fortælling om folkeskolen anno 2024 som bidrag til debatten om skolens fremtid. Bogen er en invitation til at komme med ind bag de normalt lukkede døre til klasseværelset, personalerummet, til forberedelses- og ledelseskontoret. En opfordring til at prøve at forstå, hvorfor folkeskolen er i krise på de områder, der virkelig betyder noget, nemlig børnenes faglige udvikling og dannelse.Forfatteren Anja Rosa Qvists selvbiografiske beretning er en temperaturmåling på og en beskrivelse af problemerne i den danske folkeskole af i dag. Den stiller spørgsmålet – og giver selv svaret på – hvordan det kan være, at en veluddannet, erfaren lærer, der har prøvet stort set det hele – leder, klasselærer, dansk-, historie- og samfundsfagslærer, læsevejleder, ordblindelærer, DSA-vejleder og forfatter til undervisningsbøger – i en forholdsvis ung alder ender i et stresskollaps og langtidssygemelding.Det er ti år siden, vi fik en gennemgribende folkeskolereform, men resultaterne blev langt fra som forventet. Problemerne med mistrivsel vokser, inklusionen halter, de faglige resultater går den forkerte vej. I marts 2024 fjernede regeringen en række af reformens krav med en ny aftale, der mest af alt ligner et forsøg på at skrue tiden tilbage, i stedet for at forholde sig til de egentlige udfordringer.Lærerkollaps er et hårdtslående bidrag til diskussionen om, hvad det er for en skole, vi har, og hvad det er for en, vi burde have. ANJA ROSA QVIST (født 1971) er uddannet journalist fra Danmarks Medie- og Journalisthøjskole, herefter læreruddannet med diplom i ledelse. Hun har tidligere arbejdet som journalist på B.T og Politiken og været ansat som kommunikationschef i Grønland, siden lærer ved flere folkeskoler i perioden fra 2008-2024. Hun var leder på en større byskole fra 2018-2021. I dag er Anja Rosa Qvist selvstændig konsulent. Hun har skrevet i alt ti undervisningsbøger.
From the #1 international bestselling author of The Etymologicon and The Horologicon comes an education in the art of articulation, from the King James Bible to Katy Perry…From classic poetry to pop lyrics, from Charles Dickens to Dolly Parton, even from Jesus to James Bond, Mark Forsyth explains the secrets that make a phrase-such as "O Captain! My Captain!" or "To be or not to be"-memorable. In his inimitably entertaining and wonderfully witty style, he takes apart famous phrases and shows how you too can write like Shakespeare or quip like Oscar Wilde. Whether you're aiming to achieve literary immortality or just hoping to deliver the perfect one-liner, The Elements of Eloquence proves that you don't need to have anything important to say-you simply need to say it well. In an age unhealthily obsessed with the power of substance, this is a book that highlights the importance of style.
Cirkus Paloma er et selvlæsnings-samlebind med 14 historier om Vanja og VilfredDe 14 historier om Vanja og Vilfred er skrevet som en læsebog med særligt fokus på læseforståelse fra 0.-3. klassetrin. Historierne indeholder dilemmaer og oplevelser, som børnene kender fra deres hverdag bl.a. om venskab og overnatning.Historierne er overskuelige, har forskellig sværhedsgrad og indeholder forældreguide med tips til læsning.Lix- og let-tal er oplyst på hver enkelt af de 14 historier.I samme serie:Første læsning: Læs 20 minutter om dagen: Løven og musen og 6 andre fabler, du selv kan læseFørste læsning: Læs 20 minutter om dagen: Elefanter og 6 andre spændende dyr du selv kan læseLæs selv: Læs 20 minutter om dagen: Billy, Sulajma og Jack opklarer mysterierFørste Læsning: Læs 20 minutter om dagen: Baba Yaga og fire andre eventyr
Sprog i brug undersøger de sproglige samspils grundvilkår og belyser det levende, aktive sprog, som vi møder det i hverdagen.Eleverne får redskaber til at skelne imellem og at finde både åbenlyse og skjulte betydninger i ytringer fra forskellige kommunikationssituationer.Sprog i brug behandler de fleste af de sproglige dimensioner i læreplanerne for dansk i alle de gymnasiale uddannelser.
En brugsanvisning i god skriftlig kommunikation – både på nettet, i e-mails, på sms og de sociale medier såvel som i traditionelle papirtekster.Bogen er stilet til alle, der skriver professionelle tekster – enten på jobbet eller i forbindelse med studiet – og den er kort og præcis, så du kan bruge din tid på at skrive.Den lægger vægt på, at der skal være en synlig sammenhæng mellem din organisations værdier og jeres skriftlige kommunikation. Og den viser dig, hvordan du skal skrive, så din organisation fremstår både troværdig og kvalitetsbevidst.Tina Reichstein har arbejdet med både korte og lange skriveguider i en lang række virksomheder og organisationer og giver bl.a. råd om, hvordan du skal disponere din tekst, hvordan du undgår de mest almindelige stavefejl, hvordan du forklarer fagord bedst muligt, og hvordan du kommunikerer effektivt.Tina Reichstein er stifter og ejer af kommunikationsfrimaet Syntaksis ApS, cand.mag. i dansk og retorik og en erfaren underviser og formidler inden for dansk sprog og kommunikation.
Det røde læsekursus er det fjerde kursus ud af 5 læsekurser. Det handler om vokalbogstaverne. Alle vokalbogstaver kan sige mindst to lyde. Eleven lærer reglerne for, hvordan og hvornår vokalbogstaverne ændrer lyd. VIGTIGT: Når du ser en QR-kode, så scan den. Det er enten en lydfil, som eleven skal lytte til eller en række billeder og ord, som eleven skal læse/stave.Der er 5 læsekurser. De er bygget op gradvist:Læsekursus 1 (lilla) Lydrette ord på kun én stavelseLæsekursus 2 (grøn) Lydrette ord på to eller flere stavelser m.m.Læsekursus 3 (blå) Kort og lang vokal samt stumme bogstaverLæsekursus 4 (rød) Vokal-bogstaverne kan sige flere lydeLæsekursus 5 (orange) Diftonger, fremmedord m.m.
Det orange læsekursus er det sidste kursus ud af de fem læsekurser. Det handler primært om diftonger og fremmedord. VIGTIGT: Når du ser en QR-kode, så scan den. Det er enten en lydfil, som eleven skal lytte til eller en række billeder og ord, som eleven skal læse/stave.Der er 5 læsekurser. De er bygget op gradvist:Læsekursus 1 (lilla) Lydrette ord på kun én stavelseLæsekursus 2 (grøn) Lydrette ord på to eller flere stavelser m.m.Læsekursus 3 (blå) Kort og lang vokal samt stumme bogstaverLæsekursus 4 (rød) Vokal-bogstaverne kan sige flere lydeLæsekursus 5 (orange) Diftonger, fremmedord m.m.
Det blå læsekursus er det tredje kursus ud af 5 læsekurser. Her lærer eleven om stumme bogstaver, blødt D samt kort og lang vokal. Lidt grammatik er der også plads til: Vi ser på udsagnsords bøjning og repeterer navneords bøjning. VIGTIGT: Når du ser en QR-kode, så scan den. Det er enten en video, en lydfil eller en række billeder og ord, som eleven skal læse/stave.Der er 5 læsekurser. De er bygget op gradvist:Læsekursus 1 (lilla) Lydrette ord på kun én stavelseLæsekursus 2 (grøn) Lydrette ord på to eller flere stavelser m.m.Læsekursus 3 (blå) Kort og lang vokal samt stumme bogstaverLæsekursus 4 (rød) Vokal-bogstaverne kan sige flere lydeLæsekursus 5 (orange) Diftonger, fremmedord m.m.
Det grønne læsekursus er det andet kursus ud af 5 læsekurser (lilla, grønt, blåt, rødt og orange). Her lærer eleven at læse ord på to eller flere stavelser. Eleven lærer at dele ord, så de bliver lettere at læse. Ud over det ser vi på bogstaver, der kan sige flere lyde, f.eks. at E kan sige øh. VIGTIGT: Når du ser en QR-kode, så scan den. Det er enten en video, som eleven skal se, eller en række billeder og ord, som eleven skal læse/stave.Der er 5 læsekurser. De er bygget op gradvist:Læsekursus 1 (lilla) Lydrette ord på kun én stavelseLæsekursus 2 (grøn) Lydrette ord på to eller flere stavelser m.m.Læsekursus 3 (blå) Kort og lang vokal samt stumme bogstaverLæsekursus 4 (rød) Vokal-bogstaverne kan sige flere lydeLæsekursus 5 (orange) Diftonger, fremmedord m.m.
Det lilla læsekursus er det første af 5 læsekurser (lilla, grønt, blåt, rødt og orange læsekursus). Det lilla læsekursus er det laveste niveau, hvor eleven lærer bogstaverne og deres lyde at kende. Teksterne er meget enkle og indeholder næsten kun enstavelsesord, som er lydrette. VIGTIGT: Når du ser en QR-kode, så scan den. Det er enten en lydfil, som eleven skal lytte til, eller en række billeder og ord, som eleven skal læse/stave.
FONOLOGIK er et læremiddel til børn, unge og voksne, som er ordblinde eller i skriftsproglige vanskeligheder.En grundlæggende strategi i FONOLOGIK er den multisensoriske teknik, tapping, der hjælper eleverne med at fastholde bogstavernes lyde i arbejdshukommelsen. Herudover giver strategien en taktil-kinæstetisk fornemmelse for syntese, altså at lyde kan samles til en sammenhængende lydstreng i form af stavelser og ord.FONOLOGIK understøtter desuden elevernes anvendelse af LST og kan med fordel anvendes både på små hold og som fonologiske kurser i løbet af et skoleår.I FONOLOGIK 2 trænes lydprincip 2.Der arbejdes med de hyppigste betingede udtaler. Materialet er særligt egnet til undervisning i grundskolen fra ca. 7. klasse og til OBU, Ordblindeundervisning for voksne.På fonologik.alinea.dkfindes lydfiler, facitlister og lærervejledning, som knytter sig til opgaverne.
"Contre moi reculé", cinquième volet poétique, suit la quadrilogie "Frotté contre moi", publiée en 2014, qui contenait "Frotté contre", "Contre moi", "Moi écarté", "Écarté frotté".La thématique reste la même : le contraste entre le corps, la pierre et le regard."Frotté contre", recueil publié en avril 1991 (Incid90)."Contre moi", recueil publié en avril 1995 (Co-Zone)."Moi écarté", recueil publié en janvier 2000 (Co-Sup 8) avec un livret sonore présenté lors de l'exposition multimédia Cyber Dada party anno 3000, janvier 2000 à la Galleria comunale de Salerne, Italie. Film de la performance, MariaTeresa Schiavino."Écarté frotté", Éditions du Stop, 2014.
This book focuses on the literacy beliefs and practices of parents and children from Asian and Latinx heritage backgrounds. In the US, children from Asian and Latinx immigrant backgrounds represent the largest population of dual language learners in schools. While existing research has paid significant attention to the roles of parenting and the home literacy environment on children's literacy development, relatively little attention has been allocated to immigrant families. Chapters aim to meet the need in the field to understand the roles of culture and immigrant experiences on children's literacy learning and development, including immigrant families' home environments and parents' involvement in literacy-related activities in both English and the parents' native language. As Hispanic/Latinx and Asian American populations grow in the US, this book answers an urgent call for school systems and child and family professionals to be aware of issues in this area and how to address them in culturally responsive ways.
The ' Apple T.R.E.E. - Series 1 - Lesson Plans & Activities ' book provides teachers with cross-curricular lesson plans and activities relating to the 'I Like' reading series.
Whether on the seashore or on the trails between clumps of Haworth heather, let us walk with Anne Brontë and listen to her discussing the kind of truth that "always conveys its own moral to those who are able to receive it."Please join us in our academic and personal celebratory reflections on "gentle" Anne's inner "core of steel," her strong sense of family duty, and her enduring courage. Anne was the most underrated and least understood of the famous Brontë sisters for the better part of a century after she died in May 1849. Walking with Anne Brontë adds gravitas and personality to the growing chorus of academic and other voices now honoring the youngest Brontë sibling's inspirational life and literary legacy.
The field of language disorders often lacks comprehensive resources that address the diverse range of developmental language disorders and provide insights into effective treatment and special education approaches. Many existing books focus on specific disorders or groups of disorders, leaving a gap in knowledge and understanding for academic scholars and professionals seeking a broader perspective. This limitation hampers efforts to support individuals with developmental language disorders and integrate them into schools and society. Developmental Language Disorders in Childhood and Adolescence , edited by Dimitra Katsarou, is a groundbreaking book that fills the void in literature by offering a holistic and inclusive approach to developmental language disorders. Unlike other publications, this edited volume covers a wide range of disorders and provides insights into linguistic approaches, treatment methods, and special education practices. It serves as a comprehensive resource that equips academic scholars, educators, clinicians, therapists, and parents with the knowledge and strategies needed to address developmental language disorders effectively. With chapters authored by experts in the field, the book explores topics such as psycholinguistics, neurolinguistics, etiology, differential diagnosis, genetic syndromes, dyslexia, autism, aphasias, stuttering, psychological problems and language, developmental psychopathology, cognitive and linguistic profiles, special education, therapy, inclusion, and the roles of schools, families, and caregivers. By encompassing this broad range of subjects, the book provides readers with a deep understanding of the complexities of developmental language disorders and offers practical guidance for supporting individuals with language challenges. Developmental Language Disorders in Childhood and Adolescence is an essential resource for academic scholars, professionals, and individuals interested in developmental language disorders. By offering a comprehensive exploration of the subject and highlighting inclusive pedagogical approaches, the book empowers readers to better understand, diagnose, and support individuals with developmental language disorders. With its emphasis on treatment methods and special education practices, this book paves the way for more effective integration of individuals with language challenges into schools and society.
TEXES 231 English Language Arts and Reading 7-12 book is a top-rated book. It closely aligns with the information required for the recent exam, ensuring comprehensive coverage of the actual exam content. The new TEXES 231 English Language Arts and Reading 7-12 test questions actively support your exam preparation. The TEXES 231 English Language Arts and Reading 7-12 study resource includes over 200 practice exam questions, each with a detailed explanation. To prepare effectively, utilize the latest TEXES 231 English Language Arts and Reading 7-12 practice exam questions, which reflect the content recently encountered on the exam.
The ORELA Middle Grades English Language Arts book provides an updated resource for the exam. It aligns with the information needed for the recent exam, offering you a full understanding of the actual exam content. The new ORELA Middle Grades English Language Arts test questions assist you in thorough exam preparation. The ORELA Middle Grades English Language Arts study resource includes over 200 practice exam questions, each accompanied by a detailed explanation. You can effectively prepare with the new ORELA Middle Grades English Language Arts practice exam questions, which closely mirror recent exam content.
The FTCE English 6-12 book includes new practice exam questions. It aligns itself with the information required for the recent exam, providing you with a comprehensive understanding of the actual exam content. The new FTCE English 6-12 test questions actively assist you in achieving full readiness for the exam. Inside the FTCE English 6-12 study resource, you'll find over 200 practice exam questions, each accompanied by a detailed explanation. Prepare effectively with the latest FTCE English 6-12 practice exam questions that align with what has recently been seen on the exam.
The MTEL 61 English book is a new book aligned to the exam. It closely aligns with the information required for the recent exam, ensuring comprehensive coverage of the actual exam content. The new MTEL 61 English test questions fully support your exam preparation. The MTEL 61 English study resource includes over 200 practice exam questions, each with a detailed explanation. To prepare effectively, utilize the latest MTEL 61 English practice exam questions, which reflect the content recently encountered on the exam.
The AEPA English Language Arts book is one of the most updated resources for the exam. It aligns with the information needed for the recent exam, providing you with a comprehensive understanding of the actual exam content. The new AEPA English Language Arts test questions assist you in preparing thoroughly for the exam. The AEPA English Language Arts study resource includes more than 200 practice exam questions, each accompanied by a detailed explanation. Prepare with the latest AEPA English Language Arts practice exam questions that correspond to the recent exam content.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.