Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Sproget er menneskets værktøj til forståelse og kommunikation. Sproget spiller derfor en central rolle i læringen og er også det middel, hvormed vi udtrykker vores viden. Broen til fagsproget bygger på en holistisk tilgang til udvikling af sprog i skolens fag og lægger sig naturligt i forlængelse af Pauline Gibbons’ indflydelsesrige bog: Styrk sproget, styrk læringen (2016), som her får en praksisnær ledsager med konkrete ideer og værktøjer til faglæreren, der ønsker at tilrettelægge en sprogudviklende undervisning. Hensigten er at skabe bedre faglig forståelse og bedre elevprodukter (både skriftligt og mundtligt), flere og mere uddybende svar på lærerens spørgsmål, strategisk og effektiv brug af flere sprog i læringen, bedre samarbejde med hjemmet og frigørelse af lærerresurser gennem øget elevaktivitet. Bogen rummer: En menu af konkrete forslag til undervisningsaktiviteter, skabeloner og elevark samt oversigter over, hvordan de enkelte aktiviteter kan gennemføres. Skabelonerne kan redigeres, tilpasses og suppleres, alt efter hvilke emner, fag og elever der er i spil. En model, bromodellen, som støtte til at tilrettelægge en sprogudviklende undervisning. Bromodellen styrker blikket på, hvad de enkelte aktiviteter kan bruges til, hvor de kan placeres i et forløb, og hvordan de kan anvendes – hele tiden med fokus på sprogudvikling. Værktøjer til at få øje på det sprog, der er relevant at fokusere på og arbejde med. Herunder Sprogluppen og Tænkekort. Broen til fagsproget retter sig især mod lærere, som kan anvende bromodellen som ramme for planlægning og refleksion og bogen som håndbog og idébank i den daglige praksis. Andetsprogsvejledere vil kunne bruge bogen til vejledning af kolleger og i egen praksis. Undervisere i dansk som andetsprog vil også kunne finde god inspiration i bogen, da der lægges særlig vægt på flersprogede elevers læring. Endelig kan bogen bruges til undervisningsobservation og af lærerstuderende, både i løbet af uddannelsen og i forbindelse med undersøgende opgaver og i praktikforløb.
Gode skrivefærdigheder er helt central del af elevernes literacykompetence. Det at kunne udtrykke sig på skrift er nødvendigt for en vellykket skolegang og uddannelse, for at kunne deltage i arbejdslivet og for at blive en aktiv deltager i samfundet.Bogens forfattere forklarer, hvad skrivestrategier er, hvilke strategier der er nyttige på forskellige tidspunkter i skriveprocessen, og hvordan man kan arbejde med skrivestrategierne i undervisningen. Udgangspunktet er, at skrivning er et håndværk som alle kan lære, og at undervisning i skrivestrategier er noget af det mest effektive, skolen kan beskæftige sig med for at udvikle eleverne skrivekompetence og læring.Bogen henvender sig til lærerstuderende og lærere i skolen i alle fag. Bogens eksempler er primært fra undervisning på mellemtrin og overbygning, men temaet om skrivestrategier er relevant for hele uddannelsesforløbet.
Noveller deler en række dominerende træk; de er fiktionstekster med et enstrenget plot, der er koncentreret omkring en begivenhed eller en situation, som sætter spørgsmålstegn ved det velkendte og givne. Novellen teori og analyse er en indføring i analysen af noveller. Bogen lægger vægt på læsersynsvinklen og sætter fokus på de vilkår for menings- og betydningsdannelse, som novellegenren tilbyder læseren. Bogen sammenkæder en række anerkendte teorier om novellen med nyere teorier om dens enkeltaspekter, herunder fiktion, karakter, plot og begivenhed og den gennemgår, hvorfor novelle og short story bør ses som betegnelser for den samme genre: novellegenren. Hvert kapitel giver en grundig indføring i et aspekt af novellegenren, især novellens teori, definition og subgenrer samt novellesamlingen, novellen i andre medier og dens relationer til nabogenrerne fortælling, eventyr, kortprosa og roman. Bogen indeholder desuden et længere kapitel om linjer i novellegenrens litteraturhistorie og afsluttes med en detaljeret model til analyse af noveller. Bogen henvender sig til litteratur- og danskstuderende samt studerende ved læreruddannelsen og beslægtede fag på professionshøjskoler og universiteter.
Underviser du offentligt ansatte på efteruddannelseskurser eller grundniveau? Så er Virkemidler i voksenundervisning bogen til dig. To erfarne voksenundervisere deler ud af alle deres tips og tricks om, hvordan du skaber det bedst mulige læringsrum for og med dine kursister.Merete Hessel og Michael Juhl Fedders driver sammen firmaet Kompetence- og Konfliktinstituttet, hvor de udvikler metoder til træning af undervisere og gennemfører kompetenceudviklingsforløb for virksomheder – med stor succes på læringstilvækst og målopfyldelse.Virkemidler i voksenundervisning stiller skarpt på de faktorer, der er grundlæggende for, at voksenundervisning skaber læring. I bogen giver Hessel og Fedders en 7-trinsguide til at lykkes som voksenunderviser. De kommer bl.a. ind på: velkomst, relationelle virkemidler, proaktivitet, imødegåelse af modstand, robusthedsfaktorer, læringsstile, motivation, visuelle virkemidler og meget mere.Bogen er skrevet til alle, der har ansvar for voksenundervisning samt til voksenundervisere. Fokus er særligt på de undervisere, der efteruddanner offentligt ansatte samt elever på grunduddannelser, som er målrettet jobs i den offentlige sektor.
Alle kan lære at blive en god eller en bedre taler og at holde et oplæg, som overbeviser modtagerne. Lars Klingert har undervist både erfarne og uerfarne talere. Tv- og radiojournalister, studieværter, politikere, erhvervsledere og undervisere. Og det er de samme metoder, han har præsenteret for dem, som du får her. Bogen henvender sig til folk, der gerne vil blive bedre til at formidle deres viden og trænge igennem med deres budskaber. Den kan bruges af alle, der gerne vil kunne tale eller holde oplæg i større eller mindre forsamlinger - hvad enten du skal forberede et oplæg på jobbet, en tale til familiefesten eller du skal til eksamen. I bogen får du blandt andet hjælp til at: forme dit indhold, løfte det med retoriske formler, indøve det effektivt, fremlægge det veldisponeret, velformuleret og velargumenteret og håndtere nervøsitet. "Klingert er præcis, underholdende, inspirerende" - Peter Lund Madsen"En Nyttig og god, solid bog" - Christian Kock professor i retorik
Shortcut - genvej til engelsk grammatik er en kortfattet og overskuelig introduktion til engelsk grammatik skrevet i et letforståeligt sprog. Bogen indledes med en beskrivelse af vigtige grammatiske grundbegreber som ordklasser og sætningsled, og herefter behandles de væsentligste felter af engelsk grammatik. Fokus er lagt på de områder, hvor der er forskelle mellem engelsk og dansk, og redegørelserne for de forskellige områder af grammatikken følges derfor af oversigter over, hvor danskere typisk har problemer på engelsk. Erfaringsmæssigt kan disse problemer nemlig ofte (men ikke altid) forklares ud fra forskelle mellem de to sprog. Shortcut - genvej til engelsk grammatik henvender sig til flere målgrupper: gymnasieelever, seminariestuderende med engelsk som linjefag, universitetsstuderende (primært studerende, der ikke har engelsk som fag, men som læser på engelsksprogede uddannelser, hvor de forventes at kunne kommunikere på engelsk på højt niveau) samt andre, fx personer, der i en professionel sammenhæng har behov for at bruge engelsk.
'Sprogudviklende undervisning – strategier og metoder i udskolingen' er en håndbog for lærerstuderende og lærere. Bogen præsenterer praksisrettede strategier og metoder for, hvordan man skaber en undervisning, der udvikler både elevernes kundskaber og sprog.Læring og sprog er nært beslægtede med hinanden. Børn har et konkret hverdagssprog, når de starter i skolen, men efterhånden skal de lære at kunne udtrykke sig og opbygge kundskaber på et abstrakt skolesprog. Til dette har eleverne behov for sproglige strategier og støtte fra læreren for at tilegne sig det faglige indhold i så stor udstrækning som muligt. Det gælder både elever med dansk som modersmål og elever med dansk som andetsprog.I denne bog præsenterer forfatterne seks principper, som undervisningen kan baseres på for at gøre den sprog-og kundskabsudviklende. Bogen indeholder desuden mange praktiske aktiviteter, som kan anvendes i undervisningen. Bogen har desuden et kapitel specielt om sprogudviklende undervisning af tosprogede elever.'Sprogudviklende undervisning – strategier og metoder i udskolingen' er først og fremmest rettet mod studerende og lærere i fagene kristendomskundskab, historie, samfundsfag og geografi i folkeskolens ældste klasser, men de aktiviteter, fremgangsmåder og arbejdsmetoder, der præsenteres, kan også anvendes inden for andre fag og i andre klasser.Bogen er lærerfagligt bearbejdet til anvendelse i dansk udskoling af Lis Pøhler.Om forfatterne:Maria Bjerregaard, lærer i svensk og svensk som andetsprog, arbejder som projektleder ved Nationellt centrum för svenska som andraspråk.Björn Kindenberg, lærer i SO og svensk som andetsprog, arbejder som projektleder ved Nationellt centrum för svenska som andraspråk.Om bogens danske redaktør:Lis Pøhler er uddannet lærer, speciallærer og master i specialpædagogik. Hun har været pædagogisk konsulent i Undervisningsministeriet og driver i dag konsulentvirksomheden laesning.dk. Lis Pøhler er desuden formand for Opgavekommissionen i dansk læsning og retskrivning, formand for Opgavekommissionen for nationale test i dansk, læsning samt formand for Opgavekommissionen EUD-optagelsesprøve, Dansk. Hun har siden 2005 været ansvarshavende redaktør af Læsepædagogen og forfatter til en række fagbøger og undervisningsmaterialer især om læsning og læsevanskeligheder.
Bogen giver lærere og undervisere i både grundskole og på ungdomsuddannelser de nødvendige redskaber til didaktiske analyser, der kan hjælpe på vej i egen undervisningspraksis. Forfatterne beskriver det store repertoire af didaktiske begreber, analyser og modeller, der hjælper med at udforske didaktikken i relation til de udfordringer, man møder som lærerstuderende, i pædagogikum og i jobbet som lærer. De indkredser også, hvordan de to discipliner – almen- og fagdidaktik – har været forstået tidligere og kan forstås i dag. Formålet er at levere et teoretisk grundlag for den didaktiske analyse, der er nødvendig, ligegyldig hvor og på hvilket uddannelsesniveau, man underviser. Bogen er udkommet i serien Didaktik, en række af didaktikbøger til lærere og studerende i grundskolen og på ungdomsuddannelserne. Bøgerne går praktisk til værks, er fyldt med eksempler og øvelser og er baseret på den nyeste forskning inden for området. Ellen Krogh er professor på Institut for Kulturvidenskaber, Syddansk Universitet. Ane Qvortrup er lektor på Institut for Kulturvidenskaber, Syddansk Universitet. Torben Spanget Christensen er lektor i samfundsfagsdidaktik på Institut for Kulturvidenskaber på SDU.
Tal fransk som en franskmandPrøv på fransk! er et nyt bud på en lærebog i begynderfransk for unge og voksne. Den er målrettet begynderkurset på ungdomsuddannelsen og på aftenskolen. Der er fokus på fransk talesprog, som franskmænd selv taler sproget. Det er det basale sprog, man har brug for, når man besøger et fransktalende land – når man køber ind, lejer cykler, går på café og restaurant, tager til vinsmagning – og møder nye mennesker, hvor man skal fortælle om sig selv, sine interesser og sit liv.Modeldialoger og QR-koder med lydKapitlerne er bygget op omkring en illustreret dialog, som man både kan læse og lytte til. Idéen er at dialogen tjener som input til selv at kunne sige sige noget, og man opfordres til at lytte, gentage, sige ord og udtryk for sig selv – eller med en makker. Lister med flere ord og udtryk supplerer dialogen, så man får noget at arbejde med – og så man kan variere det, man gerne vil sige. QR-koder linker direkte til lyden, som også ligger på fagogkultur.dk/+Web.OpgaverLytteøvelser, mundtlige og skriftlige opgaver bagest i bogen giver flere muligheder for at træne.Prøv på fransk! er til holdundervisning, selvstudium eller din parlør på turen til Frankrig.
Når vi styrker sproget, styrker vi elevernes faglige udvikling i ungdomsuddannelserne. Faglærerens opgave er at stilladsere denne udvikling fra hverdagssprog til fagsprog. Alle elever skal være sprogligt aktive i fagene, inddrage alle deres resurser i læringen og arbejde strategisk med fagenes sprog og tekster.Bogen rummer en lang række konkrete idéer til sprogudviklende fagundervisning i ungdomsuddannelserne.Du får med denne bog:en model, Bromodellen, som støtte til at tilrettelægge en sprogudviklende fagundervisning en menu af konkrete idéer, aktiviteter og skabeloner, du selv kan anvende og tilpasseforslag til differentiering og variationer af de forskellige idéerværktøjer til at få øje på fagsproget, herunder Sprogluppen og Tænkekortværktøjer til teamets udviklingsarbejde.
Real situations, real language - Outcomes is the only course that is consistently focussed on helping students achieve the real world communicative outcomes they want and need. This lexically rich course emphasises students' need to have the conversations in English that they would in their own language.This new edition contains more contemporary and global content, reflecting English as it is used in the world and is visible via brand new texts, and stunning National Geographic photos and videos.Outcomes second edition contains:A clear, evenly paced grammar syllabus with strong links to context. The grammar is presented and practised using guided discovery and is supported by a highly accessible Grammar Reference.Inspiring National Geographic videos provide real global content and language plus Conversation Practice videos provide a model for real, natural output.An Understanding Fast Speech feature helps students understand authentic English; an integrated pronunciation syllabus helps students use the language accurately and fluently.An expanded and updated Online Vocabulary Builder allows students to personalise and engage with vocabulary language learning by developing their own word lists and testing themselves.Student's Book + Access Code + Class DVD8 inspiring National Geographic videos per level16 Conversation Practice video models32 grammar points per levelAccess code for online resourcesWorkbook + Audio CDAdditional language practiceLearner tipsLanguage notesVocabulary Builder quizzesTeacher's Book + Class Audio CDAccessible teaching notesExtra ideas and developmental tipsExamView®Make your own paper and online tests in minutesQuick and flexibleChoose from a variety of exam layouts and printing optionsInteractive WhiteboardExcellent for heads-up learning and encourages class participationContains easy-to-access audio and videoCan also be used with a computer and projector
At se verden i et sandkorn - om eksemplarisk metode er ikke en metodebog i betydningen en rigid anvisning af trin og elementer i denne proces. Ambitionen med bogen er derimod at åbne op for metoder, der kan afdække vores verden i al dens kompleksitet og flerdimensionalitet. På den måde handler bogen om, hvordan man kan skabe forskningsbaseret viden gennem et åbent og kreativt samspil mellem praksis, virkelighed og erkendelse. Nøglen til den åbne og flerdimensionelle forskning er eksempler. I bogen vises, hvordan der med eksemplarisk metode åbnes op for muligheder for at se verden i et sandkorn . Gennem umiddelbare og konkrete observationer er det muligt at forske i og afdække, hvad der overgribende og fundamentalt er på spil i tid og rum. Gode, afgrænsede eksempler kan undertiden give os adgang til den omfattende helhed, fordi de er kondenserede udtryk for denne. Særegne eksempler kan endog vise helt nye lag og dimensioner i helheden, som vi måske ikke tidligere havde set så klart. Ud fra forskellige genstandsfelter og perspektiver viser forfatterne, hvordan forskning kan basere sig på konkrete eksempler, og hvordan disse kan sættes i direkte forbindelse med teoretiske vinklinger.Bogen henvender sig til forskere i professions- og universitetsregi samt til studerende, der skal tilrettelægge større projektarbejder.
Sprog og kommunikation er helt centralt for børns udvikling og trivsel. Med sproget og kropssproget forbinder barnet sig til andre mennesker, forstår sig selv og sin omverden og giver udtryk for sine ønsker, følelser og oplevelser.Milepæle i barnets sprog giver et let overblik over børns typiske sprogudvikling.Bogen giver gode råd til sprogstimulerende aktiviteter og lege, som er lette at lave i dagligdagen derhjemme og på farten.For at få et godt sprog og en god sprogforståelse skal børn være med i hverdagen. De skal deltage i kommunikationen og samspillet med familien og andre – på en meningsfuld måde. Børn lærer gennem leg og med kroppen forrest – i et tæt samspil med de nære voksne.Bogen henvender sig til forældre med børn i 0-6-årsalderen og til fagpersoner, som arbejder med børn i dagtilbud – pædagoger, dagplejere, logopæder, vejledere og studerende på pædagoguddannelsen.Om forfatteren:Laura Rønne Basse er cand.mag. i audiologopædi og arbejder som underviser og konsulent ved Københavns Professionshøjskole. Her uddanner hun kommende sprogvejledere og logopæder og samarbejder med pædagoger i praksis om at udvikle sproglige læringsmiljøer i høj kvalitet.
En dag får jeg forevist et dagbogsnotat af en kursist, der her meget præcist sætter ord på vedkommendes oplevelser med sprogskolen, undervisningen, Danmark og den skrøbelige situation kursisten befinder sig i. Kursistens slutning på dagbogsnotatet rammer mig imidlertid som en hammer: Jeg må fremhæve, at da min underviser mistede kontrollen og opførte sig på en respektløs måde med mig foran helle klasseværelset, selvom jeg, i min begrænsede beherskelse af sproget, bad (vedkommende) om at falde til ro og lade (vedkommende) vide, at jeg ikke forstod (vedkommendes) opførsel. I det ojeblik følte jeg ikke, at det var underviseren, der lavede efejl ,Jeg følte, at skolen svigtede mig, jeg har stadig den følelse af, at mit yndlingssted, mit undervisningssted, ikke længere var et sikkert sted. det er skolens pligt at sikke , at det ikke sker igen.Her påpeger kursisten underviserens unikke position og fortsætter dagbogsnotatet: ”Det er afgørende, at underviserne kender betydningen af sprogskole for udlændinge, Så det kan gøre en forskel for, om vores integracion i vores nye land er tilfredsstillende. At adoptere og respektere en ny kultur afhænger af mange faktorer, men uden tvivl er vores undervisere vore nærmeste eksempel på at rejse denne vej.”Dagbogsnotatet fremhæver sprogskolen som det sted, hvor en flygtet eller immigreret kursist kan møde empati og respekt i sprogundervisning, personlig hjælp, venner, selvtillid og tro på at det kan lade sig gøre at nå frem til en god og tryg tilværelse i Danmark – vel at mærke, når og hvis skolen lever op til denne forestilling hos kursisten. Dette dagbogsnotat vidner om den store udfordring samt det store ansvar, jeg påtager mig hver eneste dag i min undervisning og klasserumsledelse af mine kursister i dansk som andetsprog. Derfor bliver klasserumsledelse et spørgsmål om mine værdier og normer, sprog- og menneskesyn samt mit eget etiske ståsted, for der skal både være tale om forpligtigelser og konsekvenser samt nærhed og nærvær i min daglige klasserumsledelse. Det kommer derfor i høj grad til at handle om mit etiske kompas, hvor jeg skal navigere via min klasserumsledelse i mit klasserum, hvor jeg skal påtage mig, mit overordnede ansvar for et konstruktivt samarbejde med mine voksne kursister: – Så god klasseledelse handler derfor om effektiv og positiv styring af klassen, der skaber et godt læringsmiljø og fremmer kursisternes faglige og sociale udvikling baseret på klare, enkle og tydelige regler. Klasserumsledelse skal være fleksibel og tilpasse sig kursisternes behov og forskellige undervisningssituationer. Men måske vigtigst så skal god klasserumsledelse skabe en atmosfære, hvor eleverne føler sig trygge, respekterede og motiverede til at deltage aktivt i undervisningen. Det handler om at etablere gode relationer mellem underviseren og eleverne samt mellem eleverne indbyrdes. Så kan svaret på mine kursisters daglige spørgsmål: ”Undskyld Hr. Lærer – må jeg spørge…?” blive til et ”Ja, hvordan kan jeg hjælpe dig!
Michel Foucault er en af nyere tids mest populære og indflydelsesrige tænkere. Hans teorier og værker bliver flittigt benyttet af forskere og studerende indenfor humaniora og samfundsvidenskaberne. På trods af Foucaults store popularitet er det vanskeligt at finde systematiske indføringer i hans teori og metode. Foucault reflekterede dog flere gange selv over sin tilgang og teori i en række interviews, artikler og forelæsninger, hvor en række af de mest centrale for første gang er samlet og oversat til dansk i denne bog. Disse udvalgte tekster om teori og metode giver en unik og overskuelig indføring i Foucaults genfortolkning af magt, viden og subjektivering, hans metodiske tilgang, såvel som hans perspektiver på krig, kapitalisme, seksualitet og identitet. Formålet med de udvalgte tekster er at give studerende og andre interesserede en introduktion til Foucaults teoretiske og metodiske redskaber samt gøre dem i stand til at arbejde videre med dem på egen hånd. Foruden de oversatte tekster indeholder bogen også en generel introduktion til Foucaults teori og metode samt indledninger til alle teksterne skrevet af redaktørerne.
A traditional folktale of a leopard and a lion takes a twist when an unexpected visitor arrives as the big cats fight over lunch. (In English and the Ajami script of the Hausa language spoken in Niger and Nigeria.)
Unlock the secrets of exceptional communication with 'Popular Sentence Structure Mistakes in English.' Delve into the intricacies of sentence construction as we unravel the common pitfalls that often hinder effective communication. This comprehensive guide goes beyond pointing out mistakes beacuse it empowers you to master sentence structure for impactful communication.Explore the dynamic world of sentences, from the artful dance of sentence variety to the strategic choices between active and passive voice. Navigate through the fundamental building blocks of subject-verb-object order and discover how clarity and conciseness can elevate your writing to new heights.Designed for writers of all levels, this book is a roadmap to transform your communication skills. Whether you're a student, professional, or creative writer, this guide offers practical insights, engaging examples, and actionable tips. Elevate your writing from mundane to memorable as you learn to craft sentences that captivate and resonate.With 'Popular Sentence Structure Mistakes in English,' embark on a journey of linguistic discovery, where words become powerful tools for expression. Immerse yourself in the art of crafting sentences that leave a lasting impact and make your communication truly unforgettable.
In this expertly curated guide, you'll navigate through common pitfalls that often trip up even the most seasoned writers. Delve into engaging explanations and insightful examples that demystify elusive punctuation rules, empowering you to express yourself with precision and eloquence.From the subtle nuances of commas to the artful use of ellipses, each section addresses popular punctuation errors with clarity and brevity. Say goodbye to confusion and hello to confidence as you grasp the subtleties of semicolons, conquer the apostrophe conundrum, and perfect your dash game.Whether you're a student, professional, or simply someone passionate about the beauty of language, this book is your indispensable companion on the journey to impeccable writing. Elevate your communication skills, captivate your audience, and leave a lasting impression with "Popular Punctuation Errors in English." Your words will thank you.
Level 1 of a "complete self-study English-language course that combines easy-to-use visual learning with ... grammar explanations, practice exercises, and free audio. This new edition includes a grammar reference section and full transcripts of the listening comprehension exercises"--Back cover.
Are you tired of stumbling over pronoun pitfalls? Do you find yourself second-guessing whether to use "who" or "whom," or grappling with the ambiguity of "they" and "them"? Fear not! This comprehensive handbook is your beacon through the grammatical labyrinth, providing clarity on common errors that can trip up even the most proficient wordsmiths.From the basics of subject-object agreement to the intricacies of gender-neutral language, "Common Pronoun Usage Mistakes in English" tackles it all with a conversational tone that makes learning a pleasure. Each chapter is crafted to demystify the complexities, providing practical examples, memorable tips, and engaging exercises to reinforce your newfound knowledge.Grasping and steering clear of prevalent pronoun usage mistakes holds paramount importance for achieving effective communication in your everyday interactions, be it through written or spoken expression. Precise and coherent communication not only articulates your intended message but also elevates your credibility across diverse situations.This book is designed to assist you in refining your communication abilities and refining your prowess in writing.
["Level 2 of] complete self-study English-language course that combines easy-to-use visual learning with crystal-clear grammar explanations, practice exercises, and free audio. This new edition includes a grammar reference section and full transcripts of the listening comprehension exercises."--from page 4 of cover.
Børns sprog udvikler sig i samspil med andre. For at få en god sprogforståelse skal børn deltage i et meningsfyldt kommunikativt samspil i hverdagen. De lærer gennem leg og med kroppen forrest – i et tæt samspil med de voksne.Jo mere voksne ved om udviklingen af børns sprog, jo bedre kan de voksne understøtte de naturlige og komplekse processer i sprogudviklingen ved at prioritere interaktion og leg.GUIDE TIL SPROGARBEJDET I DAGTILBUD har fokus på sproglige læringsmiljøer og sprogarbejde med mindre grupper af børn. Voksne kan understøtte sprogmiljøet med indretningen af rum og legeområder, ved at prioritere legen og ved at tale med børnene og udforske og udfordre deres sprogverden.Bogen giver generel viden om børns sprogudvikling og beskriver, hvordan man opbygger et solidt sprogligt læringsmiljø, laver sprogvurderinger og brugbare handleplaner i samarbejde med logopæder og forældre. Bogen bygger på aktuel forskning og er fyldt med sprogstimulerende aktiviteter og lege, sprogstrategier og fokuspunkter, som er lette at indarbejde i dagligdagen i dagtilbuddet.GUIDE TIL SPROGARBEJDET I DAGTILBUD henvender sig til alle faggrupper, der arbejder med børn i dagtilbud: pædagoger, pædagogiske assistenter, pædagogiske ledere, dagplejere, logopæder, vejledere og konsulenter. Bogen er også relevant for studerende på pædagoguddannelsen.
Are you tired of feeling uncertain about whether to use "affect" or "effect," or perplexed by the nuances of "who" versus "whom"? Fear not, for this book is your compass through the grammatical maze, offering clarity and finesse in every turn of phrase. Each mistake is dissected with precision, providing not just an understanding of the error but also practical tips on how to avoid it in your own writing.Understanding and avoiding these common grammatical mistakes is crucial for effective communication in your daily life, whether in writing or speaking. Clear and accurate communication helps convey your intended message and can enhance your credibility in various contexts.This book is to help you develop your communication skills and enhance your writing skills.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.